Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza praktické přípravy v kontextu strukturace studijních programů učitelství
Wernerová, Jana ; Urbánek, Petr (vedoucí práce) ; Vašutová, Jaroslava (oponent) ; Píšová, Michaela (oponent)
Analýza praktické přípravy v kontextu strukturace studijních programů učitelství Abstrakt Disertační práce se zabývá problematikou přípravného vzdělávání učitelů s důrazem na důsledky strukturace studijních programů učitelství a praktickou přípravu. Klade si za cíl analyzovat a komparovat koncepce, parametry, procesy a efekty modelu pedagogických praxí, které vyplývají z nestrukturovaného a strukturovaného studijního programu přípravného vzdělávání učitelů nižších sekundárních škol, v kontextu k profesnímu vývoji studenta učitelství. Analýzou současného stavu praktické přípravy přispět k odborné diskusi problematiky přípravného vzdělávání učitelů. Práce uvádí východiska současného učitelského vzdělávání, charakterizuje paralelní a následné modely učitelské přípravy a z nich vyplývající důsledky pro pedagogickou praxi. Dále přípravné vzdělávání učitelů v kontextu vybraných zemí Evropské unie a jeho trendy, historický vhled do přípravného vzdělávání učitelů v České republice. Hlavními výzkumnými metodami byly obsahová komparativní analýza studijních programů, dotazníková šetření a řízené rozhovory. Práce komparuje vybrané složky strukturovaných studijních programů učitelství pro nižší sekundární vzdělávání na pedagogických fakultách v České republice. Srovnává vnímání připravenosti vykonávat profesi učitele...
Mentoring v procesu stávání se učitelem
Duschinská, Karolina ; Vašutová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Píšová, Michaela (oponent) ; Urbánek, Petr (oponent)
DUSCHINSKÁ, K. Mentoring v procesu stávání se učitelem. Disertační práce, PedF UK v Praze 2010. ABSTRAKT (CZ) Cílem disertační práce je analyzovat procesy mentoringu jako systému facilitace profesního učení v praktické komponentě přípravného vzdělávání učitelů v ČR. Teoretická část stručně uvádí vzdělávací kontext v České republice i v zahraničí a přináší přehled vybraných teoretických modelů mentoringu a relevantních výzkumných nálezů. Jádrem empirické části práce je návrh vlastního teoretického modelu mentoringu za využití výzkumného designu zakotvené teorie. Součástí práce je podrobný popis induktivní metodologie výzkumu, kdy byla uplatněna graduální konstrukce výzkumného vzorku pro hloubkové rozhovory a využity analytické techniky otevřeného, axiálního, selektivního a tematického kódování. Pro účely průběžné i finální vizualizace výzkumných zjištění je zvolena tvorba konceptových map prostřednictvím softwarového nástroje Cmap Tools. V práci jsou analyzovány základní pojmy a vztahy a jako centrální kategorie je identifikován mentorský vztah, prezentuje se přechodný paradigmatický model mentoringu, typologie mentorského vztahu a konečně kauzální komplexní model procesů a vztahů mentoringu. S modelem se dále pracuje aplikačním způsobem; na základě vlastní případové studie mentoringu v Nizozemsku je...
Interkulturní výchova a vzdělávání v cizojazyčném vyučování
Rosinová, Magdalena ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Píšová, Michaela (oponent) ; Vališová, Alena (oponent)
Dizertační práce Interkulturní výchova a vzdělávání v cizojazyčném vyučování řeší specifika interkulturní výchovy a vzdělávání (IKVV) ve vyučovacím předmětu cizí jazyk. Široce pojatá problematika je členěna do pěti kapitol. První kapitola se zabývá pojetím komunikace s ohledem na cizojazyčné vyučování, zahrnuje specifika interkulturní komunikace a interkulturní komunikační situace. Osvětluje příčiny vzniku kulturního a jazykového šoku a poukazuje na možnosti jejich vyústění v interkulturní konflikt. Kapitola druhá vymezuje cíle interkulturní výchovy a vzdělávání a řeší problematiku získávání interkulturní kompetence jako hlavního cíle cizojazyčného vyučování v intencích interkulturního přístupu. Třetí kapitola ukazuje propojenost globální a interkulturní výchovy, a to v cílech a východiscích. Kapitola čtvrtá popisuje metody interkulturní výchovy a vzdělávání v cizojazyčném vyučování s ohledem na získávání interkulturní kompetence při prohlubování komunikativní jazykové kompetence. Závěrečná část je věnována problematice evaluace interkulturní kompetence. Zmiňuje některá kritéria hodnocení a řeší těžkosti evaluace v jejich jednotlivých rovinách. Praktickým výstupem dizertační práce je příručka interkulturní výchovy a vzdělávání pro učitele anglického jazyka Handbook of Intercultural Education in English...
