Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 132 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika záškoláctví na středních školách v kontextu rizikového chování.
Čech, Jaroslav ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou záškoláctví v souvislosti s ostatními projevy rizikového chování u žáků vybraných středních odborných škol v Mladé Boleslavi. Hlavním cílem diplomové práce je zmapovat a zjistit, jaké jsou nejčastější příčiny záškoláctví žáků vybraných středních škol v Mladé Boleslavi a zjistit případnou souvislost záškoláctví s tolerancí záškoláctví a prevenci záškoláctví z pohledu učitelů, školy a rodičů. Teoretická část se v úvodu věnuje vymezení pojmu rizikové chování, rizikovými faktory a vybranými projevy rizikového chování. Následuje kapitola věnována samotnému záškoláctví, definování, kategorizaci a vymezení příčin a důsledků, neopomíná se ani legislativní rámec záškoláctví. Pojednává také o období dospívání, kterým žáci středních škol prochází a věnuje se také prevenci rizikového chování jedinců a intervenci záškoláctví z pohledu školy v tomto období. V závěru teoretické části jsou uvedeny instituce, které napomáhají řešit školní problémy, školní preventivní programy a doporučené postupy při řešení problémů a prevenci záškoláctví. Praktická část této diplomové práce zjišťuje prostřednictvím kvantitativně orientovaného výzkumu důvody a příčiny záškoláctví na středních školách. K provedení výzkumu u žáků je použita metoda anonymního dotazníku vlastní konstrukce,...
Vliv vysokoškolského studia na vnímanou pozitivitu respondentů
Plachá, Barbora ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Hlavním tématem a cílem této práce je zjistit vliv vysokoškolského studia na vnímanou pozitivitu studentů. K tomuto výzkumu byl použit Dotazník pozitivity od Barbary Fredrickson. První část bakalářské práce se zabývá duševním zdravím a metodami, kterými ho lze podporovat. Druhá část práce popisuje daný dotazník, který byl rozdán 5 vysokoškolským studentům. Respondenti dotazník vyplňovali v průběhu roku čtyřikrát, po dobu 14 dní. Dvakrát během školy a dvakrát během prázdnin. Pomocí tohoto dotazníku je vyhodnoceno, do jaké míry vysokoškolské studium ovlivňuje pozitivitu respondentů. Výsledky ukázaly, že během semestru byl průměrný poměr pozitivity roven 1,04:1. Přibližně na každou pozitivní emoci se v tomto celém období objevila jedna negativní a celkový poměr průměrné pozitivity během prázdnin byl 1,83:1. Pozitivita se tedy snížila o necelou jednu pozitivní emoci na jednu negativní. Závěr práce uvádí doporučení pro studenty, díky kterým by si měli studenti udržet stabilní poměr pozitivity během psychicky náročného období. KLÍČOVÁ SLOVA Dotazník pozitivity, duševní zdraví, pozitivní emoce, vysokoškolští studenti
Volnočasové aktivity středoškolských studentů
Janošová, Ivana ; Mazúchová, Ráchel (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Bakalářská práce na téma "Volnočasové aktivity středoškolských studentů" se zabývá volným časem žáků Střední zdravotnické školy v Mostě. Práce mapuje problematiku jejich aktivit ve volném čase. Teoretická část této bakalářské práce definuje pojem volného času, volnočasové aktivity, funkce volného času a faktory ovlivňující volnočasové aktivity. Dále tato práce vysvětluje výchovu ve volném čase, především funkce výchovy a obsah výchovy. Část práce se věnuje rizikovému chování žáků, jednak typům rizikového chování jedinců, jednak se věnuje i možným krokům, kterými lze tomuto chování předcházet. Další část práce se věnuje sociálním sítím, na kterých žáci tráví spoustu volného času. V praktické části bakalářské práce jsou zpracována data z dotazníkového šetření. Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem tráví svůj volný čas žáci Střední zdravotnické školy v Mostě. Primárním cílem je zjistit, zda jsou žáci spokojeni s množstvím svého volného času, jeho náplní, ale také to, jakým aktivitám se věnují ve svém volném čase. Nezbytné je také zjistit, zda využívají volnočasová zařízení ve městě, případně která z nich využívají. Na základě provedeného dotazníkového šetření bylo dosaženo výše uvedeného cíle. KLÍČOVÁ SLOVA volný čas, volnočasové aktivity, rizikové faktory volného času, sociální sítě,...
Volnočasové aktivity pořádané pro ohroženou nebo sociálně znevýhodněnou mládeže v době letních prázdnin
Šertler, David ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Mazúchová, Ráchel (oponent)
Práce se zabývá výchovou mládeže ve volném času. Zaměřuje se na organizované volnočasové akce v době letních prázdnin pro ohroženou nebo sociálně znevýhodněnou mládež. Důvodem je to, že smysluplné a obohacující trávení volného času může efektivně přispívat této části mládeže k dodání podnětů v optimální skladbě i množství, pomáhá k sociálnímu začlenění do širšího okruhu lidí i k budování mezilidských vztahů. Hlavním cílem práce je předložení teoretického i praktického pohledu na tuto problematiku. Práce se zaměřuje na akce pomáhající ohrožené nebo sociálně znevýhodněné mládeži v době letních prázdnin. Na základě teoretických poznatků z oblasti pedagogického ovlivňování volného času, sociální práce a pedagogického výzkumu je v praktické části proveden kvalitativní výzkum. Základními metodami sběru dat ve výzkumu bylo dotazování, rozhovory a vlastní pozorování. Cílem výzkumu bylo zjistit hlavní rozdíly mezi přístupy dvou typů organizací k pořádání letních táborů pro ohroženou nebo sociálně znevýhodněnou mládež. Vybrané byly organizace, které se zabývají výchovou ve volném času a organizace zaměřující se na sociální práci. Dílčím cílem výzkumu bylo identifikovat přínosné a pozitivní aspekty při přípravě a průběhu již realizovaných táborů a ty promítnout do návrhu ucelené metodiky pro pořádání...
