Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 452 záznamů.  začátekpředchozí433 - 442další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spotřební a ekologické daně
Křížová, Helena ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Vondráčková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce Spotřební a ekologické daně 64 9.4. ZMĚNY V LEGISLATIVNÍ ÚPRAVĚ EKOLOGICKÝCH DANÍ K odstranění nejasností při aplikaci zákonů o ekologických daních by podle mého názoru mohlo přispělo upřesnění některých ustanovení. 9.4.1. Dodání elektřiny operátoru trhu s elektřinou Podle § 2 odst. 1 písm. b) části čtyřicáté sedmé zákona č. 261/2007 Sb., o stabilizaci veřejných rozpočtů, (dále jen "zákon o dani z elektřiny") se operátor trhu s elektřinou pro účely zákona o dani z elektřiny považuje za dodavatele. Současně ustanovení § 12 zákona o dani z elektřiny stanoví, že může nabýt na daňovém území elektřinu bez daně, aniž by byl držitelem povolení k nabytí elektřiny bez daně. V zákoně o dani z elektřiny je obecným ustanovením (§ 16) stanoven zákaz dodání elektřiny bez daně fyzické nebo právnické osobě, která není držitelem povolení k nabytí elektřiny bez daně. Při dodání elektřiny bez daně operátoru trhu s elektřinou je podle mého názoru třeba aplikovat speciální ustanovení zajišťující oprávnění tohoto operátora k nabytí elektřiny bez daně aniž by musel být držitelem povolení tak, jak vyplývá z ustanovení § 12 zákona o dani z elektřiny. Domnívám se, že při přípravě zákona se na takovou eventualitu zapomnělo, ač to měl zákonodárce nepochybně na mysli. Navrhovala bych proto doplnit do ustanovení § 16...
Zdaňování nemovitostí
Hlobilová, Ivana ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Kotáb, Petr (oponent)
55 ZÁVĚR Zdanění nemovitého majetku patří historicky k prvním typům daní. Zachovalo se do současnosti a tvoří prvek daňových soustav i v ekonomicky vyspělých státech. Nemovitosti jsou totiž ideálním předmětem daně. Jsou snadno zjistitelné a daňový únik je kvůli tomu téměř nemožný. Velikostí svého výnosu však není daň z nemovitostí v České republice významná a její správa je poměrně nákladná, proto se často objevují návrhy na zrušení této daně. V době rostoucí globalizace, by se ale důležitost této daně měla spíše zvyšovat. Zdaňování vlastnictví nemovitostí, jako nemobilního základu daně, totiž neumožňuje přesun zdanění do daňového ráje. Proto se přikláním k názoru, že daň z nemovitostí v České republice není potřebné zrušit, ale naopak zvýšit její výnos, který je stabilním příjmem do místních rozpočtů. Daň z nemovitostí je z hlediska příjmů do pokladny obce nejvhodnější daní, protože zdaňuje zdroje a aktivity jednoznačně lokalizované na území obce. Kromě toho motivuje poplatníky k užívání svého majetku a může zdanit příjmy, které unikly zdanění. Je ale nepochybné, že konstrukce daně z nemovitostí v České republice potřebuje reformu. Zákon č. 261/2007 Sb., o stabilizaci veřejných rozpočtů nezavedl u daně z nemovitostí žádné zásadní změny. Daň z nemovitostí by měla v první řadě přejít na hodnotový systém...
