Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Street-art, stickers a graffiti v reálném městském prostředí a jejich působení na žáky
Krobová, Karolína ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá graffiti a street artem kolem nás. Píše se v ní o těchto fenoménech, čím pro nás jsou, proč vznikají, a jak ovlivňují naši kulturu například na poli grafického designu a ilustrace, a obráceně. V praktické části zkouším sama vytvořit svůj street art a umístit ho ve veřejném prostoru, ukazuji na vlastní knížce, jak jsem sama ve své práci ovlivněna.
Člověk zvíře : Agresivní chování žáků ve výtvarné výchově
Hánlová, Lada ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Šamšula, Pavel (oponent)
Hánlová, L.: Člověk zvíře: agresivita žáků ve výtvarné výchově /diplomová práce/, Praha 2011 - Univerzita Karlova, katedra výtvarné výchovy, 135 s. (Přílohy: žákovský dotazník, vyhodnocení žákovského dotazníku II, fotografie výtvarných prací žáků 6. ročníků základní školy). Tato průzkumná sonda se zabývá problematikou agresivity dětí, agresivity ve škole. Práce je zaměřena kvalitativně, předmětem zkoumání jsou zde názory žáků na agresivitu, a to ve třech rovinách: v přírodě (mezi zvířaty), ve společnosti (mezi lidmi) a také u žáků samých. Metaforu člověk zvíře zde používám pro popis agresivního chování člověka, i jako východisko přístupu k agresivitě. Ta je zde chápána jako primárně dobrá vlastnost člověka. Práce je postavena jako akční výzkum s žáky 6. ročníků základní školy. Přináším zde návrh sociálně preventivního didaktického projektu ve výtvarné výchově s tématem agresivita a jeho průběh i výsledky zde reflektuji. Výzkum realizuji v rámci zakotvené teorie, proto v závěru práce konstruuji teorii: agresivita ve výtvarné výchově. Také zde prezentuji vlastní výtvarný návrh (objekty v areálu školy) preventivního řešení agresivity žáků. Práce může sloužit jako východisko pedagogického přístupu k řešení agresivity žáků, ukazuje možnost začlenění tématu agresivita do výuky výtvarné výchovy s cílem...
Kastellologie jako historicko-kulturní inspirační zdroj v oblasti výtvarné edukace
Pospíšil, Aleš ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Chodura, Radko (oponent) ; Bláha, Jaroslav (oponent)
Předložená disertační práce s názvem Kastellologie jako historicko-kulturní inspirační zdroj v oblasti výtvarné edukace je věnována mezní historické disciplíně kastellologii a jejím společným vývojovým aspektům s výtvarnou edukací a edukací všeobecně. Jedním z hlavních obsahů práce je nalezení historických spojnic mezi danými disciplínami a jejich intencionální i funkcionální vliv ve vzájemném společenském významu. V rámci historiografie jsou některé statě věnovány i vybraným osobnostem, jejichž vliv byl v obou disciplínách zásadní. Ve své celkové koncepci mapuje tato disertační práce všeobecně nejen historické hledisko, ale také současný stav. Empirická část práce vychází z poznatků části teoretické. Ze zjištěných informací v rámci historiografie bylo nutné podrobit jistému výzkumu i osobnost učitele. Empirický výzkum tedy mapuje frekvenci a užití témat a námětů spojených s kastellologií v lekcích výtvarné výchovy u pedagogů působících na 2. stupni ZŠ v kontextu jejich zájmové osobnostní inklinace. Část výzkumná i část teoretická se věnují specifickému českému prostředí. V obou případech je zohledněn pouze drobný přesah k zahraničním zkušenostem.
