Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Doprovázení jako prostředek k integraci žáka s autistickými rysy ve škole i společnosti
Honová, Kateřina ; Opatrný, Aleš (vedoucí práce) ; Eliáš, Vojtěch (oponent)
RESUMÉ HONOVÁ, Kateřina: Doprovázení jako prostředek k integraci žáka s autistickými rysy ve škole i společnosti Bakalářská práce Bakalářská práce Doprovázení jako prostředek k integraci žáka s autistickými rysy ve škole i společnosti pojednává o autismu a otázkách, problémech, předpokladech a zásadách integrace autistického žáka v základní škole, aby nastínila možnosti využití získaných zkušeností a zásad při výuce náboženství a náboženské výchově. Zabývá se také mezemi náboženské výchovy danými diagnózou autismu. Práce ukazuje, že integrace autistického žáka je podmíněna doprovázením jak rodičů a rodiny tohoto žáka, tak i všech, kteří se na integraci podílejí. I asistence, která je pro úspěšnou integraci u autismu základní podmínkou, je doprovázením. Doprovázení je základním momentem integračních snah. Zároveň je doprovázení i důležitým pastoračním úkolem. Proto je probírána i pastorace v širším slova smyslu a vývoj pojímání pastorace. Výhledy snah o integraci autistických žáků a žáků s Aspergerovým syndromem jsou optimistické, pokud se jedná o školskou integraci a integraci ve společnosti. Záměry využít zkušeností a zásad ze školské integrace při náboženské výchově již tolik nadějí nevzbuzují, neboť povaha poruch autistického spektra není právě nejvhodnějším předpokladem pro náboženský vývoj. U...
Doprovázení handicapovaných a jejich rodin
Honová, Kateřina ; Opatrný, Aleš (vedoucí práce) ; Kuźniar, Mariusz (oponent)
Diplomová práce Doprovázení handicapovaných a jejich rodin se zabývá těžkými zkouškami, kterým jsou vystaveni rodiče po narození dítěte s postižením. Vzhledem k náročnosti situace, která není jednorázová, ale dlouhodobá, jsou rodiče rádi každé podpoře a pomoci. Citlivé doprovázení těchto rodin je proto velmi důležité. Aby bylo účinné, je třeba pochopit jak myšlení, cítění a potřeby handicapovaného dítěte, tak i členů jeho rodiny a širšího okolí. Tato práce se proto zabývá náročnými životními situacemi, stresem a jejich zvládáním obecně, dále zdravotním postižením dítěte, přijetím tohoto dítěte rodiči a tím, co pro ně nová a nečekaná situace přináší. Podrobněji probírá problematiku dětí s autismem a s Downovým syndromem. Ukazuje na význačnou úlohu podpory poskytované svépomocnými sdruženími a skupinami dětem s postižením a jejich rodinám. Zabývá se doprovázením těchto rodin a dětí s handicapem, a to i jako výzvou pro evangelizaci a pastoraci. Klíčová slova: Stres, náročná situace, zdravotní postižení, rodina, autismus, Downův syndrom, pastorace, doprovázení, svépomocné skupiny, sociální síť.
Doprovázení jako prostředek k integraci žáka s autistickými rysy ve škole i společnosti
Honová, Kateřina ; Opatrný, Aleš (vedoucí práce) ; Eliáš, Vojtěch (oponent)
RESUMÉ HONOVÁ, Kateřina: Doprovázení jako prostředek k integraci žáka s autistickými rysy ve škole i společnosti Bakalářská práce Bakalářská práce Doprovázení jako prostředek k integraci žáka s autistickými rysy ve škole i společnosti pojednává o autismu a otázkách, problémech, předpokladech a zásadách integrace autistického žáka v základní škole, aby nastínila možnosti využití získaných zkušeností a zásad při výuce náboženství a náboženské výchově. Zabývá se také mezemi náboženské výchovy danými diagnózou autismu. Práce ukazuje, že integrace autistického žáka je podmíněna doprovázením jak rodičů a rodiny tohoto žáka, tak i všech, kteří se na integraci podílejí. I asistence, která je pro úspěšnou integraci u autismu základní podmínkou, je doprovázením. Doprovázení je základním momentem integračních snah. Zároveň je doprovázení i důležitým pastoračním úkolem. Proto je probírána i pastorace v širším slova smyslu a vývoj pojímání pastorace. Výhledy snah o integraci autistických žáků a žáků s Aspergerovým syndromem jsou optimistické, pokud se jedná o školskou integraci a integraci ve společnosti. Záměry využít zkušeností a zásad ze školské integrace při náboženské výchově již tolik nadějí nevzbuzují, neboť povaha poruch autistického spektra není právě nejvhodnějším předpokladem pro náboženský vývoj. U...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.