Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 184 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Make a Connection - Očekávání a cíle
Bromová, Martina ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
Diplomová práce "Make a connection - očekávání a cíle" se věnuje teorii nastavení, zavedení, řízení a hodnocení cílů v prostředí českých neziskových organizací v organizačních teoriích a v praxi. V teoretické části jsou porovnávány organizační cíle ziskového a veřejného sektoru s charakteristikami cílů neziskové sféry. Teoretická část práce odpovídá na otázku: Co je cíl a jak by podle organizační teorie mělo probíhat jeho správné nadefinování, zavedení a dosažení? Praktická část je příkladovou studií analýzy nastavení, aplikace a naplňování programových cílů v pátém ročníku programu Make a connection Nadace rozvoje občanské společnosti v kraji Hlavního města Prahy. Zde se ptám, zda jsou cíle programu Make a connection nastavené v souladu s organizační teorií neziskového sektoru a jak dochází k aplikaci a naplňování programových cílů v praxi. Analýzu provádím z roviny národní a lokální koordinátorky programu a jejich asistentky a z hlediska členů regionální hodnotící komise. Ve třetím výzkum odpovídám na otázku, jak jsou cíle programu Make a connection naplňovány realizátory dvou zvolených projektů v pátém ročníku v Praze.
Jak otevřít dveře mužům? Projekt Patron - příklad zapojení mužů v oblastech občanského, veřejného a soukromého života, které dlouhodobě postrádají jejich větší participaci
Petr, Josef ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
Jak otevřít dveře mužům? Projekt Patron - příklad zapojení mužů v oblastech občanského, veřejného a soukromého života, které dlouhodobě postrádají jejich větší participaci. Abstrakt Podpora angažovanosti mužů v oblastech občanského, soukromého a veřejného života, které postrádají jejich větší zapojení, je tématem, které se v posledním desetiletí řeší na úrovni EU i některých národních států. Výzkum se ovšem pouze málo orientuje na praktické cesty, kterými je možné větší participaci mužů v těchto oblastech podpořit. Tato práce nabízí vhled z perspektivy studií občanské společnosti, konkrétně motivace k dobrovolnictví, kterou kombinuje s perspektivou studia mužů a maskulinit. Jádrem práce je případová studie projektu Patron, ve kterém dospělí muži vytvářejí přátelské vztahy s dospívajícími kluky z dětských domovů a pomáhají jim zvládnout přechod z ústavní péče do "běžného života". Cílem je analýza motivací těchto mužů k této dobrovolnické činnosti, zejména ve vztahu k prožívání mužství a maskulinity. Práce nabízí závěry ve formě hypotéz, kterými je možné rozvíjet sociálně-vědní výzkum o tomto tématu. Závěry je možné brát i jako konkrétní praktickou inspiraci pro projekty a organizace, které chtějí do své činnosti zapojit více mužů. Klíčová slova: muži, mužství, maskulinity, dobrovolnictví, motivace, mužské...
Analýza občanských sdružení jako sociálních podniků v Praze
Zelenková, Karolína ; Dohnalová, Marie (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou občanských sdružení jako sociálních podniků v Praze. Hlavním cílem této práce je zjistit, do jaké míry naplňují vybrané sociální podniky ekonomická a sociální hlediska metodiky EMES , která představuje charakteristiky pro "ideální sociální podnik". Práce se nejdříve věnuje myšlence sociální ekonomiky a sociálního podnikání u nás a v Evropě, blíže se zaměřuje na výzkumnou síť EMES profesora Jacquese Defournyho a na právní formu a ekonomickou aktivitu občanských sdruženích. Výzkumná část analyzuje příklady vybraných sociálních podniků prostřednictvím metodiky EMES. U každého vybraného podniku jsou tak rozebrány jednotlivá ekonomická a sociální hlediska metodiky EMES na základě analýzy dokumentů a polostrukturovaných rozhovorů. Zhodnocující závěry a otázky do diskuze analýzu sociálních podniků uzavírají. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Globální rozvojové vzdělávání v České republice z pohledu neziskového sektoru
Antošová, Petra ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
Primárnímcílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s konceptem globálního rozvojového vzdělávání a zmapovat nestátní neziskové organizace, které v této oblasti v České republice působí. Protože je v České republice globální rozvojové vzdělávání nový pojem, bylo mým cílem zjistit, jak jej vnímají sami realizátoři, zástupci neziskových organizací. Globální rozvojové vzdělávání se dotýká témat, kterým je v současné době věnováno stále více pozornosti na celosvětové úrovni i na úrovni jednotlivých států. Jedná se o globální témata, která se nějakým způsobem dotýkají každého z nás (světový obchod, globalizace, klimatické změny, rozvojové země, chudoba). Důležitost těchto témat reflektuje na úrovni školství nový školský zákon z roku 2004, který přináší školám větší svobodu při přípravě vlastních rámcových vzdělávacích programů, ale zároveň je přistihuje nepřipravené. Neziskové organizace, které se globálnímu rozvojovému vzdělávání věnují a mají často zkušenosti přímo z rozvojových zemí, se tak stávají vyhledávanými partnery pro školy. Kromě know-how a bezprostředních zkušeností přináší do škol také netradiční metody. Sami sebe vnímají zástupci neziskových organizací ve vztahu ke školské reformě jako ty, kteří mají schopnost globální témata do škol "protlačit", motivovat a aktivizovat cílové skupiny a nabízet...
