Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 159 záznamů.  začátekpředchozí138 - 147dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj pohybových návyků a dovedností u dětí na pražských školách
Hájková, Klára ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Přívratský, Vladimír (oponent)
Cílem mé bakalářské práce bylo vytvořit motorické testy a podle různých kritérií vybrat jedince, kteří byli podrobeni těmto testům. Bakalářská práce se skládá z části teoretické a praktické. V teoretické části jsem shrnula problematiku pohybu a další navazující témata. V praktické části jsem využila metodu testování. Následně po provedení testů s vybranými jedinci jsem vyhodnotila výsledky, které jsem porovnala s odbornou literaturou (viz. Měkota). Mohla jsem tak vyhodnotit, zda se shodují či neshodují se správným motorickým vývojem dětí v jednotlivých motorických schopnostech (síla, rychlost, vytrvalost, obratnost, pohyblivost). Klíčová slova: motorické testy, pohyb, motorický vývoj, motorické schopnosti
Specifické vývojové poruchy učení a syndrom ADHD a ADD - pilotní analýza změn v průběhu školní docházky
Bajerová, Jitka ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Přívratský, Vladimír (oponent)
Diplomová práce se zabývá dostupnými poznatky z oblasti neurovědy, pedagogiky i psychologie, které jsou zaměřené na specifické poruchy učení (SPU) a syndrom ADHD/ADD. Podrobně jsem popsala jednotlivé charakteristiky, etiologii, projevy, reedukaci a diagnostiku vývojových poruch učení a syndromu ADHD/ADD. Pomocí standardizovaných testů českého jazyka jsem vyhledala ve dvou prvních třídách žáky s možným předpokladem nějaké specifické vývojové poruchy učení. Poukázala jsem na důležitost zachycení jejich počátečních problémů. Zjistila jsem výskyt SPU u žáků na 2. stupni základní školy. Výzkum jsem uskutečnila na Základní škole Laudova (ulice Laudova 1024, Praha 17 - Řepy). Z výzkumu jsem získala data, která byla statisticky zpracována. Informace o výskytu SPU u žáků na 2. stupni mi byla poskytnuta vedením školy. Z výzkumu vyplynulo, že v Testu rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky rozložení vzorku odpovídá 16,66667 %. To souhlasí s I. hypotézou. II. hypotéza o tom, že děti, které mají špatné výsledky v testech v časovém období listopad, leden a březen, mají špatné výsledky i v časovém období květen a červen se nepotvrdila. Ve III. hypotéze se potvrdilo, že ve všech provedených testech rozložení vzorku nepřekročilo 25 %. U IV. hypotézy se nepotvrdily rozdíly mezi pohlavími, které by byly vázané...
Zdravý životní styl vysokoškolského studenta
Nezavdalová, Kateřina ; Přívratský, Vladimír (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Souhrn V úvodu diplomové práce jsou shrnuty základní informace o zdraví a zdravém životním stylu zaměřeném na věkovou kategorii vysokoškolských studentů. Jsou zde také uvedeny správné stravovací návyky, zdravá výživa, pitný režim, spánek a pohybová aktivita. Dále jsou zde shrnuty determinanty nejvíce poškozující zdraví, jako je kouření, nadměrný konzum alkoholu, zneužívání drog, nadměrná psychická zátěž a rizikové sexuální chování. V praktické části je dotazníkovým šetřením zmapována úroveň životního stylu vysokoškolských studentů na různých vysokých školách v Praze. Pro vyhodnocení mého dotazníkového šetření jsem vyvinula vlastní metodu s vlastní stupnicí pro zdravý životní styl. Důvodem pro vyvinutí vlastní metody bylo, že v žádné publikaci zabývající se životním stylem jsem nenašla dostačující stupnici ani metodu, která by komplexně zahrnovala všechny oblasti obsažené v mém dotazníkovém šetření. Výsledky jsou znázorněny v grafech a porovnány mezi sebou nejprve v jednotlivých oblastech životního stylu a poté celkově vyhodnoceny podle normy pro zdravý životní styl. Přílohou práce je dotazník využívaný při dotazníkovém šetření na čtyřech vysokých školách v Praze
