Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  začátekpředchozí56 - 65další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Webové nástroje pro podporu procvičování a testování jazyků
Matějková, Petra ; Štípek, Jiří (vedoucí práce) ; Jeřábek, Tomáš (oponent)
NÁZEV: Webové nástroje pro podporu procvičování a testování jazyků ABSTRAKT: Cílem této práce bylo zmapování dostupných nástrojů pro jazykové procvičování a testování na internetu. Ke zpracování práce byla použita analýza dostupných aplikací. Následně byly charakterizovány vybrané nástroje pro jazykové testování a procvičování a na základě sestavení modelových testů zhodnoceny podle předem daných kriterií. Získaná data byla pak příslušně zpracována a zároveň byla stanovena doporučení pro praxi. KLÍCOVÁ SLOVA: Didaktický test, testová úloha, webové rozhraní
Soubor didaktických materiálů pro podporu výuky matematiky
Hanzal, Petr ; Battistová, Eva (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout a vytvořit soubor řešených příkladů z matematiky na téma kvadratické rovnice, rovnice s absolutní hodnotou a s neznámou pod odmocninou. Je určen pro studenty 5. ročníků osmiletého studia na gymnáziu a 1. ročníků čtyřletého studia na gymnáziu a SŠ. Pomocí řešených příkladů umožňuje studentům hlouběji se seznámit s použitím metod pro řešení daných typů rovnic.
Digitální učební objekty
Bečvář, Pavel ; Štípek, Jiří (vedoucí práce) ; Tocháček, Daniel (oponent)
Práce se v úvodu zabývá problematikou digitálních výukových objektů obecně, poté se zaměřuje na objekty typu hra. Stručně shrnuje jejich výhody a nevýhody. Hlavním cílem praktické části práce je vytvoření vlastní výukové hry se zaměřením na "algoritmy" a jejich testování ve výuce. Na závěr jsou vyhodnoceny výsledky testování z hlediska obsažené učební látky a z hlediska zájmu žáků.
Modulární autorské prostředí pro tvorbu digitálních výukových objektů
Kasálek, Jindřich ; Štípek, Jiří (vedoucí práce) ; Jeřábek, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce zpracovává problematiku využívání digitálních výukových objektů (dále jen DVO) a přidružených aplikací v kontextu s využitím v praxi samotnými učiteli. Těžiště práce spočívá ve vytvoření vhodných DVO, které budou vyhovovat, jak pedagogickým nárokům, tak požadavkům učitelů z hlediska náročnosti na jejich ICT kompetence. První část práce se zabývá teoretickými předpoklady, potřebnými ke stanovení správných cílů a postupů k jejich dosažení. Ve druhé části se práce věnuje hledání problematických aspektů, návrhu protiopatření a jejich realizaci.
Automatické opravy v prostředí MS Office Word a jejich vliv na gramatiku mládeže
Král, Jaroslav ; Štípek, Jiří (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
Ve své teoretické části se tato bakalářská práce zabývá představením základních principů fungování prostředků kontroly pravopisu a gramatiky v textových procesorech. Dále je krátce zmíněna historie textových procesorů a také základy lingvistiky nutné k pochopení fungování principů oprav textu. V praktické části bakalářské práce je prováděn vlastní výzkum. Jeho cílem je zjistit, zda existuje vazba mezi využitím prostředků automatických oprav a oprav pravopisu a gramatiky v prostředí textového procesoru Microsoft Office Word 2007 a úrovní gramatického projevu mládeže. Dalším cílem je zhodnocení rozložení chyb v rukou psaném textu z hlediska jejich rozdělení na chyby rozpoznávané procesorem MS Office Word 2007 a chyby tímto procesorem nerozpoznávané. Pro získání dat nutných k vyhodnocení výzkumu je použito dotazníku a dále diktátu, který je psán ve dvou shodných verzích nejprve v ruce a poté pomocí Microsoft Office Word 2007. Vyhodnocení výzkumu přináší některé zajímavé výsledky, nicméně hypotézy výzkumu nejsou potvrzeny.
Analýza grafických editorů
Bláha, Antonín ; Lustig, Stanislav (vedoucí práce) ; Štípek, Jiří (oponent)
NÁZEV: Analýza grafických editorů ABSTRAKT: Předmětem diplomové práce je porovnání a zhodnocení zejména bezplatných rastrových a vektorových editorů a prohlížečů (správců fotografií), které by mohly najít uplatnění v prostředí základních i středních škol. V úvodní části jsou stručně nastíněny konkrétní možnosti využití grafických aplikací ve školách. Následuje samotná analýza jednotlivých typů programů, která se zaměřuje hlavně na porovnání funkčních možností programů, jejich hardwarovou náročnost a jednoduchost použití. Porovnání by měla poskytnout dostatek informací k vybrání toho správného softwaru nejen pracovníkům škol. Důležitou oblastí práce je výzkumná část a její tři dotazníková šetření. Jejich výsledky ukazují reálné využití grafického softwaru u vzorku respondentů z celé České republiky. KLÍČOVÁ SLOVA: Počítačová grafika, grafické editory, analýza, dotazníkové šetření TITLE: Analysis of graphics editors ABSTRACT: The aim of the diploma work is to compare and evaluate mainly free raster and vector editors and viewers (photo file managers) which could be used at the environment of primary and secondary schools. In the opening part of the work there are briefly mentioned real possibilities of using graphics applications at schools. Separate analyses of all programmes are described in following...
Podpora hodnocení výuky prostřednictvím databázových technologií
Fuglík, Viktor ; Mudrák, David (oponent) ; Štípek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o současných možnostech hodnocení žáka za použití informačních technologií. Využití databázových systémů má oproti ostatním metodám, výpočetní techniku nereflektujícím, výhody zejména v rychlosti při práci s hodnocením, v dostupnosti dat prostřednictvím Internetu a ve snadné manipulaci s nimi z hlediska dalšího využití. Výsledkem práce je modelová aplikace, shrnující námi popsané způsoby hodnocení a umožňující jejich následné zpracování. Podporované metody hodnocení vycházejí ze současných zákonných možností a z návrhů řady významných autorů pedagogických článků a publikací. Testování v reálném prostředí prokazuje vhodnost zvolených prostředků pro řešení tohoto typu úkolu.
Sbírka řešených úloh pro MS WORD v kontextu elementaristického přístupu k uživatelské informační gramotnosti
Dvořák, Jaroslav ; Štípek, Jiří (oponent) ; Leipert, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma Sbírka řešených úloh pro MS Word v kontextu elementaristického přístupu k uživatelské informační gramotnosti si stanovila za cíl vytvořit efektivní učební nástroj v oblasti výuky textových editorů. Práce je dělena do pěti hlavních částí. V úvodní části je okomentována současná společnost a její vztah využívání ICT s důrazem na elektronickou komunikaci. Následující část vyjadřuje osobní názor na současnou kvalitu výuky v kontextu teoretických přístupů a navrhuje vhodnou a optimalizovanou komponentu pro podporu výuky práce s textovým editorem. Teoretická část mapuje celý tvůrčí proces vedoucí návrhu sbírky. Praktickému vytváření sbírky a intelektuálním obtížím je věnována předposlední část práce. Závěrečná část práce (empirická) ukazuje praktické hodnocení a připomínky potencionálních uživatelů. ABSTRACT:

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   začátekpředchozí56 - 65další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.