Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 301 záznamů.  začátekpředchozí146 - 155dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
THE CONSUMPTION OF BANALITY: live-streaming China
Zheng, Minghui ; DVOŘÁK, Tomáš (vedoucí práce) ; ŠIMŮNEK, Michal (oponent)
In this essay the author describes and critically reflects on the online live-streaming phenomena in mainland China. Within the last three years (2015 - 2018), online live-streaming became one of the most popular topics and potent business models in China. This relatively new media form is by now wildly accepted, to such an extent that it is used by different state departments in several cities, such as the fire department, traffic police, the communist youth league and so on and so forth. In June 2017, the number of live-stream users who had installed a streaming application was over 300 million, that is, an astonishing 45.6% of all internet users in China. In this essay, the author critically reflects on the development of this new social phenomena by creating a brief genealogy of live-streaming from its origin in game-streaming in the early years of the 21st century until today in 2018. Critical questions are asked about whether embracing whatever change called “high-tech” without hesitation, absorbing whatever new elements from any advanced models without any criticism, could cause other results worse than being technologically backwards? What happens when our private life become increasingly transparent? What does it mean to consume videos of people eating noodles in real-time? What does this desire tell us? The author also ponders upon the potential political potentiality of live-streaming and asks whether live-streaming can be used against the government, who control their online activity on a day to day basis? She also reflects on how artists can use live-streaming to make performance pieces? And, what role would chance encounters play within this context?
Estetika astronomickej fotografie
Karčáková, Ineza ; DVOŘÁK, Tomáš (vedoucí práce) ; LEDVINA, Josef (oponent)
Diplomovou prácou sa primárne venujem skúmaniu súčasnej estetiky astronomickej fotografie. Pod pojmom astronomická fotografia rozumieme dve rozdielne, ale zároveň na sebe závislé skutočnosti. Termínom je jednak zastrešené pole vedeckých obrazov astronomického výskumu, ktoré sú primárne určené pre užšiu skupinu odborne vzdelaných pozorovateľov, na druhej strane, však termínom sledujeme aj obrazy planét, hviezd či hmlovín, s ktorými sa bežne stretáva v médiách široká laická verejnosť. Tieto obrazy na nás pôsobia ako dôveryhodné fotografie, ale v skutočnosti sú to prvotné kvantitatívne údaje pracne prevedené do vizuálnych scén, v súlade s konvenciami fotografickej estetiky. K estetizácii obrazov dochádzalo už v dobe, kedy astrofotografia pracovala primárne s fotografickými doskami. Nové spôsoby detekcie a vizuálneho zobrazenia, ktoré spoliehajú na digitálne spracovanie údajov a digitálne spracovanie obrazu, transformujú tieto tradičné postupy a techniky. Zároveň na nich ale v mnohom nadväzujú: pokračujú v budovaní špecifickej estetiky astronomickej fotografie.
Podíly se jmenovitou hodnotou a bez jmenovité hodnoty v kapitálových společnostech
Komárková, Dita ; Štenglová, Ivanka (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Podíly se jmenovitou hodnotou a bez jmenovité hodnoty v kapitálových společnostech Rozdělování základního kapitálu do podílů o určité jmenovité hodnotě je tradičním přístupem uplatňovaným v právní úpravě kapitálových společností v angloamerickém a kontinentálním právním systému. Toto pravidlo lze považovat za součást pravidel tvorby a udržení základního kapitálu, který se postupně vyvíjel zejména v 19. století v souvislosti se snahou zajistit ochranu věřitelů a společníků obchodní společnosti. Jmenovitá hodnota původně sloužila jako ukazatel částky, kterou se společník obchodní společnosti zavázal vložit do obchodní společnosti jako protiplnění za nabytí jejího podílu. Jmenovitá hodnota zároveň sloužila k určení rozsahu odpovědnosti společníka. Na konci 19. století se ve Spojených státech amerických začala objevovat kritika vyznačování jmenovité hodnoty na podílech, která posléze vyústila v zavedení podílů bez jmenovité hodnoty. Opuštění tradičního přístupu a zakotvení koncepce podílů bez jmenovité hodnoty se stala posléze určitým trendem či fenoménem, který se v 20. století postupně rozšiřoval do dalších jurisdikcí, například Austrálie, Singapuru, Nového Zélandu, Hongkongu. Cílem této disertační práce je zhodnocení budoucnosti pravidla, podle kterého se základní kapitál rozděluje do podílů o pevně...
