Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 482 záznamů.  začátekpředchozí243 - 252dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zásady zdravého životního stylu a jejich uplatnění v pedagogické praxi
Prknová, Monika ; Čevela, Rostislav (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce "Zásady zdravého životního stylu a jejich uplatnění v pedagogické praxi" zahrnuje teoretické základy zdravého životního stylu dnešní středoškolské mládeže a jejich uplatňování v životě. Autorka porovnává rozdíly ve zdravém životním stylu středoškoláků, jak jej pojímají odborníci a srovnává je s výsledky dotazníkového šetření žáků a jejich rodičů ve školním roce 2015/2016 na SŠ-COPTH Poděbradská 12, Praha 9, v oborech chemik operátor a automechanik Závěry, ke kterým autorka dospěla, ukazují nakolik dnešní středoškolská mládež ať už maturitních, či učňovských oborů uplatňuje zdravý životní styl a úroveň její motivace starat se o své zdraví. Zpracování daného tématu vedlo autorku k zamyšlení, jak i nadále působit na mládež při jejím vedení k dodržování zásad zdravého životního stylu. KLÍČOVÁ SLOVA: zdraví, zdravý životní styl, motivace žáků, výchova ke zdraví, potravinářská aditiva
Prevence syndromu vyhoření u pedagogických profesí
Bezoušková, Vendula ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku syndromu vyhoření a jeho prevenci u vybraných pedagogických pracovníků. Hlavním cílem je zjistit, jaké preventivní prostředky využívají pedagogičtí pracovníci, aby se chránili před rozvojem zmíněného syndromu. Předložená práce sestává ze dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části je vymezen stres jako jeden z hlavních zátěžových faktorů a je popsán jeho vliv na zdraví člověka. Navazuje charakteristika syndromu vyhoření včetně vybraných faktorů etiopatogenetických i protektivních. Praktická část diplomové práce zjišťuje, jaké je procentuální zastoupení výskytu syndromu vyhoření u cílové skupiny. Rovněž zkoumá chování respondentů v oblasti prevence syndromu vyhoření. Průzkumné šetření bylo realizováno s využitím kvantitativní výzkumné metody, respektive dotazníku. Z výsledných dat bylo zjištěno, že v oblasti prevence je pro pedagogické pracovníky nejdůležitější sociální opora a rovněž afiliativní vztahy na pracovišti, které jim pomáhají vyrovnat se s vyšší mírou pracovní zátěže, která je pro tzv. pomáhající povolání typická. Průzkum dále ukázal, že syndrom vyhoření se objevil u téměř jedné třetiny průzkumného vzorku a koreloval s úrovní vnímané prestiže pedagogického povolání. Syndrom vyhoření je v současné době relativně frekventovaným pojmem...
Znalosti žáků II. stupně vybraných ZŠ v oblasti týrání dětí
Dalíková, Martina ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit znalosti žáků II. stupně základních škol v oblasti týrání dětí. Šetření bylo provedeno formou dotazníkového šetření, které proběhlo na dvou vybraných základních školách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se zabývá především fyzickým a psychickým týráním dětí. Dále definuje fyzický trest a popisuje hranici mezi fyzickým trestem a fyzickým týráním. Práce se také zabývá rizikovými faktory pro vznik týrání ze strany rodičů, dětí a prostředí. Poskytuje informace o chování obětí týrání a následcích týrání. Uvedeny jsou právní normy vztahující se k týrání dětí a vybrané organizace zabývající se problematikou týraného dítěte. Praktická část se zabývá ověřením znalostí žáků na vybraných základních školách. Výsledky dotazníkového šetření jsou zpracovány ve formě grafů a tabulek. Ze získaných dat je možno vyvodit, že existují značné rozdíly ve znalostech žáků 6. tříd a 9. tříd. Porovnání výsledků šetření u žáků 7. tříd, 8. tříd a 9. tříd ukazuje, že jejich znalosti v oblasti týrání dětí jsou téměř totožné. Analýza výsledků šetření taktéž ukazuje, že ve znalostech dívek a chlapců v oblasti týrání dětí existuje pouze minimální rozdíl. V závěru práce se autorka na základě získaných dat pokusí vyvodit doporučení pro praxi a navrhne...
Znalosti žáků vybrané střední školy o problematice sexuálně zneužívaného dítěte
Pumprlová, Veronika ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou sexuálně zneužívaného dítěte, která spadá obecně pod syndrom CAN. Tento fenomén zasahuje stále více společnost celého světa, proto je nutné této problematice věnovat vyšší pozornost. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část je věnována popsání základních pojmů syndromu CAN, vymezení pojmu sexuální zneužívání, uvedení jeho typických forem, z nich vyplývajících následků a uvedení charakteristik oběti a pachatele. Dále se teoretická část zabývá diagnostikou, následnou terapií a samozřejmě prevencí. Zvláštní část teoretické části patří dětskému krizovému centru a lince důvěry, které pomáhají postiženým dětem a bojují proti této problematice. Součástí těchto kapitol jsou také statistiky z předešlého roku uvedené na webové stránce dětského krizového centra. Hlavním cílem praktické části práce je zjistit jaké je povědomí žáků vybrané střední školy o sexuálním zneužívání dítěte. Vybranou školou bylo všeobecné osmileté Gymnázium Františka Palackého v Neratovicích. Zde byl prováděn u žáků druhého stupně kvantitativní výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření v elektronické podobě, ze kterého vzešly výsledky uvedené právě v praktické části. Na základě těchto výsledků bylo zpracováno zhodnocení a případná doporučení. KLÍČOVÁ SLOVA...
