Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  začátekpředchozí43 - 52  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konstrukční řešení teplosměnné plochy a její zanášení u výměníků z dutých plastových vláken
Bokišová, Lenka ; Dohnal, Mirko (oponent) ; Raudenský, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce zkoumá možnost využití dutých vláken z polymerů ke konstrukci nových typů výměníků. První část uvádí do problematiky tepelných výměníků a polymerů jako materiálů vhodných pro vytvoření teplosměnných ploch. Dále je nastíněn potenciál dutých mikrovláken malých průměrů, včetně výhod, omezení a návrhů na zlepšení. Významná část byla věnována literární rešerši způsobu fixace a separace vláken v prostoru a rešerši zanášení a čistění výměníků. Zpracován je přehled konstrukčních řešení ploch, která zabraňují shlukování vláken. Uvedeny jsou metody řešení, které jsou připraveny k proměření v Laboratoři proudění a přenosu tepla, včetně rozboru možnosti využití „nakadeřených“ vláken. Další část prezentuje výpočetní postupy pro modely tepelných výměníků typu voda – voda a voda – vzduch a diskutuje vliv snižování průměru trubiček, rychlosti proudění a dalších parametrů na tepelné charakteristiky. Vztahy pro přenos tepla a proudění pro klasické výměníky řádově větších rozměrů je možno použít téměř beze změny. Diskutován je také vliv rozložení vláken a jejich vzdálenosti na přenos tepla.
Minimalizace zbytkového napětí při dochlazování válcovaných profilů
Kubík, Petr ; Raudenský, Miroslav (oponent) ; Petruška, Jindřich (vedoucí práce)
V této práci je provedena simulace chlazení kolejnice při průjezdu chladícím zařízením, které navrhla laboratoř přenosu tepla a proudění.Ve výpočtovém modelování jsou nastaveny vstupy do algoritmu řešení problému tak, aby se výstupy co nejlépe shodovaly s výsledky z experimentálního měření. V první části řešení je provedena simulace na modelu materiálu s vlastnostmi austenitické nerezové oceli. Poté je jako model materiálu použita uhlíková ocel, u které dochází k uvolnění latentního tepla při fázové přeměně. V další části je na tomto modelu vyhodnoceno reziduální napěťové pole pro různé režimy, kde se mění intenzita a doba chlazení.
Navigační vedení letu v oblasti Afriky
Míček, Petr ; Imriš, Pavel (oponent) ; Raudenský, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce, je provést navigační rozbor vedení letu nad odlehlými oblastmi Afriky. Prácí je rozdělena do tří hlavních kapitol. První část se věnuje navigačnímu pokrytí ve vnitrozemí Afriky. Druhá část je věnovaná předletové přípravě a provedení letu v odlehlých oblastech za pomocí srovnávací a výpočtové navigace. Ve třetí části je navržen let z Paříže do Kapského Města.
The Overview of Propellers in General Aviation
Pauliny, Jozef ; Raudenský, Miroslav (oponent) ; Imriš, Pavel (vedoucí práce)
The purpose of this study is to investigate the technical, operational, and economical aspects of various propeller systems in conjunction with their associated power plants within the scope of General Aviation. Types of propellers investigated include the fixed pitch, ground adjustable, two position, controllable pitch, automatic pitch changing, and the constant speed propeller. The construction, operation, and maintenance of each of these propeller systems is explained and compared. In addition, propeller auxiliary systems such as ice elimination and simultaneous control systems are investigated, and basic propeller theory is defined.
Lidský faktor v leteckém provozu
Dostál, Tomáš ; Raudenský, Miroslav (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá nehodami způsobenými typickým selháním lidského faktoru. Z vybraných leteckých nehod jsou vyzdviženy chyby způsobené letovou posádkou, jejich návaznost, vzrůst, hlavní příčina a vznik letecké nehody. Analýza lidských chyb a vliv fáze letu jsou zobrazeny pomocí statistik. V závěrečné části jsou možná řešení snížení chyb a zlepšení bezpečnosti v letovém provozu.
