Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 309 záznamů.  začátekpředchozí293 - 302další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Odhad potřeby sociálních bytů v MČ Praha 2 do roku 2050
Lux, Martin ; Špaček, Ondřej ; Dvořák, Tomáš ; Mitchell, Eva ; Sunega, Petr ; Pfeiferová, Štěpánka
Cílem zprávy bylo provést odhad potřeby sociálního bydlení v Praze 2, a to až do roku 2050. Součástí zprávy byly výsledky rozsáhlého sociologického průzkumu v Praze 2 a demografická prognóza.
Předpoklady rozvoje domácího cestovního ruchu ve zvolené oblasti - okres Třebíč
DVOŘÁK, Tomáš
Bakalářská práce se zabývá předpoklady rozvoje domácího cestovního ruchu ve zvolené oblasti okres Třebíč. Hlavním cílem práce je prostřednictvím analýzy identifikovat předpoklady domácího cestovního ruchu v okrese Třebíč, ale na základě užšího výběru bylo vybráno město Třebíč. Vedlejším cílem je na základě terénního šetření zjistit, jak ovlivňuje návštěvnost oblasti zápis stanoveného města na seznam UNESCO. Z informací získaných z terénního šetření byl připraven produkt cestovního ruchu, který je určen pro děti a jejich rodiče. Jako produkt pro tento segment byla navrhnuta naučná, zábavná a dobrodružná akce, opírající se o třebíčské pověsti a legendy.
Financial Affordability of Housing in the Czech Republic (1991-2009) with Focus on Social Unequalities
Dvořák, Tomáš ; Katrňák, T. ; Sunega, Petr
The aim is to analyze the issue of financial affordability of housing in the Czech Republic. First, focus will be the development in financial affordability of rental housing from 1991 to 2009. The results of analyses show that there has been a continuous increase in household expenditures for housing and that especially the households of elderly were threatened most by this trend. Finally, it is shown, that the inequalities between the wealthiest and the poorest are increasing.
Velikostní selektivita tenat pro běžné druhy evropských ryb.
DVOŘÁK, Tomáš
Gillnet size selectivity was reviewed in this study. Gillnetting is selective method of capturing fishes and the aim was to describe the size selectivity of gillnets. The catching process can be influenced by doze of factors. The selectivity of gillnets can be described by statistical models and in this study were compared the most common selectivity curves for common European species.
Dokumentární fotografie
Kumermann, David ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent) ; Kolář, Viktor (oponent)
Práce se snaží uchopit dokumentární fotografii jako svébytnou fotografickou praxi. Výchozím bodem textu, axiomem který určuje uvažování o tématu je přesvědčení, že fotografický dokument je založen na snaze o vyloučení manipulativních zásahů. Obecné chápání problému manipulace vychází z představy fotografie jako automatického otisku fotografované skutečnosti. Pokud však reflektujeme úlohu fotografa v procesu vzniku fotografického obrazu, ukáže se jako nedostatečné chápat manipulaci jako mechanický zásah do (pouze zdánlivě) automatického procesu, nýbrž jako etický problém. Význam fotografie vždy funguje v kulturním kontextu. Jednotlivý obraz je mnohoznačný, náchylný k ideologickému manipulativnímu zneužití. Fotografický dokument se nevyslovuje jednotlivou fotografií, ale souborem, který vytváří složitější, ale zároveň přesnější sdělení. Toto je pole, na kterém je nutné manipulaci fotografie promýšlet. Ukazuje se nutnost chápat autorství jako odpovědnost za sdělení. Autorství není dáno jen pořízením snímku, ale také tím, že fotografie autor vybral. Exkurz do historie fotografie se pokouší nejprve vymezit, jak přistoupit k samotnému hledání genealogie dokumentu. Uvažuje se o procesu kultivace ?jazyka? fotografie a jeho schopností nést určité typy významu. Žurnalistická fotografie a dokument se vynořily jako jedna praxe, ale dokumentaristika jako autonomní projev, jak ji známe dnes, získala svou autonomii právě až na základě oddělení od žurnalistiky. Otevírá se otázka pozice dokumentu vzhledem k umění a k praxi žurnalistické fotografie. Závěrem se pojednává dokumentární fotografie jako proud, zahrnující různé tendence a přístupy k tématu. Navrhují se různé instrumenty, jak tuto vnitřní rozrůzněnost reflektovat. Řeší se také tradiční pojetí dokumentu vzhledem k praktikám, které se snaží liberalizovat jeho pojímání a zahrnout do něj nové tendence, které stojí na manipulaci fotografického významu. Dokumentární fotografie představuje koncept autentického vztahování ke světu, které stojí na odpovědnosti autora za to, co fotograficky říká. To představuje fundament dokumentaristiky. V tomto světle je fotografický dokument tvarem, který je třeba poměřovat nejen kritérii estetickými, ale také co do jeho pravdivosti.