Didaktická doporučení pro výuku problematiky HIV/AIDS na základní škole
Matějíčková, Kristýna ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl stanovit didaktická doporučení pro výuku problematiky HIV/AIDS na základní škole a tím poskytnout oporu efektivní výuce tohoto tématu. Předkládá informace o zkoumané problematice a prostřednictvím kvantitativního anonymního dotazníkového šetření mezi žáky osmého ročníku tří vybraných základních škol zjišťuje, jaké jsou jejich znalosti a postoje k tématu HIV/AIDS. Na základě výsledků provedeného pre- testového výzkumu prezentuje návrh vyučovací jednotky, která je následně realizována v cílové skupině. Prostřednictvím post-testového šetření je posléze ověřováno, nakolik je navržená vyučovací jednotka efektivní, a do jaké míry přispívá ke zvýšení znalosti respondentů. Realizace učební jednotky zvýšila znalosti respondentů o 37,5% (z původních 54,2% správných odpovědí na znalostní otázky na 91,7%) a lze ji tedy považovat za efektivní. Hlavními tématy učební jednotky byly diagnostika HIV pozitivity, otázka léčitelnosti HIV/AIDS, vývoj epidemiologické situace, rozdíl mezi pojmy HIV a AIDS a způsoby přenosu HIV viru. Přínosem této práce je popis učební jednotky zaměřené na téma HIV/AIDS včetně metodických pokynů pro učitele a pracovního materiálu pro žáky. Učební jednotku mohou realizovat učitelé výchovy ke zdraví, občanské výchovy či přírodopisu v rámci své...
Vzdělávání žáků a studentů vybrané zdravotnické školy v oblasti humanitární pomoci
Přibylová, Hana ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Miliarda lidí žije za méně než jeden dolar na den, miliony lidí jsou nuceni žít mimo svůj domov, problematika humanitární pomoci je velmi naléhavé téma. Tato diplomová práce má za cíl vytvořit učební jednotku pro studenty středních zdravotnických škol, která by prohloubila znalosti a ovlivnila jejich postoje k humanitární pomoci. Nejprve je v práci v části teoretické věnován prostor ucelenému přehledu humanitární pomoci, počínaje historii, současné strategii humanitární pomoci, jednotlivým aktérům pomoci, přes pravidla a rizika pomoci, až po etiku a právní ukotvení pomoci. V teoretické části jsou také stručně popsány tři neziskové nevládní organizace, které se zabývají humanitární pomocí (Mezinárodní hnutí Červeného kříže a červeného půlměsíce, Lékaři bez hranic známá též pod názvem Medecins Sans Frontieres, kterým je věnováno více prostoru s ohledem na zaměření studentů a česká organizace Člověk v tísni). Ve výzkumné části je provedeno dotazníkové šetření na vybrané zdravotnické škole, které zjišťuje základní znalosti o humanitární pomoci a třech vybraných neziskových organizacích a také mapuje postoje studentů k dané problematice. Na základě analýzy sesbíraných dat je vytvořena učební jednotka. Z dotazníkového šetření vyplynuly mezery ve znalostech studentu v oblasti humanitární pomoci, pozitivní...
Poruchy příjmu potravy u vybrané skupiny mladých žen v ČR
Housková, Sabina ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Cílem bakalářské práce na téma Poruchy příjmu potravy u vybrané skupiny mladých žen v ČR je zjistit, jaké jsou příčiny vzniku PPP, charakteristické znaky PPP a jejich případná následná péče. Bakalářská práce se dělí na dvě části, a to na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na základní informace o PPP, příčiny vzniku PPP, přehled léčby včetně jejich možných následků a samozřejmě na prevenci PPP. V praktické části bakalářské práci na základě rozhovorů s pěti slečnami jsem zjistila, že podobnost příčin vzniku PPP byla pouze u dvou slečen z pěti. Nejčastější charakteristické znaky PPP byly podobné u všech respondentek, které dodržovaly velmi striktní jídelníček a provozovaly k tomu náročnou fyzickou aktivitu. Druhým dílčím cílem bylo zjistit, zdali musely dívky podstoupit léčbu a jak vypadala. Zjistila jsem, že jedna dívka se vyléčila svépomocí, jedné dívce pomohly návštěvy psychologa, třetí slečně zase ajurvédský léčitel, čtvrtá slečna musela absolvovat hospitalizaci v ozdravovně v HK a pátá slečna navštívila odbornici na PPP a později ještě skupinové terapie. Vyhodnocením rozhovorů jsem také zjistila, že největší podporou za uzdravení se byl dvěma dívkám přítel, jedné slečně maminka, čtvrté slečně pomohly kamarádky na Facebooku a páté slečna pokládá za největší podporu...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 482 záznamů.   začátekpředchozí243 - 252dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.