Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 118 záznamů.  začátekpředchozí89 - 98dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Referenční hodnoty síly stisku ruky u seniorů v České republice
Hájek, Jakub ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Daďová, Klára (oponent)
Název: Referenční hodnoty síly stisku ruky u seniorů v České republice Cíle: Cílem práce bylo vytvořit referenční hodnoty pro sílu stisku ruky a pro sílu stisku korigovanou BMI u seniorů na 50 let v České republice. Metody: K výpočtu referenčních hodnot síly stisku ruky a síly stisku korigované BMI byla použita data získaná z mezinárodního projektu Survey of Health, Ageing and Retirement in Europe (SHARE). Referenční hodnoty byly založeny na percentilovém rozložení v závislosti na věku a pohlaví, kromě toho byly vytvořeny percentilové nomogramy. Výsledky: Výzkumný soubor tvořilo celkem 1 787 mužů průměrný věk 64,5 ±8,8 a 2 207 žen průměrný věk 64,3 ±8,9 let z České republiky. Muži v obou proměnných dosahovali vyšší hodnoty než ženy. Jak u žen, tak u mužů výkony v obou proměnných kontinuálně klesaly s věkem. Závěry: Vytvořené referenční hodnoty mohou sloužit jako základní ukazatel při hodnocení fyzické kondice u seniorů v České republice. Klíčová slova: fyzická výkonost, stařecká křehkost, sarkopenie
Postavení asistenta pedagoga v běžné třídě
Jiskrová, Markéta ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Migdauová, Alena (oponent)
Název bakalářské práce: Postavení asistenta pedagoga v běžné třídě Pracoviště: UK FTVS, Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařství Autor: Markéta Jiskrová Studijní obor: Tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami Vedoucí práce: PhDr. Klára Daďová, Ph.D. Rok obhajoby: 2017 Abstrakt Cíl: Cílem bakalářské práce je zanalyzování postavení asistenta pedagoga v běžné třídě. Metody: Hlavní použitá metoda byla explorativní (dotazovací). K tomu byly využity 2 ankety složené z šestnácti otázek. Bylo osloveno 54 učitelů, kteří pracují s asistentem pedagoga a 49 asistentů. Z toho odpovědělo 43 % učitelů a 41 % asistentů ve věku 20-60 let. Výsledky: Z ankety vyplynulo, že asistenti byli téměř polovinou oslovených učitelů zprvu vnímáni negativně. Nicméně u většiny učitelů se tento postoj změnil během spolupráce s asistentem na pozitivní. Pozitivním způsobem se změnila práce žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Asistenti jsou pro žáky autoritou a zároveň s nimi udržují pozitivní vztahy. Klíčová slova: Asistent pedagoga, podpůrná opatření, inkluzivní a integrativní vzdělávání, žák se speciálně vzdělávacími potřebami.
Integrace žáka s nemocí epidermolysis bullosa dystrophica do školního vzdělávání na prvním stupni základní školy se zvláštním zaměřením na výuku tělesné výchovy
Kepič, Roman ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Daďová, Klára (oponent)
Název: Integrace žáka s nemocí epidermolysis bullosa dystrophica do školního vzdělávání na prvním stupni základní školy se zvláštním zaměřením na výuku tělesné výchovy. Cíle: Cílem práce je prostřednictvím kasuistiky poukázat na možnosti integrace žáka s tělesným postižením, konkrétně s nemocí epidermolysis bullosa dystrophica, do školního vzdělávání na prvním stupni základní školy, zvláště ve výuce tělesné výchovy. Metody: Vzhledem k jedinečnosti tématu byla zvolena metoda kasuistiky, neboli případová studie žákyně s onemocněním epidermolysis bullosa dystrophica. Dílčí výzkumná šetření probíhala jak se žákyní, tak s učiteli, spolužáky, asistentkou pedagoga a rodinou dívky. Jako metody sběru dat byly využity dotazníky, rozhovory a analýza odborné dokumentace. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že integrovat žáka s EBD do výuky tělesné výchovy lze pouze částečně. Nejvhodnějším obdobím se jeví doba od 1. do 3. ročníku základní školy. Širší šetření ukázalo, že žákyně se ve třídě cítí dobře a do třídního kolektivu zapadá. Celkově můžeme konstatovat, že je žákyně spolužáky i učiteli vnímána pozitivně. Významná je v tomto směru práce učitelů a asistenta pedagoga. Třídní učitelka tvořila již od počátku pozitivní, klidné a přátelské klima a zejména díky ní dnes třída funguje jako "jeden celek", a proto je podle...
