Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Statistická analýza vad ve stavební praxi
Luska, Zbyněk ; Hlavsa, Tomáš (vedoucí práce) ; Michal, Michal (oponent)
Diplomová práce na téma Statistická analýza vad ve stavební praxi se zabývá zhodnocením vad, které jsou sledovány v rámci Systému stavebně technické prevence za období 2010 až 2013. Za vady ovšem není možno považovat takové skutečnosti, které vyplývají z nedodržení smluvního vztahu mezi zadavatelem a realizátorem stavebního díla, a které zároveň neodporují stavebnímu zákonu. Cílem diplomové práce je determinovat vady ve stavební praxi a pomocí vhodných nástrojů statistické analýzy a metod řízení kvality zhodnotit stav a vývoj vad a také nalézt vazby a závislosti vad na definovaných faktorech. Metodologická část diplomové práce se opírá o exploratorní statistickou analýzu kvalitativních dat, Paretovu analýzu a také o statistické testování hypotéz nezávislosti pomocí chí-kvadrát testu nezávislosti v kontingenční tabulce. Síla případné závislosti je testována na základě Cramérova V. Výstupem diplomové práce je seznam nejčastěji se vyskytujících vad ve stavební praxi, deskripce vad a jejich zhodnocení z hlediska výskytu v čase, v rámci vymezeného území a z hlediska výskytu v konkrétním stavebním objektu.
Strategie marketingového řízení firmy.
Kubrichtová, Eva ; Kala, Václav (vedoucí práce) ; Michal, Michal (oponent)
Předmětem této diplomové práce je zanalyzovat strategické marketingové řízení zvolené firmy a na základě provedené situační analýzy navrhnout vhodnou marketingovou strategii. K tomuto účelu byla vybrána firma paní podnikatelky Květuše Hellmichové z Litvínova, která se zabývá plaváním kojenců, batolat a dětí předškolního věku. V první části jsou vysvětleny základní pojmy, které se vztahují k danému tématu. Pozornost je kladena na marketingovou situační analýzu, marketingové strategie a marketingový mix služeb. V praktické části je charakterizována zvolená firma. Na to navazuje situační analýza, která je rozdělena do několika částí. První a druhá část je věnována analýze vnějšího a vnitřního prostředí. Třetí část je stěžejní pro výběr marketingové strategie a obsahuje identifikaci udržitelné konkurenční výhody. Poslední analytická část se zabývá vnitřními a vnějšími zájmovými skupinami. Na závěr jsou shrnuty zjištěné poznatky, na základě kterých jsou navržena opatření a doporučení, která by měla vést k upevnění pozice firmy a zvýšení jejího podílu na trhu.
Marketingová strategie zvoleného podnikatelského subjektu
Vlasák, Matouš ; Vokáčová, Lucie (vedoucí práce) ; Michal, Michal (oponent)
Předmětem diplomové práce je marketingová strategie obchodní divize Žirafa Stavebniny, která je součástí stavební společnosti MAO a.s. Žirafa Stavebniny se zabývá prodejem stavebního materiálu, pronájmem stavebních strojů a nákladní dopravou. Cílem práce je návrh vhodné marketingové strategie pro maloobchodní prodej stavebnin, která povede k dosažení stanovených cílů obchodní divize. Teoretická část se zabývá pojmy a problematikou strategického marketingového plánování a analýzami potřebných k vytvoření marketingové strategie. Této části práce předcházelo studium odborné literatury, aby poté mohla být prostřednictvím deskripce a komparace sepsána literární rešerše. Na teoretickou část navazuje kapitola zabývající se základními údaji o společnosti MAO a.s. a její obchodní divizi Žirafa Stavebniny. Vnější prostředí je zhodnoceno prostřednictvím PEST analýzy, analýzy konkurence v odvětví a analýzy trhu. Pomocí finanční analýzy, analýzy marketingového mixu a analýzy konkurenceschopnosti bylo zanalyzováno vnitřní prostředí obchodní divize. Provedením analýz byly odhaleny příležitosti a hrozby pro Žirafu. Mezi nejvýznamnější identifikované příležitosti pro Žirafu patří nízké sazby hypoték, odchod hlavního konkurenta Raab Karcher z trhu a nový vlastník obchodního řetězce Baumax. Naopak nejvýznamnějšími hrozbami jsou nepříznivý vývoj odvětví stavebnictví a stavební výroby, působení Žirafy na dokonale konkurenčním trhu, odchod hlavního konkurenta Raab Karcher z trhu a nový vlastník obchodního řetězce Baumax. Provedením analýz byly zjištěny také silné a slabé stránky Žirafy. Mezi nejdůležitější silné stránky patří přístup k zákazníkovi, kvalita poskytovaných služeb, dobré jméno, dlouholetá působnost na trhu a dobré vztahy s dodavateli. Mezi nejvýznamnější slabé stránky patří nedostatečné využití komunikačních médií, prodejní a komunikační schopnosti zaměstnanců, nízká úroveň webových stránek a prostředí prodejny. Prostřednictvím SWOT matice byly vygenerovány jednotlivé marketingové strategie, které slouží k dosažení cílů Žirafy. Těmito marketingovými strategiemi jsou např. strategie zefektivnění marketingové komunikace, strategie orientovaná na kvalitu poskytovaných služeb, strategie zaměřená na šíři poskytovaného sortimentu a strategie zaměřená na zvýšení profesionality zaměstnanců. Na základě výsledků provedených analýz a vytvořených marketingových strategií je sestaven návrh akčního marketingového programu pro rok 2016/2017.
