Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Legislativní zajištění provozu a služeb knihoven v České republice, Polsku a Slovensku: komparativní analýza
Haraštová, Simona ; Římanová, Radka (vedoucí práce) ; Jarolímková, Adéla (oponent)
Diplomová práce má za úkol porovnat tři knihovní zákony - český, slovenský a polský. Diplomová práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část pojednává nejprve o českém knihovním zákoně. Později se hovoří o slovenském a polském knihovním zákoně. V praktické části je nejprve vysvětlena metoda - komparativní analýza. Dále jsou formulovány výzkumné otázky. Následuje vzorkování a kódování prostřednictvím indikátorů. Poté se řeší metoda analýzy - v našem případě komparace, kdy se porovnává český, slovenský a polský knihovní zákon pomocí indikátorů. Následně se informuje o výsledcích rozhovorů s V. Richterem a Z. Matušíkem. Nakonec je uvedeno stručné závěrečné shrnutí.
Informační chování studentů lékařských fakult
Novák, Michal ; Jarolímková, Adéla (vedoucí práce) ; Horváth, David (oponent)
v českém jazyce Úvod. Tato diplomová práce si klade za cíl kvalitativně zmapovat současnou situaci v informačním chování a naplňování informačních potřeb studentů 3. lékařské fakulty Univerzity Karlovy, které se mohou odrážet v následné profesní praxi absolventů. Metody. Na základě rozboru vybraných českých výzkumů informačního chování byly formulovány výzkumné otázky. S respondenty z 3. lékařské fakulty Univerzity Karlovy byly následně vedeny polostrukturované rozhovory. Na základě záznamů z rozhovorů byla provedena komplexní analýza a vyvozeny závěry. Tyto závěry byly následně srovnány s vybranými zahraničními výzkumy. Výsledky. Rozhovory byly provedeny s 20 respondenty z oborů Všeobecné lékařství, Všeobecná sestra a Fyzioterapie napříč různými ročníky. Výsledkem je velmi komplexní a detailní sonda do jejich informačního chování. Závěr. Výzkum přinesl velké množství poznatků o informačním chování respondentů z jejich vlastní perspektivy a hlubší vhled do problematiky. Tyto poznatky mohou posloužit jako hodnotný základ pro následující výzkumy.
Vyhledávání informací v mobilním prostředí
Matula, Kamil ; Planková, Jindra (vedoucí práce) ; Jarolímková, Adéla (oponent) ; Steinerová, Jela (oponent)
MATULA, Kamil. Vyhledávání informací v mobilním prostředí. Praha: Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví, 2021. Disertační práce. Vedoucí disertační práce PhDr. et Bc. Jindra Planková, Ph.D. Abstrakt Disertační práce se zabývá hledáním informací v mobilním prostředí, tzn. za pomoci chytrého telefonu. K tomuto účelu je proveden kvalitativní výzkum rozdělený do dvou na sebe navazujících výzkumných aktivit. V rámci první aktivity jsou použity polostrukturované rozhovory a pro analýzu dat metoda zakotvené teorie. Pro druhou aktivitu byla použita metoda hlasitého myšlení, které doprovází praktické hledání informací dle modelových scénářů. Výsledky druhé aktivity byly vyhodnoceny pomocí tematické analýzy a analýzy úkolů. Zjištěné skutečnosti rozšířily a prouhlobily stav současného poznání, které se týká hedání informací v mobilním prostředí, za nejzajímavější a nejpřínosnější považujeme rozvedení limitujících faktorů, které hledání v tomto prostředí ovlivňují a nalezení dvou hraničních stylů hledání informací v mobilním prostředí. Klíčová slova Informační chování; Hledání informací; Vyhledávání informací; Mobilní prostředí; Mobilní informační a komunikační technologie; Kvalitativní výzkum; Polostruktu- rovaný rozhovor; Hlasité myšlení; Modelové scénáře; Zakotvená teorie;...
