Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Comparison of scan patterns in dynamic tasks
Děchtěrenko, Filip ; Lukavský, Jiří (vedoucí práce) ; Nyström, Marcus (oponent) ; Paluš, Milan (oponent)
Sledování očních pohybů je často užívaná technika v mnoha vědeckých oblastech (experimentální psychologie, neurovědy, behaviorální ekonomie apod.), která nám může poskytovat rigorózní data ohledně alokace pozornosti. Vzhledem ke složitosti zpracování data chybějící metodologii, experimentální plány jsou často limitovány na statické podněty; Data s očními pohyby jsou často analyzována pouze s ohledem na základní typy očních pohybů - fixace a sakády. V dynamických úlohách (tedy úlohách s dynamickými stimuly jako např. zobrazení videí nebo úloha Sledování více objektů) se objevuje další častý typ očních pohybů - plynulé sledování. Data s očními pohyby jsou často v dynamických úlohách reprezentovány pomocí syrových dat jako posloupnosti očních pohybů. Tato reprezentace vyžaduje odlišný přístup k analýze dat a je zde mnoho mezer v analytických nástrojích. Tato práce je rozdělena na tři části. V první části uvádíme přehled současných metod na porovnání očních pohybů v dynamických úlohách následovaný čtyřmi simulacemi, ve kterém porovnáváme podobnost posloupností očních pohybů pomocí několik běžně používaných metrik. V druhé části představujeme aktuální přístup ke statistickému testování rozdílů mezi skupinami posloupností očních dat. Představujeme dvě nové metody a ukazujeme jejich použití ve dvou experimentech....
Porovnávání podpisů pomocí metrik pro oční pohyby
Vyhlas, Petr ; Děchtěrenko, Filip (vedoucí práce) ; Gemrot, Jakub (oponent)
Porovnávání podpisových vzorů je součástí procesu ověření identity. Práce se zabývá porovnáváním podpisových vzorů pomocí metrik pro porovnávání očních pohybů. První část práce tvoří shrnutí algoritmů pro ověřování podpisových vzorů a představení metrik pro porovnávání očních pohybů. Využili jsme Levenshteinovu vzdálenost, Fréchetovu vzdálenost a vzdálenosti pomocí korelačního koeficientu k porovnávání podpisových vzorů. Zjistili jsme chování těchto metrik a zvolili arbitrární vzorec k výpočtu procentuální podobnosti dvou podpisů. Navrhli a naimplementovali jsme univerzální Windows aplikaci, která digitalizuje podpis, porovnává dva podpisy a určí míru jejich podobnosti. Provedli jsme experiment, ve kterém účastníci opakovaně vytvářeli vlastní podpis nebo věrohodně napodobovali cizí podpisový vzor. Z výsledků nevyplynulo, že se zlepšovali. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Predicting targets in Multiple Object Tracking task
Citorík, Juraj ; Děchtěrenko, Filip (vedoucí práce) ; Brunetto, Robert (oponent)
Cie©om tejto práce je určenie sledovaných cie©ov v úlohe sledovania viacerých objektov, pri ktorej účastník sleduje nieko©ko pohybujúcich sa objektov. Ana- lyzovali sme dáta pochádzajúce z 1148 pokusov vykonaných 20 účastníkmi. Z dát sme extrahovali rôzne príznaky a navrhli postup pre určovanie sledovaných cie©ov používajúci neurónové siete a skryté Markovove modely. Vykonali sme porovnanie úspešnosti týchto modelov a príznakov. Výsledky naznačujú že metódy strojového učenia umožňujú s ve©kou spo©ahlivos'ou určova' sledované ciele. 1
Ideální Bayesovský pozorovatel s redukovanou detekční mapou
Amemori, Josef ; Děchtěrenko, Filip (vedoucí práce) ; Brom, Cyril (oponent)
Název práce: Ideální Bayesovský pozorovatel s redukovanou detekční mapou Autor: Josef Amemori Katedra: Katedra softwaru a výuky informatiky Vedoucí diplomové práce: Mgr. Filip Děchtěrenko, Katedra softwaru a výuky informatiky Abstrakt: Výpočetní modelování lidského zraku je náročnou úlohou. V posledních letech byl vyvinut biologicky inspirovaný model ideálního bayesovského pozorovatele pro úlohu zrakového vyhledávání (Najemnik & Geisler, 2005). Tento model předpovídá oční pohyby při hledání Gaborova cíle v šumu 1/f. Najemnik a Geisler ve své práci pozorovali, že distribuce fixací a sakád předpovězená ideálním bayesovským pozorovatelem je podobná distribuci získané experimentem u člověka. V této práci bylo cílem implementovat ideálního bayesovského pozorovatele v podmínkách s umělým poškozením zraku a porovnat získané výsledky s chováním člověka. Klíčová slova: ideální bayesovský pozorovatel, oční pohyby, modelování, centrální skotom
Vesmírná akční hra s navzájem spolupracujícími boty
Hýbl, Oskar ; Zavoral, Filip (vedoucí práce) ; Děchtěrenko, Filip (oponent)
Cílem práce je na základě různých algoritmů pro umělou inteligenci navrhnout a implementovat AI modul do hry Space Shooter, která byla vytvořena v rámci ročníkového projektu. V této hře proti sobě stojí dvě skupiny vesmírných lodí, přičemž hráč jednu z těchto lodí ovládá. AI modul je implementován tak, aby umožnil vzájemnou spolupráci agentů, kteří ovládají jednotlivé lodě. Program je vytvořen s důrazem na modularitu a rozšiřitelnost tak, aby v případě dalšího vývoje hry Space Shooter byla maximálně usnadněna i modifikace AI. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Multi-agent pathfinding with air transports
Kozma, Matouš ; Černý, Martin (vedoucí práce) ; Děchtěrenko, Filip (oponent)
Ve většině realtimových strategiích (RTS) je často třeba řešit problém hledání nejkratší cesty pro skupinu jednotek. O tomto problému je známo, že je těžký, ale některé hry vyžadují řešení složitější verze tohoto problému. V této verzi se objevují kromě běžných pozemních jednotek i létající transporty, které se mohou dostat na jakékoliv pole na mapě, naložit jednotku na určitém místě a vyložit ji jinde. V této práci je představena nová rodina algoritmů založená na hladovém algoritmu, jehož primitivní verze je řešením nejčastěji používaným v dnešních hrách. Implementujeme tyto algoritmy v RTS hře Starcraft a změříme jejich výkon. Z těchto algoritmů vybereme ten s nejlepším výkonem jako řešení práce.