Interní audit a jeho význam v řízení podniku
Nováková, Lenka ; Pánek, Pavel (vedoucí práce) ; Michal, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zabývá významem interního auditu v řízení podniku. Teoretická část práce popisuje průběh interního auditu a pravidla pro jeho efektivní provedení tak, aby byl pro společnost přínosem. Vlastní práce pak obsahuje interpretaci výsledků provedeného interního auditu a návrhy na zlepšení auditovaného procesu tak, aby bylo možno předejít chybám, které byly v průběhu auditu objeveny. Závěr práce pak obsahuje vyhodnocení přínosu interního auditu pro sledovanou společnost.
Interní audit a jeho význam v řízení podniku
Černá, Jitka ; Pánek, Pavel (vedoucí práce) ; Michal, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce je tematicky zaměřena na charakteristiku cílů a úlohy interního auditu a posouzení jeho významu v systému řízení státní organizace Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Nejprve jsou v práci zpracována a porovnána teoretická východiska z literárních a internetových zdrojů týkající se dané problematiky. Dále autor charakterizuje vybranou společnost, pozornost věnuje zejména útvaru provádějícímu interní audity. Na základě prvotních praktických poznatků o činnosti interních auditorů se autor práce věnuje nejprve metodice přípravy auditu a návazně vybranému auditovanému procesu. V závěru práce jsou uvedeny možné nedostatky v provádění auditu a jsou navrhnuta nápravná opatření.
Struktura, vývoj a pěstování smrko-bukových porostů v západních Krkonoších
Bulušek, Daniel ; Vacek, Stanislav (vedoucí práce) ; Michal, Michal (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou struktury, vývoje a pěstování smrkobukových porostů v západních Krkonoších a zároveň také návrhem diferencovaného pěstování porostů v obdobných podmínkách prostředí. Cílem této studie bylo popsat strukturu dřevin přirozené obnovy a stromového patra, zhodnotit jejich dosavadní vývoj a predikovat vývoj budoucí a na základě podrobné analýzy stanovištních a porostních poměrů navrhnout rámcové směrnice managementu studovaných porostů i porostů nacházejících se v obdobných stanovištních a porostních podmínkách v Krkonoších. K tomuto účelu bylo využito především pěti trvalých výzkumných ploch (TVP) 1, 2, 8, 9 a 35 o rozměrech 50 × 50 m, které byly založené a pravidelně sledované od roku 1980 (TVP 1, 2, 8 a 9), TVP 35 byla založena v roce 2004, a řada dalších dílčích výzkumných ploch. Pro hodnocení přirozené obnovy byl na každé výzkumné ploše vyznačen transekt o rozměrech 50 × 5 m (250 m2). Do měření přirozené obnovy byli zahrnuti všichni jedinci přítomní na jednotlivých transektech, jejichž výčetní tloušťka byla menší než 7 cm. Po naměření všech dat byla hodnocena prostorová, druhová, výšková a tloušťková struktura. K zhodnocení stromového patra byli měřeni všichni jedinci na trvalé výzkumné ploše s výčetní tloušťkou větší nebo rovno než 7 cm. Naměřená data byla následně vyhodnocena matematicko-statistickými metodami. Vizualizace horní etáže stromového patra a simulace vývoje byla provedena pomocí růstového simulátoru biodynamiky lesa SIBYLA. Z výsledků vyplývá, že struktura porostů byla na jednotlivých trvalých výzkumných plochách velmi variabilní. Variabilita se projevovala u přirozeného zmlazení i v rámci jednotlivých transektů. Výrazné diference jsou patrné i ve vývoji porostů, které tak zákonitě poskytují prostor pro široké rozmezí přírodě blízké diferencované péče v rámci typů porostů a jednotlivých typů a podtypů vývoje lesa.