Specifika dobrovolnitví v canisterapii - dobrovolník předvychovatel.
Kuglerová, Hana ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
K obecné problematice dobrovolnictví u nás dosud vyšlo jen málo publikací, natož pak ke konkrétním formám dobrovolnicví. Co se týče dobrovolníků předvychovatelů nevyšlo doposud nic. Proto se tato práce na tento typ dobrovolnictví zaměřuje. Jejím cílem je zjistit, jestli existují nějaká specifika pro tento konkrétní typ, kterými by se odlišoval od existující typologie forem dobrovolnictví. Tento typ dobrovolnictví u nás není moc rozšířený, proto se autorka rozhodla provést výzkum v největší organizaci u nás, která s těmito dobrovolníky pracuje. Formou rozhovorů, přímého pozorování a analýzy písemných materiálů zjišťovala: do jaké míry je fungování organizace závislé na činnosti dobrovolníků; jaké jsou podmínky výběru dobrovolníků; zda a jaká je po nich vyžadována odborná znalost; jak a v jaké míře probíhá výcvik dobrovolníků; jak vypadá kontakt organizace a dobrovolníků, do jaké míry se jedná o kontrolu ze strany organizace; jakou formou probíhá ukončení dobrovolné činnosti.
Civic Engagement and the Migration Experience
Allen, Natallia ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
Tato práce analyzuje vztahy mezi motivací k občanské angažovanosti, migrační zkušeností a identitou migrantů první generace. Práce vychází z myšlenky, že obecně občanská angažovanost je přínosem pro demokratické společnosti, a přitom současně může být zdrojem velké podpory pro migranty v procesu integrace v novém prostředí. Doposud jen velmi malá pozornost byla věnována občanské angažovanosti migrantů v České republice, a to zejména z pohledu migrantů samotných. Tato kvalitativní studie si klade za cíl lepší pochopení souvislostí mezi migrací a občanskou angažovaností. Osobní příběhy občanské angažovanosti aktivních migrantů jsou analyzovány s důrazem kladeným na význam migrační zkušenosti a změny v etnické/národní identitě v procesu občanské angažovanosti.
Postoje rodičů k občanské společnosti a ke konceptu inkluzivního vzdělávání
Heryšerová, Martina ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
V rámci své diplomové práce jsem se rozhodla zaměřit se na možnost propojení občanské společnosti a inkluzivního vzdělávání skrze sdílené hodnoty a postoje. Inkluze pojímaná jako komplexní přístup znamená zavádění konkrétních hodnot do praxe ve vzdělávání i do společnosti. Hodnoty představují základní motivy našeho jednání. Vše, co děláme, je ovlivněno hodnotami, za každou činností se v pozadí skrývá morálním argument bez ohledu na to, zda si jej uvědomujeme, hodnoty jsou nedílnou součástí celé společnosti. Cílem tohoto výzkumu je popsat a porozumět tomu, zda a jakým způsobem spolu souvisejí postoje k občanské společnosti a k inkluzivnímu vzdělávání. V rámci výzkumu propojení občanské společnosti a inkluze jsem sledovala postoje rodičů, jejichž děti chodí na základní školu, neboť rodiče mohou být aktivně zapojeni v rámci občanské společnosti a zároveň jsou klíčovými aktéry v rámci inkluzivního vzdělávání. Zvoleným přístupem k výzkumu je kvalitativní přístup a základní metodu sběru dat tvoří polostrukturované rozhovory s rodiči žáků vybrané základní školy. Klíčová slova: Hodnoty, postoje, občanská společnost, inkluzivní vzdělávání, rozmanitost, rodiče

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 184 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.