Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 173 záznamů.  začátekpředchozí144 - 153dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role nízkoprahového zařízení malého města
Jež, Radomír ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Bakalářská práce pojednává o nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež a jeho roli na malém městě. První čtyři kapitoly jsou čistě teoretické a spíše obecného charakteru. V první kapitole se zabývám jeho ukotvení v legislativě, jaké poskytuje služby, průběh poskytování služeb a osobami, které v těchto zařízeních pracují. Ve druhé kapitole se zaměřuji na cílovou skupinu pro tato zařízení, jaké jsou její hlavní charakteristiky, vývoj a možné rizikové chování, kterého se dopouští. Ve třetí části se zaměřuji na definici malého města. Sociální strukturu obyvatelstva, školství a možnosti alternativního vyžití pro děti a mládež. Ve čtvrté kapitole již popisuji konkrétní zařízení, které je zaměřeno pro klientelu typického malého města. Pro popis zařízení byly využity archivní spisy, ročenky a informace sdělené pracovníky zařízení. Poslední část práce je výzkumná. Nejprve jsem si určil dle teoretických poznatků z příslušné literatury výzkumné otázky a způsob, jakým je budu ověřovat. Samotný průzkum pak byl proveden nejprve dotazníkovou metodou, kdy klienti za účasti dospělé osoby vyplňovali dotazníky. Respondenti dotazníkového šetření byli vybírání náhodně bez ohledu na věk a pohlaví. Jedinou podmínkou byla dlouhodobá návštěvnost. Dotazníky byly následně zpracovány, dle odborné literatury do tabulek a grafů....
Montessori pedagogika v českém školství
Havlíková, Renata ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce zpracovává uplatnění montessori pedagogiky v českém prostředí. Úvodní kapitoly této práce se věnují životu a dílu Marie Montessori, základním antropologický myšlenkám a principům, dále pak vývoji montessori pedagogiky. Deskriptivní metodou práce mapuje současné zastoupení institucí a základních škol, které v českém prostředí působí. Další kapitoly obsahují případové studie dvou pražských Montessori základních škol. Výsledky této práce poukazují na to, že pedagogika Marie Montessori není jen strnulou koncepcí, nýbrž pedagogikou, která je stále schopna rozvoje v rámci živého procesu v praxi.
Vybrané výchovné problémy žáků ubytovaných v konkrétním domově mládeže
Blažková, Olga ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vybranými výchovnými problémy žáků ubytovaných v konkrétním domově mládeže. Vysvětluje funkci a náplň domova mládeže, vymezuje dané vývojové období a s ním spojené vývojové úkoly, které nám pomohou vysvětlit a pochopit chování a jednání adolescentů. Dále jsou uvedeny charakteristiky výchovných problémů a rizikového chování dospívajících. Nejdelší úsek je věnován popisu vybraných typů rizikového chování. Teoretická část je doplněna částí praktickou. Na základě kvalitativního šetření se zmiňují nejčastější výchovné problémy, u těchto se následně analyzují vybrané kazuistiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 173 záznamů.   začátekpředchozí144 - 153dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.