Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Cloud computing v práci učitele střední školy
Kozák, Petr ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Neumajer, Ondřej (oponent)
Diplomová práce je svým obsahem zaměřena na zmapování a analýzu možnosti využívání cloud computingu z pohledu pedagogického pracovníka na úrovni vyššího sekundárního vzdělávání s využitím vhodné metody evaluace a komparace cloudových technologií. Dílčí část práce je věnována ICT kompetencím učitelů a možnostem jejich dalšího rozvoje v oblasti cloud computingu, zaměřuje se přitom na modely a programy rozvoje ICT kompetencí, resp. digitálních kompetencí národního i mezinárodního významu. V praktické části práce je realizováno výzkumné šetření mezi pedagogickými pracovníky středních škol v České republice, které je zaměřeno na využívání cloud computingu s důrazem na kompetence, aktivity a práce pedagogického pracovníka. Výsledky výzkumného šetření jsou shrnuty v podobě doporučení pro další praxi.
Jednotná vizuální identita škol
Hejna, Martin ; Neumajer, Ondřej (vedoucí práce) ; Lustig, Stanislav (oponent)
Bakalářská práce "Jednotná vizuální identita škol" se věnuje problematice vizuální prezentace českých škol. Teoretická část přibližuje téma jednotné vizuální identity, popisuje její důležité prvky a fáze tvorby. Tento oddíl práce je napsán tak, aby mohl sloužit jako manuál pro správné vytvoření jednotné vizuální identity. Přiblížena je také současná situace škol v této oblasti a její porovnání se zahraničím. Emiprická část poskytuje náhled do využívání prvků jednotné vizuální identity na českých školách a míru jejich zpracování v rámci Corporate Designu. Zkoumá elektronicky dostupné materiály škol z hlediska jednotné vizuální identity a porovnává je s materiály dostupnými u komerčních subjektů. Dalším přínosem je návrh obsahu minimálního grafického manuálu pro praktické využití ve školním prostředí.
Školní metodik ICT v mezinárodním kontextu
Blažek, Jiří ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Neumajer, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o práci ICT koordinátora v různých zemích. Práce v teoretické části zkoumá roli ICT koordinátora a její dělení na práci metodickou a koordinační a zdůrazňuje důležitost oddělení této role od práce správce sítě. Dále přináší výsledky mezinárodních výzkumů z této oblasti a srovnává je s výzkumem v České republice. Srovnání výsledků přináší poznání, že situace českých ICT koordinátorů se od jejich zahraničních protějšků v zásadních bodech neliší. V rámci této práce jsem provedl vlastní výzkum mezi ICT koordinátory v USA, UK, Austrálii, Estonsku a Finsku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Přenositelnost transformace ICT výuky na 2. stupni ZŠ v Anglii do českých podmínek
Strnad, Michal ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Neumajer, Ondřej (oponent)
NÁZEV: Přenositelnost transformace ICT výuky na 2. stupni v Anglii do českých podmínek AUTOR: Bc. Michal Strnad KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. ABSTRAKT: Předmětem diplomové práce je zkoumání výuky informaticky zaměřených předmětů na 2. stupni základních škol v Anglii jako vzoru pro případnou transformaci výuky ICT na základních školách v České republice. Práce se zaměřuje na přenositelnost prvků anglické výuky Computing do českých podmínek a snaží se identifikovat především bariéry implementačních procesů. Práce si klade za cíl přinést nové podněty ke změnám v českém kurikulu ICT, které se zakládají na zkušenostech s výukou informatických předmětů v Anglii. Teoretická část práce sestává z analýzy a komparace kurikulárních dokumentů ČR a UK a ze studia odborné a publicistické literatury. Empirická část využívá dotazníkových setření obracejících se na české a anglické odborníky výuky informatických předmětů, dále rozhovorů s anglickými učiteli a pozorování výuky na anglických sekundárních školách. Na základě výsledků v obou částech práce jsou navržena doporučení pro změny vzdělávací oblasti ICT v RVP ZV. KLÍČOVÁ SLOVA: přenositelnost, Computing, kurikulum, ICT, Anglie
Jednotná vizuální identita škol
Hejna, Martin ; Lustig, Stanislav (vedoucí práce) ; Neumajer, Ondřej (oponent)
NÁZEV PRÁCE: Jednotná vizuální identita škol AUTOR: Martin Hejna KATEDRA: Informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Stanislav Lustig ABSTRAKT: Bakalářská práce "Jednotná vizuální identita škol" se věnuje problematice vizuální prezentace českých základních a středních škol. Teoretická část přibližuje téma jednotné vizuální identity, popisuje její důležité prvky a fáze tvorby. Tento oddíl práce je napsán tak, aby mohl sloužit jako manuál nebo pro správné vytvoření jednotné vizuální identity. Přiblížena je také současná situace škol v této oblasti a její porovnání se zahraničím. Empirická část mapuje existenci jednotné vizuální identity na základních a středních školách v České republice, míru jejího používání, znalost této problematiky a problémy spojené s jejím vytvořením. Výzkumné šetření zahrnuje 7 individuálních hloubkových rozhovorů s vedením základních a středních škol. Na závěr přidáváme návrh na ročníkovou práci studentů v rámci hodin IT. KLÍČOVÁ SLOVA: vizuální, identita, corporate, logo, design
Obtížnost učebních úloh v předmětech se zaměřením na ICT a informatiku na ZŠ
Fojtík, Jan ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Neumajer, Ondřej (oponent)
Cílem diplomové práce je na základě dosavadních přístupů k posuzování obtížnosti učebních úloh se zaměřením na ICT a informatiku navrhnout metodiku pro zjišťování obtížnosti úloh a ověřit ji na modelových příkladech pro ZŠ. Metodika bude reagovat na teoretická východiska, která vycházejí zejména z parametrů, forem, funkcí a specifik učebních úloh. Dalšími teoretickými východisky jsou analýza učebních úloh dle známých taxonomií, výzkumná metoda Focus group a statistické zpracování dat. Empirická část se věnuje kvalitativnímu výzkumu včetně opakovaného testování žáků ZŠ a analýze získaných dat.
