Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 331 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Elementární metody řešení diferenčních rovnic
Sadil, Antonín ; Černý, Robert (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Nazev prace: Eleinentanii melody fcseni diferencnieh rovnic Autor: Antonin Sadil Katedra (ustav): Katedra matematieke analyzy Vcdonci bakalafske prace: RNDr. Robert Corny,Ph.D. e-mail vedouciho: rc.erny^karlm.mff.eimi.e/ Abstrakl: Tato prace pojednava o metodaeh feseni linearnich diferencnieli rovnic. Zamefuje se na. vlastnosti feseni homogomn'ch rovnic a nalezeni fundamentalniho systemu pro jodnodnoho, nasobne i komplexni kofeny charakteristickeho polynomu. U nchomogcnnich rovnic sc pak zamefuje pfedevsim na inctody pro nalezeni partiku- larniho feseni. Dale so kratco zal">yva fosenim linoarni diferencni rovnice prvniho fadu s nekonstaiiUiimi kooficienty a v zaveru popisuje uietody feseni sonstav liiioarnich diforencnich rovnic prvniho radii. Cola toorie jo poistavona na dnkazoch a pro lopsi pochopeni je proloiona nekolika ilustrativnimi pfiklady. Klicova slova: homogenni rovnice, nohoniogonni rovnice, fundainentalni system Title: Elementary methods for solution to difference equations Author: Antonin Sadil Department: Department of Mathematical Analysis Supervisor: RNDr. Robert Ceriiy,Ph.D. Supervisor's e-mail address: rrerny^karlin.mfT.cuni.cz Abstract: This work presents aboul methods for solution to difference equations, ft focus on characteristics of solutions of the homogeneous equations and finding...
Historický vývoj školy Bedřicha Hrozného v Lysé nad Labem na pozadí vývoje regionu
Minaříková, Lenka ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Práce se zabývá vývojem školství v obci Lysá nad Labem s přihlédnutím k historickému vývoji města a daného regionu. V práci je popsána rovněž historie města Lysé nad Labem s důrazem na školství. Cílem práce je zmapovat historický vývoj nejstarší lyské základní školy. Hlavními prameny, o které se práce opírá, jsou školní kroniky a pamětní knihy, které uchovává ve svém depozitáři Státní okresní archiv Nymburk se sídlem v Lysé nad Labem. Práce se zabývá historickým vývojem této školy v konkrétním období, a to v letech 1878-1945. Práce je historického charakteru, při její tvorbě byly proto využívány původní prameny a dokumenty archivní povahy. Metodologicky je práce opřena o historickosrovnávací metodu, taktéž analýzu i syntézu. Historická práce není dělena na teoretickou a praktickou část, ale je převážně teoretického charakteru. Klíčová slova: Historický vývoj, základní vzdělávání, primární dokumenty (kroniky, pamětní knihy, dokumentace školy, dobové materiály), zákonné normy, Lysá nad Labem a regionální dějiny.
Diferenciace výuky ve třídě primární školy prostřednictvím učebního úkolu
Korcová, Hana ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá diferenciací výuky učebními úkoly na 1. stupni ZŠ. Teoretická část nabízí možné způsoby a postupy, jak efektivně využít učebních úkolů ve výuce tak, aby rozvíjely všechny žáky a zároveň je i motivovaly k další činnosti. Dále pak souhrn kompetencí, které učitele uschopňují k diferenciaci výuky tvorbou a zadáváním variant učebních úkolů, ale i možných pochybení, kterých se učitelé dopouštějí při jejich zadávání. Praktická část řeší, jaké didaktické variace učebních úkolů učitelé při výuce využívají k její diferenciaci. Zároveň si ověřuje, zda učitelé zařazují do výuky diferencované učební úkoly vědomě a cíleně. Klíčová slova Diferenciace, učební úkol, motivace, kompetence, dovednosti
Role pedagoga a jeho kompetence při posuzování školní zralosti u zápisu do 1. třídy základní školy
Peterková, Kamila ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Téma diplomové práce je věnováno problematice zápisu dítěte do 1. třídy základní školy jako důležitému životnímu mezníku v jeho životě. Teoretická část zpracovává téma zápisu v celé jeho šíři. Autorka podává přehled, týkající se problematiky školní zralosti, školní připravenosti a jejich diagnostiky. Dále se pak věnuje tématu odkladů školní docházky a legislativě. Nosnou kapitolou teoretické části je téma kompetencí, kterými by měl pedagog primárního vzdělávání u zápisu disponovat. V praktické části diplomové práci autorka věnuje prostor pedagogům, kteří prostřednictvím dotazníku a nestrukturovaného interview reflektují svoje názory a pocity týkající se jejich role při zápisu. Autorka se dotýká jejich pedagogické kompetence. Pedagogové dostávají prostor k vyslovení názorů na současnou formu průběhu zápisů. Výstupem této práce je diskuse o užitečnosti současné formy zápisů a konkrétní úvahy změn.
