Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  začátekpředchozí83 - 92dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení řečových dovedností v oblasti lexikálně sémantické u dětí s vývojovou dysfázií
Šípová, Martina ; Mlčková, Marie (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Rigorózní práce má dvě hlavní části, část teoretickou a část praktickou. V části teoretické jsou shrnuty poznatky o slově a slovní zásobě, o uložení slovní zásoby v mozku, je zde nastíněn fyziologický a patologický vývoj slovní zásoby a diagnostika této jazykové oblasti. Praktická část je zaměřena na hodnocení vývoje v oblasti lexikálně - sémantické u dětí s vývojovou dysfázií. Pro účely hodnocení byly vytvořeny dvě skupiny dětí, kdy pro každou skupinu byl vytvořen test, který se pro první skupinu dětí skládá ze čtyř subtestů, pro druhou skupinu ze sedmi subtestů. Některé subtesty jsou založeny na manipulaci s obrázky a jejich pojmenování, jiné se o obrázky neopírají. Cílem této práce je zjistit, jak se rozvíjí lexikálně - sémantická rovina jazyka u dětí, které byly testovány stejným testovým materiálem hodnoceny dvakrát. U první skupiny dětí byl časový odstup mezi testováními 12 - 15 měsíců, u druhé skupiny byl časový odstup 9 měsíců.
Stimulace primárních funkcí, řeči a komunikačních schopností u dítěte s Rettovým syndromem
Ptáčková, Alena ; Housarová, Blanka (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Rigorózní práce představuje Rettův syndrom, závažné neurovývojové onemocnění, které se projevuje poruchou psychomotorického vývoje. Jedná se o jedinou z poruch autistického spektra, u které je známá etiologie. Dále zaznamenává historický pohled na problematiku Rettova sydromu, přesně zachycuje průběh poruchy a bazální i specifické projevy dětí s Rettovým syndromem. Nabízí možnosti, jak intervenovat v oblasti komunikačních deficitů. Stěžejní částí rigorózní práce je odborná diagnostika a tříletá logopedická intervence u dítěte s Rettovým syndromem. Je provedena analýza vybraných oblastí terapeutického plánu, třídění dat a následná interpretace. Práce zmiňuje roli speciálně pedagogického centra a působení třídního učitele v mateřské škole, spolupráci logopeda a třídního učitele a spolupráci logopeda a rodičů dítěte.
Dechová cvičení v logopedické praxi se zaměřením na otevřenou a zavřenou huhňavost
Jourová, Lenka ; Housarová, Blanka (oponent)
Tématem rigorózní práce jsou "Dechová cvičení v logopedické praxi se zaměřením na otevřenou huhňavost a zavřenou huhňavost". V teoretické části rigorózní práce je vymezena anatomie a embryologie dýchacího ústrojí, fyziologie a patologie dýchání. Následuje vliv dýchání na držení těla, vymezení otevřené huhňavosti, palatolalie a charakteristika dýchání u otevřené huhňavosti. Dále teoretická část zahrnuje popis zavřené huhňavosti a její nejčastější příčinu, zvětšenou nosní mandli. Dále je rozebrána problematika odstranění zvětšené nosní mandle, adenotomie. Poslední část teoretické části je věnována dechovým cvičení z hlediska jejich funkce. Praktická část rigorózní práce je zaměřena na aplikaci dechových cvičení u třech probandů s otevřenou huhňavostí zařazených do speciální mateřské školy a deseti probandů se zavřenou huhňavostí, u nichž byla aplikována dechová cvičení v rámci terapie na ambulantním logopedickém pracovišti. Obsahem praktické části je i sestavení dotazníku týkající se informovanosti rodičů po provedené adenotomii u dítěte, následné vyhodnocení dat a sestavení informativního letáku, který by rodičům osvětlil problematiku adenotomie a následné péče. Výsledky práce mohou pomoci rozšířit spektrum dechových cvičení užívaných v logopedické praxi a zároveň hravou formou zvýšit motivaci dítěte. Taktéž...
Hodnocení slovní zásoby u dětí předškolního věku
Durdilová, Lucie ; Štěpáníková, Alena (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Diplomová práce je složena ze dvou hlavních částí, části teoretické a části praktické. Část teoretická shrnuje poznatky o slově, slovní zásobě, jejím osvojování v předškolním věku, nastíněna je patologie slovní zásoby. Praktická část hodnotí úroveň slovní zásoby předškolních dětí před nástupem do první třídy základní školy. Nástrojem k tomu je sestavený test skládající se z deseti subtestů, založený pouze na slovní instrukci. Cílem této práce je zhodnotit slovní zásobu dětí předškolního věku po stránce kvantitativní i kvalitativní.