Kompenzační cvičení u sportovních gymnastek
Kupková, Monika ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
Název: Kompenzační cvičení u sportovních gymnastek Cíl: Cílem práce bylo zjistit odchylky od správného držení těla a ověřit účinnost navrženého kompenzačního cvičení u sportovních gymnastek. Použité metody: Studie se zúčastnilo 9 dívek (průměrný věk 12 ± 0,7 let), které doposud gymnastiku trénovaly průměrně 6,22 let. U jednotlivých probandek bylo testováno držení těla, zkrácené svaly a hypermobilita. Poté byl po dobu necelých pěti měsíců aplikován cvičební program (21 lekcí společných pro všechny probandky, 14 lekcí pod dohledem trenérky pro každou probandku zvlášť a 59 domácích lekcí). Po ukončení cvičebního programu proběhlo druhé testování. Výsledky: U většiny testovaného souboru byla zjištěna hypermobilita. Všechny probandky měly na začátku studie mírné svalové zkrácení alespoň na jednom testovaném svalu (nejčastěji flexory kyčelního kloubu). Po aplikaci cvičebního programu došlo ke kompenzaci stavu u třech probandek (33,33 % souboru). U pěti probandek (55,55%) došlo ke zlepšení stavu alespoň jednoho zkráceného svalu. Klíčová slova: Diagnostika, gymnastika, kompenzační cvičení, pohybový systém, držení těla, hypermobilita, zkrácené svaly.
Testování jemné motoriky dětí ve věku 3 - 6 let navštěvujících Montessori předškolní zařízení testovou baterií MABC-2
Nejdlová, Eliška ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Daďová, Klára (oponent)
Název: Testování jemné motoriky dětí ve věku 3-6 let navštěvujících Montessori předškolní zařízení testovou baterií MABC-2 Cíl: V rámci bakalářské práce bylo provedeno měření jemné motoriky u dětí předškolního věku pravidelně navštěvujících Montessori mateřskou školu. Cílem měření bylo posoudit, zdali jsou výsledné hodnoty dětí z Montessori MŠ (mateřská škola) lepší v porovnání s hodnotami dětí, které pravidelně docházejí do běžné mateřské školy. Metodika: Ke sběru dat byla aplikována testová baterie MABC-2. Pro účely výzkumného šetření byla dále použita data z měření jemné motoriky u výběru dětí z pražského komplexu běžných MŠ (autorem dosud nepublikovaného výzkumu je Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D.) a data, která ve své práci uvádí Mgr. Ludvík Valtr. Nejdříve proběhlo porovnání výsledků dětí z Montessori MŠ s hodnotami pražských dětí a poté komparace výsledků zjištěných v Montessori MŠ a hodnot dětí uvedených v diplomové práci Mgr. Ludvíka Valtra. Výsledky a diskuze: V rámci obou porovnání byl patrný statisticky významný rozdíl pouze v motorické dovednosti číslo 1, kdy u prvního zmíněného vzorku vykazovaly ukazatele úrovně jemné motoriky lepší hodnoty u souboru dětí z běžné MŠ a u druhého byla naopak patrná dovednostní převaha dětí z Montessori MŠ. Z výsledků tedy jednoznačně nevyplývá potvrzení ani...
