|
Etické aspekty krizové komunikace podniku
Roztočilová, Linda ; Antušák, Emil (vedoucí práce) ; Kopecký, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce s názvem "Etické aspekty krizové komunikace podniku" se zabývá problematikou krizové komunikace. Stanovené cíle zahrnují teoretické uvedení do problematiky, analýzu praktických příkladů porušení etických aspektů krizové komunikace a návrh opatření pro podnikový management v oblasti plánování a řízení krizové komunikace. Praktická část se zaměřuje na dva příklady ze srpnových povodní 2002. Zaplavení pražského metra a vyplavení chemikálií z neratovické Spolany se staly jejich symbolem. Provedená analýza ukazuje na nezbytnost dodržování etických aspektů krizové komunikace. Nedodržování či vědomé porušování těchto principu může mít nejen personální, ale i ekonomické a právní důsledky.
|
| |
|
Aplikace metod BCM do havarijního plánování
Cihlářová, Aneta ; Kopecký, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kohout, Petr (oponent)
Na podnikatelské subjekty během jejich fungování působí mnoho hrozeb a rizik, které mohou zásadně ovlivňovat jejich podnikatelskou činnost. Pro zajištění odolnosti podniku vůči věcným provozním rizikům se vyvinula manažerská disciplína Business Continuity Management. BCM má za cíl zajištění kontinuity podnikatelské činnosti v případech jeho ohrožení. Cílem této diplomové práce je aplikovat vybrané metody BCM do havarijního plánování, které je pro podnikatelské subjekty v České republice dáno legislativně.
|
| |
|
Analýza faktorů ovlivňujících krizovou odolnost a připravenost podniku v odvětví cestovního ruchu
Šefčíková, Lucie ; Antušák, Emil (vedoucí práce) ; Kopecký, Zdeněk (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je zanalyzovat dosavadní vývoj podniku v odvětví cestovního ruchu a zaměřit se na hrozby a rizika podnikání v tomto oboru. Teoretická část práce je zaměřena na oblast cestovního ruchu a hotelnictví a současně podává obecné informace o krizovém managementu, především o krizové připravenosti a odolnosti podniku. Zároveň charakterizuje metody analýzy, které lze využít k tomu, aby byl daný podnik schopen docílit větší připravenosti a odolnosti vůči jakékoliv krizi. V praktické části pak popisuje zkoumaný hotel Krystal a pomocí SWOT analýzy a dalších tří metod odhaluje hrozby, které jsou v současnosti pro hotel aktuální. Z výsledků provedených analýz v závěru vyplývá, že si hotel doposud v oblasti krizového managementu nevede špatně. I přesto jsem se však pokusila vypracovat návrhy a doporučení, které by mohly stávající krizovou odolnost a připravenost daného hotelu zvýšit.
|
|
Optimalizace chování a struktury středního podniku pod vlivem fin. a hosp.krize
Vránková, Anna ; Svobodová, Ivana (vedoucí práce) ; Kopecký, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce pojednává o problematice finanční a hospodářské krize a jejím dopadu na ekonomiku středně velké firmy. První část definuje krizové jevy jako takové a rozebírá vznik těchto jevů v USA a jejich rozšíření do dalších zemí světa. Podstatná část práce je věnována situaci v ČR, zejména pak analýzou dopadů na konkrétní středně velký podnik. Součástí práce je i provedení dotazníkového šetření mezi pracovníky společnosti na jehož základě dochází k vyhodnocení efektivnosti a účinnosti přijatých opatření vedením firmy. Závěrečná část navrhuje určité řešení a postupy vhodné pro zlepšení ekonomické situace dané firmy.
|
|
Analýza etických aspektů krizové komunikace podniku
Tsaruk, Khrystyna ; Antušák, Emil (vedoucí práce) ; Kopecký, Zdeněk (oponent)
V úvodu dané bakalářské práce jsou uvedeny cíle, jimiž jsou: 1.Analýza podstaty krizové komunikace podniku. 2.Analýza etických aspektů krizové komunikace podniku. 3.Analýza a popis dopadů porušení etických aspektů krizové komunikace na obyvatelstvo a životní prostředí na příkladě havárie Černobylské JE. První kapitola, resp. teoretická část je primárně zaměřená na definování pojmů, bezprostředně souvisejících s tématem práce, vytvoření přehledu o krizové komunikaci, která je nedílnou součástí krizového managementu a jeho mohutním nástrojem při zvládání krizových situací. Druhá kapitola se zabývá primárně etikou a uvádí řadu příkladů, které poukazují na souvislosti mezi etikou a krizovou komunikaci. Přesněji řečeno cílem této časti je zdůraznit důležitost etického způsobu myšlení a chování v momenty propuknutí krizí s cílem eliminace nežádoucích následků a zachránění lidských životů, ekonomického blahobytu a životního prostředí. Třetí kapitola je tak zvanou praktickou časti, zaměřenou na popis problematiky etických aspektů krizové komunikace na příkladě jaderné elektrárny Černobyl. Závěr práce bude přistavovat sumarizaci poznatků ohledně etických aspektů krizové komunikace podniku a moderního pojmu Corporate Social Responsibility, získaných autorem při zpracování odborné literatury, statistik, novinářských reportáží apod. ohledně problematiky dané BP.
|
|
Krizová komunikace jako důležitý nástroj managementu podniku
Francová, Martina ; Antušák, Emil (vedoucí práce) ; Kopecký, Zdeněk (oponent)
Teoreticko-metodologická část: vymezení základních pojmů jako podnik - okolí podniku, identita a image podniku; mimořádná událost, krizová situace, krize, krizový management; stručné vymezení legislativně právního prostředí. Vymezení pojmu komunikace -- obecné pojetí a typy komunikace. Vymezení pojmu krizová komunikace, analýza disponibilních metod krizové komunikace podniku, analýza disponibilních nástrojů krizové komunikace podniku. Praktická část práce -- manuál pro krizovou komunikaci podniku aplikovaný do bankovního prostředí.
|
| |
| |