Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  začátekpředchozí63 - 72  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Historická procházka městem Dačice (školní projekt)
Procházka, Petr ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Práce mapuje p ípravu, provedení a zp tnou vazbu kolního projektu. V první ásti je práce zam ena na region, regionální historii a její aplikaci ve výuce, dále na seznámení s historií m sta Da ice a významnými památkami a osobnostmi této obce. Hlavní ást práce popisuje n kolikadenní projektové vyu ování, provád né v terénu, a jeho zpracování s ohledem na dal í vyu ití za ínajícího projektu pro kolu samotnou, pro dal í t ídy a pro samotné m sto a vyu ití pro celý region. Hlavní cíl diplomové práce jsem splnil. Vytvo il jsem metodickou p íru ku pro u itele základních i st edních kol, jak provést exkurzi m stem.
Praktické využití průřezového tématu "multikulturní výchova"v dějepisu
Stržanovský, Karel ; Parkan, František (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
Cílem mé práce bylo vytvořit manuál, ve kterém bych přiblížil práci s vybraným průřezovým tématem. Ve své práci jsem se pokusil uplatnit veškeré zkušenosti, které jsem získal během tvorby vlastního ŠVP na dvou pražských základních školách. Proto si má práce kladla za cíl, být praktickým průvodcem pro učitele, který vytváří vlastní ŠVP. Má práce má zcela úmyslně dvě roviny, které ovšem tvoří kompaktní celek mezi teoretickými východisky na jedné straně a didaktickou aplikací na straně druhé. V rovině první, která je obsažena v pomyslné první části práce, jsem si vytkl dva cíle. Mým prvním cílem bylo přiblížit tendence a principy, které přinesl rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání do české pedagogické reality. Učinil jsem tak především proto, že RVP je komplexně pojatý dokument a každý, kdo s ním chce pracovat, ho musí pochopit právě v jeho komplexnosti. Svou pozornost jsem zaměřil také na problematiku klíčových kompetencí a průřezových témat. Především proto, že představují významnou novinku v českém školství a pak také proto, že rozvíjení vybraného průřezového tématu, tvoří jádro mé práce. Mým druhým cílem bylo poukázat na možné nesnáze, se kterými by se mohl učitel setkat. Proto jsem se pokusil o hodnocení RVP jako prakticky využitelného dokumentu z hlediska své dvouleté praxe při práci s ním....
Srovnání českých a francouzských středoškolských učebnic dějepisu
Fabiniová, Linda ; Mikeska, Tomáš (oponent) ; Parkan, František (vedoucí práce)
Motivem sepsání diplomové práce zaměřené na porovnání učebnic domácí a zahraniční provenience je osobní zájem o srovnání různých forem a obsahů vzdělávání ve světě. Při příležitosti seznámení se s francouzským školstvím na francouzském lyceu v Praze, r výukou dějepisu na francouzských školách a používanými učebnicemi mě ihned napadlo využít své jazykové znalosti pro jejich srovnání s učebnicemi českými. Díky studijnímu pobytu v rámci mezinárodního programu Erasmus na francouzské universitě ve městě Perpignan jsem získala přístup velkému množství současných francouzských učebnic, které jsem mohla studovat.
Využití didaktických pomůcek ve výuce dějepisu-vizuální pomůcky
Vitouchová, Zdeňka ; Mikeska, Tomáš (oponent) ; Parkan, František (vedoucí práce)
Cílem této práce je zjistit, zda a za jakých podmínek má používání učebních pomůcek vliv na efektivitu výuky dějepisu. Dějepis jako vyučovací předmět má charakter převážně slovního vyučování a podle mého názoru správné používaní různého druhu vyučovacích pomůcek, především vizuálních pomůcek, přispěje efektivněji k dosažení cílů ve vyučování a zároveň k intenzivnějšímu osvojení příslušných klíčových kompetencí u žáků. Nejsem v žádném případě příznivcem inovace za každou cenu, každá vizuální pomůcka musí být začleněna do vyučování smysluplně, a proto má práce zahrnuje teoretickou i praktickou část. Chci v této práci nabídnout takové možnosti, které povedou k efektivnímu využití různého druhu pomůcek a ke zkvalitnění výuky dějepisu a to na 2. stupni základní školy (resp. i na nižším gymnáziu) a na vyšším stupni gymnázia.