Formy spolupráce rodiny a školy na 1. stupni ZŠ
Bakalárová, Tereza ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá formami spolupráce mezi rodinou a školou v programu Začít spolu. Teoretická část se zaměřuje na rodinu a školu jako výchovně vzdělávací instituce, popisuje jejich historický vývoj a na něj navazující současné trendy v komunikaci a ve spolupráci mezi školou a rodinou. Práce převážně čerpá z programu Začít spolu. Věnuje se dvěma vybraným standardům, které vymezují kritéria kvality spolupráce školy s rodinou, a oba dokumenty porovnává. Empirická část prezentuje akční výzkum, který se zaměřuje na "Smlouvy o učení", jako jednu z možných forem spolupráce školy s rodinou. Mapuje implementaci "Smluv" na základní škole X a zkoumá přínosy těchto "Smluv" pro žáka, rodiče, učitele a pro jejich vzájemnou spolupráci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Žákovská pojetí vědy a vědců a možnosti jejich ovlivnění
Šmídová, Petra ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Cílem této práce bylo popsat konkrétní žákovská pojetí vědy a vědců a navrhnout možnosti jejich ovlivnění. V teoretické části jsou popsány známé poznatky o žákovských pojetích vědy a vědců a výzkumy zabývající se touto problematikou. Dále jsou popsána pojetí výuky přírodních věd na prvním stupni ZŠ ve vybraných státech a v České republice. Empirická část obsahuje výzkum založený na rozhovorech, dotaznících a dětské kresbě, zaměřený na získání informací o tom, co žáci prvního stupně ZŠ o vědě a vědcích vědí a jak k nim přistupují. Výsledky výzkumu odhalují, že žákovská pojetí vědy a vědců jsou různorodá a že role mimoškolních aktivit byla u vybraných žáků významnější než vliv školního vyučování. V závěru jsou představeny možné varianty k ovlivnění žákovských pojetí v této oblasti vhodné k začlenění do výuky.
Výuka cizího jazyka v primární škole
Krejčíková, Marcela ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Práce pojednává o didaktice cizích jazyků v primární škole v českém, anglickém a německém prostředí, zahrnuje shrnutí současných základních poznatků didaktiky cizích jazyků obecně jak v českém, anglickém i německém prostředí. Následně je v práci prezentováno a analyzováno skutečné využívání didaktických metod výuky cizích jazyků v české primární škole v současnosti. Závěrem práce jsou vyvozena další doporučení pro případný vhodný budoucí rozvoj didaktiky cizích jazyků v české primární škole i na základě výzkumu v terénu.
Hodnocení učebnic
Tauchmannová, Iva ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice hodnocení učebnic a jejich fungování ve školní praxi. Teoretická část objasňuje význam termínu učebnice, předkládá její funkce a strukturu, popisuje učebnicový text, parametry jeho hodnocení a mimotextové složky učebnice. Dále uvádí metody práce s učebnicí a následně se věnuje výzkumu učebnic. Empirická část popisuje výzkum, jehož cílem bylo zjistit, zda dnešní učebnice vyhovují moderním parametrům hodnocení učebnic. Dále bylo cílem určit, jak se v praxi liší používání učebnic od záměru autorů a jaké důvody vedou učitele pro provedení těchto změn.
Individualizace v hodinách prvouky na 1.stupni ZŠ
Procházková, Hana ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Práce má teoreticko-empirický charakter s těžištěm v empirické části. Východiskem pro řešení je aktuální požadavek na kompetentnost učitele primární skupiny pracovat s diferenciovanou skupinou žáků, zohledňovat rozdílné vzdělávací potřeby v rámci plánování, realizace i reflexe vyučování. Cílem práce je zjistit, zda a jakým způsobem naplňují učitelé primární školy tento požadavek v hodinách prvouky. Popsat a zhodnotit naplňování tohoto požadavku při realizaci konkrétního tematického celku u několika učitelů. Pro naplnění cílů jsou využity metody obsahové analýzy, dotazování a přímého pozorování výuky. Klíčová slova Individualizace, diferenciace, prvouka, učitel primární školy, plánování vyučování Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Šikana ve škole a jak jí čelit
Julinová, Kateřina ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce přinese v teoretické části přehled v současné době doporučovaných přístupů k prevenci a řešení šikany na 1. stupni základních škol učiteli běžných tříd 1. stupně. Seznámí čtenáře s typologií obětí a agresorů, upozorní na mýty, které jsou v souvislosti s šikanováním rozšířené a seznámí s institucemi, které se problému šikanování věnují. Cílem empirické části je porovnat míru výskytu šikanování na škole, která má zaveden program proti šikanování a na škole, která jej zaveden nemá. Jako výzkumnou metodu jsem zvolila Depistážní dotazník II Dr. Michala Koláře. Klíčová slova: šikana, přímé a nepřímé znaky, osobnost oběti a agresora, prevence, intervence, primární škola

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 331 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.