Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 125 záznamů.  začátekpředchozí96 - 105dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vztah občanské participace a hédonistického životního způsobu u mladistvých
Šíp, Michal ; Frič, Pavol (vedoucí práce) ; Mička, Pavel (oponent)
Bibliografický záznam ŠÍP, Michal. Vztah občanské participace a hédonistického životního způsobu u mladistvých. Praha: Karlova univerzita, Fakulta sociálních věd, Institut sociologických studií, 2015. 133 stran, Vedoucí diplomové práce Doc. PhDr. Pavol Frič, Ph.D. Anotace Diplomová práce "Vztah občanské participace a hédonistického životního způsobu u mladistvých" zkoumá, do jaké míry je oprávněné hledat příčinu nízké hodnoty občanské participace mladistvých v hédonistickém životním způsobu. Participativní chování poskytuje mladistvým prostor pro psychosociální rozvoj, podporuje jejich demokratický kapitál a též artikulační možnosti vnášet vlastní agendu do veřejného prostoru. Dá se předpokládat, že vzhledem k demografickému vývoji české společnosti bude potřeba participace mladistvých stále více žádaná. Pro implementaci účinných veřejně politických nástrojů k řešení této situace je důležitá znalost participativního chování mladistvých i jejich motivace, hodnotové orientace a sociálních potřeb. V teoretické části práce jsou proto představeny jednotlivé perspektivy zkoumání občanské participace a hédonistického chování. Práce pracuje se dvěma hypotézami. První hypotéza předpokládá, že hédonistický životní způsob produkuje takové vzorce chování a hodnotovou orientaci, které jsou v principielním rozporu s...
The Magnitude of Governance in Addressing HIV/AIDS Problems in Ethiopia
Balcha, Daniel Messele ; Potůček, Martin (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent) ; Kumsa, Alemayehu (oponent)
Tato případová studie se snaží zjistit rozsah vládnutí při řešení problematiky HIV/AIDS v Etiopii s využitím fór partnerství HIV / AIDS, které v této zemi existují. S účastníky studie, kteří zastupují vládní sektor, neziskový sektor, komerční sektor a Úřad pro prevenci a kontrolu HIV / AIDS (HAPCO) jak na národní úrovni, tak ve třech regionech, jmenovitě region Oromia, region Jižních národů, národností a lidu (SNNPR) a Addis Abeba, byly provedeny rozhovory. Další data byla získána pomocí tzv. PARTNER tool dotazníku, a rovněž byly analyzovány dokumenty významné pro danou problematiku. Teorie sociálního kapitálu a vládnutí vytváří konceptuální rámec, v němž aktéři vytváří partnerství a využívají výhod spolupráce jak při tvorbě politiky, tak při její implementaci. Studie pomocí stromu problémů a tematické analýzy popisuje kauzální vztah účinku faktorů ovlivňujících partnerství a jejich konečný důsledek pro maximalizaci sociálního kapitálu a vládnutí. Tato práce také poukazuje na konkrétní účinky zákona z roku 2009 na partnerskou snahu a provádění politik HIV / AIDS, a též upozorňuje na existenci nedostatečné spolupráce jak v rozhodovacím procesu, tak při implementaci politiky.
Dobrovolní hasiči z hlediska rozvoje sociálního kapitálu
Sadílková, Petra ; Frič, Pavol (vedoucí práce) ; Jeřábek, Hynek (oponent)
Diplomová práce se zabývá postavením a významem dobrovolných hasičů v České republice z hlediska rozvoje sociálního kapitálu, a řadí se tak mezi texty věnující se fenoménu dobrovolnictví. Základní otázkou práce je vysoká míra úspěchu a rozšířenosti tradiční zájmové organizace v dnešní společnosti, která směřuje spíše k individualismu. Odpovědi na vzniknuvší otázky související s postavením dobrovolných hasičů mezi ostatními dobrovolníky jsou hledány za pomoci analýzy konceptu kolektivního sociálního kapitálu. Díky této perspektivě je prostřednictvím kvantitativního a kvalitativního přístupu odhalen význam tradice, sociálních vazeb a postavení sborů dobrovolných hasičů v místních komunitách. Zdá se, že hlavním smyslem dobrovolnického sdružení není pouze ochrana obyvatel, dobrovolní hasiči se totiž vysokou mírou podílejí také na vytváření příležitostí pro sdružování a udržování kolektivního společenského života v komunitách, ve kterých působí. Tímto jednáním napomáhají k udržení pospolitosti místních občanů a rozvoji sociálního kapitálu.