Vliv metody simulace v konstruktivistické výuce cizích jazyků na komunikační ostýchavost studentů vysokých škol nefilologického zaměření
Smejkalová, Kateřina ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Píšová, Michaela (oponent) ; Kasíková, Hana (oponent)
Předložená disertační práce se zabývá zmapováním modernizačních trendů v oblasti výuky cizích jazyků, přičemž zvláštní pozornost je věnována konstruktivistickému přístupu a metodě simulaci a jejímu užití ve výuce cizích jazyků na vysokých školách. Zkoumána je především problematika vlivu preference metody simulace u studentů vysokých škol na percepci jejich komunikační ostýchavosti. Výsledky výzkumného šetření v této práci odhalily, jednak že preference metody simulace je ovlivňována úrovní vybraných vnitřních charakteristik studentů (jejich motivací, úrovní jejich jazykové kompetence) a dále, že současně tato preference metody simulace souvisí i se subjektivně vnímanou úrovní komunikační ostýchavosti studentů.
Kurikulární reforma z pohledu učitelů základních škol v kontextu celoživotního učení
Müllerová, Marie ; Vašutová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Píšová, Michaela (oponent) ; Urbánek, Petr (oponent)
Zásadní proměna úlohy vzdělávání v minulých desetiletích a jeho současné chápání jako jednoho ze zásadních zdrojů dalšího ekonomického rozvoje lidstva a současně jako garance mírového rozvoje, což je zcela zřetelně vyjádřeno v konceptu celoživotního učení, musí být reflektováno i ve vzdělávácích strukturách. Zejména počáteční vzdělávání se má stát kvalitativním základem konceptu celoživotního učení a připravit mladou generaci na skutečnost, že vzdělávání je bude provázet celý jejich život. Vzdělávání nebude omezeno jen na vzdělávání formální, ale jeho součástí bude i vzdělávání neformální a informální učení. Novým cílem vzdělávání je mladou generaci na tuto výraznou změnu připravit, a proto se jeho proměna stala jedním z cílů evropské vzdělávací politiky. Česká republika, která evropské cíle reflektuje, se vydala cestou přeměny škol v učící se organizace. To je jedna z cest ve vývoji školy prognostikovaná OECD. V roce 2005 byla zahájena zákonem kodifikovaná kurikulární reforma, jejímž cílem bylo redefinovat cíle, obsahy, metody a formy vzdělávání. Ty měla každá základní škola prezentovat ve svých nově vypracovaných školských dokumentech, tzv. školních vzdělávacích programech, a podle nich ve školním roce 2007/2008 začít pracovat. Jelikož skutečným nositelem změn je učitel, bylo záměrem výzkumného šetření...
Zhodnocení chovu velšských pony v České republice
Píšová, Markéta
Práce hodnotí chov plemene velšský pony a kob v České republice z hlediska jeho početních stavů, vybraných znaků lineárního popisu a mechaniky pohybu. Do databáze bylo zařazeno 348 jedinců pro zhodnocení jedinců 4 sekcí pomocí lineárního popisu v České republice a 80 jedinců 4 sekcí (velšského horského ponyho, velšského ponyho, velšského koba a podílového velše) měřených pomocí laserové míry a pedometru v České republice, Nizozemí a Velké Británii. Při hodnocení mechaniky pohybu byl zjištěn statisticky významný vliv kohoutkové výšky hůlkové a úhlu lopatky. Při vzájemném porovnání mechaniky pohybu v jednotlivých sekcích mezi sebou byl zjištěn statisticky vysoce průkazný rozdíl mezi sekcí A a D a sekcí B a D a statisticky průkazný rozdíl byl mezi sekcemi A a B, A a WPBR, B a WPBR. Při hodnocení lineárního popisu byl zjištěn statisticky významný vliv sekce na sklon a tvar zádě. Pohlaví mělo statisticky významný vliv na délku a tvar hřbetu a u věku byl zjištěn statisticky významný vliv u tvaru hřbetu, znaku spěnka a tvar zádě.
Návrh firemního databázového systému zboží
Zatočil, Radek ; Píšová, Marta (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je návrh nového databázového systému pro výběr a hledání zboží. Návrh konceptuálního a logického schématu databázové struktury skladového hospodářství pro firmu. Hlavní důraz je kladen na rychlost získání informace z databáze, jednoduchost a přehlednost konečného návrhu.
Podnikatelský plán pro založení malého podniku v oblasti gastronomie
Vavrisová, Lenka ; Píšová, Marta (oponent) ; Bayerová, Vladimíra (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je sestavení podnikatelského záměru na vytvoření zcela nového podnikatelského subjektu působícího v oblasti rychlého občerstvení (gastronomie). Práce vychází z předpokladu tržní mezery v této oblasti podnikání. Základem návrhu je analýza a vymezení podmínek pro založení tohoto podnikání. Důraz je kladen zejména na vymezení trhu a identifikaci cílové skupiny zákazníků. Výstupem práce je ucelený postup pro otevření podniku tohoto typu, včetně návrhu marketingové a finanční strategie, a vyhodnocení předpokladů úspěchu podnikání.
Identifikace zdrojů jemného (PM0,15-1,15) a hrubého aerosolu v Mladé Boleslavi v zimě 2013
Pokorná, P. ; Hovorka, J. ; Mikuška, Pavel ; Křůmal, Kamil ; Píšová, M.
Bilineární receptorový model PMF byl použit pro rozlišení zdrojů jemného (PM0,15-1,15) a hrubého (PM1,15-10) aerosolu v obytné oblasti v Mladé Boleslavi. Model PMF analyzoval data z hodinových hodnot hmotnostní koncentrace PM a 27 prvků jemného a hrubého aerosolu a OC/EC jemného aerosolu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.