Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  začátekpředchozí55 - 64dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Křesťanská mateřská škola
Chourová, Jolana ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Kuźniar, Mariusz (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám postavením křesťanské mateřské školy v systému předškolního vzdělávání v České republice. Popisuji historický vývoj mateřské školy jako instituce. Vývoj dítěte předškolního věku posuzuji z hlediska pedagogického, psychologického a náboženského. Rodina a pedagog jsou pro dítě základní partneři a celoživotní vzory při utváření jeho osobnosti. Křesťanská mateřská škola plní stejné cíle jako ostatní předškolní zařízení, která vycházejí z rámcově vzdělávacího programu. Od běžné mateřské školy se křesťanská mateřská škola odlišuje zřizovatelem a Školním vzdělávacím programem, který je orientován a přizpůsoben požadavkům na křesťanskou výchovu dětí předškolního věku. Křesťanská mateřská škola má logicky místo a tradici v systému předškolního vzdělávání.
Učebnice dějepisu pro gymnázia - kvantitativní analýza
Gliganičová, Jana ; Opatrný, Aleš (vedoucí práce) ; Kuźniar, Mariusz (oponent)
Bakalářská práce analyzuje ucelenou čtyřdílnou řadu učebnic "Dějepis pro gymnázia a střední školy", zabývající se paralelním výkladem světových a českých dějin, vydáno Státním pedagogickým nakladatelstvím v Praze 2001 - 2002, autorem jejíž koncepce je Petr Čornej. Bakalářská práce vyhodnocuje, jaký podíl celkového obsahu učebnic se týká křesťanství. V jednotlivých čtyřech dílech je to postupně 5,25%, 35,80%, 3,83% a 2,21%. Dále nalézá ty pasáže textu, tvořící 0,12% celkového obsahu řady učebnic, které jsou vůči křesťanství negativní anebo pozitivní a detailně je rozebírá. Dochází k závěru, že kvantitativní zastoupení křesťanství je adekvátní, vzhledem k tomu, že řada učebnic pojednává především o politických dějinách. Negativní a pozitivní pasáže nejsou záměrem autorů, nýbrž výsledkem jejich chyb, neobratnosti a bezděčného převzetí historických vzorců z učebnic předchozího režimu.
Cíle a úkoly katecheze v současných dokumentech magisteria
Žídková, Pavlína ; Kuźniar, Mariusz (vedoucí práce) ; Opatrný, Aleš (oponent)
This thesis deals with the objectives and tasks of catechesis in the current documents of the Magisterium. The artist works primarily with the Apostolic Exhortations Evangelii nuntiandi, Catechesi tradendae and with the document Directorium generale pro catechesi. After a critical review of literature the thesis seeks identity of catechesis in the Churchʼs evangelising activity, than tries to analyse features of the Christian, Church Community and Church, to be achieved by means of catechesis. The objectives of catechesis are achieved through tasks of catechesis. The thesis seeks to look up tasks of catechesis of the analysed documents of Magisterium and tries to accord this tasks to three pillars of the identity of catechesis: education of faith, service to Godʼs word, the activity of the Church. The thesis analyses the tasks of catechesis as education of faith in three levels. First, tasks of catechesis according to degree of maturity of faith - to wake up, to develop, to lead towards maturity, to strenghten the faith. Second, the essence of tasks of catechesis as education of faith represent tasks to promote the knowledge of the Christian message, education to prayer, to participation on the liturgy, to moral formation, to responsability for the Community and to mission. The third level are the...
Vliv jezuitského řádu na výchovu v Českých zemích
Bulířová, Michaela ; Opatrný, Aleš (vedoucí práce) ; Kuźniar, Mariusz (oponent)
Tato diplomová práce "Vliv jezuitského řádu na výchovu v Českých zemích" nejprve stručně představuje osobnost zakladatele Ignáce z Loyoly a nabízí krátký přehled událostí o založení a rozšíření jezuitského řádu v Evropě a jen velmi okrajově ve světě. V souvislosti s tím zodpovídá otázku, co je typické pro Tovaryšstvo Ježíšovo. Dále se věnuje Jezuitům od jejich příchodu do Českých zemích až po současnost, součástí této kapitoly jsou i významné české jezuitské osobnosti. O výchově v Čechách pojednává následující kapitola, která je úvodem k druhé části práce, v níž společně pohlédneme do výchovy jednotlivých století. Jakým způsobem a do jaké míry ovlivnil řád Tovaryšstva Ježíšova nejen výchovu na školách, ale v jednotlivých složkách výchovy, v celé její rozmanitosti a komplexnosti, jak ji pojímáme dnes, můžeme skládat jako mozaiku ze střípků, které jsou zde předloženy. Hluboce celistvý pohled na danou tématiku nedovoluje publikovat rozsahovost této práce, proto jsou zde vyzdvižena spíše jednotlivá období a forma působení tohoto vskutku impozantního společenství, byť jistě jako v každé historii se najdou jeho stinné stránky, pozitiva v tomto případě jednoznačně převažují.