Phylogeography and population structure of two loach species (Teleostei: Nemacheilidae) in Southeast Asia
Dvořák, Tomáš ; Bohlen, Jörg (vedoucí práce) ; Říčan, Oldřich (oponent)
Sladkovodní druhy ryb ze skupin Schistura robertsi a Paracanthocobitis zonalternans patří do čeledi Nemacheilidae. Nemacheilidae jsou rozšířeni po celé Eurasii a jeden druh obývá severovýchodní Afriku. Paracanthocobitis zonalternans žije v nížinném prostředí západní části jihovýchodní Asie od centrální Barmy po severní část Malajsie. Areál rozšíření je z biogeografického pohledu velmi zajímavý, protože prochází řadou biogeografických bariér, jmenovitě hranicí mezi Indickou a Indočínskou faunou podél řeky Salween, Krajskou šíjí, linií Surat thani - Krabi a linií Kangar - Patani. K této studii bylo za použití genetických (mitochondriální a jaderné sekvence), morfologických a geologických dat, využito přibližně 250 jedinců z 62 lokalit pokrývajících celý areál rozšíření Genetická data z analyzovaného materiálu ukázala sedm hlavních linií odrážejících biogeografii areálu, s minimálním výskytem překryvu, ale s několika výskyty druhotného kontaktu. Datování událostí ukázalo, že P. zonalternans vznikl před 18 ml a biogeografické analýzy ukázaly, že se tak stalo v oblasti Tenasserim (jižní Barma). Změny hladiny světového oceánu měly velký vliv na formování zmiňovaných genetických linií. U jedné z linií, která již ve fylogenetických analýzách byla výrazně vzdálená ostatním, podpořily morfologické analýzy...
Bezkamerová fotografie Běly Kolářové
Tomková, Zuzana ; LEDVINA, Josef (vedoucí práce) ; DVOŘÁK, Tomáš (oponent)
Úvodní část práce přináší stručné shrnutí historické geneze bezkamerové fotografie v kontextu obecných dějin fotografie. V souladu s koncepcí G. Batchena práce zdůrazňuje autonomii tohoto technologického a vyjadřovacího postupu a kvalitativní souměřitelnost s postupy a projevy klasické kamerové fotografie. Tato „historie fotogramu“ vrcholí v rozvoji avantgardních fotografických experimentací, zejména v systematickém rozpracování Man Rayových „rayogramů“. Vůči avantgardnímu konceptu (dadaismus, Bauhaus, prvky grafického konstruktivismu) se vymezuje pojetí Běly Kolářové z počátku 60. let 20. století, jež tvoří vlastní téma práce. Specifické postupy a konkrétní výsledky její tvorby („umělé negativy“, „rentgenogramy kruhu“, „kresby světlem“) jsou sledovány v kontextu tvůrčích experimentací české umělecké scény té doby: vizuální poezie, koláže J. Koláře, český informel, neokonstruktivismus a geometrická abstrakce, skupiny Konfrontace a Křižovatka. Originalita přínosu Běly Kolářové je reflektována skrze analýzu interpretačních prací české kunsthistorie (J. Hlaváček, J. Valoch, K. Císař, J. Padrta aj.). Práce zdůrazňuje, čím se její tvorba fotogramů konvenčním klasifikacím vymyká a v čem konkrétně se vztahuje k neodvozeným tvůrčím zdrojům a konceptualizacím (M. Duchamp, R. Caillois, surrealismus, W. Benjamin). Z těchto komparativních aspektů vyplývají závěry zobecňující přínos a význam bezkamerové fotografie Běly Kolářové jako legitimní části dějin českého výtvarného umění 2. poloviny 20. století.