Přírodní prvky a struktury v obrazu českých měst
Hejtmánková, Barbora ; Kupka, Jiří (vedoucí práce) ; Michal, Michal (oponent)
Disertační práce se zabývá uplatněním přírodních prvků, struktur a souborů v obrazu města. Téma je na pomezí urbanismu, urbanistické kompozice, krajinářství, estetiky a ochrany krajiny. Poslední dobou je toto téma často zmiňováno v souvislosti s identifikací a hodnocením krajinného rázu. Charakter krajiny výrazně ovlivňuje urbanistickou strukturu města -- jeho založení, funkční uspořádání; odráží se i v prostorové skladbě a urbanistické kompozici. Obdobně jako se dá analyzovat půdorys města, jeho vývoj, dochovanost, proměnlivost apod., lze z různých pohledů rozebrat i vizuální stránku města. Obraz krajiny řeší řada metodik (Bukáček a Matějka, 1999; Hexner, 2007; Löw a Míchal, 2003; Salašová, 1999; Vorel a Kupka, 2011) a disertačních prací (Mroščáková, 2008; Skřivanová, 2014), ovšem obvykle se zaměřují čistě na krajinu nebo na uplatnění siluety města v okolní krajině. Tato práce je zaměřena na uplatnění přírodních prvků ve městě. Nevěnuje se tedy městu v krajině, ale krajině ve městě. Analyzuje obraz města z pohledu poměru zastoupení přírodní a urbánní složky a navazuje na metodiku Michala Hexnera (2007) -- hodnotí obraz města s ohledem na vztah urbánní struktury a přírodních prvků z hlediska jejich vizuálního projevu a vizuální atraktivity. Závěry pak definují souvislost mezi uplatněním přírodních prvků v obrazu města a jeho pozitivním přijímáním, vnímáním a hodnocením. Hlavní náplní této práce je posouzení estetického a kompozičního vztahu přírodních prvků uvnitř sídla.
Aplikace matematických modelů pro simulaci hydrologických poměrů na vybraných vodních tocích
Kurková, Marie ; Vašků, Zdeněk (vedoucí práce) ; Michal, Michal (oponent)
Povodeň je přírodní jev, který se vyskytuje v různé intenzitě a nepravidelných časových intervalech. Povodně představují pro Českou republiku největší přímé nebezpečí v oblasti přírodních katastrof a mohou být i příčinou závažných krizových situací, při nichž vznikají nejenom rozsáhlé materiální škody, ale rovněž ztráty na životech obyvatel postižených území a dochází k rozsáhlé devastaci kulturní krajiny včetně ekologických škod. Z hlediska eliminace potenciálního ohrožení a samotných následků těchto událostí jsou významné informace předpovědní povodňové služby o charakteru a o rozsahu záplavových území pro jednotlivé N-leté povodňové průtoky a konkrétní povodňové scénáře. Adekvátní představu o hloubkách a rychlostech při povodňové události, v podélném či příčném profilu vodního toku, poskytují hydrodynamické modely. Získané informace z hydrodynamických modelů tak zaujímají výsadní postavení z pohledu ochrany životů i zmírnění škod na majetku občanů. Zájmové území první studie se nachází na části vodního toku Úhlavy v lukách u Příchovic v blízkosti města Přeštice. Návrh protipovodňových opatření je součástí dokumentace k územnímu řízení: Přeštice -- Inundační průlehové koryto v lukách u Příchovic. Posuzovaná dokumentace byla zhotovena na základě hydrotechnických výpočtů a zkušeností z povodně v srpnu 2002. Matematický model je prakticky využit ve studii posouzení navržených protipovodňových opatření na vodním toku Úhlavy ve městě Přeštice. Posouzení je založeno na matematickém modelování odtokového a hladinového režimu na vodním toku Úhlavy. K vlastní simulaci je použit nekomerční software Hec-Ras, verze 3.1.1. Z provedeného posouzení navržených protipovodňových opatření by mělo být zřejmé, zda jsou navržena efektivně. Matematický model připravený pomocí uvedeného softwaru je možné využít jako podklad pro poskytnutí podpory při realizaci navržených protipovodňových opatření na vodním toku Úhlavy v lukách u Příchovic v rámci dotačního programu "Program prevence před povodněmi II" v gesci Ministerstva zemědělství. Ve druhém případě je matematický model využit ve studii hydrotechnického posouzení drobných vodních toků v katastrálním území