Kosmologická témata a geometrická koncepce v islámském umění
Štojdlová, Tereza ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Špičková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce "Kosmologická témata a geometrická koncepce v islámském umění" pojednává o vztahu nábožensko-kosmologických filozofických názorů a jejich vlivu na výtvarné umění. Teoretická část je o rysech islámského umění a podává stručný přehled náboženských, vědeckých, filozofických, obecně kulturních a uměleckých vlivů islámské kultury tzv."zlatého věku" světové kultuře. Navazuje část věnovaná kosmologii. Třetí část je o prostupování kosmologických témat do geometrických forem v jednotlivých výtvarných projevech na příklady konkrétních děl. Poslední část je věnována expresivní interpretaci symboliky kosmologie a geometrie. Praktické část má formu videa z vlastní taneční tvorby, která je expresivní interpretací podnětů a inspirací téma diplomové práce. Pedagogickou část je návrh výtvarného projektu pro vyšší ročníky ZUŠ (popř.SŠ) na téma diplomové práce, z části zdokumentovaný a reflektovaný v praxi.
Oživení míst paměti : vztah k drobným sakrálním a profánním památkám u žáků ZŠ a SŠ
Blažek, Viktor ; Synecký, Jakub (vedoucí práce) ; Šamšula, Pavel (oponent)
práce: Blažek, Viktor. Oživení míst paměti. Praha: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, 2010, 167 s. Rigorózní práce. Tato práce se věnuje dokumentaci drobných stavebních a sochařských objektů, které byly uvedeny v r. 1836 v Pamětní knize lomnické fary. Práce je rozdělena do 5 hlavních kapitol, přičemž první kapitola je věnována regionu Lomnicka. Další kapitoly popisují památky na území městské památkové zóny, ale i okolí, např. kaple křížové cesty na horu Tábor. Poslední kapitola je věnována výzkumu mezi žáky základních a středních škol. Práce je doplněna obrazovými přílohami a tabulkami. Klíčová slova: Lomnice nad Popelkou, drobné památky, zaniklé památky, památková péče Anotace práce v cizím jazyce: Blažek, Viktor. Bringing back the sites of memory. Prague: Pedagogical Faculty, Charles University, 2010, 167 pp. Rigorous Thesis. This work is devoted to the documentation the small building and sculpture objects described in the memorial book of the parsonage in Lomnice upon Popelka from the year 1836. The work has been devided into five main chapters, while the first chapter is devoted to the region of Lomnice upon Popelka. Next chapters describe the monuments in the town conservation zone, but even in environs, f.e. chaples of the way of the cross at mount Tábor. The last chapter is devoted to...
Fotografie, vizualita a výtvarná výchova
Šmíd, Jan ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent) ; Fulková, Marie (oponent)
Práce s názvem Vizualita, fotografie a výtvarná výchova se zabývá problémem obrazu jako způsobem myšlení a možnostmi transformace reálného světa do konkrétní obrazové formy. Výzkumná část je zaměřena především na zkoumání vizuality na prvním stupni základní školy a zčásti také ve vysokoškolském studiu učitelství výtvarné výchovy Věnuje se obsahu pojmu obraz, obrazu jako souboru mnoha různorodých informací, které jsou "k dispozici" ve světě kolem nás. Triáda pojmů VIZUALITA, FOTOGRAFIE A VÝTVARNÁ VÝCHOVA otevírá nejen vztah mezi obrazností, technickým médiem a vychováváním k estetickému vnímání. Nabízí také prostor pro realizaci konceptů nebo projektů, které jsou zaměřeny především na obraz fotografický, stejně jako umožňuje zkoumat interakci obsahů těchto pojmů. Obecná rovina úvah o vnímání světa jako prostoru, obsahujícího "realitu", směřuje k jistému způsobu pohledu. Tento pohled je ovlivněn především dvěma faktory. Jednak výběrem média fotografie, jednak způsobem přemýšlení o obsazích a poslání obrazů. Zprostředkování fotografických obrazů dětem je stejně důležité jako zprostředkování obrazů klasických. Každá oblast a každé médium - ať již klasická výtvarná technika nebo moderní technické médium - přispívá k rozvoji dětského vnímání a poznávání svými specifiky. Vznik a vývoj fotografického méclia umožnil...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.