Analýza životního smyslu jako determinantu well-beingu studentů pedagogické fakulty
Julišová, Adéla ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Tato diplomová práce vychází z konceptů pozitivní psychologie a zabývá se tématem well- beingu. Přístupy pozitivní psychologie i stručný vývoj tohoto psychologického směru jsou stejně jako koncept well-beingu představeny v první části práce. Kromě Harvardského přístupu k well-beingu je věnována pozornost zejména nové teorii well-beingu, kterou vytvořil Martin Seligman a rozšířili Scott I. Donaldson a Stewart I. Donaldson. Konkrétně se tato diplomová práce dále zaměřuje na well-being specifické skupiny, kterou jsou vysokoškolští studenti. Právě u nich je analyzována nejen celková spokojenost se životem, ale především oblast smyslu v životě, který je hlavním tématem této práce. Výzkumná část vychází z dotazníkového šetření zaměřeného na well-being studentů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, které proběhlo na přelomu roku 2022 a 2023 v rámci celouniverzitního výzkumu zaměřeného na well-being studentů (Kočí, 2023). Z analýzy získaných dat vyplývá úzké propojení mezi celkovým subjektivním well-beingem a oblastí smyslu v životě, přičemž platí, že čím více smysluplnosti studenti ve svém životě nacházejí, tím jsou celkově spokojenější. Studenti pedagogické fakulty spatřují nejvíce smyslu v tom být tu pro druhé (serving others). Při porovnání oblasti smyslu a studijních výsledků výzkum potvrzuje, že...
Zdravý životní styl dětí v atletickém zájmovém kroužku
Mundil, Petr ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem života žijí děti, které navštěvují kroužek atletiky a porovnat jejich denní režim s obecně platnými doporučeními, které je vhodné dodržovat, pokud chceme žít zdravě a kvalitně. Následně po zhodnocení výstupů případové studie navrhnout vhodné úpravy a změny vedoucí k zvýšení kvality života či zlepšení sportovního výkonu. Teoretická část se věnuje objasnění zdravého životního stylu a definuje obecně platná doporučení, které má člověk dodržovat, pokud chce žít zdravým způsobem života. Dále se teoretická část věnuje tématu vzdělávání dětí o zdraví ve školách porovnání způsobu života v historii a v dnešní době. Praktická část přebírá poznatky z teoretické části a s využitím případové studie zjišťuje, jakým způsobem žijí děti na zájmovém kroužku atletiky. Výsledky analýzy jsou pak porovnány s obecně platnými doporučeními. Dětem jsou pak na základě výsledků analýzy během rozhovoru předána doporučení ke zlepšení. KLÍČOVÁ SLOVA Volný čas, atletika, zájmový útvar, zdravý životní styl, sport a pohyb, starší školní věk
Právo obchodních korporací na vlně digitalizace
Kočí, Jan ; Čech, Petr (vedoucí práce) ; Hurychová, Klára (oponent)
Právo obchodních korporací na vlně digitalizace Tématem této práce je právo obchodních korporací na vlně digitalizace. Autor práce vzhledem k šíři tématu zaměření práce zúžil a ta se tedy věnuje pouze vzniku společnosti s ručením omezeným online. Jejím zaměřením je tak především popsat digitalizovaný proces, kterým musí projít každá online vznikající společnost s ručením omezeným, a dále odpovědět na otázku, zda může v České republice vzniknout společnost s ručením omezeným online v řádu minut. Práce je rozdělená do třech hlavních částí. V první části je čtenáři poskytnut vhled do právní úpravy elektronické identifikace, která je pro digitalizaci zmíněného procesu nezbytná. Především potom práce řeší prostředky a systémy elektronické identifikace. Částečně je v práci přiblížena i její blízká budoucnost, neboť právní úprava elektronické identifikace a tím i její technická stránka v blízké době pravděpodobně dozná značných změn. Druhá část je věnována novele notářského řádu, která přinesla možnost sepsání notářského zápisu v elektronické podobě. Tato možnost je po využití elektronické identifikace druhou klíčovou novinkou, jež umožnila vznik společnosti s ručením omezeným online. Zároveň však práce upozorní na některé právní instituty, které se vlivem této novely staly potenciálně nebezpečnými pro...
Změny ve školním preventivním programu rizikového chování v období distanční výuky na vybrané základní škole.
Kučerová Císlerová, Marie ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Diplomová práce Změny ve školním preventivním programu rizikového chování v období distanční výuky na vybrané základní škole" se zabývá analýzou školního preventivního programu před a v průběhu pandemie Covid-19. Práce je strukturovaná do dvou částí. První, teoretická část se věnuje základním pojmům, jako je například prevence, preventivní program, metodik prevence a další. Druhá, praktická část popisuje realizované výzkumné šetření, které proběhlo ve dvou krocích. Nejprve proběhla analýza preventivního programu. Především byla věnována pozornost změnám, vývoji, procesu tvorby a příčinám změn v daném programu v průběhu posledních 3 let. Následoval hloubkový rozhovor s metodičkou prevence, který doplnil, ale také objasnil přístupy a změny v programech prevence. Právě období distanční výuky poukázalo na aspekty vedoucí ke změnám v preventivních programech na vybrané škole, ale také na jistou nepřipravenost při prevenci rizikového chování v jiném prostředí. Změny na základě analýzy a rozhovoru jsou shrnuty v závěrečné části práce. Práce by mohla být jistým vodítkem k tvorbě preventivního programu rizikového chování v případě realizace výuky distanční formou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 132 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.