Žádný přesný výsledek pro Jan,, Burian nebyl nalezen, zkusme místo něj použít Jan Burian ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  začátekpředchozí44 - 53další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Multiagentní modely kooperativních her
Sedláček, Adam ; Burian, Jan (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a tvorbou multiagentního modelu kooperativních her a jeho následnou analýzou. Vytvořený multiagentní model kombinuje určité předpo-klady z teorie her s dalšími poznatky; zkoumá dynamiku tvorby koalic a vliv vnějších a vnitřních faktorů na jejich tvorbu. V první teoretické části je prostor věnován úvodu do teorie her, objasnění jejích základních principů a konceptů řešení kooperativních her N hráčů. Jsou zde také zhodnoceny přínosy a negativa řešení představených touto teorií. Práce se dále zabývá multiagentními systémy se zaměřením na multiagentní modely jako analyticko-výpočetní metodu sloužící k analýze komplexních systémů. Vysvětluje základní principy multiagentního modelování včetně přístupu k jejich tvorbě. Dále objasňuje rozdíly mezi jednotlivými typy agentů, prostře-dí samotných modelů. Druhá praktická část diplomové práce se věnuje specifikaci předpokladů a principů, na kterých vytvářený multiagentní model staví. Prostor je dále věnován samotné tvorbě multi-agentního modelu kooperativních her s popisem jeho parametrů a chování. Závěrečná ana-lýza vytvořeného modelu popisuje vliv jednotlivých parametrů na proces tvorby koalic a potvrzuje tak jeho schopnost tuto oblast zkoumat.
Modelování rozhodovacích sítí
Šilar, Pavel ; Burian, Jan (vedoucí práce) ; Šalamon, Tomáš (oponent)
Delegativní demokracie je novým konceptem demokratické vlády. Je postulována jako nový systém skutečné důvěry mezi lidmi. Vychází z principů demokracie přímé a zavádí jen minimální formu zastupitelství, kdy volič může delegovat svůj hlas delegátovi. Delegativní demokracie je založena na otevřenosti, informovanosti a důvěře. Existuje ale jen jako koncept a pro reálné využití musí reflektovat vznesenou kritiku, která zdůrazňuje vysoké náklady, hrozbu populismu a korupce a celkovou složitost. Pro ověření platnosti předpokladů delegativní demokracie je zvolena výzkumná metoda multiagentního modelování, která je vhodná pro studium sociálních fenoménů jako je demokratické rozhodování. Multiagentní modely využívají nový typ umělé inteligence -- dynamický systém složený z jednotlivých autonomních prvků, agentů, kteří vzájemně interagují v prostředí. Pro návrh multiagentního modelu je využita univerzální metodologie Agentology určená pro návrh multiagentních modelů. Tato metodologie představuje sadu kroků od úvodní analýzy, přes konceptuální a technologický návrh, až k samotnému vývoji ověření platnosti modelu. Z dat získaných z multiagentního modelu vyplývá závěr, že pro menší kooperativní systém je delegativní demokracie méně efektivní než demokracie přímá. Pro vyšší hodnoty podílu delegujících tato efektivita dále klesá. Tento výstup je založen na vstupních parametrech modelu, kde byla potvrzena relevance parametru pro počet delegujících ale nedůležitost parametru počet voličů. Model má tedy základní vypovídající hodnotu a je otevřen dalším možným rozšířením a doplněním.
Význam poznávacích procesů pro tvorbu umělé inteligence
Pangrác, Vojtěch ; Pstružina, Karel (vedoucí práce) ; Burian, Jan (oponent)
Tato práce je zaměřena na vytvoření jednotného pohledu v oblasti poznávacích procesů. Konkrétně se jedná o rozbor stanovující význam poznávacích procesů pro celé odvětví umělé inteligence. Celá tato oblast je popsána skrze rozbor biologických poznávacích procesů a jejich následné srovnání s procesy umělé inteligence a dále také celkový rozbor jejich omezení či jejich využití. Práce dále obsahuje stručný přehled architektury umělé inteligence a filozofickou stať zaměřenou na vztah mysli a těla. V závěru práce je pak uveden projekt od společnosti IBM, který je velice důležitý pro své schopnosti práce s přirozeným jazykem a porozumění obsahu kladených požadavků.
Využití sociálních médií ve sportu
Burian, Petr ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Juříček, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá sociálními médii a jejich využití ve sportu. Hlavním cílem práce je v první části popsat pojem sociální média a jejich typy, a následně pak jejich využití ve sportu jednotlivci, sportovními kluby a při organizaci sportovních akcí. Ve druhé části je hlavním cílem zjistit, zda tělovýchovné jednoty a sportovní kluby ve Středočeském kraji využívají sociální média a pokud ano, tak jaké druhy sociálních médií. Toto zjištění se opírá o vlastní výzkum se zaměřením na určité faktory, které využívání sociálních médií mohou ovlivňovat. Na tyto dva hlavní cíle navazují dva vedlejší cíle. Prvním je porovnání využívání sociálních médií v USA a v ČR, druhým je vytvoření stránky na sociální síti Facebook pro TJ Sokol Vysoký Újezd.
