National Repository of Grey Literature 65 records found  beginprevious56 - 65  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Decorative morphology of Italian book illumination (1250-1330)
Kubík, Viktor ; Homolka, Jaromír (advisor) ; Royt, Jan (referee) ; Hlobil, Ivo (referee)
The thesis does not include an abstract in English The thesis does not include an abstract in English The thesis does not include an abstract in English The thesis does not include an abstract in English The thesis does not include an abstract in English
Two Bavarian Pietas against a background of artistic and historical relations of Bavaria and Bohemia during the 2nd half of the 14th and the beginning of 15th Century
Kvapilová, Ludmila ; Homolka, Jaromír (advisor) ; Royt, Jan (referee)
Viděli jsme, že kompozičním a motivickým východiskem piet v Landshutu, Mnichově a Hagelstadtu byly horizontální piety 70. a 80. let 14. století. Piety v kostele St. Blasius v Landshutu a v kostele Panny Marie v Mnichově navazují na starší české horizontální piety přímo a nelze vyloučit, že vznikly ve stejné huti. Sídlem hutě byla s největší pravděpodobností Praha. Vzhledem k vyzrálé krásnoslohé typice tváří hagelstadtské piety a vzhledem k řadě zjednodušení a nepochopení v drapérii a ve výstavbě sochy je třeba v jejím případě počítat s větším časovým odstupem od základní skupiny horizontálních piet a s možností vzniku v jedné z domácích bavorských hutí. Dvě mnichovské sochy, pietu v kostele Panny Marie a pietu ze Seeonu, spojují gesta, typ Mariina obličeje blízký tvářím ženských postav Mistra Třeboňského oltáře, výstavba trůnu a téměř shodná kružba postranic. Na druhé straně představují piety v Bavorském národním muzeu a v kostele Panny Marie dva odlišné kompoziční typy a dva stupě vývoje krásnoslohé piety. Pieta v mnichovské Frauenkirche je starší. Uzavřenou kompozicí, robustnějším Kristovým tělem a fyziognomií tváří ještě velmi připomíná horizontální piety. Seeonská pieta patří k výše uvedeným pokročilým rysům vrcholné fázi krásného slohu.
Chapters on panel painting of the beautiful style
Klípa, Jan ; Homolka, Jaromír (advisor) ; Kuthan, Jiří (referee) ; Royt, Jan (referee)
The work has a character of two parts of an intended larger unit. The first part considers the development and the comprehension of the basic terms/conceptions inherent to the arts of the break of the 14th and 15th centuries. It aims to cover general tendencies which crystalized within the frame of the process of the formulation of the following terms: international style, court style, beautiful style and others. The most detailed focus is withal dedicated to the history of the term beautiful style and its meaning in which Czech research had a significant role during the last century. General issues of the style in the fine arts of the late Middle Ages play a substantial role within the frame of the study of art around the year 1400 and no other treatment of this theme can get along without a historiographic reflection which would entitle and accept the contemporary and ideal conditionality of the basic terms. In the conclusion of the first part there are formulated hypothetical views related to the direction of the future studies of the questions of art around the year 1400 on the European and the local levels. The second part of the work is dedicated to the concrete issues of the form of this art in the Viennese painting of the first third of the 15th century and its relations to the Czech art of the...
Woodcarving in 13th century in Bohemia and Moravia. The chapters from the beginnings of woodcarving tradition in Central Europe
Mudra, Aleš ; Homolka, Jaromír (advisor) ; Hlobil, Ivo (referee) ; Royt, Jan (referee)
Řezbářství 13. století v Čechách a na Moravě dosud nebyla věnována velká pozornost a příliš toho o něm nevíme. Ještě před takovými třiceti lety by nedávalo příliš smyslu uvažovat o práci na podobné téma. Důvodů bylo hned několik. Některé řezbářské památky 13. století tehdy nebyly známy, jiné byly známy jen ze starých fotografií, další se nacházely v těžko dostupných zahraničních sbírkách a sakrálních stavbách a psalo se o nich v literatuře, kterou nebylo snadné získat. Ostatní sochy nebyly řazeny do adekvátních souvislostí nebo se předpokládalo datum jejich vzniku v pozdější době. O těch několika málo památkách, s nimiž mohli tehdy čeští historici umění pracovat, panovalo mezi odbornou veřejností jen velmi slabé povědomí.
Decorative morphology of Italian book-painting (1250-1330)
Kubík, Viktor ; Homolka, Jaromír (advisor) ; Royt, Jan (referee) ; Hlobil, Ivo (referee)
The thesis does not include an abstract in English The thesis does not include an abstract in English The thesis does not include an abstract in English The thesis does not include an abstract in English The thesis does not include an abstract in English
Two Bavarian Pietas against a background of artistic and historical relations of Bavaria and Bohemia during the 2nd half of the 14th and the beginning of 15th century
Kvapilová, Ludmila ; Royt, Jan (referee) ; Homolka, Jaromír (advisor)
Viděli jsme, že kompozičním a motivickým východiskem piet v Landshutu, Mnichově a Hagelstadtu byly horizontální piety 70. a 80. let 14. století. Piety v kostele St. Blasius v Landshutu a v kostele Panny Marie v Mnichově navazují na starší české horizontální piety přímo a nelze vyloučit, že vznikly ve stejné huti. Sídlem hutě byla s největší pravděpodobností Praha. Vzhledem k vyzrálé krásnoslohé typice tváří hagelstadtské piety a vzhledem k řadě zjednodušení a nepochopení v drapérii a ve výstavbě sochy je třeba v jejím případě počítat s větším časovým odstupem od základní skupiny horizontálních piet a s možností vzniku v jedné z domácích bavorských hutí. Dvě mnichovské sochy, pietu v kostele Panny Marie a pietu ze Seeonu, spojují gesta, typ Mariina obličeje blízký tvářím ženských postav Mistra Třeboňského oltáře, výstavba trůnu a téměř shodná kružba postranic. Na druhé straně představují piety v Bavorském národním muzeu a v kostele Panny Marie dva odlišné kompoziční typy a dva stupě vývoje krásnoslohé piety. Pieta v mnichovské Frauenkirche je starší. Uzavřenou kompozicí, robustnějším Kristovým tělem a fyziognomií tváří ještě velmi připomíná horizontální piety. Seeonská pieta patří k výše uvedeným pokročilým rysům vrcholné fázi krásného slohu.

National Repository of Grey Literature : 65 records found   beginprevious56 - 65  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.