Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  začátekpředchozí90 - 99  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Generating of self-replicating cellular automata
Bardiovský, Vojtech ; Toropila, Daniel (oponent) ; Surynek, Pavel (vedoucí práce)
Trieda seba-replikujúcich celulárnych automatov je zaujimavá najma tým, že demonštruje schopnost' jednoduchých prostredí vytvárat' štruktúry schopné seba-replikácie. Okrem vytvorenia svojej kópie dokáže vhodne nadefinovaný celulárny automat vytvorit' počas svojho životného cyklu aj dodatočné štruktúry alebo konfigurácie automatu. Ciel'om práce je vytvorit' prostredie pre pozorovanie takýchto automatov, teda prostredie dostatočne flexibilné a hlavne schopné počítat' vel'mi rýchlo, ked'že niektoré celulárne automaty potrebujú pre replikáciu rádovo desattisíce až bilióny diskrétnych prechodov. Takéto prostredie umožní návrh a implementáciu všeobecnej Tempestiho slučky, čo je d'alším ciel'om práce. Výsledkom bude rozšírenie Tempestiho slučky tak, aby bolo možné automatizovane generovat' prechodové funkcie a počiatočné konfigurácie pre danú konfiguráciu, ktorú by mal automat mimo svojej replikácie vytvárat'.
Constraint solvers
Tuláček, Michal ; Surynek, Pavel (oponent) ; Barták, Roman (vedoucí práce)
Řešič omezujících podmínek je specializovaný software, určený k řešení problémů popsaných omezujícími podmínkami. Práce podává přehled řešičů a vybrané z nich testuje z pohledu uživatelské přístupnosti a rozsahu problémů, které lze modelovat.
Algorithms for solving the Sokoban game
Galajda, Martin ; Petříček, Martin (oponent) ; Surynek, Pavel (vedoucí práce)
Cieľom práce je priniesť uceleného sprievodcu problémom riešenia hry SOKOBAN. Práca sa zaoberá postupne problematikami definície problému, štúdiami jeho náročnosti, výberom vhodných algoritmov, a napokon aj ich implementáciou a testovaním. Štúdia demonštruje známe dôkazy NPzložitosti a PSPACE-úplnosti problému. Neskôr sa práca venuje výberu a charakteristike vhodných algoritmov na riešenie problému. V rámci práce tiež vznikol program SokobanSolver, riešiaci množstvo bludísk hry SOKOBAN automaticky. Ukážeme si, ako sa tento program používa a ako funguje. Pozrieme sa tiež na program SokobanGenerator, ktorý vznikol ako podpora programu SokobanSolver. Tento program vytvára veľké množstvo náhodných bludísk, ktoré slúžia ako zdroj problémov programu SokobanSolver. Na konci práce sú uvedené údaje získané programom SokobanSolver. Bolo porovnané veľké množstvo riešení bludísk. Výsledky sú graficky spracované a diskutované. Najzaujímavejšie výsledky sú zhrnuté v závere celej práce.
Erasing of disturbing objects from digital pictures
Duga, Radovan ; Petříček, Martin (oponent) ; Surynek, Pavel (vedoucí práce)
Ciel'om tejto práce je preštudovat' metódy súvisiace s odstraňovaním nežiadúcich objektov z digitálnej fotografi e a následne navrhnút' a implementovat' grafi cký nástroj, ktorý bude poloautomaticky (za pomoci užívatel'a) túto činnost' prevádzat'. Súčasné nástroje neponúkajú dostatočné metódy, preto sa v tomto programe pokúsime poskytnút' užívatel'ovi dostatočné nástroje pre jednoduché odstránenie označeného objektu. Spracovanie fotografi e bude vykonané pomocou niekol'kých nástrojov, kde každý nástroj získa z obrázku isté informácie, ktoré predá niektorému následujúcemu nástroju. Každý nástroj bude mat' možnost' kon figurácie. Po správnom nastavení parametrov nástrojov užívatel' uloží výsledný obrázok. Program bol implementovaný v jazyku C++ pre jeho rýchlost' a platformovú nezávislost'.
Doménově specifické jazyky
Caithaml, Tomáš ; Surynek, Pavel (oponent) ; Hric, Jan (vedoucí práce)
Dom énově specifi cké jazyky (DSL) jsou jazyky navržen é pro určitou problémovou oblast. Jejich syntaxe a základní primitiva jsou přizpůsobeny t ří dě problém u, kter é mají řeš it. Dí ky této specializaci jsou programy v nich napsané krat ší a srozumitelnější než jejich prot ěj šky zapsané v běžných programovací ch jazycí ch. Velmi efektivní metodou vytv a ření DSL je jejich implementace uvnitř obecného programovací ho jazyka. Vznikaj í tak vno řené doménově specifi cké jazyky (DSEL). Cí lem této práce je prozkoumat techniky pou ží vané při návrhu DSEL ve staticky typovan ych funkcionální ch jazycí ch a analyzovat souvislost mezi vlastnostmi DSEL a vlastnostmi hostitelského jazyka. Za implementa ční jazyk jsme si vybrali Haskell.
