Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 333 záznamů.  začátekpředchozí317 - 326další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Projekt volnočasových aktivit se zaměřením na prevenci sociálně patologických jevů ve školní družině při základní škole a mateřské škole Husinec - Řež
Kolínková, Martina ; Prokop, Jiří (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je vytvořit návrh projektu s volnočasovými aktivitami, které přispějí k minimalizaci a prevenci sociálně-patologických jevů na Základní škole a mateřské škole Husinec - Řež. Návrh projektu se bude vztahovat na činnost školní družiny při této základní škole.
Využití tradic ve volnočasových aktivitách dětí na Chodsku
Odehnalová, Lucie ; Ochrana, František (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o využití volnočasových aktivit dětí na Chodsku. Ve své první části se zabývá v obecné rovině problematikou volnočasových aktivit, vymezuje základní pojmy pedagogiky volného času, poukazuje na význam a funkce zájmové činnosti a mimoškolního vzdělávání v životě školní mládeže. Dále se zmiňuje o vlivu ontogenetického vývoje na směrování zájmů dětí během volnočasových aktivit. V další části se práce věnuje problematice využití lidových tradic ve výchově a pojednává o útvarech dětského folkloru a výchově k lidovým tradicím. V nejobsáhlejší pasáži práce pojednává o volnočasových aktivitách dětí na Chodsku, včetně historie dětských národopisných souborů v tomto regionu i aktuální situace v předmětné oblasti. Věnuje se též zvykům a obyčejům, které dodnes chodské děti udržují i dalším mimoškolním aktivitám. Práce obsahuje také stručný průzkum názorů na danou problematiku ve formě výňatků z rozhovorů s lidmi narozenými na Chodsku a udržujícími folklorní tradice. Součástí této bakalářské práce je také obrazová příloha, názorně dokumentující sdělení a poznatky uvedené v textové části.
Projektové vyučování
Baranová, Michaela ; Prokop, Jiří (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Diplomová práce - Projektové vyučování - je tvořena dvěma částmi, a to teoretickou a praktickou. Teoretická část shrnuje nejdůležitější aspekty této problematiky počínaje historií, výčtem výhod či nevýhod, přes typologii projektu až po úlohu učitele při tomto způsobu výuky. Praktická část se pak zabývá vytvořením a realizací projektu samotného. Projekt Protidrogový plán je námětem pro osobnostně sociální výchovu, ale dává také dostatek prostoru k práci s informacemi z různých zdrojů. Výstup z projektu je zaměřen na schopnost orientovat se v odvětví, které charakterizuje dnešní dobu - s informatikou, a to především v dovednostech a kompetencích v používání multimediální techniky. Přínosem projektu je rovněž přirozená možnost propojit teoretické poznatky s osobními zkušenostmi žáků. Projekt je vhodné zařadit do výuky v době, kdy se žáci již orientují v základních pojmech a oblastech drogové problematiky i výše zmíněné informatiky.
Práce s dětmi a mládeží v nízkoprahových zařízeních
Poláková, Monika ; Prokop, Jiří (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Práce s dětmi a mládeží v nízkoprahových zařízeníchchí" se zabývá problematikou nízkoprahových zařízení pro děti a mládež (NZDM). Charakterizuje práci s neorganizovanou mládeží v těchto zařízeních. Vymezuje nízkoprahová zařízení v kontextu sociálních služeb a s tím související legislativou. První část je věnována vymezení základních pojmů jako je obtížná životní situace, neorganizovaná mládež, princip nízkoprahovosti. Ve druhé části se zabývám obecnými cíli, posláním, cílovou skupinou a poskytovanými službami v těchto zařízeních. Třetí část poskytuje vhled do 20 nízkoprahových zařízeních v České republice. Zde zkoumám již konkrétní cíle, poslání a také aktivity, návštěvnost, úspěchy a neúspěchy v zařízení.
Role učitelských spolků v reformním snažení 1918-1938
Kolský, Tomáš ; Mojžíšová, Jarmila (oponent) ; Prokop, Jiří (vedoucí práce)
Jako absolventa dějepisu mě vždycky zajímaly dějiny meziválečného Československa. Patří bezesporu k jednomu z vrcholů naší národní historie. Rostoucí úroveň vzdělání bylo důležitou základnou národní emancipace, jejich organizace pomáhali budovat moderní národ. Bude tedy určitě zajímavé podívat se na jejich roli v samostatném státě. Jejich činnost bych rád sledoval vzhledem k reformním snahám, které v různé intenzitě provázely republiku po celou dobu její existence. Jelikož si uvědomuji velkou šíři tématu, rád bych se soustředil na některé vybrané okruhy problémů - požadavek na vysokoškolské vzdělání učitelů národních škol, možnosti koordinovaného postupu mezi spolky a Příhodovskou reformu. Všechny tři okruhy spojuje motiv národní školy. Z toho důvodu se nebudu věnovat tématům, které by rovněž mohly být do problematiky zahrnuty (reforma školské správy, reforma vzdělávání středoškolských, pokusné školy ve dvacátých letech apod.). Ve své práci bych chtěl vysvětlit kořeny ze kterých pramenily postoje nejdůležitějších spolků, jejich organizaci, rozvrstvení a úlohu kterou hráli ve sledovaných reformních pokusech.
Projekt zaměřený na vybranou oblast multikulturní výchovy
Vobořilová, Markéta ; Nováková, Daniela (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou multikulturní výchovy, jejím vymezením v rámcově vzdělávacím programu a dále také problémy spojenými se zavedením tohoto průřezového tématu do praxe a v neposlední řadě také osobností učitele multikulturní výchovy. Hlavním cílem práce je podat návrh projektu, který je již zaměřen na konkrétní téma v multikulturní výchově a zároveň představuje, jak by se mohlo při realizaci multikulturní výchovy postupovat, a to konkrétně v rámci tématu, které se zabývá romskou problematikou. Práce také podává stručný přehled o multikulturní výchově a dvou odlišných přístupech k ní jako k povinné součásti vzdělávání-. Dále také informuje o možnostech využití projektové metody ve školním prostředí.
Gender ve škole
Zemková, Jana ; Nováková, Daniela (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Cílem práce je získání vhledu do problematiky genderu. Teoretický rámec práce je založen na vymezení pojmů gender, genderová identita, gender mainstreaming, gender a rodina, gender a škola. Ve výzkumné části zjišťuji míru informovanosti vyučujících o genderové problematice na základních školách. Ve své práci se snažím konfrontovat poznatky získané z prostudované literatury a ze školské praxe. Výzkumná část je doplněna terénními poznámkami. V závěru práce je formulováno doporučení o nutnosti dalšího výzkumu v této oblasti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 333 záznamů.   začátekpředchozí317 - 326další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.