Role nestátního neziskového sektoru v problematice náhradní výchovy v České republice
Pardubická, Lenka ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Souhrnným cílem této práce je charakterizovat způsob řešení problematiky náhradní výchovy dětí v České republice, zdejší systém náhradní výchovy dětí a jeho problematické oblasti, a dále analyzovat roli, již hrají neziskové organizace ve společnosti obecně, a konkrétně potom v rámci řešení problematiky náhradní výchovy dětí v České republice. V teoretické části práce se zabývám konceptem občanské společnosti, jejími organizacemi, jejich typologií a funkcemi ve společnosti a vybranými teoriemi osvětlujícími roli organizací občanského sektoru ve společnosti, a rovněž historií a současností těchto organizací v České republice. Dále pak charakterizují systém péče o ohrožené děti v České republice, systém náhradní výchovy dětí v České republice, a zabývám se v současné době probíhající reformou péče o ohrožené děti a jejími důležitými výchozími koncepty, konceptem psychické deprivace dětí v ústavní péči a konceptem sanace rodiny. V empirické části práce pak, na základě kvalitativní analýzy textů a dokumentů a realizovaných polostrukturovaných rozhovorů prezentuji, jakou formou a ve kterých oblastech se angažují a kterým činnostem se konkrétně věnují neziskové organizace v rámci řešení problematiky náhradní výchovy dětí v České republice, jak se tyto neziskové organizace podílejí na naplňování cílů...
Současný pohled mezinárodních organizací na koncept celoživotního učení - srovnání UNESCO a OECD
Moss, Linda ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Diplomová práce představuje koncept celoživotního učení jako ambiciózní politický projekt, který se zrodil na poli mezinárodních organizací počátkem 70. let a jehož dopad dnes sahá daleko za hranice národních států i vzdělávací politiky. Oblast vzdělávání je sice stále v působnosti národních vlád, avšak i zde se od 90. let projevují silné globalizační tendence, v jejichž důsledku je národní vzdělávací politika čím dál více ovlivňována nadnárodními institucemi. Přestože koncept celoživotního učení dnes slouží jako jednotný rámec, byl v průběhu svého vývoje interpretován různě a dosud neexistuje konsenzus o tom, co přesně znamená a jak by měl být v praxi konkrétně realizován. Cílem práce je na základě analýzy klíčových dokumentů srovnat pojetí celoživotního učení mezinárodní organizace UNESCO s pojetím OECD, jakožto dvou specifických pohledů na tuto problematiku. Komparace vychází z Rubensonova modelu (2004), jenž koncept celoživotního učení nahlíží skrze tři klíčové kategorie představující hlavní aktéry společenského života - stát, trh a občanskou společnost. Vzhledem k tomu, že zvolené téma je v České republice dosud málo zpracované, cílem práce je podat ucelený přehled, včetně kritického zhodnocení pojetí obou srovnávaných organizací.
Klíčové kompetence pracovníků svobodných organizací a jejich rozvoj
Fialová, Zuzana ; Háša, Stanislav (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
2 Abstrakt Diplomová práce "Klíčové kompetence pracovníků svobodných organizací a jejich rozvoj" se zabývá tématem tzv. svobodných organizací a jejich požadavky na potenciální zaměstnance. Sleduje charakteristiky konceptu svobodných organizací a jeho kontext z pohledu řízení organizací. V rámci výzkumné části porovnává pomocí analýzy náborových inzerátů vyhledávané měkké kompetence těchto organizací s požadavky ostatních organizací a identifikuje ty oblasti kompetencí, které jsou významně více zastoupeny u svobodných organizací. V návaznosti na to se zabývá také tím, jak se rozvíjet dle kompetencí, například za účelem přípravy na potenciální zaměstnání ve svobodné organizaci. Klíčová slova svoboda v práci, organizace, kompetence, práce, rozvoj
Analýza uplatnitelnosti absolventů studijního oboru Andragogika a personální řízení Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze
Spieglerová, Regina ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Diplomová práce se zabývá uplatnitelností absolventů studijního oboru andragogika a personální řízení Filozofické fakulty Univerzity Karlovy na trhu práce. Pozornost je věnována různým pojetím andragogiky i personálního řízení; pracovním rolím andragoga a personalisty; dále se diplomová práce věnuje proměně vysokého školství. Empirické šetření se pak zaměřuje již na samotnou uplatnitelnost absolventů sledovaného studijního oboru - zjišťuje, zda absolventi v průběhu studia získávají pracovní zkušenosti v oboru a zda jim tato případná praxe pomáhá při následném hledání práce po ukončení studia; zaměřuje se na to, zda absolventi pracují ve vystudovaném oboru, zda se potýkají s nezaměstnaností, jaký mají měsíční příjem i v jakých pracovních rolích se absolventi sledovaného oboru vyskytují nejčastěji.