Gene flow and its consequences for microevolution in Taraxacum (Asteraceae)
Marván, Richard ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Brdička, Radim (oponent) ; Lhota, Stanislav (oponent)
Souhrn Mikrosatelity(SIR,)se vyskytujív hojnémpočtuv genomechvšechŽijícíchorganismů,kde jsou téměřrovnoměrněrozmÍstěny,tudížjako analytickýchmarkerŮjich lze využÍtprakticky pro jakýkolivgenetickýúčeLNěkteréSIR /okusyvykazujíextrémněvysokou alelickou variabilitu.Jsou obecně snadno izolovatelnéi z velmiomezenéhozdroje DNA a rychlereplikovatelnépolymerázovou řetězovou reakcÍ(PCR) Díky svým mimořádným vlastnostemse sťa/yatraktivníma populárnÍm nástrojemv mnoha biologickýchaplikacích,Jádro diseftačnípráce tvořípět kapitolpředstavujÍcÍch projekty,v nichžjsme studovaliautozomálnínebo na chromozomY vázané STR lokusy' NašecÍle bylynásledujÍcÍ:(i)Prozkoumatalelickéfrekvencev souboruautozomálníchSTR markerŮ,odhadnout standardnÍpopulačněa forenzněgeneticképarametrya provéstmezipopulačnÍsrovnánÍalelických frekvencÍ;(ii) navrhnout pŮvodnÍ Y_chromozomálnÍSTR multiplex sysÍémk analýze vysoce polymoffníchlokusůa vyhodnotitjej s ohledemna možnévyužitÍpro forenzněa populačněgenetické účely;a (iii)uskutečnitprunÍstudiiu skupinydruhuPan paniscus,v nÍžby kombinacebehaviorálních údajŮo samčÍsociálnÍhierarchiia samčÍmúspéchuv pářenÍa paternitnÍchdat umožnilaprověřit Vzorec vztahŮ mezi těmito proměnnými a následně zhodnotit možnédŮsledky stanovených přÍbuzenskýchvztahŮpro chovná opatřeníve skupině.S těmitozáměry...
Ekologické kontexty v teorii a praxi výtvarné výchovy
Vršková, Olga ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent) ; Slavík, Jan (oponent)
Disertační práce mapuje transdisciplinární prostředí na rozhraní mezi výtvarnou výchovou a environmentální výchovou. Popisuje přístupy k realizaci cílů environmentální výchovy založené na principech výtvarné výchovy. Ukazuje možnosti, výhody i úskalí plynoucí z provazování environmentální a výtvarné výchovy. Vykresluje terminologické zázemí environmentální výchovy a výchovy k trvale udržitelnému rozvoji realizované v rámci výtvarné výchovy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Metody molekulární biologie ve forenzní genetice jako téma odborné přednášky na SŠ gymnaziálního typu
Vlasáková, Jana ; Přívratský, Vladimír (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Během psaní této práce jsem měla možnost nejen se dovědět něco o metodách molekulární biologie ve forenzní genetice a dalších oborech, které tyto metody také využívají, ale i o sobě. Nikdy bych nevěřila kolik hodin jsem dokázala nejít spát, abych práci dokončila. Při realizaci výzkumu jsem byla překvapena velkým zájmem nejen pedagogů, ale i některých žáků o tuto problematiku. Současně však bylo zřejmé, jak málo byli tito lidé o celé problematice informováni. Při pátrání po původu alespoň nějakých informací, jsem zjistila, že pochází ze sledování televizních seriálů. Pro laickou veřejnost jsou to však pouze kusé informace. Chybí vysvětlení jednotlivých postupů, které se pro nezasvěceného laika stávají jakýmsi "mícháním kouzelných lektvarů".
Výzkum významu steroidních hormonů pro chování primátů - metody a interpretace
Štětinová, Barbora ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Přívratský, Vladimír (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám výzkumem významu steroidních hormonů, především testosteronu a kortizolu. Práce obsahuje souhrnné informace o steroidních hormonech, o zvlášnostech jejich metabolismu, o jejich systémovém působení a vlivu na chování. Cílem této práce bylo dát dohromady metodickou část dané problematiky. Jakými způsoby popisuje literatura možnosti zpracování vzorků obsahujících steroidní hormony.
