Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 810 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výpočtové modelování vibrací převodovky
Král, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem modelu pro simulaci převodové skříně. Zaměřuje se hlavně na jeho tvorbu a optimalizací v programech MBS ADAMS a ANSYS. Součástí této práce je i stručný přehled soudobých používaných řešení a základní charakteristika akustických veličin.
Posouzení bezpečnosti obráběcího centra NHX5500 DMG MORI
Novotný, Petr ; Blecha, Radim (oponent) ; Blecha, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje legislativním požadavkům na provoz strojních zařízení na území České republiky a Evropské unie. Zabývá se analýzou technických norem strojních zařízení, konkrétně obráběcích center. Z toho vychází analýza rizik obráběcího centra NHX 5500 DMG Mori Výsledkem práce je minimalizace zjištěných rizik a splnění právních požadavků stavu provozovaného obráběcího centra.
Snižování třecích ztrát pístních kroužků
Csintalan, Radoslav ; Novotný, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá možnosťami zníženia trecích strát prvých tesniacich piestnych krúžkov motora koncernu VW 1.5 TSI, 110kW. V prvej časti práce je teoreticky rozobratá problematika piestnych krúžkov z hľadiska ich rozdelenia. Zníženie trecích strát je zabezpečené technológiou povlakovania PVD a PECVD. Druhá časť práce popisuje vytváranie povlakovaných piestnych krúžkov. Na vytvorených povlakoch sú uskutočnené merania ktoré sú v závere práce porovnané a vyhodnotené
Zážehový motor pro malá osobní vozidla
Fáber, Filip ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo ze zadaných parametrů válcové jednotky stanovit průběhy sil v klikovém mechanismu. Dále byl proveden návrh možného vyvážení klikového mechanismu s použitím jedné vyvažovací hřídele. Byly provedeny výpočty torzního kmitání a provedena napěťová analýza navrženého klikového mechanismu.
Výpočtové modelování mechanických ztrát v klikovém mechanismu
Smetana, Roman ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
V úvodní části diplomové práce je uvedeno obecné seznámení se základy tření, opotřebení a mechanickými ztrátami v klikovém mechanismu. Vlastní práce obsahuje popis metodiky řešení ztrát pomocí MBS softwaru a analýzu mechanických ztrát v klikovém mechanismu. V poslední částí práce je uveden návrh pro snížení mechanických ztrát v klikovém mechanismu. V závěru práce jsou zhodnoceny dosažené výsledky.
Analýza kontroly klopného momentu axiálního táhla řízení
Novotný, Petr ; Osička, Karel (oponent) ; Pernikář, Jiří (vedoucí práce)
Práce řeší hodnocení přesnosti měření klopného momentu táhla řízení pomocí specielního stroje. Vyhodnocuje jednotlivé parametry přesnosti, zvláště nejistotu měření.
Přestavba víceválcového motoru na experimentální motor
Tvrdík, Tomáš ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá přestavbou sériového traktorového čtyřválcového motoru na jednoválcový zkušební motor. Práce obsahuje výpočet a návrh vyvažovací jednotky. V další části práce jsou uvedeny MKP výpočty. V závěru je provedeno zhodnocení cílů práce a finanční odhad na výrobu motoru.
Noise Reduction System for a Generator using a Small Diesel Engine
Rafaj, Martin ; Vacula, Jiří (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
This thesis deals with noise reduction systems usable especially for small diesel generators. The theoretical part of the work describes the most common causes of noise sources combustion engines and possibilities to reduce the noise produced. The experimental part focused on the measurement of the diesel generator is then the starting point for comparing the noise parameters with the data from the simulation. In the end, the concept of the exhaust system is proposed, which offers better parameters of the produced noise.
Ztráty ve valivých ložiscích
Šedo, Matej ; Novotný, Pavel (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Predmetom tejto diplomovej práce je analýza trecích strát vo valivých ložiskách, spolu s navrhnutím a implementáciou modelu pre ich výpočet. Práca je rozdelená na šesť kapitol. Na začiatku je uvedený prehľad jednotlivých typov valivých ložísk a ich mazanie. Je popísaný princíp elastohydrodynamického mazania a deje, ktoré nastávajú v mazive. Zvyšná časť sa už venuje treniu v ložisku, jeho pôvodu a stanoveniu. Sú ukázané používané výpočtové modely trecích strát valivých ložísk a navrhnutý vlastný výpočtový model. Ten je aplikovaný na ložiská zvolenej konštrukcie a výsledky trecích strát sú porovnané s existujúcimi modelmi.
Viskózní tlumič torzních kmitů plynového vidlicového šestnáctiválce
Říha, Stanislav ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Viskózní tlumič torzních kmitů plynového vidlicového šestnáctiválce je zaměřena na torzní kmitání klikového hřídele a možnosti, jak jej eliminovat. V první části diplomové práce je výpočet netlumených torzních kmitů na základě zpracovaných vstupních dat. Ve druhé části práce je proveden výpočet torzních kmitů s přidaným viskózním tlumičem. Na závěr je provedeno zhodnocení obou variant.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 810 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.