Návrh laboratorního stendu pro teplotní měření
Matějů, Jiří ; Horský, Jaroslav (oponent) ; Raudenský, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem řešení laboratorního stendu pro teplotní měření. Jedná se o zařízení, které je schopné z výšky 7 m urychlit ocelový vzorek o hmotnosti do 20 kg na rychlost do 10 m/s. Během pracovního cyklu je vzorek na dráze 4 m urychlen, na dráze 2 m je udrţována konstantní rychlost, poté je na dráze 1m zabrzděn a následně vytaţen zpět do původní polohy. Během konstantní rychlosti je vzorek chlazen vodními tryskami a je měřen průběh teploty na vzorku. Rozjezd a udrţování vzorku na konstantní rychlosti je zajištěno pomocí asynchronního servomotoru se servozesilovačem a brzdění pomocí mechanického brzdného systému. Práce obsahuje výběr konstrukčního řešení problému. Zjednodušený dynamický výpočet a výběr komponent pro realizaci zařízení.
Implementace nových požadavků JAR-FCL 1 v teoretické přípravě dopravních pilotů v oblasti provozních postupů a spojení.
Minařík, Petr ; Raudenský, Miroslav (oponent) ; Marek, Filip (vedoucí práce)
Bakalářská práce zpracovává přehled legislativních změn v požadavcích přípravy dopravních pilotů v předmětech Provozní postupy a Spojení. Zabývá se změnami v osnovách výuky a obsahuje úpravy, které je třeba provést v současných výukových materiálech.
Porovnání provozních, technických a ekonomických parametrů letounů pro výsadkovou činnost.
Louman, Petr ; Raudenský, Miroslav (oponent) ; Imriš, Pavel (vedoucí práce)
Tato závěrečná bakalářská práce porovnává letadla AN-2, C206, SMG-92, L410 a PAC750XL na základě analýzy provozních, technických a ekonomických parametrů. Obsahuje informace a popis vlastností letounů z pohledu využití pro výsadky parašutistů včetně letových charakteristik z pohledu pilotáže, náročnost na výcvik, požadavků a způsobů zápisu do pilotních licencí. Výsledkem práce je vyhodnocení nejvhodnějšího letounu pro dané účely a doporučení nejvhodnějších typů pro danou činnost.
Příprava pro provedení letu po trati LKTB-ULLI letounem L-200A
Hornych, Petr ; Imriš, Pavel (oponent) ; Raudenský, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je předložení kompletního plánu provedení letu za podmínek IFR po zadané trati, včetně bezpečnostních rizik a potřebného vybavení pro let v střední a východní Evropy. Práce obsahuje popis podmínek pro lety IFR, které se musí dodržet při provádění letů do těchto území a dále poukazuje na meteorologické podmínky, legislativu a obecně zeměpisnou charakteristiku daných států. Zadaný let do Ruska je rozdělen do několika ramen. Všechny informace jsou uvedeny dle stávajících AIP.
Příprava pro provedení letu po trati LKTB-OMDB letounem Zlín Z-143
Pískatý, Slavomír ; Raudenský, Miroslav (oponent) ; Imriš, Pavel (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je předložení kompletního plánu provedení letu po zadané trati, včetně bezpečnostních rizik a potřebného vybavení pro let v oblasti Středního východu. Práce obsahuje popis podmínek pro lety IFR, které se musí dodržet při provádění letů do těchto území a dále poukazuje na meteorologické podmínky, legislativu a obecně zeměpisnou charakteristiku daných států. Zadaný let do Spojených arabských emirátů je rozdělen do několika etap, čímž je usnadněna orientace při vyhledávání daných lokalit. Všechny informace jsou uvedeny dle stávajících AIP a AIC.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   začátekpředchozí43 - 52  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.