Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motivace mladých dospělých k činnosti lektorů ve vzdělávání seniorů
Homoky, Vendula ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na motivaci mladých dospělých k činnosti lektorů ve vzdělávání seniorů. Cílem práce je představit lektorskou činnosti, motivaci k ní a její funkce v kontextu vzdělávání seniorů. V jednotlivých částech jsou rozebrána specifika vzdělávání seniorů, rozdíly a bariéry spojené s tímto typem vzdělávání a také metody, které lze při vzdělávání seniorů využít. Pozornost je věnována také hlavním poskytovatelům vzdělávání seniorů. Další část práce se zabývá předpoklady pro práci lektora ve vzdělávání seniorů, včetně kompetencí, didaktických zásad a přípravy lektorů pro práci s touto cílovou skupinou. Jsou zmiňovány jak oblasti výuky, tak možná rizika, kterým mladí lektoři ve vzdělávání seniorů mohou čelit. Součástí práce je kvalitativní empirické šetření, které bylo realizováno pomocí polostrukturovaných rozhovorů se sedmi respondenty. Jako respondenti byli osloveni mladí lektoři, kteří mají zkušenost se vzděláváním seniorů. Cílem empirického šetření je zjistit motivy mladých lektorů pro začátek a pokračování v působení v organizacích poskytujících vzdělávání pro seniory. Sledovány jsou oblasti motivace pro práci se seniory, specifika práce lektorů, výzvy spojené s prací lektorů, vzdělávání a zkušenostem a pociťované rizikové situace v práci se seniory.
Hodnotící kompetence učitele na 1. stupni základní školy se zaměřením na sebehodnocení žáků
Homoky, Vendula ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent) ; Šikulová, Renata (oponent)
Disertační práce poukazuje na problematiku školního hodnocení. Zaměřuje se na kompetenci učitele 1. stupně ZŠ k rozvoji sebehodnocení žáků. Cílem je vymezit a popsat problematiku hodnocení a sebehodnocení na 1. stupni ZŠ a zjistit, jakým způsobem je implementováno do vyučovacího procesu. Teoretická část je věnována osobnosti učitele, jeho profesi, profesním kompetencím, pojetí výuky a reflexi. Poté se autorka věnuje osobnosti žáka, klimatu ve školní třídě a interakci učitel - žák. V závěru se autorka zaměřuje na hodnocení ve vyučovacím procesu, především formativní hodnocení a sebehodnocení žáků. Výzkumná část prezentuje výsledky výzkumného šetření, pro které bylo využito kvalitativního designu případové studie. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak učitelé na prvním stupni základní školy rozvíjejí ve vyučovacím procesu sebehodnocení žáků. Dále si autorka stanovila několik dílčích cílů. Prvním dílčím cílem je určit, jakým způsobem má žák možnost podílet se na hodnotícím procesu. Druhým dílčím cílem je zjistit a analyzovat metody, které učitel pro sebehodnocení žáků ve vyučovacím procesu využívá. Na základě výsledků šetření bylo v rámci hodnocení zjištěno zastoupení jak tradičního hodnocení známkou, tak především hodnocení formativního, které je založeno na poskytování zpětné vazby,...
Hodnotící kompetence učitele na 1. stupni základní školy se zaměřením na sebehodnocení žáků
Homoky, Vendula ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent) ; Šikulová, Renata (oponent)
Disertační práce poukazuje na problematiku školního hodnocení. Zaměřuje se na kompetenci učitele 1. stupně ZŠ k rozvoji sebehodnocení žáků. Cílem je vymezit a popsat problematiku hodnocení a sebehodnocení na 1. stupni ZŠ a zjistit, jakým způsobem je implementováno do vyučovacího procesu. Teoretická část je věnována osobnosti učitele, jeho profesi, profesním kompetencím, pojetí výuky a reflexi. Poté se autorka věnuje osobnosti žáka, klimatu ve školní třídě a interakci učitel - žák. V závěru se autorka zaměřuje na hodnocení ve vyučovacím procesu, především formativní hodnocení a sebehodnocení žáků. Výzkumná část prezentuje výsledky výzkumného šetření, pro které bylo využito kvalitativního designu případové studie. Hlavním cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jak učitelé na prvním stupni základní školy rozvíjejí ve vyučovacím procesu sebehodnocení žáků. Dále si autorka stanovila několik dílčích cílů. Prvním dílčím cílem je určit, jakým způsobem má žák možnost podílet se na hodnotícím procesu. Druhým dílčím cílem je zjistit a analyzovat metody, které učitel pro sebehodnocení žáků ve vyučovacím procesu využívá. Na základě výsledků šetření bylo v rámci hodnocení zjištěno zastoupení jak tradičního hodnocení známkou, tak především hodnocení formativního, které je založeno na poskytování zpětné vazby,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.