Návrh systému pro analýzu znalostí a dovedností absolventů druhého stupně ZŠ při nástupu na střední školu
Bušek, Vladimír ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Neumajer, Ondřej (oponent)
Cílem diplomové práce je návrh systému umožňujícího analýzu znalostí a dovedností absolventů základních škol v různých předmětech na začátku jejich studia v 1. ročníku na střední škole formou didaktického testu v elektronické podobě s využitím uzavřených otázek. Základní struktura navrženého systému vychází z rozdělení vzdělávacích oblastí do tematických celků v souladu s rámcovým vzdělávacím programem pro základní školy. Testy pro konkrétní vzdělávací obor se sestavují z uzavřených otázek řazených do skupin dle obtížnosti, která je determinována mírou osvojení poznatků. Diplomová práce popisuje pravidla pro zadávání úloh do systému, pro vytváření testů a pro tvorbu procentuálního a slovního hodnocení. Závěrečná část diplomové práce je věnována projektovému modelu navrženého systému ve fázi požadavků. KLÍČOVÁ SLOVA: Analýza znalostí a dovedností, didaktický test, uzavřené otázky, taxonomie úloh, hodnocení, evaluace, projektový model, UP, UML
ICT kompetence učitelů
Neumajer, Ondřej ; Rambousek, Vladimír (vedoucí práce) ; Nikl, Jiří (oponent) ; Leipert, Jiří (oponent)
Tato práce se ve své teoretické části snaží analyzovat problematiku ICT kompetencí učitelů v šíři kontextu, který problematiku kompetencí učitelů (ale samozřejmě i s odkazem na kompetence žáků) reflektuje do národních kurikul, reforem školských vzdělávacích soustav a zejm. modelů přístupů k osvojování a dalších rozvíjení ICT kompetencí učitelů. Informační společnost, jejíž dimenze prostupují všemi oblastmi lidského konání, má své konsekvence vyvolané signifikantními změnami a transformací společnosti i ve vzdělávání, 4 SLAVÍK, M.: The development of competencies of University scholars. In: Schola 2006. Bratislava : Slovenská technická univerzita, 2006, ISBN 80-227-2389-4. 5 Recommendation of the European Parliament and of the Council on key competences for lifelong learning. Commission of the European Communities, 2005. Dostupné na Internetu <http://ec.europa.eu/edMrntinn/policies/2010/doc/kevrec gn.Pdf>- a tudíž i v práci učitele. Jinými slovy, prostorem, ve kterém k reformám vzdělávaní dochází, je právě aktuálně prostředí informační společnosti. Jedním z podporujících argumentů dokládajících vhodnost a potřebnost rozkrytí problematiky dotčené touto prací jsou závěry a doporučení6 konference amerického konsorcia CoSN7 (Consortium for School Networking) konané v březnu 2007 v San Franciscu. Jedná se o výzvu...
Návrh, tvorba a ověření souboru digitálních výukových objektů ve výuce vybranému tématu z učiva střední školy
Coufal, Roman ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Neumajer, Ondřej (oponent)
Učitelé vždy hledali názorné pomůcky, které by jejich žákům usnadnily proces učení. Ať už se jedná o obrázky, texty, modely či názorné pomůcky. Tyto pomůcky učitel využívá, když "sestavuje" učební jednotku, volí vhodné metody a přístupy tak, aby jeho působení u žáků vyvolalo patřičný efekt pochopení učiva a jeho osvojení. Učitel může potřebovat také metodické příručky, rady a pokyny, které mu mohou pomoci ve složitém procesu vzděláván žáků. Učitel často potřebuje evaluační nástroje pro hodnocení svých žáků, jako např. testy, úkoly, příklady atd. V dnešní moderní době se možnosti vzdělávacího procesu mnohonásobně zvětšily. Ţijeme v digitálním světě, kde i proces výuky a vyučování objevuje možnosti moderních technologií. A tak kromě klasických jsou k dispozici i pomůcky, metodiky a evaluační nástroje v podobě digitalizované či digitální. Možnosti těchto elektronických nástrojů a jejich dostupnost dalece převyšují vše, co si bylo možné představit v minulosti u pomůcek klasických.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.