Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Multi-shield wing construction options
Zemánek, Martin ; Löffelmann, František (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis deals with the design possibilities of wing structures for gliders with a wingspan of 20m. The research section is focused on describing possible wing structural design solutions including multi-beam wing structure, as well as defining specific design parameters and requirements of gilder wings. The practical section is focused on the design and calculation of the structure of a wing with specified geometry and loading in two variants – single-spar and multi-spar. The output of this work consists of two final wing structure designs and a comparison of their mass. In the multi-spar design, the compared wing half has a mass of 33.507kg, while the single-spar variant has a mass of 37.04kg. The use of the multi-spar design therefore results in a mass saving of 3.53kg per wing half, the total mass saving is 7.07kg.
Koncepce lehkého skládacího koše horkovzdušného balónu
Zatloukal, Tomáš ; Löffelmann, František (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem malého skládacího koše horkovzdušného balónu, určeného až pro 3 osoby. Zaměřuje se zejména na koncepční a konstrukční řešení, a jejich pevnostní kontrolu. Po úvodním seznámení s terminologií, používanou u horkovzdušných balónů, se práce věnuje rešerši skládacích lehkých košů vyráběných v současnosti. Počínaje kladenými požadavky začíná úsek řešící koncepční návrh koše. Po výběru způsobu skládání koše se práce zaobírá konkrétními konstrukčními uzly koše a mluví také o návrhu rámu hořáku. Předposlední kapitola ověřuje vybrané konstrukční návrhy z pevnostního hlediska. V závěru je proveden hmotnostní rozbor.
Výběr systému solárního ohřevu vody pro zahradní skleník
Šplíchal, Jan ; Babička Fialová, Dominika (oponent) ; Jegla, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá výběrem vhodného systému solárního ohřevu vody pro zahradní skleník v konkrétní lokalitě České republiky. Vlastní výběr vhodného systému je v práci proveden na základě zpracovaného přehledu a seznámení s dostupnými systémy solárního ohřevu vody a na základě porovnání vlastností uplatnitelných konkurenčních systémů pro dotyčný zahradní skleník s ohledem na jeho provedení a umístění. Součástí práce je také provedení měření reálného chování zahradního skleníku v různou roční dobu pro potřeby teoretického výpočtového určení zásadních parametrů potřebných pro orientační výpočtové stanovení potřebné kolektorové plochy potřebné pro vybraný systém ohřevu vody. Jsou sumarizovány dosažené poznatky a parametry a s jejich pomocí je identifikován reálný potenciál vybraného systému solárního ohřevu pro předmětný zahradní skleník ve smyslu jeho přínosu pro prodloužení doby využívání skleníku pro pěstování rostlin v chladných jarních a podzimních měsících roku.
Vstup nového odborného periodika na trh
Šplíchal, Jan ; Pálka, Peter (vedoucí práce) ; Pokorný, Jan (oponent)
Cílem této práce je komplexní náhled na postupy a úkony nutné při nově vznikajícím odborném časopisu se zaměřením na skladbu obsahové části časopisu a multimediální přílohy. Pozornost je také věnována webové prezentaci titulu, která má velkou šanci do budoucna poskytnout, díky svým technologickým možnostem, papírové podobě časopisu zajímavé rozšíření a doplnění. Úvod obsahuje přehled současných vydavatelství působících v České republice a uveden je také přehled odborných počítačových periodik. Zmíněn je rovněž legislativní rámec a právní zabezpečení vydavatelské činnosti. Obsahem práce je také krátký historický pohled na distribuci v ČR a možnosti kompletace výtisků. Jádrem práce je zamyšlení nad obsahovou náplní časopisu, jeho rozdělení na tematické bloky a jednotlivé části. Neméně důležité multimediální příloze je věnována druhá polovina této stěžejní části, kde jsou popsány možnosti vkládání multimediálních příloh, jejich základní skladba a výhody. Závěrečná část se zaobírá možností webové prezentace časopisu. Webové stránky poskytují do budoucna vhodný způsob doplnění tištěného časopisu zejména svými technologickými možnostmi, které papírová forma nemůže poskytnout.
Optimalizace konstrukce bezpilotního prostředku vyráběného technologií Fused Deposition Modelling (FDM)
Sladký, Martin ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem vnitřní struktury křídla bezpilotního 3D tištěného letounu VUT 714. V rámci této práce byl proveden výpočet zatížení, statická pevnostní zkouška, kontrolní MKP výpočet a následně byla provedena topologická optimalizace. Výsledkem této diplomové práce je racionální návrh vnitřní struktury křídla založený na výpočtu zatížení a znalosti působení tohoto zatížení na konstrukci.
