Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  začátekpředchozí29 - 38dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika efektivity a relevantnosti hodnocení pracovníků v prostředí vzdělávací organizace
Stránský, Jiří ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Cílem závěrečné bakalářské práce je na popsat na základě uvedených zdrojů přístupy v hodnocení pracovníků a zvážit jeho relevantnost a efektivitu. Výzkumná část práce obsahuje souhrn zjištění z realizovaného dotazníkového šetření, jenž se zaměřuje na zkoumaní podoby hodnocení pedagogických pracovníků, jeho efektivnosti a relevantnosti. Cílem šetření je kvantitativně analyzovat přístupy k hodnocení pracovníků v různých vzdělávacích organizacích a zmapovat jeho vliv na zaměstnance. Práce zkoumá, zdali je vůbec možné a vhodné hodnotit výkon pracovníků v prostředí vzdělávací organizace a na základě tohoto hodnocení podnikat kroky ke zvýšení efektivity. Efektivní hodnocení směřuje k zavádění opatření, která podporují a udržují uspokojivé pracovní výsledky a předchází slabému výkonu. Umožnuje organizaci nastavovat interní systém vzdělávání zaměstnanců, nebo zjišťovat potřebu externího vzdělávání, a zdokonalování procesů, rozhodovat o relevantnosti platového ohodnocení zaměstnanců a jejich pracovního zařazení. Hodnocení umožňuje odhalovat u pracovníků potenciál k povýšení na pozici, kde lépe využije své kompetence a motivovat je kariérním postupem. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že více než polovina respondentů provádí hodnocení pracovníků pravidelně, alespoň jednou za rok. Hodnocení může mít častější...
Význam vzdělávání v procesu resocializace odsouzených
Hořejší, Šárka ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání osob ve výkonu trestu odnětí svobody. V současné moderní penitenciární péči představuje vzdělávání společně s výchovou klíčový nástroj resocializace, tj. odborné práce s odsouzenými. První část práce je věnována výkonu trestu odnětí svobody, procesu resocializace a současně edukaci odsouzených v rovině preventivní i v rovině nápravy pomocí integračních nástrojů. V rámci výkonu trestu je vzdělávání neodmyslitelnou součástí programů zacházení, které jsou východiskem pro vytvoření předpokladů k samostatnému způsobu života. Teoretická část se kromě jiného zaměřuje na legislativní ukotvení vzdělávání odsouzených v ČR a best practice ze zahraničí. V deskriptivně-analytické části je pozornost věnována dvěma konkrétním zařízením pro výkon trestu odnětí svobody v České republice: ženské věznici ve Světlé nad Sázavou a věznici Všehrdy, která je profilována jako věznice pro mladistvé odsouzené muže a dospělé odsouzené muže ve věznici s ostrahou s nízkým, středním a vysokým stupněm zabezpečení. Důraz se klade na identifikaci a analýzu vzdělávacích možností těchto zařízení a jejich následnou komparaci. Jsou popsány aktivity formální, které jsou převážně zajišťované školskými vzdělávacími středisky, i aktivity neformální, zajišťované přímo VS ČR či jinými...
Loajalita a oddanost pracovníků ve farmacii ve vazbě na hodnocení a odměňování
Bittner, Josef ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
(ČJ): Práce s názvem "Loajalita a oddanost pracovníků ve farmacii ve vazbě na hodnocení a odměňování" se věnuje problematice udržení spokojenosti a loajálnosti zaměstnanců ve farmacii, konkrétně v sítích lékáren. Je zaměřena na hledání vztahů mezi spokojeností, loajalitou a formou řízení a odměňování. Dotazníkový kvalitativní průzkum pomáhá nalézt ty aspekty udržení loajality a spokojenosti, které mohou být strategickým řízením rozvíjeny a upevňovány v takto profesně vyhraněném odvětví.
Další profesní vzdělávání a rozvoj manažerů ve stavebnictví
Vildner, Roman ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dalšího profesního vzdělávání a rozvoje manažerů v oblasti stavebnictví. Na základě analýzy specifik manažerské práce v tomto odvětví bude navržen vzdělávací (rozvojový) program odrážející zahraniční trendy. Budou modelovány klíčové profesní kompetence manažerů s důrazem na controlling ve stavebnictví (náklady, plánování, reporting, finanční řízení firmy, strategie, management rizika a management změny) a řízení zdrojů. Úkolem manažerů je takové zdroje identifikovat, vč. talentovaných pracovníků. Umění je potom tyto vzácné zdroje, jen těžko napodobitelné a nahraditelné, efektivně využít. Přístup založený na zdrojích zdůrazňuje, podobně jako teorie lidského kapitálu, že investice do lidí zvyšují hodnotu jedince pro organizaci. To souvisí s předpokladem, že určitá firma dosahuje trvalé prosperity a konkurenční výhody, když disponuje špičkovými specialisty, které konkurence nemůže tak snadno získat nebo nahradit. Mezi potenciální zdroje lze počítat také absolventy středních škol. Práce s nimi je v současné době nezbytná, neboť představuje jednu z možností náboru nových pracovníků, kterých je na trhu práce zásadní nedostatek. Celý design výzkumu byl postaven s cílem reflektovat dvě roviny výzkumného problému. První nezávisle proměnná je vymezena jako přístup...