Spiritistická fotografie
Tesař, Jan ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Musilová, Helena (oponent)
Následující úvahy, citace a obrazové přílohy mají za úkol přiblížit téma spiritistických úkazů ve fotografii. Předmětem zájmu jsou jednotlivé snímky i vybraní autoři. Po úvodu následuje první kapitola ?Chápání pojmu ?realita? ve spiritistické fotografii.? Jsou v ní např. informace, jak se na tuto problematiku dívali různí teoretici. Druhá kapitola ?Spiritistická fotografie ve Světě? je členěna do třech podkapitol. První z nich - Materializace ?duchů? lidí, přibližuje počátky spiritismu (např. dílo Williama Mumlera). Druhá - ?Levitace neživých předmětů? je o díle Fredericka Hudsona a Edouarda Isidora Bugueta. Třetí podkapitola ? ?Neidentifikovatelné úkazy? pojednává o jednotlivých případech takových úkazů a např. o Kirlianově fotografii. Poslední kapitolou je ?Spiritistická fotografie v Čechách?. Rozebírá nejen fotografii, ale zmiňuje se také o ostatních vizuálních projevech. Poslední část ?Závěr?, je zamyšlení nad chápáním spiritistické fotografie dnes a v minulosti, nad rozdíly u nás a ve světě, a mimo jiné i nad srovnáním s dalšími druhy vizuality.
Význam fotografie v kontextu dějin umění a v kontextu vizuálních studií
Stecker, David ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Ocitáme se dnes na předělu kvalitativní změny tvůrčích postupů? Jsme svědky konce velké éry evropského kulturního modelu, jehož význam ve světě byl mimořádný a během dvou a půl tisíce let dovede reflektovat pocity a osudy evropských národů s nebývalou plasticitou? Máme vyhlásit konečné vyčerpání této éry a nástup nové estetiky postmodernismu? Nebo budeme uvažovat o pouhé episodě, enklávě, jejíž tvůrčí parametry jsou zábavné, plné čerstvého vanu a hravosti, která nehlídá hranice autorství, ale po nějaké době přichystá návrat k opuštěnému tradičnímu modelu s tím, aby vtiskl této nové objevné stopy, v určité míře obohatil jeho další dobrodružství tvůrčího hledání? Miluji kontroverzní otázky, miluji snění nad nejistými osudy, otevřené konce, překvapivé řešení. Vkročme tedy do tohoto příběhu.
Nesprávný výklad obrazu středního východu v médiích.
Puc, Jurij ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Kolář, Viktor (oponent)
Moje teoreticka prace analizuje soucasnu interpretace obrazu na stredo vychode. Staci rict ze nas dojem o sredo vychodu a jeji politice situace je docela negativny. Analiza vyvoju bechem dejin byla udelana abich sme lib pochopili proc takova interpretace Stredo vychodu. Je mozne ze slovo Islamicke nosi negativnu akonotace a proc? Analiza soucasne prezentace stredo vychodu ukaze ze zapad nekdy nema dostatecne informaci a kriticitzmu abich lib soudil obrazy ktere dostava ze stredo vychodu. Prehled photografickih medii ukaze na potencialny problemy v interpretace kvuli zapadnemu vztachu k obrazu.
Photography and the sacred
Mlynarič, Martin ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Prokůpek, Bohumír (oponent)
Bakalárska práca s názvom Fotografia a posvätno pojednáva o vzťahu fotografického obrazu s fenoménom posvätna, ktorý je jadrom náboženských udalostí. Práca reflektuje ich vzájomne možné prieniky a to ako sa fenomén posvätna v rôznych spôsoboch uchopenia vyskytuje v dejinách fotografie v prácach niektorých fotografov. V prvej kapitole sú ozrejmené samotný jav posvätna, jeho prejavy, spôsoby zaznamenania, možnosti skrz čo sa prejavuje a povaha fotografického obrazu zohľadňujúc funkciu samotného obrazu, jeho miesto vo vizuálnych prejavoch v dejinách a vnímanie času a priestoru pozorovateľom fotografického obrazu. Ako bod možného prieniku fotografie a posvätna je symbol a jeho užitie vo fotografii. Druhá kapitola popisuje ako sa vo fotografii posvätno prezentuje vo fotografiách jednotlivých autorov, aké prístupy sú možné k zaznamenaniu obsahov súvisiacich s posvätnom a ako sa v dejinách fotografie chápalo samotné médium fotografie a jeho schopnosti vo vzťahu k numinóznemu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 309 záznamů.   začátekpředchozí293 - 302další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.