Modifikace přistávacího zařízení letounu Irbis
Forman, Tomáš ; Vaněk, František (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá přestavbou podvozku s ostruhovým kolem na podvozek s kolem příďovým na letounu M-4 Irbis. První kapitola představuje letoun v současné podobě, včetně několika základních technických údajů. Ve druhé kapitole jsou shrnuty teoretické poznatky o typech podvozků, jejich vlastnosti, výhody a nevýhody a jsou zde uvedeni také konkrétní zástupci letounů pro každý podvozek. Třetí kapitola se věnuje výpočtu předepsaného zatížení při přistání dle aktuálního znění předpisu UL 2 a určuje kritické síly, působící na podvozek. Následující kapitola ukazuje samotnou konstrukci nového podvozku, a to včetně původně navrhovaných, ale neuskutečněných variant. V páté kapitole je pozornost věnována pevnostním výpočtům vybraných částí podvozku. Výpočty jsou provedeny analyticky i pomocí MKP. Závěrečná kapitola pak ukazuje vliv nového podvozku na polohu těžiště v jeho krajních polohách a srovnává hmotnosti původního a nového podvozku.
Pevnostní kontrola a topologická optimalizace dílu podvozku letounu
Baláš, Martin ; Symonov, Volodymyr (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá pevnostní kontrolou podvozku dle požadavků předpisu CS-23. V první části je stanoveno, dle požadavků předpisu, zatížení působící na přistávací zařízení. Dále je provedena pevnostní kontrola pomocí metody konečných prvků v programu MSC Nastran. Poslední částí je topologická optimalizace, jejíž cílem je vytvoření nového návrhu vybraných součástí podvozku.
Podvozek a nákladní prostor soutěžního modelu letounu
Bazakas, Christos ; Jetela, Václav (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem podvozku a nákladního prostoru soutěžního letounu pro soutěž SAE Aero Design East 2020. V úvodu této práce jsou zmíněny požadavky soutěže a rozbor pravidel, které se přímo dotýkají řešené problematiky. V následující části jsou formou rešerše zhodnoceny známé uspořádání podvozků. Práce dále pokračuje analýzou nejvhodnějšího vnějšího tvaru nákladového prostoru a uspořádáním nákladu uvnitř. Práce je zakončena konstrukčním návrhem nákladového prostoru a podvozku s ohledem na pravidla soutěže a realizaci.
Návrh snížení počtu svarů u rámových dveří kolejových vozidel z Al slitin
Šplíchal, Jan ; Vaněk, Mojmír (oponent) ; Sigmund, Marian (vedoucí práce)
Diplomová práce předkládá možné návrhy snížení počtu svarů u rámových dveří kolejových vozidel svařovaných z profilů z hliníkové slitiny EN AW 6060, která je tepelně zpracována dle stavu T66. Profily jsou svařovány metodou TIG s využitím přídavného materiálu S Al 5087 (AlMg4,5MnZr). Tepelné ovlivnění svařovacím cyklem vyvolává v základním materiálu změnu struktury a pokles mechanických vlastností z důvodu rozpuštění precipitátů. Pro zjištění potřebných mechanických vlastností materiálu po svaření, byla provedena zkouška tahem na dodaných vzorcích. Výsledné hodnoty z tahové zkoušky byly následně použity jako hraniční hodnoty při novém návrhu dveřního rámu pomocí simulace MKP v softwaru Virtual Performance Solution s využitím nástavby PAM – Crash. Nově navrhnutý rám byl svařen dle potřebných specifikací postupů svařování, které jsou taktéž součástí práce. Závěr je věnován ekonomickému zhodnocení aktuálního a nového návrhu dveřního rámu.
Modelling of health monitoring signals and detection areas for aerospace structures
Šplíchal, Jan ; Hlinka, Jiří
This paper is focused on Structural Health Monitoring (SHM) for aerospace use. It analyses the performance of commercially available finite element (FE) software packages for the simulation of propagation of ultrasonic guided waves (UGW) in typical aerospace structures. The purpose of the research is to support activities leading to the introduction of UGW based health monitoring on aerospace structures, as well as to support the design of future structures with integrated health monitoring. Activities are demonstrated on panels with growing complexity (adding different materials, sensors, damage types etc.). FE simulations are used to identify “detection areas” of UGW sensors. This output can be directly applied to the design of future aerospace structures with an integrated SHM system (to ensure the proper planning of the placement of UGW sensors).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.