Kritické zhodnocení trendů otevřeného vzdělávání se zaměřením na masové otevřené online kurzy
Slavický, Marek ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Masové otevřené online kurzy (MOOCs) jsou fenoménem posledních tří let. Přestože jejich popularita celosvětově stoupá, není doposud jasné, zda jsou MOOCs vůbec dlouhodobě udržitelné. Jedním z problémů je nedostatek odborné literatury a neexistující manuál pro projektování a realizaci efektivních a úspěšných MOOCs. Cílem této práce je vytvořit kritéria, na základě kterých se dá efektivita a úspěšnost MOOCs hodnotit, následně tak zhodnotit současné pojetí a efektivitu MOOCs a nastínit postupy směřující k zefektivnění výuky. V práci představuji zcela nový koncept analýzy potenciálních indikátorů efektivity MOOCs. Na takto vytvořených kritériích popisuji význam aktivní role lektora v kurzu, nutnost jasně formulovaných a komunikovaných pravidel, cílů a očekávání a důležitost nastavení vysoké úrovně kurzu. V závěru navrhuji způsoby využití výsledků práce pro další výzkumy.
Antikorupční aktivismus komerčního sektoru z hlediska teorie struktury politických příležitostí
Pavlík, Tomáš ; Frič, Pavol (vedoucí práce) ; Cejp, Martin (oponent)
Diplomová práce, Antikorupční aktivismus komerčního sektoru z hlediska teorie struktury politických příležitostí Abstrakt Diplomová práce "Antikorupční aktivismus komerčního sektoru z hlediska teorie struktury politických příležitostí" se věnovala struktuře politických příležitostí v letech 1998 až 2012 v souvislosti s projevy korupce v ČR a rolí komerčního sektoru při jeho antikoručpní angažovanosti. Cílem práce bylo proto zjistit, jaká je struktura příležitostí, které mohou aktéři komerčního sektoru využívat pro ovlivňování protikorupčních veřejných politik a jak tyto příležitosti využívají. Z časového úseku, na který se práce zaměřuje, byly nalezeny dvě období, během kterých došlo k výskytu zásadnějších projevů komerčního sektoru. První období bylo spojeno s přistoupením ČR do EU, kdy se vystoupení podnikatelské sféry odehrávala nejčastěji prostřednictvím zájmových asociací a nástrojů Podnikatelské etiky a konceptu CSR podporované aktivitami Evropské unie. Roky přístupových jednání se projevovala jako příležitost převážně pro mezinárodní firmy působící v ČR s převahou využití politických a institucionálních příležitostí. Druhým a z hlediska jednotlivých výstupů hodnotově významnějším obdobím byla etapa mezi roky 2010 až 2012, kdy podnikatelská sféra vystupovala proti korupčním praktikám v období od voleb...
Vzdělávácí potřeby pěstounů
Hoznauerová, Viola ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
RESUMÉ Tématem předkládané diplomové práce jsou vzdělávací potřeby pěstounů. Základním východiskem práce je skutečnost, že přes veškerá specifika role pěstouna jsou pěstouni především rodiče. Nejprve tedy práce shrnuje rodičovské a partnerské kompetence, které se objevují v literatuře. Dále se práce zaměřuje na specifické kompetence důležité pro pěstouny, které jsou v literatuře zmiňovány. Základní otázkou přitom vždy je, jak je dané kompetence možné podporovat v rámci vzdělávání. V další části popisuje práce současný stav vzdělávání pěstounů, příklady dobré praxe a některé dosavadní výzkumy. Empirickou rovinu práce pak tvoří kvalitativní sonda, která má za cíl zjistit, jaké mají pěstouni vzdělávací potřeby, jaké v současnosti vnímají nedostatky a jaké by navrhovali řešení. Základem sondy jsou polostrukturované rozhovory s pěstouny i odborníky na náhradní rodinnou péči. Na základě této sondy pak navrhuji, jak by mohl vypadat rámcový program vzdělávání pěstounů. KLÍČOVÁ SLOVA: vzdělávání pěstounů, pěstounská péče, náhradní rodinná péče, rodičovské kompetence

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 125 záznamů.   začátekpředchozí96 - 105dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.