Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vulnerability Reports Analysis and Management
Domány, Dušan ; Toropila, Daniel (vedoucí práce) ; Galgonek, Jakub (oponent)
Různé slabiny v softvérových produktech můžou často představovat značnou bezpečnostní hrozbu jestliže jsou objeveny nebezpečnými útočníky. Je proto důležité tyto slabiny identifikovat a ohlásit jejich existenci zodpovědným osobám dřív než jsou zneužity nebezpečnými subjekty. V průběhu posledního desetiletí počet bezpečnostních hlášení o objevených slabinách v různých softvérových produktech rapidně vzrostl. Stává se stále naročnejším zpracovávat všechny tyto hlášení manuálně. Tato práce rozebírá různé metody, které je možné použít pro automatizaci několika důležitých procesů při sbíraní reportů a jejich třídení. Reporty jsou analyzované různými způsoby, které zahrnují techniky text miningu, a výsledky této analýzy jsou aplikovány ve formě praktické implementace.
Algorithms for Detection and Correction of Local Degradations in Digital Audio Signals
Kúdela, Jakub ; Toropila, Daniel (vedoucí práce) ; Petříček, Martin (oponent)
Názov: Algoritmy detekcie a korekcie lokálnych znehodnotení digitálneho audio signálu Autor: Jakub Kúdela E-mailová adresa autora: jakub.kudela@gmail.com Katedra: Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Veducí práce: Mgr. Daniel Toropila E-mailová adresa vedúceho: daniel.toropila@mff.cuni.cz Abstrakt: Lokálne znehodnotenia audio signálu sú nespojitosti v záznamovej stope. Sú zapričinené charakterom nahrávacieho procesu alebo stárnutím či po- škodením záznamového média. V mnohých prípadoch sú tieto nespojitosti pri posluchu nežiadúce a tak existuje množstvo metód, ktoré si kladú za ciel' po- škodené nahrávky reštaurovat'. V úvode práca oboznámi čitatel'a s vybranými algoritmami pre detekciu a korekciu lokálnych znehodnotení v digitálnych audio signáloch. Jeden z predostretých algoritmov v práci je vlastnou aplikáciou ume- lých neurónových sietí na danú problematiku. Súčast'ou práce je implementácia vybraných algoritmov spolu s experimentami. Ciel'om experimentov je objektívne aj subjektívne porovnat' výkony vybraných algoritmov. V práci je navrhnutá me- tóda pre objektívne hodnotenie kvality detekcie a korekcie, ktorá, ako sa ukáže, do značnej miery odpovedá subjektívnemu hodnoteniu. Výsledky experimentov ukazujú, že...
Computer Poker
Kýpeť, Jakub ; Surynek, Pavel (vedoucí práce) ; Toropila, Daniel (oponent)
V predloženej práci je popásaný návrh a implementácia prostredia pre hranie hry Texas Hold'em poker, vrátane návrhu a implementácie systému, ktorý simuluje hráča tejto hry. Tento systém tvoria tri nami vytvorene stratégie, ktoré využívajú všetky prostriedky popísane v práci. Jednotlivé stratégie, ktoré sme vytvorili, následne testujeme na niekoľkých hrach. Získané výsledky z testov analyzujeme a následné porovnávame s našimi predpokladmi a očakávaniami. Obsahom prace je aj popis už existujúcich programov, ktoré sa zaoberajú rovnakou tematikou a následne ich porovnanie s našou aplikáciou.
Plánovací algoritmy a simulace plánu v logistické doméně
Štefan, Zdeněk ; Toropila, Daniel (vedoucí práce) ; Valla, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá porovnáním některých technik pro řešení plánování v logistické doméně. Její cílem je porovnání schopností těchto technik z umělé inteligence řešit zadaný problém z hlediska optimality nejen mezi sebou, ale i s plány navrženými lidmi. Protože ne všechny plánovače vrací paralelní plány, je potřeba tyto plány paralelizovat. Práce ukazuje, že některé algoritmy dosahují dobré výsledky ve srovnání s lidskými plány, bohužel však kvůli časové a paměťové náročnosti nemůžou být v dnešní době běžně používány pro řešení náročnějších úkolů.
Plánování osobní historie virtuálního agenta
Kučerová, Lucie ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Toropila, Daniel (oponent)
Episodická paměť je důležitou součástí "mysli" mnoha virtuálních agentů, protože agent s osobní historií bývá efektivnější a uvěřitelnější. Dosud se výzkum v oblasti modelování episodické paměti těchto agentů soustředil hlavně na vytváření obsahu paměti on-line, tj. během simulace agenta. V této práci se zabýváme příbuzným problémem, automatickým generováním obsahu paměti off-line. Pro designéra by bylo užitečné mít nástroj pro generování vzpomínek, které předcházejí startu simulace. Proto jsme vytvořili komplexní návrhovou metodu, která mu umožňuje speci kovat požadavky na historii agenta a použít plánování na generování historie v souladu s těmito požadavky. Zaměřujeme se na vysokoúrovňový jazyk používaný na popis požadavků a na část navržené metody, která se zabývá plánováním. V sadě experimentů jsme otestovali výkon několika plánovačů při řešení naší úlohy a představujeme zde výsledky, které jsme získali.
