Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 110 záznamů.  začátekpředchozí58 - 67dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konstrukční návrh podávacího mechanismu L profilů
Witos, Anton ; Vlašic, František (oponent) ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
Cieľom tejto bakalárskej práce bolo realizovať konštrukčný návrh zariadenia na podávanie L profilov a koncového efektora obslužného robota. Zariadenie na svoju funkciu využíva pneumatický piest na vyvolanie trecej sily medzi posuvnými kolesami a profilom. Pohyb profilu je realizovaný pohybom posuvných kolies. Koncový efektor na svoju činnosť využíva špeciálny typ elektromagnetov, ktoré potrebujú ovládacie napätie len na vypnutie. Práca obsahuje prehľad navrhovaných riešení a výber tých optimálnych.
Optimalizace ultrazvukového detektoru úniků pneumatického systému
Macků, Ondřej ; Mazal, Pavel (oponent) ; Vlašic, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a optimalizací vyměnitelných modulů pro lokalizaci vzduchem šířeného ultrazvuku v rámci konstrukčního návrhu ultrazvukové sondy. Využitím technologie rapid prototyping bylo vyrobeno několik sérií těchto modulů, které byly následně testovány na uměle vytvořeném zdroji úniku. Na základě těchto verifikačních experimentů byly vybrány a upraveny dva typy, které pokrývají široké použití při identifikaci úniků v pneumatickém systému, tj. modul pro dlouhý dosah pro přesnější a rozšířený dosah detekce úniku a fokusační nástavec pro zúžení přijímaného pásma skenovacího modulu a eliminaci okolního ultrazvuku. Součástí práce je také analýza akustického signálu zpracovaného na moderních analyzátorech akustické emise, které umožňují kromě záznamu standardních parametrů také kontinuální vzorkování až do 10 MHz a dále konstrukční řešení uchycení přídavných modulů na detektor. Práce je tak přínosná z hlediska rozšíření povědomí o problematice měření úniků, výroby prototypů za použití 3D tisku a vytvoření návrhu a hotových modulů.
Vliv dynamického zatěžování na kontaktní únavové charakteristiky ložiskového materiálu
Hložek, Jiří ; Hutař, Pavel (oponent) ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá studiem skokových změn při modelových zkouškách standardní ložiskové oceli 100Cr6. Je zde popsána navržená metodika experimentů se skokovou změnou zatížení, která je posléze aplikována na skutečná měření. V této práci byly provedeny tři kompletní série experimentů, u kterých byla stanovena základní trvanlivost pro každý trend zatěžování. Na základě provedených experimentů bylo zjištěno, že zvolená ocel je schopna snášet skokové změny zatížení, i přes to že není ideálním zástupcem pro tento druh zatěžování. Součástí práce bylo ověření funkčnosti inovovaných zkušebních stanic AXMAT s moderní diagnostikou a novým řídicím systémem, a také provedeno zprovoznění hydraulické varianty AXMAT, která umožňuje vzdáleně vyvozovat dynamické zatěžování zkušebního vzorku.
Konstrukce přípravku pro obrábění tvarové součásti
Foltýn, Jan ; Mazal, Pavel (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou upínacích přípravků. Cílem bylo navrhnout efektivní upínací řešení pro obrábění součástí na frézce. Upínací řešení bylo navrženo a posléze ověřeno sérií výpočtů. Hlavní cíl i dílčí cíle se podařilo splnit. Výstupem je návrh upínacího přípravku, který zvládne upnout zadanou součást. Následně bylo na základě výpočtů rozhodnuto o použití čtyř těchto přípravků na jednom stole obráběcího centra. Při výpočtu vhodné varianty rozvržení upínačů byl proveden odhad časové náročnosti úkonů, které provádí obsluha stroje. Práce nabízí přehled používaných materiálů a stojů v automobilovém průmyslu. Dále pak rešerši upínačů a upínacích systémů. Dotýká se též problému optimalizace výroby a poptávce po možnostech, jak zrychlit výrobní proces.
Diagnosis of Pneumatic Cylinders Using Acoustic Emission Methods
Mahmoud, Houssam ; Baran,, Ireneusz (oponent) ; Santos, Serge Dos (oponent) ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
This work demonstrates the development of a new efficient diagnostic procedure for checking the function of pneumatic cylinders using acoustic emission. The aim of this work is to suggest and determine the diagnostic criteria that evaluate the quality of the pneumatic cylinder. The first step is to find the typical acoustic emission signal associated with a particular type of damage in the cylinder by the frequency spectrum. This parameter was replaced later by the parameter RMS during the monitoring of changes in the test results. The relationship between Acoustic Emission (AE) and different types of defects in pneumatic cylinders was discussed, shedding light on a new approach to determining these types of defects and distinguishing between them through Acoustic Emission. The second step is to compare undamaged and damaged cylinders to find distinctive differences that determine whether the cylinder is damaged or undamaged. Several undamaged cylinders were tested by acoustic emission before artificial defects were created in each one. The signals from the progress and retreat strokes were recorded and analysed into many parameters. The RMS was normalized, and the different responses between damaged and undamaged pneumatic cylinders were recognized by the time delay of the strokes. The differences were identified by the ratio of the max RMS from the sensor that fixed in the head cap of the cylinder and the max RMS from the sensor that fixed in the rear cap of the cylinder for one cycle in the retreat stroke. The damaged and undamaged cylinders were distinguished using the difference in energy values which present in the signals from the two sensors in the retreat stroke. The final evaluation of the cylinder was determined by the calculation of the total value of RMS. In the third step in the experiment, the cylinders were loaded gradually by different weights in a vertical direction. The signals of the acoustic emission were recorded from the progress and retreat strokes and then analysed. The time delay is calculated between the digital input and the initiation of movement. The energy and root mean square of the acoustic emission compare between the different responses in damaged and undamaged pneumatic cylinders, with and without loading. The results of the test showed a linear relationship between the RMS curve and loading. The defect affects the relationship between the applied load and the recorded signal of the sensors.
