Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí53 - 62  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.25 vteřin. 
In What Ways Is the English Language CHanging the World?
Pánková, Luisa ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Bojarová, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá rostoucím významem anglického jazyka ve světě a společenskými změnami, které s ním souvisí. Teoretická část se věnuje historickému vývoji angličtiny jako světového jazyka a jeho geografickému rozšíření, dále současným změnám souvisejícím s angličtinou. Je odhadováno, že v budoucnu poroste počet mluvčích angličtiny z jiných než původně anglicky mluvících zemí, a že tento trend ovlivní charakter jazyka. V praktické části jsou uvedeny statistiky týkající se informačních technologií, jazykových znalostí Evropanů a výuky angličtiny v České republice. Následují příklady anglicismů užívaných v češtině, němčině a jiných jazycích. Důležitou součástí práce je také internetový průzkum mezi žáky prvního stupně, teenagery a dospělými.
The Role of Family Background and Media in the Lives of Young Learners
Slavíková, Lucie ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Cílem této práce je popsat faktory ovlivňující dětskou čtenářskou gramotnost a srovnat je na pozadí českého a britského kulturního rámce. Práce se zaměřuje na děti ve věku 11-12 let. Klíčovou otázkou je, do jaké míry rodinné prostředí a média ovlivňují přístup dětí ke čtenářství. Teoretická část zkoumá povahu dětského čtenářství na konci mladšího školního věku a vlivy, které ho formují. Další část představuje obecné tendence, které se pojí ke čtenářské praxi dnešních dětí a srovnává čtenářské návyky českých a britských dvanáctiletých dětí. Třetí část se skládá z výzkumné práce, která je rozdělena na dvě části. Obě části jsou založeny na dotazníku, který zkoumá čtenářské návyky dvanáctiletých dětí.
Programmes for Children: Their Language and Culture
Majerová, Marie ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Bojarová, Marie (oponent)
Resumé Tato práce se zabývá televizními programy pro děti. Jejím cílem je představení tématu a analýza programů z hlediska jazykového a obsahově-kulturního, se zohledněním jejich vhodnosti pro dětské diváky. Rovněž je zde vyzvednuta důležitost Mediální výchovy a dodržování jejích základních principů. Děti jsou zde rozděleny do skupin podle několika kritérií, například věk, řečové schopnosti a psychický vývoj. Práce obsahuje výzkum, který zjišťuje přístup rodičů k zásadám Mediální výchovy a výuce cizích jazyků pomocí televizních programů. Tyto jsou porovnány podle kritérií uvedených v práci. Autorka by chtěla představit téma programů pro děti, rozdělit dětské diváky do skupin a analyzovat programy s důrazem na přínos Mediální výchovy. Klíčová slova: dětské pořady, dětský divák, Mediální výchova
Problems in Intercultural Communication Caused by Differences in Czech and English
Macasová, Hana ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Morgan, Craig Alan (oponent)
Problémy v interkulturní komunikaci způsobené odlišností angličtiny a češtiny Tato práce pojednává o interkulturní komunikaci a problémech, jež s sebou přináší. Autorka se zde zabývá historií a definicí interkulturní komunikace a problémy, které mohou vzniknout při komunikaci dvou různých kultur, velkou pozornost poté věnuje komunikaci Angličanů a Čechů, kde se zabývá nejen odlišností jazyků, ale také rozdílností v povaze těchto dvou kultur. Na základě výzkumu dotazníkovou metodou poté v praktické části porovnává dva různé vzorky českých vysokoškolských studentů angličtiny. Klíčová slova interkulturní komunikace, kultura, jazyk, komunikace, anglický jazyk, český jazyk, stereotypy, překážky, problémy
Film in the 1940s - 1960s in the USA and Czechoslovakia
Matějíčková, Simona ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Morgan, Craig Alan (oponent)
Tato práce se zabývá filmy vytvořenými v Československu a USA ve 40. - 60. letech 20. století. Zaměřuje se také s historickými událostmi této doby. Dále popisuje politické pozadí USA a Československa za účelem zjistit, zda ovlivnilo filmový průmysl. Tato práce poskytuje krátký popis filmových žánrů ve 40. - 60. letech 20. století. Dále zmiňuje nejznámější herce, herečky a režiséry, kteří se stali symboly své doby, a také zaměřuje na výzkum ve formě dotazníku, který ukazuje, zda se studenti na univerzitách zajímají o filmy z této doby. Klíčová slova: filmový průmysl, 40. - 60. léta 20. století, herci, režiséři, historie, USA, Československo, filmové žánry.