Analýza vícerozměrných kontingenčních tabulek
Děchtěrenko, Filip ; Boschek, Petr (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Vícerozměrné kontingenční tabulky jsou vhodným nástrojem pro zápis počtu pozorování kategorických proměnných. Ve vícerozměrných tabulkách vznikají složitější vztahy mezi proměnnými, které nástroje pro dvourozměrné tabulky nezachytí. V této práci jsme představili log-lineární modely a ukázali jejich použití na trojrozměrných tabulkách. Zaměřili jsme se na statistický program SPSS, ve kterém jsme předvedli analýzu na ukázkových datech včetně její interpretace. Analýzu jsme poté zopakovali na dalších umělých datech popisující možné případy, se kterými se výzkumník může v praxi setkat. Analýzu ukázkových dat jsme zopakovali i ve statistickém programu R. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Genetické programování pro řízení hejna robotů
Filippi, Michal ; Pilát, Martin (vedoucí práce) ; Děchtěrenko, Filip (oponent)
Homogenní robotická hejna bývají zpravidla řízena programem, který je vytvořen ručně programátorem. Tato práce se zabývá alternativním přístupem, a to možností tvorby řídících programů pomocí techniky inspirované biologickou evolucí, genetickým programovaním. Za tímto účelem byl naprogramován jednoduchý simulátor 2D prostředí, ve kterém je možné vytvořené řídící programy na homogenním hejnu virtuálních robotů testovat a pozorovat. Schopnost genetického programování vytvářet řídící programy je zkoumána na třech různých scénách, ve kterých má robotické hejno za úkol plnit tři různé úkoly. Součástí práce je také porovnání genetického programování s technikou využívající neuronovou síť učenou evolučními strategiemi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
StarCraft and Emergent in Pogamut 3 environment
Dekar, Martin ; Brom, Cyril (vedoucí práce) ; Děchtěrenko, Filip (oponent)
Toolkit Pogamut určený k prototypování agentů počítačových her byl doposud používán k prototypování agentů založených na 3D FPS Unreal Tournament 2004 a jeho pokračo- váních. Po připojení prostředí RTS Defcon vyvstala otázka, jak by bylo obtížné k němu připojit další, typově odlišná prostředí a mechanismy selekce akcí. Abychom tuto flexi- bilitu otestovali, připojili jsme k Pogamutu podstatně komplexnější RTS hru StarCraft:Brood War a simulátor rozsáhlých neuronových sítí Emergent, společně s mechanismy POSH a Jason používanými pro selekci akcí agenta. Práce podrobně rozebírá provedená připojení a na příkladech demonstruje jejich funkčnost. Součástí práce je i web s video tutoriály a návody k použití. V práci se dále věnujeme připravenosti Pogamutu k připojování dalších prostředí a rozebíráme způsob použitý při napojení Emergentu a StarCraftu.
Bayesian models of eye movements
Lux, Erik ; Děchtěrenko, Filip (vedoucí práce) ; Toth, Peter Gabriel (oponent)
Pozornosť nám dovoľuje sledovať objekty alebo oblasti vizuálneho priestoru a získať z nich informácie k prezentácii či spracovaniu. Klasické teórie pozornosti predpokladali jedno miesto zamerania, ale mnoho každodenných aktivít ako napríklad hranie počítačových hier dokazuje pravý opak. Avšak základný mechanizmus, ktorý by vysvetlil schopnosť rozdeľovať pozornosť nie je doteraz dobre popísaný. Zaznamenalo sa množstvo pokusov objasnit rozdelenie pozornosti, počínajúc analytickými stratégiami, pokračujúc metódami pracujúcimi s vizuálnymi javmi a končiac sofistikovanými prediktormi zohľadňujúcimi predošlé rozhodnutie o zameraní. Až na niekoľko výnimiek, všetky pokusi pristupujú k tejto problematike vytvorením zjednodušeného modelu pozornosti. V tejto prácu vyvinieme verziu už existujúceho Bayesiánskeho prístupu za účelom návrhu takýchto modelov. Modely ohodnotíme podľa ich schopnosti generovať trajektórie očných pohybov. Na ich porovnanie použijeme trajektórie očných pohybov generované niekoľkými analytickými stratégiami. Rozdiel medzi dvomi trajektóriami meriame Normalized Scanpath ...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.