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Hude, Pavel ; Dvořák, Tomáš (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Rozdělení území dvěmi osami-stavební a pochůzna.Prodloužení os formální části zahrady do nové.Křížení os vytyčuje prostory pro nové budovy a záhony.
Figury a stopy paměti. Proměny dynamiky kulturní paměti ve vztahu k vizuální kultuře
Průchová, Andrea ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Činátl, Kamil (oponent) ; Reifová, Irena (oponent)
dizertační práce Práce se zabývá vizuálním obsahem médií oficiální paměti, konkrétně vizuálním materiálem dějepisných učebnic a výstavní expozicí Národního muzea. Zkoumá formální i obsahové rysy zobrazování čtyř klíčových událostí moderních československých a českých dějin, jež vstoupily do povědomí široké veřejnosti jako "osmičkové" události; tj. založení Československa (1918), podpis mnichovské dohody (1938), komunistický převrat (1948) a invazi vojsk Varšavské smlouvy (1968). Způsoby zobrazování těchto událostí navíc vztahuje k problematice politické tranzice roku 1989. Pomocí smíšeného výzkumu zkoumá vzorek učebnic vydaných během komunistického období (1967, 1973, 1982, 1983, 1983), postkomunistické éry (1995, 1996, 1999, 1999, 2000, 2009, 2011) a exponátů pocházejících ze stálé výstavy Křižovatky české a československé státnosti (otevřena 2009). Ve svých závěrech práce představuje 34 vizuálních paměťových figur vážoucích se k zobrazování zvolených historických událostí. Poukazuje na cirkulaci těchto výjevů mezi médiem učebnice a historické expozice, čímž navazuje na dynamické pojetí paměti rozpracované v teoretické části práce. Nachází rozdíly, avšak i shody v obsahovém pojetí obrazové reprezentace moderních dějin dějepisnou didaktikou komunistického a postkomunistického období a označuje...
Analýza funkčního modelu Otevřeného archivního informačního systému (OAIS)
Lambertová, Jana ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Pokorný, Radek (oponent)
Práce má za cíl popsat dlouhodobou ochranu digitálních dokumentů, vývoj, cíle a základní pojmy dlouhodobého uchovávání, jako např. popis metadat, migrace, standardy METS a PREMIS. Hlavním cílem práce je detailní rozbor funkčního modelu OAIS, digitální archivace a definování základních procesů a OAIS systému v digitálním archivu. Práce detailně popisuje hlavní části modelu, role, informační model a informační balíčky OAIS. Úkolem je zjistit na jaké bázi jednotlivé části modulu pracují a co je potřeba k tomu, aby tento systém fungoval v archivu. Cílem práce je ověřit rozsah OAIS, jeho využití v archivu a jaké klade nároky na její implementaci.
Po stopách reálného
Pustina, Petr ; ŠERÝ, Ladislav (vedoucí práce) ; DVOŘÁK, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce Po stopách reálného - tautologická halucinace a technické obrazy se zabývá vztahem technického obrazu a skutečnosti. Fotografie je obvykle chápána jako věrné zobrazení světa před objektivem. Tato práce skrze teorie Jeana Baudrillarda a Viléma Flussera poukazuje naopak na to, že fotografie není otiskem světa a je znakovým systémem, který neodkazuje ke světu kolem nás, nýbrž jen k jiným reprezenčním modelům, které jí předcházeli.
Google street view v současné fotografii
Levitner, Šimon ; DVOŘÁK, Tomáš (vedoucí práce) ; JANOŠČÍK, Václav (oponent)
Rozbor Google street view coby nástroje k nahlížení světa skrze poměrně přesvědčivou virtuální realitu, která svoji uvěřitelnost staví na dojmu extenze nejpoužívanější mapy. Možnosti jeho využití v umělecké praxi zkoumám na příkladech tří umělců - Jona Rafmana, Mishky Hennera a Michaela Wolfa. Práce se věnuje porovnání jednotlivých přístupů, které by mělo sloužit jako nástroj k lepšímu pochopení, jak můžeme na GSV nahlížet, případně kam ho v rámci fotografického kontextu zařadit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 301 záznamů.   začátekpředchozí146 - 155dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.