Smysl a poslání oblastního činoherního divadla
Ondruch, Pavel ; Císař, Jan (vedoucí práce) ; Burian, Jan (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na hledání smyslu a poslání českých oblastních činoherních divadel, tedy veřejných institucí scénického umění, zpravidla ve správě města či kraje, mimo tři hlavní kulturní centra České republiky (Praha,Brno, Ostrava). Pojem dále definujeme skrze čtyři fenomény, jejichž existence je nutnou podmínkou každého oblastního divadla: 1.)?ustavičně stojící? budova; 2.)veřejná služba regionu; 3.)dramatický repertoár; 4.)profesionální herecký ansámbl. Dějiny divadla nahlížíme skrze tyto čtyři fenomény a odhalujeme tak principy scéničnosti, která kromě svých ryze uměleckých funkcí musí zastávat neméně důležité funkce sociální, veřejné a široce kulturní, tj. funkce mimoumělecké. Prostřednictvím analýzy kořenů vzniku divadla jako veřejné instituce hledáme nejen současné postavení oblastních divadel, ale snažíme se především najít tvořivou cestu, jak v nich umělecky pracovat. Režisér musí hledat nejvhodnější styl inscenace vycházející z příslušného dramatického textu, a nikoli z vlastního ega. Jeho poetika je tvůrčím způsobem determinována mimouměleckými okolnostmi a režisér v duchu Maxe Reinhardta musí naleznout nejvhodnější znakový systém, jak transformovat jeden originální dramatický text do jedné originální scénické podoby, aby s příchodem dalšího dramatického textu musel cestu za hledáním specifické poetiky absolvovat zcela znovu. Tento eklektický přístup (týkající se i dramaturgie) daný monopolním postavením divadla a skladbou publika, by se mohl zdát roztříštěným, kdyby jej výrazně nesjednocoval herecký soubor. Herecké umění na základě dramatického textu je tak nejdůležitější složkou oblastních divadel, ačkoli jeho existence závisí na mnoha dalších faktorech. Práce dospívá ke konstatování nepostradatelnosti oblastních divadel ve veřejném prostoru města. Navazují totiž na nejhlubší evropské tradice divadla dramatu a divadla jako společensko-vzdělávací funkce(Bildungstheater).
MANIPULACE A DÍLČÍ PERSPEKTIVY
Šiktanc, David ; Burian, Jan (vedoucí práce) ; Korčák, Jakub (oponent)
Bakalářská práce Manipulace a dílčí perspektivy se zabývá reflexí úkolů realizovaných v předmětu Scénická tvorba během třetího až šestého semestru studia režie-dramaturgie činoherního divadla. Zvláštní důraz je přitom kladen na inscenační proces u hry Tankreda Dorsta Fernando Krapp mi napsal dopis, který se pokouším popsat od výběru textu, přes jeho analýzu, až po samotné zkoušení. V jeho rámci rozvíjím mimo to tři aspekty naznačené už v úvodní kapitole, která se věnuje předcházejícím úkolům, a sice jazyk, způsob chování a prostor.Pokouším se také popsat, jak výrazný vliv má pro mě jazyk na další zmíněné aspekty ? přibližuje je, oddaluje, rozkrývá -, ale nikdy nezůstává bez významu.
Vztah režiséra a herce - režie jako způsob formování souboru
Khek, Pavel ; Kříž, Karel (vedoucí práce) ; Burian, Jan (oponent)
Magisterská práce se zamýšlí nad vztahem režiséra a herce. Vyzdvihuje skutečnost, že právě tato komunikace je klíčová při vzniku divadelní inscenace. V první části práce jsou pojmy herec, režisér a jejich vzájemný vztah nahlíženy z historického hlediska spolu s nastíněním základních talentových předpokladů, které by měl herec a režisér mít. Jádrem práce je objevování různých variant vztahů režiséra a herce. Zkoumání problémů, které mohou vztah narušit a negativně ovlivnit tvorbu. Obecné divadelní principy jsou porovnávány s osobními zkušenostmi z režisérské praxe. Vztah mezi režisérem a hercem je zde chápán jako křehký proces poznávání, kterému svědčí pokud je budován kontinuálně. Taktéž samotnou divadelní práci autor vnímá zejména jako dlouhodobý proces zdokonalování, což má vliv na jeho tíhnutí k souborovému divadlu. Ve třetí části autor shrnuje podmínky, které jsou nutné pro fungování divadelního souboru a klade si otázky, zda je možné tyto podmínky v současnosti naplnit. Režie je v celé práci nahlížena nejen jako činnost zabývající se přípravou inscenace, ale hlavně jako způsob formování divadelního souboru.
Role v životě i na divadle
Štabrňák, Roman ; Hlaváčová, Jana (vedoucí práce) ; Burian, Jan (oponent)
Cílem této práce je vyjádřit se k danému tématu jak z pohledu teoretického, tak především z poznatků, které jsem získal v průběhu svých studií, dosavadní praxe i ve svém životě. Zaměřím se též na zkoušení absolventských inscenací Dona Juana a Paní ministrové a na práci s jednotlivými režiséry.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   začátekpředchozí44 - 53další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.