Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 120 záznamů.  začátekpředchozí83 - 92dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Materiály v lékařství
Dvořáková, Tereza ; Čikl, Josef (oponent) ; Molliková, Eva (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na rešeršní studii kovových, keramických i polymerních materiálů pro medicínské aplikace. V první části práce je sepsána historie těchto materiálů, jejich vlastnosti a požadavky na ně kladené. Dále jsou představeny nejčastější oblasti použití fixačních prostředků a umělých náhrad měkkých i tvrdých tkání. Práce je zakončena představením perspektivního vědního oboru, jímž je tkáňové inženýrství.
Proměny literárně dramatického vysílání ČST Praha v období konsolidace
Jiřiště, Jakub ; Czesany Dvořáková, Tereza (vedoucí práce) ; Klimeš, Ivan (oponent)
Tato bakalářská práce sleduje odrazy konsolidačního procesu po roce 1968 v literárně dramatickém vysílání Československé televize. Oblastí zájmu tedy nejsou jednotlivá díla televizní dramatické tvorby, ale její organizační zázemí. To je sledováno z hlediska vývoje dramaturgie a personálních změn, které měly na dramaturgickou koncepci bezprostřední vliv. Jelikož konsolidace nebyla pouhou změnou stavu, ale návratem ještě před stav předcházející, jsou mocenské determinanty dvou stanovených hledisek sledovány již v období před rokem 1968. Teprve zohledněním tohoto časového úseku je možné postihnout principiální proměny mocenského vztahu k televizní dramatické tvorbě. Úvodní část práce vymezuje činnost sledované televizní redakce včetně relevantní terminologie a nalézá kořeny krize dramaturgie, která přesáhla až do období Pražského jara. Další část a hlavní jádro práce sleduje na pozadí obecného vývoje v televizi a ve společnosti specifický a časově posunutý konsolidační proces v literárně dramatickém vysílání. Tato etapa je rozdělena na fázi minimálního zájmu ze strany mocenských orgánů, na období vnějšího dohledu po napojení vedení televize na stranický aparát a období vnitřního dohledu, kdy se kontrolní nástroje a autocenzurní praktiky staly nedílnou součástí redakce. Mezi hlavní témata patří vývoj...
Novodobá historie kina Aero
Šilarová, Hana ; Czesany Dvořáková, Tereza (vedoucí práce) ; Klimeš, Ivan (oponent)
Tato práce se zabývá novodobou historií kina Aero od roku 1998, kdy byl jeho provoz převzat občanským sdružením Pro-Aero, Společností pro obnovu a rozvoj Aera. První část detailně popisuje růst artového kina, jeho dramaturgickou koncepci založenou na přehlídkách a neotřelých akcích. Práce také sleduje postupný růst regionální sítě - expanzi provozovatelů do dalších kin (Bio Centrál v Hradci Králové, Světozor a Bio Oko v Praze), stejně jako do oblasti distribuce filmů skrz společnost Aerofilms. Druhá část analyzuje způsoby propagace kina Aero a jeho sesterských společností pomocí marketingových nástrojů 4P, vývoj cen vstupného a návštěvnosti. Klíčová slova: film, filmová distribuce, filmová historie, Aero, Světozor, Bio Oko, alternativní kino, klubové kino, marketingový mix, 4P
Úvod do právní úpravy československých filmových koprodukcí v letech 1945-1970
Bednář, Leoš ; Klimeš, Ivan (vedoucí práce) ; Czesany Dvořáková, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na koprodukční výrobu filmů v ČSR/ČSSR v letech 1945 až 1970. Tento opomíjený institut je popsán a částečně analyzován na základě tří stupňů jeho právní úpravy. Nejdříve je popsán první stupeň, kterým jsou mezistátní kulturní dohody a dohody o spolupráci. Nejvýznamnějšími jsou dohody o koprodukci a o filmové spolupráci uzavřené s Francií a s Itálií v roce 1968. Druhým stupněm jsou prováděcí plány a rámcové úmluvy, které rozšiřují ustanovení mezistátních dohod. Plány a úmluvy je však těžké v nezpracovaných archivních fondech dohledat, tudíž informace o nich jsou poněkud fragmentární. Dalším stupněm jsou již zcela konkrétní koprodukční smlouvy, které jsou součástí všech koprodukčních projektů. V poslední části je uvedeno několik nerealizovaných koprodukčních projektů, které nevznikly z politických, ekonomických aj. důvodů.
Přínos Jánose Bolyaie k základům neeuklidovské geometrie
Dvořáková, Tereza ; Krump, Lukáš (vedoucí práce) ; Žádník, Vojtěch (oponent)
Práce je věnována jediné publikaci Jánose Bolyaie zkráceně nazývané Apendix, ve které János Bolyai prezentoval svůj výzkum o rovnoběžkách a také o rozdělení geometrie na dvě části podle platnosti, či neplatnosti Euklidova postulátu o rovnoběžkách. Cílem práce je objasnit, jakým způsobem Bolyai zavedl novou geometrii, přiblížit jaké při tom používal důkazy, ale zároveň ukázat souvislost mezi Bolyaiovými výsledky a dnešním obvyklým pojetím neeuklidovské geometrie. Mimo jiné je práce doplněna o dvojí typ obrázků. Jedny odpovídají Bolyaiově představě o nové geometrii a druhé zobrazují geometrické situace v Beltrami-Kleinově modelu, který se pro zobrazení hyperbolické geometrie v dnešní době často využívá.