Compiling Planning Problems
Toropila, Daniel ; Barták, Roman (vedoucí práce) ; Chrpa, Lukáš (oponent)
Napriek tomu, že techniky splňovania podmienok (SP) sú častým spôsobom riešenia rozvrhovacích problémov, v plánovaní sa stále vyskytujú iba zriedka. Na riešenie plánovacích problémov bolo síce vyskúšaných niekol'ko rôznych spôsobov ich aplikácie, avšak žiaden nebol natol'ko úspešný ako napríklad plánovače založené na SAT, a teda žiadna z techník SP sa nestala dominantnou v obore plánovania. V tejto práci prezentujeme a zastávame názor, že existujúce modely klasických plánovacích problémov nevyužívajú potenciál techník SP naplno, na dôkaz čoho predkladáme návrh reformulácie týchto modelov, ktorý významou mierou prispieva k zvýšeniu výpočtovej efektivity pri riešení problémov plánovania.
Classical planning techniques
Sasák, Róbert ; Barták, Roman (vedoucí práce) ; Toropila, Daniel (oponent)
Klasické plánovanie sa zaoberá hľadaním postupností akcií, ktéré převádzajů počiatočný stav sveta na požadovaný konečný stav. Predložená práca pojednáva o dvoch metódach klasického plánovania: doprednom a spatnom plánovaní. Obe metódy sme implementovali formou softvérového prototypu využitím piatich prehladávaní: DFS, BFS, IDDFS, A*, WA*. Dalším rozšírením o viaceré heuristiky sme zíkali celkovo 26 plánovačov. Efektivitu plánovačov sme porovnali na niekol'kých doménach z medzinárodnej plánovaciej sut'aže. Žiaden z plánovačov nie je výrazne lepšie na všetkých doménach, ale vo všeobecnosti boli lepšie dopredné plánovače.
Generating of self-replicating cellular automata
Bardiovský, Vojtech ; Surynek, Pavel (vedoucí práce) ; Toropila, Daniel (oponent)
Trieda seba-replikujúcich celulárnych automatov je zaujimavá najma tým, že demonštruje schopnost' jednoduchých prostredí vytvárat' štruktúry schopné seba-replikácie. Okrem vytvorenia svojej kópie dokáže vhodne nadefinovaný celulárny automat vytvorit' počas svojho životného cyklu aj dodatočné štruktúry alebo konfigurácie automatu. Ciel'om práce je vytvorit' prostredie pre pozorovanie takýchto automatov, teda prostredie dostatočne flexibilné a hlavne schopné počítat' vel'mi rýchlo, ked'že niektoré celulárne automaty potrebujú pre replikáciu rádovo desattisíce až bilióny diskrétnych prechodov. Takéto prostredie umožní návrh a implementáciu všeobecnej Tempestiho slučky, čo je d'alším ciel'om práce. Výsledkom bude rozšírenie Tempestiho slučky tak, aby bolo možné automatizovane generovat' prechodové funkcie a počiatočné konfigurácie pre danú konfiguráciu, ktorú by mal automat mimo svojej replikácie vytvárat'.
Real-time Recognition of Typed Letters
Hámorník, Juraj ; Toropila, Daniel (vedoucí práce) ; Jančík, Pavel (oponent)
Zariadenia Tablet PC sú v dnešnej dobe čoraz obľúbenejšie. Keďže ne- obsahujú hardwarovú klávesnicu, užívateľ do nich vkladá text dvomi hlavnými spôsobmi: virtuálnou klávesnicou, kde sú vkladané jednotlivé znaky postupne a analýzou rukou napísaného textu, kde sú vkladané celé slová. Nami vytvorená metóda kombinuje po znakoch zadávaného textu s analýzou rukou písaných zna- kov. Rukou napísaný znak, ktorý môže pozostávať viacerých ťahov je prevedený na sekvencie čísiel. Na základe týchto sekvencii a užívateľom naučených znakov vyhodnotíme napísaný znak. Keď sme porovnali vstavané metódy pre zadávanie textu na operačnom systéme Windows 8 zistili sme, že pre skúsenejších užívatelov a isté jazyky môže byť naša metóda prínosná.
Monte Carlo Techniques in Planning
Trunda, Otakar ; Barták, Roman (vedoucí práce) ; Toropila, Daniel (oponent)
Algoritmus Monte Carlo Tree Search (MCTS) v nedávné době prokázal, že dokáže úspěšně řešit těžké problémy v oblasti optimalizace i v oblasti hraní her. Pomocí tohoto algoritmu byly vyřešeny i některé problémy, které dlouho vzdorovaly konvenčním technikám. V této práci zkoumáme možnosti aplikace MCTS v oblasti plánování a rozvrhování. Problém zkoumáme z teoretického pohledu a snažíme se identifikovat případné potíže při použití MCTS v této oblasti. Navrhujeme řešení těchto problémů pomocí úpravy algoritmu a pomocí předzpracování plánovací domény. Představujeme techniky které jsme pro tyto účely vyvinuli a integrujeme je do funkčního celku. Výsledný algoritmus specializujeme na konkrétní typ plánovacích problémů - plánování přepravy. Vzniklý plánovač experimentálně porovnáváme se současnými plánovacími systémy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.