Závěsný cyklonosič pro autobusovou dopravu
Svoboda, Pavel ; Vlašic, František (oponent) ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem konstrukce univerzálního cyklonosiče na různé druhy autobusů. Cílem bylo vyrobit jednoduchou, lehkou, bezpečnou, cenově přístupnou konstrukci cyklonosiče se snadným zavěšením kol, ale také přístupem do prostoru motoru autobusu.
Lokalizace a identifikace typu poškození pneumatických pohonů
Richter, Vladislav ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
Pneumatické pohony jsou nedílnou součástí mnoha strojních zařízení, kde jsou kladeny vysoké požadavky na jejich spolehlivost. Bohužel někdy dochází k jejich selhání, a to buď vlivem nesprávné výroby nebo montáže ve výrobním závodě nebo postupnou degradací pohyblivých částí a těsnících prvků při provozu. Současné diagnostické metody neumožňují přibližnou lokalizaci ani identifikaci typu poškození a nedovolují tak obsluze učinit kvalifikované rozhodnutí. Tato práce se zabývá využitím akustické emise pro tyto účely. Na válcích typu PB od výrobce Poličské strojírny a.s., je představena metodika, která vede k přímé identifikaci nebo alespoň lokalizaci vybraných vad. Implementací této metodiky do výstupní kontroly výrobního závodu bude zvýšeno procento odhalených zmetkových kusů, čímž bude zabráněno haváriím těchto vadných kusů při provozu.
Návrh linky na výrobu cihel LiCrete propouštějících světlo
Caletka, Tomáš ; Čížek, Petr (oponent) ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem výrobní linky pro výrobu cihel LiCrete. Jedná se o speciální interiérový stavební prvek z betonu se zalitými světlovodnými prvky. Jeho výroba probíhá odléváním do rozebíratelných forem. V rešeršní části této práce je popsána technologie výroby a možnosti realizace výrobní linky. V koncepčním řešení jsou popsány dvě varianty linky a několik způsobů začlenění vibrační části pro zhutnění betonu do linky. Hlavní část práce popisuje konstrukční řešení se zaměřením na manipulační prvky a zařízení pro zhutnění betonu. Součástí práce je také návrh rozšíření linky na poloautomatický provoz.
Návrh sondy vířivých proudů a její aplikace pro zkoušení kompozitních leteckých konstrukcí
Boháčová, Marie ; Hájek, Karel (oponent) ; Kopec, Bernard (oponent) ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
Tato disertační práce se zabývá návrhem snímače vířivých proudů, který umožní nedestruktivní kontrolu leteckých kompozitních konstrukcí, zejména plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP), v oblastech výroby a údržby letadel. Návrh snímače vycházel z analyticko-experimentálního přístupu, přičemž jeho elektrické a mechanické parametry byly optimalizovány k zajištění dobrého poměru užitečného signálu k šumu na šesti kompozitních vzorcích. Tyto vzorky obsahují umělé nespojitosti v podobě různých typů vad, simulující různé druhy poškození leteckých konstrukcí, zejména delaminace či změn tloušťky kompozitních materiálů. Byla realizována experimentální měření, sběr dat a jejich následné vyhodnocení. Výsledkem této práce je funkční snímač vířivých proudů, schopný spolehlivě odhalit poškození uhlíkových kompozitních konstrukcí do hloubky materiálu 3,9 mm.
Návrh sondy vířivých proudů a její aplikace pro zkoušení kompozitních leteckých konstrukcí
Boháčová, Marie ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
Tato disertační práce se zabývá návrhem snímače vířivých proudů, který umožní nedestruktivní kontrolu leteckých kompozitních konstrukcí, zejména plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP), v oblastech výroby a údržby letadel. Návrh snímače vycházel z analyticko-experimentálního přístupu, přičemž jeho elektrické a mechanické parametry byly optimalizovány k zajištění dobrého poměru užitečného signálu k šumu na šesti kompozitních vzorcích. Tyto vzorky obsahují umělé nespojitosti v podobě různých typů vad, simulující různé druhy poškození leteckých konstrukcí, zejména delaminace či změn tloušťky kompozitních materiálů. Byla realizována experimentální měření, sběr dat a jejich následné vyhodnocení. Výsledkem této práce je funkční snímač vířivých proudů, schopný spolehlivě odhalit poškození uhlíkových kompozitních konstrukcí do hloubky materiálu 3,9 mm.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 110 záznamů.   začátekpředchozí58 - 67dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.