obce Mochtín. Posouzení je založeno na matematickém modelování odtokového a hladinového režimu na vybraných tocích. K vlastní simulaci je použit nekomerční software HEC-RAS. Provedené posouzení by mělo ukázat na riziková místa v obci Mochtín. Matematický model připravený pomocí uvedeného softwaru je možné využít jako podklad pro předhodnocení plánovaných akcí zahrnutých do územního plánu nebo jako zdroj základního přehledu o možnostech protipovodňové ochrany na úrovni menší obce. Základním vstupem do hydrodynamických modelů jsou výškopisná data. Jedním ze způsobů získání dat je jejich pořízení metodou leteckého laserového skenování (LLS) z digitálního modelu reliéfu (DMR). Tato metoda je označována za jednu z nejpřesnějších metod pro získání výškopisných dat. Jejím úskalím je však neschopnost zaznamenat geometrii terénu pod vodní hladinou, a to díky pohlcení laserového paprsku vodní masou. Absence geometrických dat o průtočné ploše vodního toku může citelně ovlivnit výsledky modelování, zejména pokud chybějící část koryta reprezentuje svou kapacitou významnou průtočnou plochu. Jedním ze způsobů odstranění této chyby je dodatečné zahloubení koryta pomocí softwarových nástrojů, jakým je například CroSolver. Třetí příspěvek se zabývá sestavením hydrodynamického modelu s využitím dat DMR 5. generace a porovnává jeho výstupy při různých průtocích s modelem založeným na výškopisných datech upravených pomocí nástroje CroSolver. Jedná se o srovnání výstupů hydrodynamických modelů v programu HEC-RAS při použití zahloubených dat a při použití neupraveného DMR. Srovnání je provedeno na úsecích dvou vodních toků s odlišnou morfologií terénu a velikostí toku. Doplňujícím výstupem je porovnání záplavových území vycházejících z obou variant modelů. Z výsledků vyplývá, že rozdíly ve výstupech jsou významné především u nižších průtoků (Q1, Q5), zatímco pro Q50 a Q100 je rozdíl zanedbatelný, přičemž velký vliv má samotná morfologie modelovaného území a velikost toku.
Statistická analýza preferencí ve spotřebě biopotravin
Houšková, Alice ; Hlavsa, Tomáš (vedoucí práce) ; Michal, Michal (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na vyhodnocení preferencí ve spotřebě biopotravin v České republice. V teoretické části jsou shrnuty poznatky z literatury, které se týkají dané problematiky. Detailně sleduje produkci a spotřebu biopotravin a mapuje tržní prostředí. V praktické části byly vysloveny hypotézy, které pomocí dotazníkového šetření byly potvrzeny či vyvráceny. Dále byly zjištěny preference spotřebitelů biopotravin, které byly následně zanalyzovány a vyhodnoceny. Bylo provedeno zjištění cen vybraných biopotravin v jednotlivých obchodních řetězcích a jejich následné porovnání s běžnými potravinami. Výsledky tohoto zkoumání mohou být užitečné pro začínající tržní subjekty při rozhodování, na který tržní segment či produkt se zaměřit.
Vliv značky na kupní chování spotřebitele
Janáčková, Jitka ; Vokáčová, Lucie (vedoucí práce) ; Michal, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem značky na kupní chování spotřebitele. Jejím cílem je posoudit vliv značky na kupní chování vybraného segmentu na trhu mobilních telefonů a navrhnout doporučení pro budování silné značky. Teoretická část vysvětluje základní pojmy související s marketingovým řízením, marketingovým mixem, značkou, kupním chováním a kupním rozhodovacím procesem. Ve vlastní práci je charakterizován světový trh chytrých telefonů a následně největší společnosti působící na trhu. Tyto společnosti jsou následně analyzovány a komparovány na základě jejich marketingové strategie. Práce je završena dotazníkovým šetřením s cílem posoudit jednotlivé marketingové podněty a odhalit jednotlivé faktory, které jsou nejdůležitější pro spotřebitele vlastnící chytrý telefon a mezi nimi poměřit vliv značky. V závěru práce jsou shrnuty nejdůležitější zjištění a navrhnuta doporučení pro budování silné značky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.