Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 102 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sborová tvorba Jana Bernátka
Glaserová, Iva ; Stříteská, Leona (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent)
Práce pojednává o osobnosti a skladatelské činnosti současného českého skladatele Jana Bernátka. V základních bodech je představen život skladatele a jeho profesní dráha, značná část práce je věnována kompozicím autora se zaměřením na díla určená pro pěvecká tělesa. Z kompletního seznamu všech sborových skladeb autora byla vybrána zásadní díla, která jsou představena v hlubším rozsahu. Nejvíce prostoru je věnováno duchovní skladbě Missa brevis a folklornímu cyklu Mezi dvěma vinohrady. Hudební rozbory těchto kompozic obsahují kompletní textovou předlohu a jsou doplněny notovými ukázkami. Součástí práce jsou také partitury uvedených dvou děl. Na základě podrobných analýz patnácti děl jsme se pokusili vystihnout charakteristické rysy Bernátkovy tvorby a specifikovat jeho skladebné techniky. Samostatná kapitola je také věnována jeho skladatelským úspěchům a oceněním.
Bambini di Praga
Jindřich, Lukáš ; Valášek, Marek (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Résumé V diplomové práci na téma "Bambini di Praga" podává autor ucelené informace o dětském pěveckém sboru s dlouholetou tradicí. Detailně mapuje historii sboru od jeho úplných začátků, tzn. od roku 1940 až do současnosti. Představuje zakladatele sboru i sbormistry, kteří se sborem dnes pracují. Popisuje také činnost Školy sborového zpěvu při Bambini di Praga, která byla po sametové revoluci první soukromou školou tohoto typu v Československu. V dalších kapitolách se autor zaměřuje na sborové prostředí, na vztahy uvnitř pěveckého kolektivu i na to, jaký vliv má sborové prostředí na své členy. Vychází přitom i ze své vlastní zkušenosti, kterou získal ve sboru Bambini di Praga. V závěru práce se autor zamýšlí nad smyslem dětských pěveckých sborů ve 21. století. Obohacením diplomové práce jsou rozhovory s hudebními skladateli, kteří pro sbor komponovali, a dále osobní vzpomínky Blanky Kulínské, která je sbormistrem sboru a jedním z jeho zakladatelů. V příloze autor uvádí soupis veškerého repertoáru, který sbor od začátku své existence provedl, dále soupis celé diskografie a také všech zahraničních zájezdů, které doposud absolvoval.
Zrození barokní kantáty
Konvalinková, Anna ; Stříteská, Leona (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent)
Autorský abstrakt Diplomová práce se zabývá vznikem barokní kantáty na území severního a středního Německa. Představuje hudební formy, které zapříčinily vznik kantáty a významně tak ovlivnily její podobu, která vykrystalizovala v období pozdního baroka. Obraz německé hudby raného baroka doplňují medailonky tří stěžejních skladatelů, na jejichž vybrané tvorbě je doložen postupný zrod nové hudební formy - německé barokní kantáty. Druhá část práce je věnována analýze reprezentativního díla Dietricha Buxtehudeho Membra Jesu nostri, které představuje vrcholnou podobu této formy.
Spartace rukopisu a rozbor větší vokálně instrumentální skladby významného českého skladatele 17.-18. století. F.X.Brixi - Kyrie a Gloria in D.
Čančíková, Marie ; Valášek, Marek (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Cílem této práce je oživit skladbu českého skladatele 18. století, konkrétně Kyrie et Gloria in G (Missa solemnis) Františka Xavera Brixiho, provést její spartaci, poznámky a vypracovat generálbas. Součástí práce je i rozbor skladby a stručný přehled života autora a jeho tvorby. Předmětem však není muzikologická studie. Diplomová práce je zaměřena spíše prakticky od poskytnutí partitury zájemcům až po provedení skladby a natočení na CD.