Porovnání ontogenetického vývoje řeči dítěte od narození do šesti let věku v českém a hebrejském jazyce
Deiml, Elon ; Hádková, Kateřina (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci porovnávám ontogenetický vývoj v českém a hebrejském jazyce od narození do šesti let věku dítěte. Analyzuji příslušnou odbornou literaturu a používám zdroje z oblasti psychologie, lingvistiky a logopedie.
Seniorská problematika z pohledu pečovatelské služby
Šobíšková, Soňa ; Mužáková, Monika (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je poskytování pečovatelské služby seniorům. Cílem poskytovaných služeb je mimo jiné umožnit lidem žít ve svém domácím prostředí.Na základě prostudované literatury představuji pojem stáří, stárnutí, komunikace. Poukazuji na komunikační zvláštnosti a techniky u vybraných skupin seniorů.V praktické části vycházím ze svých pracovních zkušeností v poskytování terénní pečovatelské služby seniorům. Ve své práci se zaměřuji na období v letech 2006 - 2008, kdy došlo k legislativní změně v poskytování pečovatelské služby.
Symptomy koktavosti v dynamickém pohledu
Ghazawi, Mohammad ; Štěpáníková, Alena (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Diplomová práce "Symptomy koktavosti v dynamickém pohledu" pojednává o problematice balbuties. Zaměřuje se na jednu z nejtěžších a nej nápadnějších druhů narušené komunikační schopnosti. Výzkumný projekt diplomové práce se zabývá analýzou života českých a arabských izraelských dětských balbutiků. Uvádím podrobnější seznam symptomů, způsoby a možnosti diagnostiky, v rámci praktické části jsou uvedeny metody a techniky, které jsem používal a možnosti terapie.
Známé a méně známé geneticky podmíněné syndromy Downův syndrom, syndrom Prader-Willi, Turnerům syndrom a syndrom Noonanové
Klicperová, Barbora ; Opekarová, Olga (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
¨Ve své diplomové práci se v teoretické části zaměřím na popsání a porovnání čtyř geneticky podmíněných syndromů Downova syndromu, syndromu Prader-Willi, Turnérova syndromu a syndromu Noonanové. V praktické části své diplomové práce se budu věnovat zjišťování stupně znalostí zaměřených na tuto problematiku mezi studenty, pracovníky a odborníky z oblasti pomáhajících profesí. Prostřednictvím kasuistik a rozhovorů s rodiči přiblížím dva z výše zmíněných syndromů (syndrom Prader-Willi a syndrom Noonanové).
Využití videotréninku interakcí v rodinách s dětmi s vývojovou dysfázií
Kimmerová, Marika ; Hádková, Kateřina (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Práce je věnována sociální interakci rodičů s dětmi trpícími vývojovou dysfázií. Zabývá se komunikačními dovednostmi rodičů a jejich vlivem na řečový vývoj dítěte, dále se důkladněji zaměřuje na obtíže, které vývojová dysfázie do sociální interakce rodičů s dětmi přináší. Zamýšlí se nad možnosti spolupráce logopeda s rodinami dětí s vývojovou dysfázií a nabízí metodu videotréninku interakcí jako možné východisko pro rozvoj komunikačních dovednost rodičů v interakci s dětmi s tímto řečovým postižením.Metoda videotréninku interakcí je blíže představena a také užita ve dvou rodinách s dětmi s vývojovou dysfázií. Popis a výsledky této intervence spolu s charakteristikami komunikačních potřeb rodin s dětmi s vývojovou dysfázií jsou uvedeny v praktické části této práce. V závěru práce jsou nabídnuty možnosti využití metody videotréninku interakcí z hlediska logopedické intervence.
Logopedická péče u sluchově postižených dětí mladšího školního věku na základních školách pro sluchově postižené
Čiháková, Sandra ; Štěpáníková, Alena (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou logopedické péče u dětí mladšího školního věku se sluchovým postižením. Porovnává výsledky dotazníkového šetření s výsledky pozorování logopedické péče na základních školách pro děti se sluchovým postižením. Cílem diplomové práce je zmapovat současný stav logopedické péče na těchto školách, poukázat na nedostatky a možná řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   začátekpředchozí83 - 92dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.