Developing Social Competencies through Interaction in English Lessons
Wagnerová, Anna ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Vít, Radek (oponent)
S nedávným zavedením Rámcového vzdelávacího programu do ceských škol je zároven venováno mnoho pozornosti novým konceptum: Prurezovým tématum a Klícovým kompetencím. Ty zahrnují mimo jiné i trénink osobnostních a sociálních dovedností, jenž má studentum pomoci rozvinout svou osobnost a naucit se spolupracovat s ostatními. Tato práce se zameruje na ctyri související oblasti Sociálních kompetencí, jmenovite poznávání lidí, budování pozitivních mezilidských vztahu, sociální komunikaci a spolupráci. Klade si za cíl poskytnout teoretické podklady, analyzovat možné zpusoby rozvíjení techto kompetencí pri hodinách anglického jazyka na druhém stupni základních škol a v odpovídajících rocnících víceletých gymnázií, a následne nabídnout modelové aktivity. Dotazníkové šetrení v praktické cásti zkoumá, jak vnímají Osobnostní a sociální kompetence v dosavadní výuce žáci, hledá jejich preference a srovnává jejich stanovisko s pohledem ucitelu.
Using Literature in the Efl Teaching: The use of literature in the EFL classroom at the second stage of primary school and secondary school
Moravcová, Dita ; Vít, Radek (oponent) ; Chalupský, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou Využití literatury v hodinách angličtiny, a to na českých základních a středních školách. Cílem této práce je poukázat na výhody použití literárních textů při hodinách cizího jazyka v teorii i v praxi. Na základě dvou průzkumů tato práce popisuje, zdaje literatura při výuce angličtiny na českých školách používána a jaký je vztah studentů samotných ke čtení anglických literárních textů. Závěrečná část představuje několik možných aktivit, které mohou posloužit učitelům cizího jazyka jako inspirace při zahrnutí literárních textů do svých hodin.
Grammar in textbooks of French as a foreign language for teenagers and adult learners
Vít, Radek ; Fenclová, Marie (vedoucí práce) ; Vacková, Alena (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.
Realizace certifikace ISO v rámci projektového řízení vývoje webových aplikací
Vít, Radek ; Svoboda, Jiří (vedoucí práce) ; Novák, Jan (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zkvalitnění procesů řízení projektů a samotného vývoje ve společnosti Actum s.r.o. Prostředkem k dosažení tohoto cíle mě bude sloužit ISO certifikace, kterou jsem zvolil jako vhodný nástroj optimalizace interní vývojové metodiky. Pro získání bližší představy co to ISO certifikace je, a jaké náležitosti obsahuje, provedu nejdříve analýzu tohoto dokumentu. V dalším kroku provedu analýzu současného stavu projektového řízení, určím jednotlivé fáze Project managementu a procesy, které z těchto fází vyplývají. Grafické znázornění procesů provedu pomocí use case diagramů. V třetím a posledním kroku navrhnu nápravná opatření ne a to takovým způsobem, který bude reflektovat požadavky ISO normy. Mnou navržené řešení nebude pouze akademické, nýbrž praktické a tyto návrhy budou realizovány v rámci společnosti Actum s.r.o.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí53 - 62  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.