System for Administration of Tests
Karlík, Ľubomír ; Surynek, Pavel (oponent) ; Vyskočil, Jiří (vedoucí práce)
Predmetom práce je implementácia aplikácie na správu zaškrtávacích testov. Aplikácia umožňuje vytvárať šablóny s otázkami pre generovanie testov, generovať testy a administrovať súbor vygenerovaných testov. Systém umožňuje tlačiť testy na papier a je schopný z naskenovaných obrázkov automaticky testy opravovať. Umožňuje generovanie a správu internetových testov.
Výuka sférické geometrie na počítači
Bémová, Kristýna ; Voráčová, Šárka (oponent) ; Surynek, Pavel (vedoucí práce)
V podstatě rozlišujeme dva typy geometrií: euklidovské a neuklidovské. S euklidovskou geometrií se každý člověk setkává již na základní škole, avšak málokdy se dozvídá o geometrii neeuklidovské. V této práci se zabýváme speciální částí neeuklidovské geometrie a to geometrií sférickou. Podrobněji se pak práce věnuje sférické trigonometrii, jež zkoumá vlastnosti sférického trojúhelníku a řeší související úlohy. V práci dále poukazujeme na rozdíly mezi euklidovskou a neeuklidovskou geometrií. Součástí práce je také výukový program pro rýsování na kulové ploše, jenž je zamýšlen jako učební pomůcka pro výuku sférické geometrie. Student může v programu rýsovat na kulovou plochu útvary jako je bod, úsečka, kružnice a trojúhelník. Dále může student měřit délky a úhly, které nejlépe charakterizují rozdíl mezi euklidovskou a neeuklidovskou geometrií. Program zlepšuje prostorovou představivost uživatelů, nebot' narýsované útvary lze prohlížet z různých úhlů pohledu.
Mechanismus výběru akcí pro animata
Plch, Tomáš ; Surynek, Pavel (oponent) ; Brom, Cyril (vedoucí práce)
V tejto práci je skúmaná metóda reaktívneho plánovania, ktorá predstavuje populárnu voľbu pre riadenie správania umelých bytostí. Výhodou tohto prístupu sú okrem iného jednoduchosť návrhu, rýchlosť a uveriteľné chovanie agentov v dynamickom a zložitom prostredí. Vďaka jednoduchosti celého konceptu je problematické modelovať zložitejšie formy chovania spôsobom, aby výsledné chovanie bolo v určitých prípadoch uveriteľné a považované za inteligentné. Táto práca je zameraná na rozvinutie konceptu reaktívneho plánovania spôsobom, aby bolo možné pozorované nedostatky v dostatočnej miere kompenzovať pri zachovaní základných princípov modelu. Práca predstavuje sadu návrhov pre zmenu formy akou je chápané reaktívne plánovanie pridaním fázového modelu ako alternatívy pre základnú štruktúru reaktívneho plánovania - reaktívneho plánu. V práci sú rozobraté i praktické problémy výberu akcie pre animata. Súčasťou práce je aj jednoduchý prototyp, ktorý na krátkych scenároch prezentuje niektoré z riešených obmedzení reaktívneho plánovania.
Analýza a implementace algoritmů pro sestavování středoškolských rozvrhů
Cigler, Luděk ; Surynek, Pavel (oponent) ; Pergel, Martin (vedoucí práce)
Rozvrhování představuje zajímavý a obtížný problém kombinatorické optimalizace. V této práci studujeme přístupy používané pro automatické sestavování rozvrhu pro střední školy. Popisujeme implementaci rozvrhovacího systému, který kombinuje rozvrhování pomocí programování s omezujícími podmínkami a techniky lokálního prohledávání. Systém umožňuje uživateli provádět ruční úpravy rozvrhu během výpočtu.
Dynamické problémy s podmínkami
Surynek, Pavel ; Rudová, Hana (oponent)
Problémy splňování podmínek (CSP) jsou s vzhledem k možnostem praktického použití velmi zkoumanou oblastí kombinatorického prohledávání (optimalizace). CSP je definován množinou proměnných, kterým mají být přiřazeny hodnoty, a množinou podmínek, jež omezují tato přiřazení. Jelikož mnoho praktických problémů vyžaduje dynamické prostředí, byl koncept CSP rozšířen na dynamický CSP (DCSP), kde se množina proměnných a/nebo podmínek může měnit během řešícího procesu. S ohledem na prohledávací algoritmy jsou problémy splňování podmínek obvykle nejprve zjednodušovány pomocí konzistenčních (filtračních) technik, jako je například hranová konzistence. V této práci jsme se zaměřili na studium otázky udržování hranové konzistence v DCSP. Navrhli jsme několik nových algoritmů pro dynamickou hranovou konzistenci, které představují lepší kompromis mezi paměťovými a časovými požadavky v porovnání s podobnými existujícími algoritmy, jako jsou DNAC-4, DNAC-6 a AC|DC. Hlavním výsledkem práce je pak nový algoritmus, který překonává i dosud nejrychlejší existující algoritmus pro udržování hranové konzistence v dynamických problémech DNAC-6. Aby bylo možné provádět výkonnostní testy, vyvinuli jsme knihovnu SPlan napsanou v C++. Knihovna je určena pro řešení DCSP a nové algoritmy jakož i srovnatelné existující jsou implementovány...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   začátekpředchozí90 - 99  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.