Umělecká agentura v kulturním životě na Ašsku
Benešová, Alexandra ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent)
V diplomové práci bude zmapována novodobá historie (po roce 1989) kulturního života regionu Ašsko. Objeví se v ní charakteristika umělecké agentury v podmínkách regionální kultury a celorepublikové srovnání obdobných institucí. Cílem práce je zmapovat činnost takové agentury, její výsledky a přínosy v oblasti školství, obecné prospěšnosti, církevních aktivit a evropské spolupráce. V celkové analýze budou specifikovány prostředky, kterými se dospělo k daným cílům, zhodnocení úspěchů i problematiky dané činnosti.
Aranžování pro školní soubor - dechový orchestr
Farkaš, Matěj ; Herden, Jaroslav (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent)
Diplomová práce pojednává o historickém vývoji dechových hudeb v období od zakládání orchestrů rakousko-uherské armády v 19. století přes vývoj orchestrů vojenských a civilních dechových hudeb v průběhu 20. století až po současnost. S vývojem dechového orchestru úzce souvisí rozšiřování repertoáru, vznik nových aranží a formování pohledu na aranžérskou práci. Následují kapitoly, které obsahují vymezení základních pojmů aranžování a instrumentace a detailní charakteristiku jednotlivých nástrojů dechového orchestru, jejich rozsah a notaci. V práci byl definován školní dechový orchestr, jeho funkce a možnost variability. V kapitole aranžování vedle všeobecných zásad jsou také demonstrovány možnosti aranžování pro školní dechový orchestr na konkrétních vlastních příkladech.
Studiové nahrávání z komplexního a pedagogického pohledu interpreta. Ve studiu Sono Records
Melcrová, Hana ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent)
Práce pojednává o problematice přípravy na nahrávání a samotného aktu nahrávání. Je určena začínajícím hudebníkům. Je rozdělena na dvě základní části, které se dělí na další menší oddíly. První část je zaměřena na přípravu na nahrávání a projednává výběr materiálu, řešení různých bodů jako je text, hudba, příprava nástrojů a další úkony. Dále se zaměřuje na výběr studia, hodnotí, za jakých okolností je vhodné si k nahrávání přizvat producenta a producentskou práci v České republice také mapuje. Část je také věnována distribuci, propagaci a finanční stránce nahrávání. V neposlední řadě se snaží nastínit, jak celý projekt naplánovat. Opírá se především o prameny vycházející z konzultací, jelikož tato problematika není v literatuře dostatečně obsažena. Druhá část se zabývá nahráváním. Přibližuje proces nahrávání kapely, a zároveň ukazuje zvláštnosti studiové interpretace. Kapitoly obsahují příklady zajímavých nahrávacích technik a srovnání nahrávání v České republice a v zahraničí. Nahrávání zde prochází všemi fázemi - zvučením, nahráváním, finalizací. V závěru práce zhodnocuje obsažené informace a s nimi spojené zdroje, ukazuje problémy při řešení problematiky, jako například malé množství zdrojů, a vyvozuje základní teze, které ze zpracování vyšly.
Requiem as a musical form and it's transformations in themusic of nineteenth and twentieth centuries
Gonata, Elena ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Holubec, Jiří (oponent) ; Valášek, Marek (oponent)
V této práci jsem zkoumala vývoj zádušní mše napříč staletími. Ukázala jsem, jakými změnami mše prošla, od tradiční mše až po mše současné doby. Zatímco raní skladatelé byli převážně inspirování náboženstvím, později byl zřetelný posun k svobodě p ztráta na životech, tragické události). Mše mohou být psány pro liturgické účely nebo koncertní haly, a mohou s nimi vystupovat sbory, jednotlivci nebo orchestry. Mše mohou být krátké nebo dlouhé a mohou se lišit svou strukturou (polyfónní styl, homofónní styl atd.). Tradiční texty v latině a s náboženským obsahem jsou stále široce využívány, ale výjimečné nejsou ani překlady do různých jazyků nebo zahrnutí žalmů, biblických veršů nebo slavných projevů do textů mší. Dnes skládají mše skladatelé z celého světa, včetně Ameriky, Evropy nebo Velké Británie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 102 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.