|
In What Ways Is the English Language CHanging the World?
Pánková, Luisa ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Bojarová, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá rostoucím významem anglického jazyka ve světě a společenskými změnami, které s ním souvisí. Teoretická část se věnuje historickému vývoji angličtiny jako světového jazyka a jeho geografickému rozšíření, dále současným změnám souvisejícím s angličtinou. Je odhadováno, že v budoucnu poroste počet mluvčích angličtiny z jiných než původně anglicky mluvících zemí, a že tento trend ovlivní charakter jazyka. V praktické části jsou uvedeny statistiky týkající se informačních technologií, jazykových znalostí Evropanů a výuky angličtiny v České republice. Následují příklady anglicismů užívaných v češtině, němčině a jiných jazycích. Důležitou součástí práce je také internetový průzkum mezi žáky prvního stupně, teenagery a dospělými.
|
|
The Role of Family Background and Media in the Lives of Young Learners
Slavíková, Lucie ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Cílem této práce je popsat faktory ovlivňující dětskou čtenářskou gramotnost a srovnat je na pozadí českého a britského kulturního rámce. Práce se zaměřuje na děti ve věku 11-12 let. Klíčovou otázkou je, do jaké míry rodinné prostředí a média ovlivňují přístup dětí ke čtenářství. Teoretická část zkoumá povahu dětského čtenářství na konci mladšího školního věku a vlivy, které ho formují. Další část představuje obecné tendence, které se pojí ke čtenářské praxi dnešních dětí a srovnává čtenářské návyky českých a britských dvanáctiletých dětí. Třetí část se skládá z výzkumné práce, která je rozdělena na dvě části. Obě části jsou založeny na dotazníku, který zkoumá čtenářské návyky dvanáctiletých dětí.
|
|
Programmes for Children: Their Language and Culture
Majerová, Marie ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Bojarová, Marie (oponent)
Resumé Tato práce se zabývá televizními programy pro děti. Jejím cílem je představení tématu a analýza programů z hlediska jazykového a obsahově-kulturního, se zohledněním jejich vhodnosti pro dětské diváky. Rovněž je zde vyzvednuta důležitost Mediální výchovy a dodržování jejích základních principů. Děti jsou zde rozděleny do skupin podle několika kritérií, například věk, řečové schopnosti a psychický vývoj. Práce obsahuje výzkum, který zjišťuje přístup rodičů k zásadám Mediální výchovy a výuce cizích jazyků pomocí televizních programů. Tyto jsou porovnány podle kritérií uvedených v práci. Autorka by chtěla představit téma programů pro děti, rozdělit dětské diváky do skupin a analyzovat programy s důrazem na přínos Mediální výchovy. Klíčová slova: dětské pořady, dětský divák, Mediální výchova
|
|
Problems in Intercultural Communication Caused by Differences in Czech and English
Macasová, Hana ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Morgan, Craig Alan (oponent)
Problémy v interkulturní komunikaci způsobené odlišností angličtiny a češtiny Tato práce pojednává o interkulturní komunikaci a problémech, jež s sebou přináší. Autorka se zde zabývá historií a definicí interkulturní komunikace a problémy, které mohou vzniknout při komunikaci dvou různých kultur, velkou pozornost poté věnuje komunikaci Angličanů a Čechů, kde se zabývá nejen odlišností jazyků, ale také rozdílností v povaze těchto dvou kultur. Na základě výzkumu dotazníkovou metodou poté v praktické části porovnává dva různé vzorky českých vysokoškolských studentů angličtiny. Klíčová slova interkulturní komunikace, kultura, jazyk, komunikace, anglický jazyk, český jazyk, stereotypy, překážky, problémy
|
|
Film in the 1940s - 1960s in the USA and Czechoslovakia
Matějíčková, Simona ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Morgan, Craig Alan (oponent)
Tato práce se zabývá filmy vytvořenými v Československu a USA ve 40. - 60. letech 20. století. Zaměřuje se také s historickými událostmi této doby. Dále popisuje politické pozadí USA a Československa za účelem zjistit, zda ovlivnilo filmový průmysl. Tato práce poskytuje krátký popis filmových žánrů ve 40. - 60. letech 20. století. Dále zmiňuje nejznámější herce, herečky a režiséry, kteří se stali symboly své doby, a také zaměřuje na výzkum ve formě dotazníku, který ukazuje, zda se studenti na univerzitách zajímají o filmy z této doby. Klíčová slova: filmový průmysl, 40. - 60. léta 20. století, herci, režiséři, historie, USA, Československo, filmové žánry.
|
| |
|
Developing Social Competencies through Interaction in English Lessons
Wagnerová, Anna ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Vít, Radek (oponent)
S nedávným zavedením Rámcového vzdelávacího programu do ceských škol je zároven venováno mnoho pozornosti novým konceptum: Prurezovým tématum a Klícovým kompetencím. Ty zahrnují mimo jiné i trénink osobnostních a sociálních dovedností, jenž má studentum pomoci rozvinout svou osobnost a naucit se spolupracovat s ostatními. Tato práce se zameruje na ctyri související oblasti Sociálních kompetencí, jmenovite poznávání lidí, budování pozitivních mezilidských vztahu, sociální komunikaci a spolupráci. Klade si za cíl poskytnout teoretické podklady, analyzovat možné zpusoby rozvíjení techto kompetencí pri hodinách anglického jazyka na druhém stupni základních škol a v odpovídajících rocnících víceletých gymnázií, a následne nabídnout modelové aktivity. Dotazníkové šetrení v praktické cásti zkoumá, jak vnímají Osobnostní a sociální kompetence v dosavadní výuce žáci, hledá jejich preference a srovnává jejich stanovisko s pohledem ucitelu.
|
| |
|
Grammar in textbooks of French as a foreign language for teenagers and adult learners
Vít, Radek ; Fenclová, Marie (vedoucí práce) ; Vacková, Alena (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.
|
|
Realizace certifikace ISO v rámci projektového řízení vývoje webových aplikací
Vít, Radek ; Svoboda, Jiří (vedoucí práce) ; Novák, Jan (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zkvalitnění procesů řízení projektů a samotného vývoje ve společnosti Actum s.r.o. Prostředkem k dosažení tohoto cíle mě bude sloužit ISO certifikace, kterou jsem zvolil jako vhodný nástroj optimalizace interní vývojové metodiky. Pro získání bližší představy co to ISO certifikace je, a jaké náležitosti obsahuje, provedu nejdříve analýzu tohoto dokumentu. V dalším kroku provedu analýzu současného stavu projektového řízení, určím jednotlivé fáze Project managementu a procesy, které z těchto fází vyplývají. Grafické znázornění procesů provedu pomocí use case diagramů. V třetím a posledním kroku navrhnu nápravná opatření ne a to takovým způsobem, který bude reflektovat požadavky ISO normy. Mnou navržené řešení nebude pouze akademické, nýbrž praktické a tyto návrhy budou realizovány v rámci společnosti Actum s.r.o.
|