Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 240 záznamů.  začátekpředchozí230 - 239další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výpočet únavové životnosti klikových hřídelí
Wolf, David ; Kučera, Pavel (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na klikovou hřídel jakožto jednu z nejdůležitějších dynamicky namáhaných částí spalovacích motorů. Na začátku v širším kontextu popisuje, jakým způsobem je kliková hřídel spalovacích motorů namáhána. Dále se pak zabývá jednotlivými částmi klikové hřídele, které ovlivňují její návrh z hlediska únavové životnosti. A v poslední části jsou popsány způsoby, jakými lze eliminovat poškození způsobené cyklickým zatěžováním a moderní metody predikce únavové životnosti klikových hřídelí.
Nápravy moderních nákladních automobilů
Vávra, Radek ; Vopařil, Jan (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je přiblížit směr vývoje náprav moderních nákladních automobilů. Jsou zde uvedeny nejmodernější nápravy nejznámějších značek nákladních vozidel. U jednotlivých typů náprav je uvedena její konstrukce, jízdní vlastnosti a vhodnost použití. Dále tato práce popisuje základní principy a konstrukce nápravových diferenciálů, brzd, reduktorů v kolech a kol.
Stabilizační systémy osobních automobilů
Odehnal, Jakub ; Vopařil, Jan (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje základní stabilizační systémy osobních automobilů. Tyto systémy zasahují do řízení vozidla a zvyšují tak bezpečnost silničního provozu. Hlavními systémy, které tato práce popisuje, jsou ABS, ASR a ESP. Dále jsou zde shrnuty některé přidružené asistenční systémy. V závěru této práce je také pohled na jednotlivé automobilky a jejich přístup k stabilizaci vozidel.
Elektrické čtyřkolky ATV
Slíva, Karel ; Vopařil, Jan (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá elektrickými čtyřkolkami ATV. Mezi hlavní části této práce patří jejich rozdělení dle užití a konstrukce a dále pak dostupné modely elektrických čtyřkolek na trhu a jejich popis. Dále se zabývá jednotlivými pohonnými jednotkami, které jsou neodmyslitelnou součástí celé čtyřkolky, a s nimi i akumulátory, které dodávají pohonu potřebnou energii. Závěrečná část práce je věnována podvozkům čtyřkolek, uzpůsobení podvozku pro elektrické čtyřkolky a zjednodušeným návrhem pohonné jednotky s výpočtem výdrže baterií.
Systémy regulace hnacích ústrojí užitkových vozidel
Fojtášek, Jan ; Kučera, Pavel (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá principem funkce a konstrukčním řešením diferenciálů a systémů, které mají za úkol regulovat hnací sílu motoru užitkových vozidel. Jedná se o shrnutí poznatků o v současnosti používaných zařízeních sloužících k řízení trakce a o vývojových tendencích těchto systémů. Práce má charakter rešerše a neobsahuje žádné vlastní konstrukční návrhy. Může posloužit například jako učební pomůcka k porozumění principu funkce popisovaných zařízení nebo podklad pro zpracování vlastního návrhu podobného systému.
Koncepce terénních vozidel UTV
Béreš, Matej ; Vopařil, Jan (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Rešeršní práce, která se zabývá konstrukcí a uspořádáním jednotlivých komponent terénních vozidel UTV. Komponenty jsou hodnoceny z hlediska jízdných, komfortních a cenových vlastností v jednotlivých kapitolách práce. Práce čerpá informace hlavně z publikací věnovaných součástem automobilů a z oficiálních brožur výrobců vozidel UTV. V této práci jsou konkrétní vozidla zmíněná spíš okrajově, hlavní část práce pojednává o vhodnosti jednotlivých konstrukcí pro konkrétní podmínky.
VESTAVBA REKUPERAČNÍHO ZAŘÍZENÍ DO VOZIDLA
Svršek, Michal ; Kučera, Pavel (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce je zpracovat přehled současného poznání a trendů v oblasti rekuperace energie motorových vozidel. Náplní je v první řadě základní funkce a komponenty systému rekuperace kinetické a tepelné energie. V další části se zabývá vestavbou konkrétního zařízení do vozidla se zhodnocením v podobě ekonomické a ekologické návratnosti.
TECHNICKO-EKONOMICKÉ ASPEKTY VOLBY DOBY ŽIVOTNOSTI VOZIDLA
Hemala, Michal ; Kučera, Pavel (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Práce shrnuje hlavní důvody zaměření výrobců na konkrétní dobu životnosti vozidla. Zkoumá současný stav vozového parku a optimální životnost automobilu. Dále předkládá několik metod řešení únavové životnosti a popisuje základní faktory, které ji ovlivňují. Tyto poznatky jsou následně demonstrovány na příkladu zvýšení životnosti klikové hřídele.
Snižování mechanických ztrát ve ventilovém rozvodu
Kučera, Pavel ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tématem této práce jsou mechanické ztráty ve ventilovém rozvodu. Účelem práce je popsat vznik jednotlivých ztrát a jejich možné snížení. Hlavním činitelem vzniku ztrát je tření. Výsledkem práce je poukázat na možné metody vedoucí ke snížení tření a jiných vlivů působících na ventilový rozvod. Přínosem je popsání různých druhů povrchových a konstrukčních úprav ventilových rozvodů, které jsou již užívány, nebo v některých případech jsou ve stavu vývoje.
Ergonomie práce
Kučera, Pavel ; Stříteský, Marek (vedoucí práce) ; Němec, Otakar (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou ergonomie práce. Cílem práce je zmapovat a odhalit rizika plynoucích z nedodržování a porušování pravidel ergonomie práce a následně vytvořit doporučení, která by měla zlepšit pracovní podmínky a prostředí společnosti, tím zvýšit spokojenost zaměstnanců a efektivitu výrobního procesu. Pro ergonomickou analýzu byl zvolen výrobní závod Lear Corporation s.r.o. Práce se skládá z teoretické a analytické části. Teoretická část uvádí základní informaci o ergonomii práce. Analytická část pomocí dotazníků. REBA analýzy a checklistu hodnotí ergonomii práce ve vybraném podniku. V závěru práce jsou uvedena doporučení na základě zjištěných poznatků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 240 záznamů.   začátekpředchozí230 - 239další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.