Název:
Obtížnost učebních úloh v předmětech se zaměřením na ICT a informatiku na ZŠ
Překlad názvu:
Level of difficulty of assignments and exercises in ICT and cumputing subjects at basic schools
Autoři:
Fojtík, Jan ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Neumajer, Ondřej (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je na základě dosavadních přístupů k posuzování obtížnosti učebních úloh se zaměřením na ICT a informatiku navrhnout metodiku pro zjišťování obtížnosti úloh a ověřit ji na modelových příkladech pro ZŠ. Metodika bude reagovat na teoretická východiska, která vycházejí zejména z parametrů, forem, funkcí a specifik učebních úloh. Dalšími teoretickými východisky jsou analýza učebních úloh dle známých taxonomií, výzkumná metoda Focus group a statistické zpracování dat. Empirická část se věnuje kvalitativnímu výzkumu včetně opakovaného testování žáků ZŠ a analýze získaných dat.The aim of the thesis is based on the existing approaches to the assessment of the difficulty of the task of teaching with a focus on ICT and computer science to design a methodology for determining the difficulty of the task and verify it on the model examples for elementary schools. The methodology will be to respond to the theoretical background, which are based, in particular, of the parameters, forms, functions, and the specifics of teaching jobs. Other theoretical basis for the analysis of the teaching jobs are from the known taxonomies, Focus group research method and statistical data processing. The empirical part qualitative research including the multi-round testing pupils Elementary school and the analysis of the data obtained.
Klíčová slova:
analýza úloh; Focus group; informatické myšlení; Obtížnost úloh; taxonomie učebních úloh; učební úloha; assignments; computational thinking; difficulty of assignments and exercises; Focus group; task analysis; taxonomy of learning tasks