Doprovázení handicapovaných a jejich rodin
Honová, Kateřina ; Opatrný, Aleš (vedoucí práce) ; Kuźniar, Mariusz (oponent)
Diplomová práce Doprovázení handicapovaných a jejich rodin se zabývá těžkými zkouškami, kterým jsou vystaveni rodiče po narození dítěte s postižením. Vzhledem k náročnosti situace, která není jednorázová, ale dlouhodobá, jsou rodiče rádi každé podpoře a pomoci. Citlivé doprovázení těchto rodin je proto velmi důležité. Aby bylo účinné, je třeba pochopit jak myšlení, cítění a potřeby handicapovaného dítěte, tak i členů jeho rodiny a širšího okolí. Tato práce se proto zabývá náročnými životními situacemi, stresem a jejich zvládáním obecně, dále zdravotním postižením dítěte, přijetím tohoto dítěte rodiči a tím, co pro ně nová a nečekaná situace přináší. Podrobněji probírá problematiku dětí s autismem a s Downovým syndromem. Ukazuje na význačnou úlohu podpory poskytované svépomocnými sdruženími a skupinami dětem s postižením a jejich rodinám. Zabývá se doprovázením těchto rodin a dětí s handicapem, a to i jako výzvou pro evangelizaci a pastoraci. Klíčová slova: Stres, náročná situace, zdravotní postižení, rodina, autismus, Downův syndrom, pastorace, doprovázení, svépomocné skupiny, sociální síť.
Arcibiskupské gymnázium v Kroměříži. Katechetické modely
Ščotková, Stanislava ; Kuźniar, Mariusz (vedoucí práce) ; Eliáš, Vojtěch (oponent)
Práce se zabývá vývojem církevního školství a jeho posláním ve výchovném a vzdělávacím systému České republiky. Zkoumá také jeho porevoluční vývoj a současné legislativní zázemí. Stěžejní kapitola je věnována více než stopadesátileté historii Arcibiskupského gymnázia v Kroměříži - od jeho založení přes dobu komunismu, až po jeho znovuobnovení a stav v dnešní době. Následuje podrobný rozbor duchovního prostředí a katechetické činnosti, která se na Arcibiskupském gymnáziu v současnosti realizuje. Cílem této práce bylo zmapovat aktuálně používané metody a modely katecheze na Arcibiskupském gymnáziu, jejich efektivnost, využití a dostupné prostředky, s kterými je možné v daném prostředí pracovat. Celá práce tak odpovídá na potřebu objektivního zhodnocení katechetické činnosti na Arcibiskupském gymnáziu v Kroměříži s přínosem pro další možný rozvoj této činnosti v duchu větší efektivity.
Katecheze dospělých. Situace v Československu a ČR
Černý, Štěpán ; Kuźniar, Mariusz (vedoucí práce) ; Opatrný, Aleš (oponent)
Předkládaná práce představuje velmi stručný pohled na katechezi v České republice, a to v letech od počátku vzniku republiky, tehdy ještě Československé, až do současnosti. Pro zasazení do souvislostí je v úvodu zmínka o pochopení katecheze jako samostatného oboru. Dále jsou v práci obsaženy úvahy a názory na církev jako celek, odkazy na dokumenty církve, případně zmínky o katechezi konané v církvi mimo naši republiku, avšak jen v souvislosti a pro upřesnění zpracovávaného tématu katecheze v České republice. Práce kromě písemných podkladů, uvedených v seznamu zdrojů, čerpá i z osobních zkušeností autora, který však může osobně interpretovat pouze období posledních třiceti let. Práce si neklade za cíl být kompletním náhledem na celou problematiku, spíše je pohledem na toto téma z nového úhlu.
Šikana na církevních školách
Dabrowská, Václava ; Bartůšková, Ludmila (vedoucí práce) ; Kuźniar, Mariusz (oponent)
Diplomová práce "Šikana na církevních školách" pracuje s pojmy, které souvisí se školní agresivitou. Dále popisuje chování agresora a důvody, proč se šikanování dopouští. Vysvětluje, kdo je oběť a jací jedinci se jí nejčastěji stávají. Řeší, jaký mají chlapci i dívky podíl na agresivním chování. Zaobírá se i šikanou z pohledu trestního práva, nastiňuje způsoby prevence šikany v rodině a hlavně ve škole. Výše zmíněná práce také popisuje, jaké následky nechává šikana na obětech. Poslední část teoretické práce se zabývá jejím řešením. V praktické části jsou představena dvě pražská církevní gymnázia, kde jsou vybrané třídy tázány na svoje zkušenosti s výskytem šikany ve škole. Jejich odpovědi jsou vyhodnoceny, a to i grafickou formou.
Katecheze dospělých. Situace v Československu a ČR
Černý, Štěpán ; Kuźniar, Mariusz (vedoucí práce) ; Opatrný, Aleš (oponent)
Práce se snaží pomocí analyticko-komparativní metodologie v základních obrysech zmapovat katecheticko-pastorační činnost katolické církve v Československu od vzniku první republiky do současnosti. Vzhledem k rozsáhlosti tématu se zaměřila pouze na vybrané výrazné postavy české církve, působící od třicátých let 20. století do sametové revoluce, kteří svojí činností a službou ovlivnili životy mnohých lidí. Práce nejdříve definuje odbornou terminologii a poté se věnuje teoretickému studiu základních pokoncilních dokumentů magisteria katolické církve, které se týkají tématu práce - katecheze dospělých. V jejich světle a v historicko-společenském kontextu doby minulé vnímá svědectví života, služby, a myšlenek tří velikánů té doby: Tomislava Kolakoviče, Oty Mádra a Jana Evangelisty Urbana. Na jejich životě a analýzou jejich písemných děl se práce snaží ukázat jednotlivé cesty katecheze dospělých i to, v čem tito teologové předjímali to, co posléze uváděly církevní dokumenty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   začátekpředchozí55 - 64dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.