Srovnání příjmu potravy obézních a neobézních diabetiků, posouzení vlivu nutriční intervence na kompenzaci diabetu a změny tělesné hmotnosti
Ježková, Kristýna ; Vařeka, Tomáš (vedoucí práce) ; Daďová, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou diabetes mellitus, obezity, významem diabetické diety a srovnáním příjmu potravy obézních a neobézních diabetiků. Cíle práce: Zhodnocení vlivu nutriční intervence na kompenzaci diabetu a změny tělesné hmotnosti. Metodika: Praktická část se zaměřuje na zkoumání deskriptivně asociačních vztahů mezi stravovacími návyky a hmotností diabetiků sledovaných v diabetologické ambulanci. Bylo osloveno celkem 24 osob, sledování bylo dokončeno u 19 z nich. Jednalo se o pacienty s diabetes mellitus 2. typu, u kterých během sledování nebyla měněna farmakoterapie. Probandům byly nejprve analyzovány jídelníčky a doporučeny dietní změny. Pro zhodnocení efektu intervence byly použity následující metody sběru dat: sledování změn ve stravovacích návycích, měření hmotnosti, obvodu pasu a krevního tlaku a biochemické parametry kompenzace diabetu (hladina glykémie, glykovaný hemoglobin). Výsledky: Ze zhodnocení výsledků před a po intervenci vyplývá, že neobézní pacienti měli nižší energetický příjem a kvalitnější stravu než obézní. Projevil se rovněž efekt nutriční intervence a dodržování rámcového jídelníčku, neboť u 11 respondentů došlo ke snížení hmotnosti a obvodu pasu. Úbytek na váze byl v průměru 1,29 kg a obvod pasu menší o 2,72 cm. Také u většiny respondentů došlo ke...
Bazální stimulace u osob s hlubokým mentálním postižením
Soukupová, Tereza ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Daďová, Klára (oponent)
Název práce: Bazální stimulace u osob s hlubokým mentálním postižením. Cíle: Cílem práce je sledovat reakci a účinky metod bazální stimulace u osob s hlubokým mentálním postižením v měsíčním intervalu. Jedná se o metody zaměřené na zlepšení vnímání těla, sociálních vztahů a orientace v okolním prostředí. Metody: Sledovala jsem, jak silná bude reakce devíti klientů s hlubokým mentálním postižením na zvolené metody bazální stimulace v závislosti na druhu a čase. Jedná se o metodu kvalitativní, která vyhodnocuje nejvhodnější druhy použití bazální stimulace u osob s hlubokým mentálním postižením. Ke sběru dat jsem zvolila zúčastněné pozorování reakcí klientů. Před intervencí jsem testovala reakce na dva druhy metod, následovala měsíční intervence, kdy jsem denně pozorovala a zapisovala reakci devíti vytipovaných osob na aplikaci sedmi stimulací, které byly praktikovány odbornými terapeuty, po skončení intervence jsem testovala stejné metody jako před zahájením práce. Projekt se realizoval ve státním zařízení pro klienty s celoroční, týdenní a denní pobytovou službou. Výsledky: Výsledky ukázaly, že u pozorovaných subjektů došlo po měsíční intervenci ke zlepšení verbální a nonverbální komunikace, k pozitivním emočním projevům, k částečnému snížení spasticity. Klíčová slova: bazální stimulace, mentálně...
Porovnání motoriky u dětí s odlišným typem poruch autistického spektra
Liscová, Lucie ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Daďová, Klára (oponent)
Název práce: Porovnání motoriky u dětí s odlišným typem poruch autistického spektra. Cíle: Cílem práce je zjistit, zda jedinci s poruchami autistického spektra mohou mít určité společné charakteristiky v oblasti pohybových dovedností a zda při rozdílném typu poruchy budou výrazné rozdíly i v pohybovém projevu. Získané výsledky porovnáme jak vůči zdravé populaci, tak i mezi klienty. Metody: Výzkum byl proveden u tří jedinců s PAS. Byla sestavena testová baterie vycházející ze současných testových systémů. Vlastní testování jsme provedli v polovině školního roku na klientech s poruchami autistického spektra, následovala půlroční intervence, a v červenci bylo opět provedeno testování. Kvantitativní a kvalitativní výsledky byly zpracovány formou pozorování. Výsledky: Výsledky ukázaly na odchylky u sledovaných jedinců oproti zdravé populaci, tak i odchylky mezi jednotlivými poruchami autistického spektra. Klíčová slova: Autismus, spektrum autistických poruch, motorika, motorický vývoj, motorické testy.