Androdidaktická specifika vzdělávání řidičů motorových vozidel
Marek, Prokop ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Oblast vzdělávání řidičů byla po dlouhá léta doménou středoškolsky vzdělaných lektorů. Tak jako v jiných oborech se začínají objevovat jednotlivci, kteří se v této oblasti chtějí dále vzdělávat a rozvíjet, např. studiem pedagogiky nebo andragogiky na vysokých školách, s cílem dosáhnout při svém edukačním působení vyšší odbornosti, efektivity, empatie. Chtějí dalším studiem kultivovat svou osobnost a zvyšovat úroveň svého lektorského působení. Osobnost lektora je v mnohých aspektech vzorem pro posluchače. Může být stejně tak dobrým jako špatným příkladem. V málokteré oblasti lidského života čelí lidé takovému nebezpečí, jako účastníci silničního provozu. Je tedy na místě zabývat se kvalitou a kompetencí lektorů zprostředkujících výklad ustanovení zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích (zákon o silničním provozu) a souvisejících předpisů, včetně sdělení vlastních zkušeností a doporučení, případně vhodnou interpretací zkušeností jiných účastníků silničního provozu. Kvalitní příprava lektora a schopnost reprodukovat potřebná fakta a zkušenosti posluchačům odborných školení řidičů je důležitým faktorem při snižování dopravní nehodovosti a všech jejích důsledků. Následující text si klade za cíl využít poznatky andragogiky, respektive androdidaktiky při přípravě a realizaci odborného...
Systémové přístupy k hodnocení a odměňování zaměstnanců
Větrovec, Vladislav ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou hodnocení a odměňování pracovníků na základě novým metod a přístupů. Hodnocení je obvykle vztahováno pouze na "hodnocení práce", tj. hodnocení a řízený samotného pracovního výkonu. Málokdy však najdeme systémově pojaté hodnocení jejího průběhu, podmínek a výsledků v kontextu strategického řízení firmy a modelu odměňování a hodnocení. Odměňování v podniku by mělo být podporováno filozofií odměňování, založené na strategickém modelu odměňování. Ten vede k zajištění spravedlivého, transparentního a efektivního odměňování pracovníků, a to zejména v souladu s pracovněprávní legislativou a ve vazbě na hospodářské výsledky organizace. Filozofie odměňování vyjadřuje přesvědčení organizace o tom, jak by měli být lidé odměňováni s cílem zajistit, aby se odměňování realizovalo ve prospěch organizace, ale i jejích členů. To ve firemní praxi vede k nutnosti vytvoření jasně stanoveného a definovaného systému odměňování pracovníků v návaznosti na principy objektivního hodnocení. Výstupem práce bude kritické zhodnocení vybraných modelů hodnocení a odměňování pracovníků v organizaci na základě principů strategického řízení ve vazbě na analýzu pracovního výkonu, produktivitu a konkurenceschopnost organizace. S uvedenou problematikou souvisí motivování pracovníků k efektivnímu...
Řízení pracovního výkonu ve vazbě na hodnocení a odměňování pracovníků
Balšánek, Jaroslav ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou řízení pracovního výkonu ve vazbě na hodnocení a odměňování pracovníků. Řízení výkonu (resp. management výkonnosti) je proces zajišťující, aby soubor pracovních činností a výstupů účinně naplňoval stanovené strategické cíle organizace. V práci byly analyzovány a identifikovány faktory, které ovlivňují pracovní klima, motivaci zaměstnanců a jejich výkonnost. V teoretické části byla zpracována východiska z oblasti personálních činností, lidského kapitálu, řízení lidských zdrojů, profesních kompetencí a pracovního výkonu vybraných skupin zaměstnanců. Důraz byl kladem na definování modelů hodnocení a odměňování pracovníků. Jednotlivá kritéria jsou v podnikové praxi provázána s analytickým hodnocením práce a následně komparována s formálním hodnocením pracovního výkonu zaměstnance za určité období. Na základě takto definovaných teoretických východisek byla vytvořena druhá část práce - empirická. V této části popsán realizovaný výzkum, který byl navržen jako smíšený, tj. s využitím kvalitativního a kvantitativního přístupu. Výzkumné šetření bylo realizováno v několika fázích. Jednou z fází byla analýza zahraničních výzkumných studií zaměřených na pracovní výkon a motivaci pracovníků. Ta byla realizována na začátku roku 2021. Na základě této analýzy jsme zvolili...