Filmový klub ČVUT
Henzler, Richard ; Czesany Dvořáková, Tereza (vedoucí práce) ; Čeněk, David (oponent)
Název práce: Filmový klub ČVUT Autor: Richard Henzler Ústav: Katedra filmových studií, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze Vedoucí bakalářské práce: Mgr. MgA Tereza Czesany Dvořáková Abstrakt: Práce se věnuje historii Filmového klubu ČVUT zpracovanou na základě metody orální historie. Cílem práce je popsat fungování Filmového klubu v letech 1984 až 1990. Primárním pramenem při zpracování historie klubu byly rozhovory natočené se zakladateli filmového klubu, panem Richardem Kohoutem, Martinem Řezníčkem a Jiřím Neumannem. Práce dále zpracovává kroniku filmového klubu a zjištěné poznatky jsou doplňované z dobových pramenů. Přínosem práce je, že tomuto tématu se ješte nikdo nevěnoval a proto je taky práce zamýšlená jako východisko pro další bádáni v oblasti orální historie, případně historie filmových klubů. V teoretickém úvodu práce se představuje metoda orální historie, její metodologie, výhody a omezení. Další kapitola přehledně popisuje další projekty orální historie zabývající se filmem. Jedná se o projekty z českého a anglosaského prostředí. Praktická část chronologicky popisuje historii filmového klubu od počátku do roku 1990 a je doplněna informacemi z rozhovorů a kroniky filmového klubu. Přílohy tvoří přepisy rozhovorů se zakladateli filmového klubu.
Bio Lucerna : historie pražského kina 1909-1945
Chmelíková, Kristina ; Klimeš, Ivan (vedoucí práce) ; Czesany Dvořáková, Tereza (oponent)
Tato diplomova prace se zabyva historii predniho prazskeho kina Bio Lucerny ve stejnojmennem palaci mezi lety 1909-1945, tedy od zahcijeni jeho provozu aZ po zestatneni po druhe svetove vaice. Zameruje se na provoz tohoto podniku z hlediska historickeho, programoveho i personalniho. Zaroveii sleduje jeho vyvoj i postaveni v kontextu vyvoje ceskeho kinarstvi od prvniho desetileti 20. stoleti az po konec druM svetove valky. Hlavnim ukolem teto prace je potvrdit domnenku, ze Bio Lucerna zaujimalo mezi prazskymi i ceskymi kiny vyjimecne postaveni, a rozkryt, jakym zpusobem tohoto sveho statutu dosahovalo.
Idea filmové komory. Českomoravské filmové ústředí a kontinuita centralizačních tendencí ve filmovém oboru 30. a 40. let
Czesany Dvořáková, Tereza ; Klimeš, Ivan (vedoucí práce) ; Just, Vladimír (oponent) ; Szczepanik, Petr (oponent)
Ústředním tématem této disertační práce je vývoj filmové samosprávy v letech těsně předcházejících okupaci českých zemí a v období Protektorátu Čechy a Morava. Spolkové a svazové struktury dosáhly již v době první republiky vysoce hierarchizovaných vztahů a pokrývaly všechny oblasti: filmovou výrobu, filmovou distribuci i kina. Největší roli hrály svazy filmového průmyslu a také největší spolky filmových pracovníků. Tyto organizace se snažily vyvíjet tlak na řešení vleklých legislativních nedostatků, jež komplikovaly každodenní provoz filmového oboru. Od druhé poloviny 30. let bylo velmi podstatným cílem aktivit filmové samosprávy také založení filmové komory jako centrálního orgánu českého filmu. Budoucí veřejnoprávní korporace měla být garantována a případně také financována státem. Názory na podobu instituce ovlivnily i zahraniční vzory včetně korporátních struktur kinematografie Třetí říše. Z důvodů pomalého jednání úřadů a měnící se politické situace realizovaly svazy filmového průmyslu provizorně centralizaci svých struktur bez právního ukotvení. Vrcholem těchto snah bylo založení spolku Filmové ústředí pro Čechy a Moravu v dubnu 1940. Německá strana využila stávající český systém a v únoru 1941 převzala zaměstnance a kanceláře filmových svazů do nově vzniklé veřejnoprávní korporace...
Živoucí tělo. Úcta k tělu jako jeden z aspektů ekologického života
Dvořáková, Tereza ; Opletalová, Lenka (oponent) ; Ortová, Jitka (vedoucí práce)
Tělo jako "nám nejbližší příroda", jak říká T.Rozsak, je naší bezprostředním součástí, stejně jako součástí světa a přírody. Tato práce se proto věnovala především těm aspektům tělesnosti, které se týkají různých pohledů na tělo a tělesnost ve vztahové síti bytí. Zaměřovala se rovněž na tělo v jeho proměnlivosti, dynamičnosti a potenciální ovlivnitelnosti/manipulovatelnosti představami lidských společností. Chápání těla v těchto aspektech nás může přivést k několikrát zmíněné myšlence, že pokud nám jde o změnu ekologického myšlení a změnu přístupu k přírodě, není možné, abychom se vyhnuli zkoumání našeho osobního i společenského vztahu k tělu. Toto zkoumání považuji za zvlášť významné v kontextu humanitních věd, které se vyznačuje jistou tendencí k oblibě abstraktního myšlení a odtělesněnému duchovnímu světu. S tím je spjato upozaďování významu empirické zkušenosti a všeobecně, ve vědeckém akademickém prostředí, "vyzávorkování" emocionality a přirozené smyslové zkušenosti. Současná akademická věda, ovlivňující myšlení současných lidí, se vysmýkává z různých pastí moderního i postmoderního západního myšlení a nebezpečně našlapuje na další. Jednou z největších je " past objektivního myšlení" novověké akademické vědy. Ve snaze o objektivní a tedy co nejpřesnější obecný popis zkoumaného, který by byl...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 120 záznamů.   začátekpředchozí83 - 92dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.