Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  začátekpředchozí77 - 86další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mapování tloušťky mazacího filmu u náhrad velkých kloubů člověka
Bosák, Dalibor ; Hartl, Martin (oponent) ; Vrbka, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje mechanismus formování mazacího filmu a jeho tloušťku v kontaktu kovové kyčelní kloubní hlavice a skleněného disku opatřeného vrstvou chromu za přítomnosti bovinního séra, jakožto náhrady synoviální kapaliny vyskytující se v kloubu. Tloušťka mazacího filmu je vyhodnocována pomocí kolorimetrické interferometrie, výsledky jsou zaneseny do grafů zobrazujících závislost tloušťky filmu na době experimentu, případně na vzájemné rychlosti artikulujících povrchů. Jsou popsány vlivy koncentrace bovinního séra a různých kinematických podmínek na utváření mazacího filmu. Z pozorovaných interferogramů je patrná adsorpce proteinů na povrchu disku i hlavice, denaturace a vznik agregací, což ovlivňuje tloušťku mazacího filmu.
Výzkum a vývoj ložisek pro trakční motory
Prášilová, Alena ; Čermák, Jan (oponent) ; Vrbka, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem válečkového ložiska pro trakční motory a přípravku pro zkoušky životnosti navrženého ložiska. Na začátku práce je shrnut přehled současných trendů v konstrukci válečkových ložisek, na základě kterých bude vyhotoven konstrukční návrh válečkového ložiska. Součástí práce je i deformačně napjatostní analýza, která určí optimální sklon čel nákružků a optimální tvar modifikace oběžných drah kroužků hybridního ložiska. Na závěr budou vyhodnoceny zkoušky životnosti.
Vliv topografie třecích povrchů na kontaktní únavu
Zahradník, Radek ; Čermák, Jan (oponent) ; Vrbka, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem topografie třecího povrchu na kontaktní únavovou životnost. Tento vliv je zkoumán skrze testy na nově zrekonstruované stanici R-MAT, jejíž rekonstrukce a podrobný záznam o ní je součástí této diplomové práce. Vliv je posouzen v oblasti třecích povrchů s vyšší drsností povrchů, než byly doposud zkoumány. Dále je také zkoumán vliv cílené modifikace třecího povrchu při těchto vyšších drsnostech.
Realizace edukačních úloh na experimentální stanici pro testování spalovacích motorů
Novák, Michal ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Vrbka, Martin (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je příprava experimentů s využitím stanice pro testování čtyřdobého zážehového spalovacího motoru a vytvoření úloh pro cvičení předmětu Konstruování strojů - mechanismy (6KM). Diplomová práce rovněž obsahuje přehled současných experimentálních měření čtyřdobých zážehových spalovacích motorů. V závěrečné části diplomové práce jsou uvedeny zjištěné charakteristiky testovacího motoru pro vytvoření požadovaných úloh.
Konstrukce rámu lehokola
Gayer, Tomáš ; Maňas, Pavel (oponent) ; Vrbka, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vývojem nového modelu tříkolky pro malosériovou výrobu. Práce popisuje konstrukční postup od návrhu jednotlivých dílů a samotného rámu v CAD systému Autodesk Inventor, po vytvoření kompletní výkresové dokumentace. Další část práce se věnuje základní deformačně-napěťové analýze užitím metody konečných prvků v systému ANSYS Workbench a určením okrajových podmínek pro tuto analýzu. V závěru práce je provedena vizualizace tříkolky.
Analýza proudění spalin v okolí výfukového ventilu spalovacího motoru s využitím CFD
Šesták, Josef ; Náhlík, Luboš (oponent) ; Vrbka, Martin (vedoucí práce)
Následující diplomová práce pojednává o výpočtovém modelování proudění v okolí výfukového ventilu spalovacího motoru prostřednictvím počítačové dynamiky tekutin. Tento přístup je z hlediska současného stavu problematiky inovativní, nicméně díky nízkému stavu poznání vysoce náročný. Autor se pokouší o detailní popis vícerozměrných polí charakteristických veličin, které vymezují chování tekutiny u úlohy definované virtuální geometrií a danými okrajovými podmínkami. Poznatky o chování proudu spalin u úloh s různými geometriemi umožní navrhnout geometrii výfukového ventilu tak, aby svým tvarem umožnila rychlý odvod spalin z pracovního prostoru válce před započetím výfukového zdvihu motoru. Tento proces umožní snížit hodnotu ztrátové práce motoru, a tím zlepšit jeho efektivní ukazatele.
Návrh a realizace výukové úlohy postavené na převodových motorech SEW Eurodrive
Kantor, Martin ; Prášil, Ludvík (oponent) ; Vrbka, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí solárního trackeru z profilového systému MayTec, s využitím elektropohonů a příslušenství firmy SEW Eurodrive. V práci je popsán návrh laboratorní úlohy s využitím těchto prvků. V úvodu práce je seznámení s konstrukcemi solárních trackerů, které jsou podkladem diplomové práce. Další části jsou věnovány jednotlivým krokům v návrhu konstrukce a jejím variantám. Způsob řízení pohonů včetně schématického návrhu zapojení je poslední částí před zhodnocením práce po technologické a konstrukční stránce. V závěru je ekonomické zhodnocení navržené konstrukce.
Návrh rámu horského kola a jeho deformačně napěťová analýza pomocí MKP
Jelínek, Martin ; Maňas, Pavel (oponent) ; Vrbka, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá částí vývoje rámu horského kola kategorie enduro. Nejdříve se zabývá tvorbou rozměrově modifikovatelného modelu rámu v CAD systému SolidWorks. Další část práce se zabývá deformačně-napěťovou analýzou užitím metody konečných prvků v systému ANSYS Workbench a určením okrajových podmínek pro tuto analýzu. Závěrečná část práce je věnována vizualizaci rámu.
Výpočtové modelování deformačně-napěťových stavů čelního soukolí pomocí MKP
Ševčík, Martin ; Maňas, Pavel (oponent) ; Vrbka, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtovým modelováním ozubení pomocí MKP. Byla sestavena metodika kontrolního výpočtu ozubených kol, které nelze kontrolovat pouze pomocí normy ČSN 01 4686. Byla provedena analýza vlivu blízkosti koncentrátoru napětí na napětí v patě zubu. Ukázalo se, že je možné použít i menší tloušťky věnce než doporučuje norma ČSN 01 4686. Hlavní část práce se věnuje studiu šíření trhlin u ozubených kol s tenkým věncem. Pomocí T-napětí byl zahrnut vliv constraintu a multiaxiality napětí na šíření trhliny. Vypočtené trajektorie únavové trhliny byly porovnány s experimentem. Ukázalo se, že uvážení vlivu constraintu zpřesňuje stanovení výsledného směru šíření trhliny a v některých případech může mít významný vliv na očekávanou dráhu šíření trhliny.
Přehled způsobů kvantifikace opotřebení u kyčelních kloubů
Zapletal, Jakub ; Vrbka, Martin (oponent) ; Ranuša, Matúš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou pozorování a kvantifikace opotřebení kyčelních náhrad. Nejprve byly popsány historické mezníky při vývoji kyčelních náhrad, typy používaných implantátů, různé druhy materiálů a životnost náhrad. Následně byla provedena rešeršní studie v oblasti pozorovacích metod a přístrojů, přičemž u každé z nich byly zhodnoceny jejich výhody a nevýhody. V poslední části práce byly tyto metody mezi sebou srovnány a dle autorova názoru byla doporučena nejschůdnější metoda k pozorování a kvantifikaci opotřebení kyčelních náhrad.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   začátekpředchozí77 - 86další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.