Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Globální rozvojové vzdělávání v České republice z pohledu neziskového sektoru
Antošová, Petra ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
Primárnímcílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s konceptem globálního rozvojového vzdělávání a zmapovat nestátní neziskové organizace, které v této oblasti v České republice působí. Protože je v České republice globální rozvojové vzdělávání nový pojem, bylo mým cílem zjistit, jak jej vnímají sami realizátoři, zástupci neziskových organizací. Globální rozvojové vzdělávání se dotýká témat, kterým je v současné době věnováno stále více pozornosti na celosvětové úrovni i na úrovni jednotlivých států. Jedná se o globální témata, která se nějakým způsobem dotýkají každého z nás (světový obchod, globalizace, klimatické změny, rozvojové země, chudoba). Důležitost těchto témat reflektuje na úrovni školství nový školský zákon z roku 2004, který přináší školám větší svobodu při přípravě vlastních rámcových vzdělávacích programů, ale zároveň je přistihuje nepřipravené. Neziskové organizace, které se globálnímu rozvojovému vzdělávání věnují a mají často zkušenosti přímo z rozvojových zemí, se tak stávají vyhledávanými partnery pro školy. Kromě know-how a bezprostředních zkušeností přináší do škol také netradiční metody. Sami sebe vnímají zástupci neziskových organizací ve vztahu ke školské reformě jako ty, kteří mají schopnost globální témata do škol "protlačit", motivovat a aktivizovat cílové skupiny a nabízet...
Organizační struktura a formy kolektivního jednání v síti organizací občanské společnosti. Případová studie České fórum pro rozvojovou spolupráci
Vraštilová, Klára ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Antošová, Petra (oponent)
Téma síťování organizací občanské společnosti je v českém občanském sektoru aktuální již několik let. Od devadesátých let vnikají nové sítě a u řady z nich se rozrůstá jejich členská základna. Sítě lze zkoumat z různých úhlů pohledu. Tato práce se zaměřuje na jejich vnitřní fungování. Cílem práce je na příkladu Českého fóra pro rozvojovou spolupráci (FoRS) ukázat, jakou podobu má organizační struktura a kolektivní jednání velké vnitřně strukturované sítě. Dílčím cílem je zjistit, zda má zkoumaná podoba vnitřního fungování sítě vliv na dosahování cílů sítě. Předpoklad, že mají centralizované a hierarchické struktury sítě vysokou schopnost dosahovat cílů se na základě analýzy FoRS potvrdil. Analýza dále odhalila, že se síť FoRS chová jako "organizace na principu konsenzu" vhledem k tomu, že je pro ni charakteristická řídká síť interakcí, slabě sdílená kolektivní identita a nepřítomnost konfliktního zaměření vůči vymezenému protivníkovi.
Globální rozvojové vzdělávání v České republice z pohledu neziskového sektoru
Antošová, Petra ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
Primárnímcílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s konceptem globálního rozvojového vzdělávání a zmapovat nestátní neziskové organizace, které v této oblasti v České republice působí. Protože je v České republice globální rozvojové vzdělávání nový pojem, bylo mým cílem zjistit, jak jej vnímají sami realizátoři, zástupci neziskových organizací. Globální rozvojové vzdělávání se dotýká témat, kterým je v současné době věnováno stále více pozornosti na celosvětové úrovni i na úrovni jednotlivých států. Jedná se o globální témata, která se nějakým způsobem dotýkají každého z nás (světový obchod, globalizace, klimatické změny, rozvojové země, chudoba). Důležitost těchto témat reflektuje na úrovni školství nový školský zákon z roku 2004, který přináší školám větší svobodu při přípravě vlastních rámcových vzdělávacích programů, ale zároveň je přistihuje nepřipravené. Neziskové organizace, které se globálnímu rozvojovému vzdělávání věnují a mají často zkušenosti přímo z rozvojových zemí, se tak stávají vyhledávanými partnery pro školy. Kromě know-how a bezprostředních zkušeností přináší do škol také netradiční metody. Sami sebe vnímají zástupci neziskových organizací ve vztahu ke školské reformě jako ty, kteří mají schopnost globální témata do škol "protlačit", motivovat a aktivizovat cílové skupiny a nabízet...
Sazba (tvorba) časopisu v klasické a elektronické podobě
Antošová, Petra ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Kocourek, Ivan (oponent)
Práce se zabývá sazbou (tvorbou) časopisů v klasické a elektronické podobě. Na úvod je popsána definice a struktura jednotlivých částí časopisu. Rozbor jednotlivých typů titulní strany a význam jejího obsahu. V další části se práce zabývá klíčovými prvky článku časopisu a jejich významem. Dále se práce se zabývá klasickou vícesloupcovou sazbou, kde je rozebrána mřížka časopisu, pravidla vícesloupcové sazby, pravidla sazby obecně, typografická pravidla. Nechybí ani část, která se týká dokončovacích procesů, jako jsou tisk nebo vazby. Nedílnou součástí dnešní doby jsou elektronické verze knih a časopisů, čemuž se věnuje třetí část práce. Konkrétně se práce zabývá rozdíly elektronických verzí od verzí tištěných. Praktická část se zaměřuje na využití vícesloupcové sazby v začínajícím online projektu Ročenkomat, který se zabývá návrhy a výrobou menších tištěných publikací -- třídních ročenek.

Viz též: podobná jména autorů
3 ANTOŠOVÁ, Pavla
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.