Rozvoj lidského kapitálu v organizaci
Zuna, Karel ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou lidského kapitálu v kontextu dalšího profesního vzdělávání. Snaží se o ukotvení tématu v manažerských souvislostech a vzájemných ekonomicko-edukačních vztazích. Nejde totiž jen o schopnost efektivně vzdělávat a rozvíjet zaměstnance, ale o celkový koncept, strategický přístup, který je výhodný jak pro firmu, tak pro zaměstnance. Řízení lidských zdrojů je mezioborová disciplína, ve které dochází ke změnám a objevují se nové trendy, které mají zásadní možnosti využití a dopady na zaměstnance a manažery organizací. Problematiku lze teoreticky ukotvit v oblasti lidského kapitálu, vedení lidí v organizaci, dalšího profesního vzdělávání pracovníků a řízení podle cílů. Po stanovení výzkumných cílů byl definován výzkumný problém, který lze vyjádřit takto: Jaký je přístup zaměstnavatelských organizací k rozvíjení lidského kapitálu prostřednictvím dalšího vzdělávání a rozvoje zaměstnanců? Na základě toho byly stanoveny čtyři výzkumné otázky a dvě hypotézy. Cílem výzkumného šetření bylo analyzovat a popsat vybrané firemní procesy související s rozvojem a řízením lidského kapitálu v rámci organizací. Dále pak charakterizovat klíčové metody moderního managementu lidských zdrojů. Posledním cílem výzkumného šetření bylo identifikovat trendy v oblasti rozvoje a řízení...
Specifika edukace a aktivizace seniorů v rezidenčních zařízeních
Janků, Vítězslav ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou edukace a aktivizace seniorů v rezidenčních zařízeních - domovech pro seniory. V teoretické části se věnuje kvalitě života seniorů, motivaci k dalšímu vzdělávání, mezigeneračnímu učení, tematice stárnutí a stáří v kontextu demografických, sociálně-politických, zdravotních, kulturních a legislativních aspektů. Právě demografický vývoj společnosti je zásadním impulzem změn v oblasti odborné institucionální péče o seniory. Specifické integrační, poradenské, terapeutické a rehabilitační přístupy a konceptualizace těchto témat jsou zasazeny do rámce andragogiky a gerontagogiky. Výzkum je zaměřen na dvě cílové skupiny: jednak samotné seniory, kteří absolvovali edukační a aktivizační programy a na odborné pracovníky, kteří tyto aktivity a činnosti realizují nebo připravují (metodicky, manažersky). Cílem diplomové práce je sledovat mezioborový význam edukace, animace a aktivizace pro rozvoj kognitivních schopností jedinců a jejich kvalitu života. Výzkumným předpokladem je, že aktivní a motivovaní jedinci jsou spokojenější a nejsou závislí na pomoci svého okolí. Jejich soběstačnost je tedy mnohem vyšší a riziko sociální izolace tak mnohem nižší. Dalším cílem práce bylo identifikovat a analyzovat vybrané aktivizační metody a techniky realizované u seniorů s cílem...
Cestovatel Čeněk Paclt (1813-1887) - první Čech na pěti kontinentech z pohledu historické antropologie
Kříž, Jaroslav ; Opatrný, Josef (vedoucí práce) ; Binková, Simona (oponent)
Diplomová práce analyzuje život českého cestovatele Čeňka Paclta (1813-1887) pocházející z města Turnova. Čeněk Paclt patří k nejznámějším českým cestovatelům a je to také první Čech, který prokazatelně procestoval všech pět obydlených kontinentů a zanechal o tom písemné svědectví. Stěžejní část práce se zaměřuje na jeho životní osud a popisuje jeho cestovatelská dobrodružství, která prožil na pěti kontinentech. Jako jeden z hlavních metodologických přístupů je využívána historická antropologie, která se zaměřuje na konkrétního jedince v dějinách. Sekundárně je zpracována i Pacltova osobnost a jeho náhled na domorodé obyvatelstvo, jež na svých cestách potkal, a opomenut není ani Pacltův vztah k rodnému městu. Dále je také v práci zmíněno cestovatelské zázemí v českých zemích v 19. století.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   začátekpředchozí29 - 38dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.