Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  začátekpředchozí59 - 68  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vnitřní monolog
Duponchel, David ; Chytilová, Věra (vedoucí práce) ; Bendová, Helena (oponent)
Význam vnitřního monologu ve filmu
Subjektivní dějiny maďarské dokumentaristiky
Nemes, Gyula ; Vachek, Karel (vedoucí práce) ; Bendová, Helena (oponent)
Teoretická práce popisuje celé dějiny madarského dokumentárního filmu, pak soustředí především na madarské dokumenty, které v Madarsku jsou považovány spíš jako experimentální nebo dokumentárně hrané.
Bakalářský cyklus Coagula
Vavrečka, Ondřej ; Daňhel, Jan (vedoucí práce) ; Bendová, Helena (oponent)
Bakalářský cyklus Coagula je trojdomý. Tvoří jej esej, filmy a diagramy. Tématem práce je kinematografický proces, který nahlížím pozpátku ze čtyřech prostorových pozic a světelných dispozic: (promítací) plátno, promítačka, cesta filmu (z negativu v positiv), kamera (a předsnímací skutečnost).
Narativní specifika seriálů nové generace
Höschl, Patrik ; Bendová, Helena (vedoucí práce) ; Cielová, Hana (oponent)
Bakalářská práce Narativní specifika seriálů nové generace zkoumá rysy, jimiž se vyznačují seriály lineárního celosezónního narativu. Zkoumá mechanismy, jakými seriály získávají a udržují své diváky. Analyzuje způsob, jakým je budován časoprostor, v němž se uskutečňuje příběh. Zaměřuje se na funkce postav pro vyprávění příběhu, a na intermediální rozsah fikčního světa. Tato práce si za předmět svého zkoumání bere vzorek čtyř zástupců stejné narativní kategorie: seriály Ztraceni, 24 hodin, Útěk z vězení a Zoufalé Manželky.
Naomi Kawase: Doteky
Ludvíková, Hana ; Bendová, Helena (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se pokusila o tematicko-stylistickou interpretaci filmů japonské autorky Naomi Kawase. Vybrala jsem tři filmy, které jsou podle mého názoru pro autorku nejpříznačnější: Šnek (Katatsumori), Objetí (Embracing) a Žlutý květ (Letter from a yellow sherry blossom). Podrobným rozborem jednotlivých filmů jsem se snažila vysledovat, čím je její dílo specifické. Zrovnoprávnění vzájemného vztahu subjektu a snímaného objektu autorka poukazuje na fakt, že vztah mezi ní a snímaným je zásadní a určuje vývoj natáčení. Autorka osobitě komunikuje s divákem použitím fragmetntární narace ? dává divákovi velkou interpretační svobodu: nechá ho, aby si souvislosti doplnil sám, komunikuje s ním spíše na intuitivní bázi. Díky tomu dokáže spojit své osobní téma s mnohem širšími souvislostmi (například s úvahami nad rodinou obecně). V neposlední řadě se Naomi Kawase zabývá reflexí samotného média filmu.
Zcizovací efekt ve filmu
Rudolfová, Jitka ; Marek, Petr (vedoucí práce) ; Bendová, Helena (oponent)
Problematika zcizovacího efektu ve filmu a jeho následné uplatnění
Paris, je t´aime
Jindřichová, Markéta ; Bendová, Helena (vedoucí práce) ; Čeněk, David (oponent)
JINDŘICHOVÁ, M.: Paris, je t'aime. Tématická analýza. Bakalářská práce. Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta. Audiovizuální studia. Vedoucí práce Mgr. Helena Bendová. Klíčová slova: Paris, je t'aime, povídkové filmy, zobrazování města ve filmu, autorský styl, francouzská kinematografie, tématická analýza Ve své bakalářské práci se věnuji tématické analýze povídkového filmu Paris, je t'aime. Tento snímek vznikl na základě konceptu, podle kterého se mělo v každé povídce objevit téma (jakékoli podoby) lásky. Text zahrnuje interpretaci dílčích fragmentů (z obsahové i formální stránky) a filmu jako celku. Srovnávám způsob, jakým se ke stejnému tématu staví různí režiséři a jak jsou řešeny přechody mezi jednotlivými povídkami. Každý příběh se odehrává v jednom z pařížských okresků, tzv. arrondissements a ? s ohledem na zastřešující koncept ? řeší téma lásky po svém. Každý tvůrce se vyrovnal s krátkou metráží šesti minut jinak. Některé příběhy jsou velmi zdařilé, jiné propadají a ve výsledku působí celek jako nesourodý soubor spolu nesouvisejících příběhů. Chybí zde zastřešující autorský nadhled, který by fragmenty smysluplně propojil a vytvořil z nich celistvý útvar.
Kultovní film
Podzimek, Matěj ; Bendová, Helena (vedoucí práce) ; Vajchr, Marek (oponent)
Následující bakalářská teoretická práce se snaží postihnout fenomén kultovního filmu a to jak po stránce společensko-historické tak sémantické. Soustředí se na jeho přímou souvislost s vývojem americké kinematografie a zaznamenává, kterak jeho vliv na ni a především na její komerční sféru byl ve svém důsledku mnohem výraznější nežli se obvykle ve filmových publikacích uvádí. Zároveň se věnuje divákovi coby podceňovanému, ale významnému spolutvůrci (zejména) hollywoodských snímků. A konečně v neposlední řadě se zaměřuje na současnou devalvaci pojmu kultovní film a z této situace hledá východisko tím, že terminologii upřesňuje a pokouší se čtenáře nasměrovat k tomu, aby jej používal správně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   začátekpředchozí59 - 68  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.