Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 269 záznamů.  začátekpředchozí163 - 172dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prestiž učitelství pro mateřské školy
Smolíková, Anna ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje prestiži učitelského povolání se zaměřením na učitelství pro mateřské školy. Teoretická část této práce obsahuje informace o učitelství jako profesi, dále se zaměřuje přímo na prestiž učitelů mateřských škol a popisuje současné aspekty prestiže. V neposlední řadě je podrobně popsán vývoj povolání předškolního pedagoga, jako zdroj probíhající profesionalizace učitelství. Hlavním cílem výzkumné části je porovnat, jak je prestiž preprimárních pedagogů hodnocena učiteli z jiných školských stupňů a samotnými předškolními pedagogy. Dále zjistit jak se liší výsledky šetření autorky práce a průzkumu Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM) při Sociologickém ústavu AV ČR o prestiži povolání z roku 2013 a 2016. Design šetření je smíšený. Je využito metod dotazníku, strukturovaného rozhovoru a analýzy dokumentů. Výsledky ukazují relativní shodu s výzkumem CVVM. Respondenti hodnotili výrazně rozdílně pouze čtyři povolání a učitelská povolání hodnotili o něco výše než v původním průzkumu. Srovnání učitelských povolání, jak je hodnotili sami učitelé, ukázalo, že každá skupina učitelů (dle školských stupňů) hodnotila své vlastní povolání nejvýše kromě učitelů vyšších odborných škol a celkově nejvýše hodnotili respondenti učitele základních škol, nejníže pak učitele vyšších...
Měření subjektivní duševní pohody učitelů na základní škole s využitím metody ukotvujících vinět
Vlčková, Petra ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá zjišťováním subjektivní duševní pohody u učitelů na základních školách s využitím metody ukotvujících vinět. Hlavním cílem práce je zjistit subjektivní duševní pohodu u učitelů a zároveň zjistit, jaké proměnné ji ovlivňují. V teoretické části práce je nejdříve charakterizována subjektivní duševní pohoda, její komponenty a propojení s životní spokojeností, kvalitou života a štěstím. Dále je popsána teorie využití metody ukotvujících vinět včetně její aplikace ve výzkumech. Empirická část využívá metodu dotazníkového šetření Diener's satisfaction with life scale doplněnou o ukotvující viněty. Výzkum poukazuje na celkovou vysokou úroveň subjektivní duševní pohody u učitelů. Zároveň se ovšem prokázalo, že jsou proměnné (např. rodinný status, práce ve městě či na vesnici), které tvoří rozdíly v úrovni spokojenosti. Aplikace metody ukotvujících vinět ve většině případů potvrdila výsledky sebehodnotících otázek. Klíčová slova: subjektivní duševní pohoda, životní spokojenost, kvalita života, ukotvující viněty, výzkumné šetření mezi učiteli
Životní postoje a hodnoty vybraných skupin adolescentů
Matys, Radim ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Diplomová práce s názvem "Životní postoje a hodnoty vybraných skupin adolescentů" se zabývá porovnáním změn formou longitudinální studie ve vybraných ukazatelích hodnotové orientace a dosavadních životních postojů adolescentů, kteří jsou umístěni ve výchovném zařízení a jsou současně žáky střední školy, připravujícími se na své budoucí povolání. Výsledky jsou porovnávány s šetřením, které proběhlo v letech 2009 - 2010. Uspořádání získaných dat má charakter srovnávací studie, která vyhodnocuje výskyt určitých aspektů v hierarchii hodnot respondentů a průřezově mapuje jejich posun za určité časové období. Teoretická část se zabývá postoji a hodnotovou orientací, jejich složkami a utvářením, dále strukturuje fenomén adolescence obecně, který je ve vybraných ukazatelích porovnáván se specifiky vybrané skupiny, která je předmětem šetření. Pro bližší vhled do problematiky je v závěru teoretické části specifikováno prostředí ústavní výchovy a jeho základní charakteristiky. Na danou problematiku je průřezově nahlíženo z hlediska pedagogického, psychologického a antropologického. Tyto pohledy nabízejí pojednání o možnostech a prostředcích působení ve výchovném zařízení pro mladistvé, u kterých je upevnění zdravých postojů a změna hodnotové orientace v rámci společenského začlenění žádoucí. Obsahem praktické...
Představy vybraných žáků základní umělecké školy o zdravém životním stylu: studie po dvou letech
Mach, Petr ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra pedagogiky DIPLOMOVÁ PRÁCE PŘEDSTAVY VYBRANÝCH ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ UMĚLECKÉ ŠKOLY O ZDRAVÉM ŽIVOTNÍM STYLU: STUDIE PO DVOU LETECH IDEAS OF SELECTED STUDENTS OF ELEMENTARY ART SCHOOL ABOUT HEALTHY LIFESTYLE: TWO-YEAR FOLLOW UP STUDY Bc. Petr Mach Vedoucí diplomové práce: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro střední školy Studijní obor: Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - pedagogika - výchova ke zdraví Praha 2015 Abstrakt Představy vybraných žáků základní umělecké školy o zdravém životním stylu: studie po dvou letech Diplomová práce "Představy vybraných žáků základní umělecké školy o zdravém životním stylu: studie po dvou letech" navazuje na autorovu práci bakalářskou. Teoretická část práce se snaží vystihnout podstatu zdravého životního stylu v holistickém kontextu a zmiňuje se o jeho některých důležitých činitelích. Pro bližší představu jejich souvislostí a provázaností dává i určitý historický vhled. Popisuje obor Výchova ke zdraví v rámcově vzdělávacím programu pro sekundární vzdělávání, udává příklady školního vzdělávacího plánu v daném oboru a minimálního preventivního programu. V praktické části se práce pokouší nastínit představy žáků ZUŠ o zdravém životním stylu ve věku 12-14 let....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 269 záznamů.   začátekpředchozí163 - 172dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.