Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Souvislosti motorického a kognitivního vývoje u dětí předškolního věku
Brodská, Kateřina ; Musálek, Martin (vedoucí práce) ; Maulisová, Alice (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem vztahu motorických konstruktů Stoddenova modelu a kognitivního vývoje u dětí předškolního věku. Cílem práce je zjistit míru významnosti těchto vztahů v rámci strukturálního modelu. V literárně přehledové části jsou popsána teoretická východiska kognitivního a motorického vývoje v předškolním věku, na která navazuje přiblížení stavu současného poznání v oblasti odborné literatury. Empirická část je koncipována jako kvantitativní výzkum s cílem zjištění míry významnosti vztahů mezi motorickými konstrukty a kognitivním vývojem. Sběr dat kognitivních funkcí byl realizován prostřednictvím subtestu metody IDS-P. Úroveň motorických dovedností byla zjišťována prostřednictvím světově uznávaných motorických testů a metod TGMD-2 (Test of Gross Motor Development) a MCA (Motor Competence Assessment). Výsledky poukázaly na možné významně pozitivní korelace motorických kompetencí se selektivním myšlením a motorických kompetencí s pojmovým myšlením. Zjištěny byly také negativní korelace pohybové aktivity s fonologickou pamětí a tělesné zdatnosti se selektivní pozorností. U motorických kompetencí byl ve shodě s hypotézou naměřen vztah s výsledným IQ subtestu kognitivního vývoje IDS-P. Výsledky regresní analýzy poukázaly na slabé a středně silné účinky zjištěných vztahů. Závěry...
Psychologické souvislosti edukačního procesu v laboratorních školách
Brodská, Kateřina ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Tichotová, Sylvie (oponent)
Tato práce se snaží o stručné představení alternativního pedagogického přístupu, laboratorních škol, v psychologických souvislostech. Popisuje krátce historii, principy a metody z pohledu psychologie, na kterých byl přístup postaven. Představuje příklady současné praxe analýzou podoby těchto principů a metod v laboratorních školách dneška. Návrh výzkumu se zabývá srovnáním rozvoje exekutivních funkcí a možné souvislosti s druhem vzdělávacího přístupu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.