Didaktická hra ve výuce dějepisu na druhém stupni základní školy
Poláková, Zuzana ; Mikeska, Tomáš (oponent) ; Míšková, Alena (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá didaktickou hrou ve výuce dějepisu na druhém stupni základní školy. Teoretická část nás seznamuje s charakteristikou hry a soutěže (základní pojmy, vztah mezi těmito pojmy), didaktickou hrou a její motivační rolí ve výuce, postupem zařazení didaktické hry do výuky a významem didaktických her v dějepise. Cílem diplomové práce bylo vypracovat soubor didaktických her využitelných v hodinách dějepisu ve všech ročnících druhého stupně základní školy, sestavit dotazník k didaktickým hrám a pomocí dotazníkové metody zjistit, jak probíhá realizace her ve výuce dějepisu na základních školách. Cíle diplomové práce byly splněny. Pomocí dotazníkové metody jsem zjistila zkušenosti učitelů se zařazováním didaktických her do výuky, četnost použití didaktických her a způsoby jejich zařazení. Vytvořila jsem soubor didaktických her, které mohou využívat nejen učitelé.
Historie nezlob mě! aneb Jak si užít muzeum při výuce dějepisu
Ťupová, Marie ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Tématem této práce je využití muzea při výuce dějepisu se zaměřením na Muzeum v Benátkách nad Jizerou, pobočku Muzea Mladoboleslavska v Mladé Boleslavi, které nabízí expozice o dějinách a velkých osobnostech regionu. Náměty z regionální historie jsou v osnovách dějepisu pro základní školy doporučovány k zařazení do výuky, ale díky rozsahu látky českých a obecných dějin na ně učitelé v hodinách nemají čas. Větší prostor pro jejich uplatnění snad přinese zavedení Rámcového vzdělávacího programu. Více než časová dotace hodin dějepisu, je problémem to, že regionální historie nebývá zpracovaná do formy použitelné ve škole. V případě Benátek nad Jizerou sice existuje literatura k jejich historii, pro výuku konkrétních dějinných událostí regionu je však buď příliš zběžná nebo příliš odborná. I populárně naučná literatura je úzce specializovaná (např. archeologie Keltů) a zabývá se zpravidla velkým územním celkem (např. celé Pojizeří). Nej zajímavější informace jsou roztroušeny v regionálních časopisech a nezpracované v archivu v Mladé Boleslavi. Za takových podmínek je pro učitele opravdu těžké nastudovat a zařadit do výuky regionální historii. Ani zaměstnanci muzea, kteří mají k dispozici jak písemné, tak hmotné prameny, nemají v rámci svých pracovních povinností možnosti studovat vzdělávací programy a zabývat se...