Analýza produkce vědy v oborech společenských a humanitních věd v ČR
Bartoš, Martin ; Jarolímková, Adéla (vedoucí práce) ; Dvořák, Jan (oponent)
(česky): V diplomové práci jsme provedli deskriptivní bibliometrickou analýzu produkce vědy v 17 oborech společenských a humanitních věd v ČR a úspěšně ověřili použitelnost dat institucionálních zdrojů za tímto účelem. Zaměřili jsme se na ústřední oblasti studia vědecké produkce: publikační strategie, vědeckou spolupráci a míru internacionalizace výsledků vědy a výzkumu. Sledované ukazatele jsme porovnali pro dvě desetiletá období: 1998-2007 a 2008-2017. Prostřednictvím analýzy výsledků jsme odhalili nejen výrazné institucionální rozdíly, ale především značná oborová specifika, která poukazují na výraznou rozmanitost oborů společenských věd a humanit. Současně jsme potvrdili nárůst počtu výsledků a míry internacionalizace a vědecké spolupráce mezi analyzovanými obdobími. Přínos práce tkví nejen v poskytnutých oborových charakteristikách a detailní vyhodnocení použitelnosti dat, ale také v poukázání na šíři využití institucionálních zdrojů za účelem analýzy vědecké produkce, která dalece převyšuje možnosti systému IS VaVaI.
Analýza strategického řízení vědy, výzkumu a inovací
Požárek, Jakub ; Jarolímková, Adéla (vedoucí práce) ; Dvořák, Jan (oponent)
(Česky) V této práci byl prozkoumán systém řízení VaVaI z hlediska legislativy, řídících orgánů, druhů podpory, poskytovatelů, rozpočtu a strategických dokumentů. V oblasti strategických dokumentů byly odhaleny přetrvávající nedostatky projevující se v nekonkrétní provazbě nebo vzájemných překryvech. Zároveň byl identifikován kvalitativní posun v kvalitě samotných dokumentů. Dále bylo blíže prozkoumáno, zda byla naplněna strategická opatření pro rozvoj oboru molekulární biologie. Výzkum byl proveden na datech vztahujících se k účelové podpoře, která byla získána z IS VaVaI. Analyzovány byly dva časové úseky v letech 1995- 2014. Struktura druhého časového období let 2005-2014 byla vztažena k struktuře prvního časového období let 1995-2004, které sloužilo jako referenční. Ve vztahu k strategickým opatřením výzkum prokázal, že došlo k optimalizaci zdrojů, k posílení kapacit a k masivnímu rozvoji infrastruktury. Klíčová slova výzkum, vývoj, inovace, účelová podpora, politika VaVaI, molekulární biologie
Informační a komunikační výchova na základních a středních školách
Kavanová, Alžběta ; Novotná, Jitka (vedoucí práce) ; Jarolímková, Adéla (oponent)
(česky) Práce zkoumá podmínky výuky předmětu informační a komunikační výchova na základních školách a gymnáziích a nakolik je tato výuka efektivní pro osvojování ICT dovedností žáky. V teoretické části jsou rozebrány kurikulární dokumenty a jejich pojetí výuky předmětu, dále materiální a personální podmínky výuky. Dále jsou vymezeny pojmy informační gramotnost, počítačová, digitální a mediální gramotnost a informační potřeba a je představeno shrnutí aktuálních výzkumů v této oblasti. V rámci praktické části bylo provedeno kvantitativní dotazníkové šetření mezi žáky druhého stupně základní školy, které analyzovalo osvojení konkrétních ICT dovedností žáky.
Bariéry v získávání odborných informací studenty Filozofické Fakulty Univerzity Karlovy
Jůnová, Sabina ; Jarolímková, Adéla (vedoucí práce) ; Římanová, Radka (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku informačních bariér u vysokoškolských studentů při získávání odborných informací. Cílem práce je zjištění, zda studenti Filozofické fakulty Univerzity Karlovy naráží na bariéry při získávání odborných informací a pokud ano, tak identifikovat na jaké. V teoretické části se práce zabývá úvodem do problematiky informačních bariér uvedeného do širšího kontextu informačního chování, jeho výzkumu a jemu příbuzných fenoménů. Praktická část práce obsahuje kvalitativní výzkum informačních bariér uskutečněný mezi studenty FF UK s použitím dotazníkové metody. V kontextu informačních bariér je i následně zkoumáno informační prostředí FF UK.