Daňové povinnosti spojené s převodem nemovitostí
Král, František ; Vondráčková, Pavlína (vedoucí práce) ; Boháč, Radim (oponent)
Závěr Cílem této diplomové práce bylo nastínit elementární daňové povinnosti, vznikající s převodem nemovitostí a v závislosti na úvaze autora, pak poskytnout v jednotlivých kapitolách dostatečný prostor pro jejich detailnější a hlubší prozkoumání. Dostatečný prostor byl věnován dani z převodu nemovitosti, dani z přidané hodnoty a dani z nemovitosti. Kapitola byla též věnována dani z příjmu fyzických a právnických osob. Nastíněná problematika daně z příjmu fyzických a právnických osob je však natolik složitá a obsáhlá, že nebyla předmětem této diplomové práce, ale byla pouhým zmíněním základních institutů tohoto daňové odvětví. Mimo výše uvedené, byla v diplomové práci věnována kapitola katastru nemovitostí a právního institutu vlastnictví, včetně nastínění možností převodu (přechodu) vlastnického práva. Autor si je vědom provázanosti a složitosti právních předpisů související s uvedenou problematikou, která však svojí rozsáhlostí zlehka překračuje hranice a úroveň podrobnosti této diplomové práce. Ve světle popsaných daňových povinností přistupující k převodu nemovitosti, se dle autorova názoru, jeví současný platný právní stav (de lege lata) z praktického hlediska a z pohledu jaké by právo mělo být (de lege ferenda) jako nevhodný. Jde zejména o ustanovení daně z nemovitosti a daně z převodu nemovitosti....
Právní aspekty boje proti daňovým únikům
Liška, Milan ; Vybíral, Roman (vedoucí práce) ; Boháč, Radim (oponent)
Právní aspekty boje proti daňovým únikům Cílem této diplomové práce je analýza vybraných institutů boje proti daňovým únikům, rozbor důvodů jejich zavedení, účelu a problematiky s nimi spojené. U nástrojů, které jsou již nějakou dobu součástí českého právního řádu je zhodnocen i jejich dosavadní dopad. Diplomová práce je strukturována do 8 kapitol. První kapitola se věnuje vymezení základních pojmů, jako je daň, její funkce a principy. Druhá kapitola rozebírá, co je daňový únik, problematiku toho, co za daňový únik ještě považovat lze a co již ne a také poukazuje na socioekonomický původ daňových úniků. Dále kapitola pokračuje přehledem účinných i potřebných nástrojů v boji proti daňovým únikům na úrovni Evropské unie, která poskytuje České republice právní rámec pro daňovou úpravu. Závěrem kapitoly je i přehled účinků spolupráce a aktivního boje v rámci Evropské unie. V dalších kapitolách jsou rozebírány jednotlivé mechanismy. Prvním mechanismem je kontrolní hlášení, které je novým nástrojem teprve od 1. 1. 2016. Součástí této kapitoly je také popis problematiky karuselových podvodů a rozbor podané ústavní stížnosti související s tímto institutem. Dalšími nástroji jsou přenesení daňové povinnosti a institut ručení, které přenášejí povinnost zaplatit daň na jiný subjekt, než bylo a je v režimu DPH...
Rozpočtová odpovědnost
Kafka, Stanislav ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá pojmem rozpočtové odpovědnosti, dosavadními návrhy zavedení úpravy tohoto pojmu do českého právního řádu a jeho výskytu v právu Evropské unie. Cílem práce je prostřednictvím zhodnocení pokusů zavést úpravu rozpočtových pravidel do českého právního řádu, se zvláštním zaměřením na průběh přijímání a obsah posledního návrhu, dospět k ideálnímu návrhu těchto pravidel v podobě de lege ferenda. První kapitola obsahuje popis důležitých pojmů a teoretický základ pro zbytek práce. Je postupováno od základních pojmů až k úžeji zaměřené problematice samotné zásadě dlouhodobé vyrovnanosti veřejných rozpočtů a rozpočtové odpovědnosti. Druhá kapitola je zaměřena na popis všech učiněných návrhů zavést tyto pravidla do našeho právního řádu. Zvýšená pozornost je věnována poslednímu pokusu, tedy návrhu ústavního zákona o rozpočtové odpovědnosti a doprovodných zákonů, který byl předložen v roce 2015. Třetí kapitola se věnuje úpravě rozpočtové odpovědnosti na evropské úrovni. Nejprve je popsána úprava ve Smlouvě o fungování Evropské unie. Poté se práce věnuje popisu pravidel a vývoji Paktu o Stabilitě a růstu a doprovobným právním předpisům. Zmíněna je také Smlouva o stabilitě, koordinaci a správě v hospodářské a měnové unii, ke které se Česká republika spolu s Velkou Británií nepřidala. Na...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 452 záznamů.   začátekpředchozí433 - 442další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.