Křivoklátsko, jeho historie, významné osobnosti a možnosti využití ve výuce vlastivědy
Staňková, Blanka ; Parkan, František (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
Cílem mé diplomové práce je vypracovat přehled vývoje křivoklátského regionu, do něhož zahrnuji obec Křivoklát a její nejbližší okolí, sestavit program pro žáky 1. stupně ZŠ, který bude realizován v hodinách prvouky a vlastivědy, a ukázat možnosti využití regionální historie ve výuce vůbec. Protože pojem Křivoklátsko je příliš široký, rozhodla jsem se ve své práci zaměřit pozornost především na hrad a obec Křivoklát a na obce v nejbližším okolí. Jedná se o obce, které spádově patří ke zdejší základní škole - Branov, Karlova Ves, Městečko, Nezabudice, Roztoky a Velká Buková. Především dětem z těchto škol je práce určena. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Významná poutní místa, zvyky a tradice Šluknovského výběžku
Ritschelová, Šárka ; Parkan, František (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
Tato práce mi přinesla plno nových poznatků a obohatila mě v mnoha směrech. Díky ní mi bylo umožněno proniknout do tajů historie Šluknovského výběžku a objevovat tak jeho skrytou krásu dávných časů. Každý, kdo přemýšlí nad naším krajem, si musí být vědom citlivosti tohoto území. Dříve tak úspěšný, nyní zapomenutý - dříve hustě osídlený, dnes téměř poloprázdný. Šluknovský výběžek prožil svou vrcholnou slávu ještě za Rakouska-Uherska. Mnoho obcí dosáhlo rozkvětu na přelomu století a před 1. světovou válkou. Drtivá většina tehdejšího obyvatelstva měla německý původ. Po vzniku ČSR velká část obyvatel německé národnosti usilovala o odtržení "Sudet" a jeho přičlenění k Rakousku-Uhersku. Léta hospodářské krize měla na tento kraj velmi neblahý dopad. Obyvatelstvo zde nežilo ze sklizní, ale především z práce v továrnách, což zapříčinilo velkou chudobu a bídu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Výroční slavnosti a obřady ve vymezené oblasti středního posázaví
Förstrová, Dana ; Parkan, František (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
V diplomové práci se budu zabývat lidovými slavnostmi a obřady v místě svého bydliště, ve Zruči nad Sázavou a jejím okolí, které se nachází v oblasti středního Posázaví. Cílem je získat o problematice podrobnější informace, literatura, která by se námětem podrobněji zabývala, v našich knihovnách chybí. Téma si vybírám také s ohledem na svůj studijní obor - učitelství na I. stupni základní školy. Námět mé diplomové práce je součástí multikulturní výchovy v rámci tzv. průřezových témat základní školy ve Zruči. Zvolené téma a výsledky mé práce budou jistě využitelné především ve vlastivědě na I. stupni školy; к získávání historického a kulturního povědomí se nabízí jako výchozí a nej přirozenější bod studijní látka o "svém" kraji, předcích, životě. T a j e podle mého názoru dítěti nejbližší. Historické prameny se vždy zabývaly informacemi ze života elitních skupin, nezmiňovaly, jak žije "prostý lid", poddaní šlechty a panovníka. Pokud nacházíme zmínky o těchto vrstvách obyvatel, píše se o nich nepřímo, zájem o lid nebývá cílený. Vše se zaznamenávalo pouze tehdy, pokud se o to zajímali příslušníci vzdělané vyšší třídy. Mám na mysli např. zápisy ze soudních procesů, dokumenty o aktivitách, které se církev nebo státní představitelé snažili potlačit, texty lidových kazatelů, zápisy úředníků, vzdělaných cizinců aj....
Město Říčany, jeho historie, významné osobnosti a možnosti využití ve výuce vlastivědy
Veselá, Miroslava ; Parkan, František (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
Cílem mé diplomové práce je zpracování historie města Říčan, jeho blízkého okolí a využití ve výuce. K splnění tohoto cíle bylo nutno vypracovat, sestavit a podat přehled o vývoji říčanského regionu. Tento region je nazván podle jedné z nej výraznějších osobností české kultury Ladův kraj. Josef Lada čerpal inspiraci z tohoto regionu po celý svůj život a oblast mezi Hrusicemi a Prahou označil za nádherný kraj. Mikroregion Ladův kraj založilo 19 obcí a jeho cílem je rozvoj cestovního ruchu a kultury. Logem Ladova kraje je slavná kresba vodníka na vrbě. Ve své práci podávám souhrnné informace o městě a zároveň odkazuji na literaturu, ve které se zájemce dočte o jednotlivých aspektech více. Hlavním cílem práce je ukázat možnosti využití regionální vlastivědy ve výuce na 1. stupni základní školy a vypracovat program pro žáky ZŠ, který bude realizován v hodinách vlastivědy i v rámci mimoškolní výuky, a pochopit odpověď na otázku proč se učit o minulosti naší vlasti či obce? Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   začátekpředchozí63 - 72  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.