Rovnovážná cvičení v přípravě na výuku běhu na lyžích dětí se zrakovým postižením
Chmelíčková, Hana ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Levitová, Andrea (oponent)
Název práce: Rovnovážná cvičení v přípravě na výuku běhu na lyžích dětí se zrakovým postižením Cíl práce: Cílem této práce je ověřit možnost aplikace vybraných rovnovážných cvičení u dětí se zrakovým postižením. Metoda: Výzkumný soubor byl tvořen šesti žáky Základní školy pro zrakově postižené ve věku 14 a 15 let. Deset týdnů jsme u nich aplikovali vybraná rovnovážná cvičení zaměřená na nácvik běžeckého lyžování. Pro zhodnocení změny vybraných rovnovážných parametrů před a po cvičební intervenci jsme použili metodu hodnocení stability postoje na tlakové desce Footscan a terénní test chůze po slepu. Výsledky a závěry: Práce poukázala na možnost pohybové intervence formou rovnovážných cvičení v předsezónní přípravě běhu na lyžích. Prokázalo se, že vybraná rovnovážná cvičení lze aplikovat v plném rozsahu v hodinách školní TV u žáků se zrakovým postižením. U většiny jedinců ze sledovaného souboru došlo po pohybové intervenci ke zlepšení úrovně dynamické rovnováhy (vyjádřené terénním testem chůze po slepu). Ve studii se nepotvrdila možnost pozitivního ovlivnění sledovaných parametrů stability postoje desetitýdenní pohybovou intervencí. Klíčová slova: Zrakové postižení, rovnovážná cvičení, běh na lyžích, stabilita postoje, Footscan
Adherence žen středního a vyššího věku ke cvičení zdravotní tělesné výchovy.
Hyťhová, Petra ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Brandejský, Petr (oponent)
SOUHRN Název: Adherence žen středního a vyššího věku ke cvičení zdravotní tělesné výchovy Cíle práce: Podat ucelený přehled o problematice adherence k pohybové aktivitě. Pomocí dotazni'kové metody ověřit vztah vybraných faktorů k adherenci k pohybovým aktivitám u skupiny pravidelně cvičících žen a identifikovat důvody jejich dlouhodobé účasti na skupinovém cvičení zdravotní tělesné výchovy. Metoda: Výzkumný soubor byl tvořen členkami Klubu Kardia, které pravidelně docházejí na skupinové cvičení zdravotní tělesné výchovy. Celkem se studie zúčastnilo 165 žen, získaná data z dotazm'ků byla použitelná u 130ti probandů. Pro subjektivní hodnocení pohybové aktivity byla použita česká verze Mezinárodního dotazníku pohybové aktivity (IPAQ, krátká verze), pro úroveň extroverze Eysenckův osobnostní dotazník (EOD-B) a pro zjištění faktorů ovlivňující adherenci ke skupinovému cvičení nestandardizovaný dotazm1c sestavený autorkou diplomové práce. K objektivnímu zhodnocení adherence byla použita analýza docházky z období leden až prosinec 2007 (vyjma měsíců července a srpna). Výsledky a závěry: Práce poukázala na nejvýznamnější faktory, které ovlivňují dlouhodobou adherenci ke skupinovému cvičení u skupiny žen. Prokázal se pozitivní vztah faktorů programu, jako jsou druh a intenzita cvičení. Další faktory pohybového...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 118 záznamů.   začátekpředchozí89 - 98dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.