|
Adsorpce nízkomolekulárních organických látek produkovaných fytoplanktonem na granulovaném aktivním uhlí
Čermáková, Lenka ; Pivokonská, Lenka ; Kopecká, Ivana ; Pivokonský, Martin ; Janda, V.
Příspěvek se zabývá výzkumem adsorpce nízkomolekulárních organických látek produkovaných fytoplanktonem (AOM) na granulovaném aktivním uhlí (GAC), které jsou špatně odstranitelné konvenčními procesy úpravy vody založenými na koagulaci a flokulaci. Použity byly celulární peptidy (COM) o molekulové hmotnosti < 10 kDa izolované z AOM sinice Microcystis aeruginosa. Studována byla adsorpční kapacita pro uvedené látky na dvou druzích GAC – Picabiol 12x40 (PIC) a Filtrasorb TL 830 (FTL) a faktory ovlivňující adsorpční účinnost – pH a iontová síla (IS) roztoku. Výsledky prokázaly, že adsorpce peptidů i AMK je výrazně ovlivněna nábojovými poměry v systému, které závisí na pH roztoku. Pro obě GAC byla zjištěna rostoucí účinnost adsorpce COM peptidů s klesajícím pH. Dále bylo prokázáno, že vyšší iontová síla roztoku může vést k posílení adsorpce díky potlačení odpudivých sil mezi peptidy a povrchem testovaných GAC a mezi peptidy navzájem.
|
| |
| |
| |
| |
| |
|
The use of intercultural training for VŠE exchange students before leaving the university to study abroad
Kopecká, Ina ; Lukeš, Martin (vedoucí práce) ; Nový, Ivan (oponent)
Cieľmi diplomovej práce "Využitie interkultúrneho tréningu pred výjazdom študentov VŠE na výmenný pobyt do zahraničia" sú: -zachytiť a zhodnotiť zmenu po príchode z výmenného pobytu zo zahraničia v osobných charakteristikách študentov VŠE ako sú jazykové schopnosti, zahraničné skúsenosti, partnerské a rodinné vzťahy a jednoduchosť nadviazania vzťahov -vytvoriť vhodný nástroj pre zhodnotenie interkultúrnej kompetencie študentov VŠE, ktorí majú o zahraničné študijné pobyty záujem -priniesť užitočné informácie, resp. štruktúru prípadného interkultúrneho tréningu, ktorý by Vysoká škola ekonomická mohla v budúcnosti využívať ako prípravu študentov pred výjazdom do zahraničia -porovnať dve formy interkultúrneho tréningu a to informačnú schôdzku, ktorá prebehla na pôde VŠE za osobnej účasti študentov a elektronickú prezentáciu bez osobnej účasti -vytvoriť profil študenta VŠE, ktorý má záujem o štúdium v zahraničí
|
|
Marketing mix of a chosen enterprise
Kopecká, Ina ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Štefečková, Jana (oponent)
Teoreticko-metodologická část: obsah a podstata marketingu, marketingový mix a jeho jednotlivé nástroje. Aplikační část: charakteristika firmy, analýza marketingových možností a východisek, postavení firmy v marketingovém prostředí, implementace teorie marketingového mixu na firmu. Závěr, hodnocení celkové situace firmy a doporučení pro management.
|
|
Analýza bankovního produktu se zaměřením na studentské konto
Kopecká, Iva ; Malý, Václav (vedoucí práce) ; Samek, Petr (oponent)
V magisterské práci byl proveden marketingový výzkum studentských kont nabízených bankami na českém trhu. Byly analyzovány faktory, podle kterých se studenti rozhodují při výběru konta. Na základě této analýzy a analýzy konkurence bylo navrženo konto Independent. Konto je založeno na svobodném výběru jednotlivých prvků studentského konta, které jsou uspořádány do pyramidy. V každém patře pyramidy konta si student podle předem stanoveného schématu volí balíčky služeb. Výsledkem je, že si klient může navrhnout své konto podle svých představ a neplatí za služby, které nepotřebuje.
|