Vývoj oboru dle zaměření příspěvků prestižních konferencí LIS
Brejchová, Illyria ; Lipková, Helena (vedoucí práce) ; Jarolímková, Adéla (oponent)
LIS je dynamicky se vyvíjejícím interdisciplinárním a transdisciplinárním oborem. Tato bakalářská práce vymezuje LIS v mezinárodním i českém kontextu a na základě rešerše zahraniční literatury indexované ve významných oborových databázích z let 2017 až 2020 identifikuje hlavní výzkumné trendy v oboru. Teoretická část také poskytuje přehled metrik používaných pro měření prestiže konferencí a stručně charakterizuje 20 významných mezinárodních oborových konferencí. Z nich jsou vybrány dvě prestižní konference s širokým tematickým záběrem, jmenovitě Světový knihovnický kongres IFLA (WLIC) a konference iSchools, iConference. V praktické části jsou následně pomocí kvalitativní obsahové analýzy dle zakotvené teorie analyzovány ročníky 2011, 2015 a 2019 sborníků obou konferencí. Identifikovány byly čtyři tematické klastry: Informační věda, Knihovnictví, ICT a Společnost. Zjistilo se, že je tematické složení příspěvků na konferencích během analyzovaného období relativně konstantní. U WLIC převládají témata vztahující se k akademickým a městským knihovnám, inovativním informačním a knihovnickým službám, společenským problémům, informační gramotnosti, LIS vzdělávání a katalogizaci. U iConference na druhou stranu převažují témata vztahující se k internetu, sociálním sítím, informačním komunikačním technologiím...
Povolání knihovníka očima budoucích maturantů
Dorážková, Lucie ; Jarolímková, Adéla (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
akalářská práce se zaměřuj na povolání knihovníka. Teoretická část představuje rozdíl mezi dnešním knihovníkem a knihovníkem minulého století. Na tuto profesi nahlíženo hlavně pohledu veřejnosti a stereotypů. Zmiňováno je i vzdělávání knihovníků, náp ň jejich práce e a vlastnosti, které mají mít. Jedna sekce je věnována i porovnání se zahraničím. praktické části práce j využi kvantitativní metod dotazníkového zkoumání š ění jaký mají na toto téma pohled současní maturanti ze střední odborné školy. Cílem se ztotožňují s obecnými stereotypy nebo mají svůj vlastní pohled. Studenti většinově netuší, co je náplní práce knihovníka ani, že je možné tento obor studovat. Celkově mají obor knihovnictví stále spojen pouze závěru je formulováno také několik doporučení.
Využití UX principů ve městě: Případová studie UX a UI při nákupu jízdného na MHD
Zdeňková, Lucie ; Jarolímková, Adéla (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá nákupem jízdného na veřejnou dopravu z hlediska uživatelské přívětivosti a použitelnosti. Cílem je zmapovat oblast nákupu jízdného z hlediska teorie i praxe, včetně pohledu uživatelů. Teoretickým ukotvením jsou koncepty uživatelského prožitku, uživatelského rozhraní, teorie o interakci člověka a počítače, smart city, teorie města jako rozhraní. Důležitou součástí jsou také teoretické aspekty uživatelského prožitku v prostředí města. Rešerše aktuálních výzkumů na téma jízdného ve veřejné dopravě z pohledu uživatelské přívětivosti představuje současná témata v oblasti systémů pro nákup jízdného. Praktická část detailně mapuje nákup jízdného v Praze a v Kodani, možnosti, pravidla a specifika. Primární výzkum formou polostrukturovaných přináší vhled do uživatelského prožitku a odhaluje vnímané výhody a nevýhody tamních systémů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.