Homeostáza člověka z pohledu kybernetiky a modelování vybraných témat ve výuce
Lapeš, Jakub ; Novák, Daniel (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Předmětem diplomové práce je kybernetický pohled na některé fyziologické děje probíhající v lidském organismu, které udržují stálost jeho vnitřního prostředí. Cílem je propojení biologické a kybernetické tématiky s možností uplatnění ve výuce na gymnáziích. Jsou zde probírány základy kybernetických metod a postupů, charakteristika živých soustav, vybrané fyziologické regulace lidského organismu, principy modelování a simulace biologických systémů, některé další mezipředmětové vztahy a vybrané didaktické aspekty řešené problematiky. Výsledkem pak je vytvoření názorného mezioborového vztahu (s příslušnou výukovou aplikací), mezi biologickými a technickými vědami, a návrh jeho možného začlenění do výuky na středních školách gymnaziálního typu. Jedním z východisek pro diplomovou práci jsou poznatky z vlastní pedagogické praxe.
Růst, vývoj a vybrané demografické údaje makaků rhesusů (Macaca mullata) žijících v zajetí
Malá, Tereza ; Přívratský, Vladimír (oponent) ; Vančata, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá generačními rozdíly v růstu hmotnosti, výšky a výšky v sedě u makaků rhesusů (Macaca mulatta) chovaných v zajetí z primatologického centra v Konárovicích v České republice a z primatologického centra v Soči v Rusku. Dále se zaměřuje také na sezónnost měsíců narození a pohlavní poměr narozených jedinců v jednotlivých generacích. Teoretická část obsahuje základní informace o makaku rhesusovi a o historii primatologických studií.. V praktické části jsou zpracována longitudinální a demografická data podle jednotlivých generací. Poslední část je didaktická, která představuje makaka rhesuse, jako modelový druh úzkonosého primáta, a dále podává základní informace o primátech vhodné pro výuku na ZŠ a SŠ. Klíčová slova: makak rhesus (Macaca mulatta), longitudinální studie, somatometrie, sezónnost, demografie, didaktika primátů
Centrální nervový systém - specifické vývojové poruchy učení, koordinace a hyperaktivita na 1. stupni ZŠ
Bajerová, Jitka ; Přívratský, Vladimír (oponent) ; Vančata, Václav (vedoucí práce)
Předkládaná práce se zabývá dostupnými poznatky týkajícími se charakteristik, příčin, diagnostiky, ale i náprav jednotlivých specifických vývojových poruch učení a syndromu ADHDa ADD. Cílem mé bakalářské práce je snaha o zachycení současných poznatků týkajících se daného tématu. Záměrem mého výzkumu bylo zjistit situaci výskytu specifických vývojových poruch učení a syndromu ADHD na 1. stupni Základní školy Laudova (ulice Laudova 1024, Praha 17 Řepy). Moje hypotéza vycházela z nastudované odborné literatury, ve které se uvádí, že nejčastěji se mezi dětmi (hlavně u chlapců) vyskytuje dyslexie. A také, že syndrom ADHD se vyskytuje též u chlapců častěji než u dívek. Výzkum jsem uskutečnila na 1. stupni výše jmenované základní školy. Získala jsem konkrétní údaje o četnosti výskytu jednotlivých specifických vývojových poruch učení a syndromu ADHD v jednotlivých třídách. Z mého výzkumu na vybrané základní škole vyplynulo, že je zde diagnostikováno nejvíce žáků s dysortografií. Dyslexie se na vybrané škole objevuje v četnosti výskytu na 2. místě s větším počtem diagnostikovaných chlapců. Potvrdila se mi hypotéza, že syndrom ADHD se vyskytuje opět častěji u chlapců než u dívek. Z potvrzených hypotéz plyne, že se teorie o výskytu ADHD a dyslexie u chlapců potvrzuje. Zpracováním získaných údajů a jejich porovnáním s...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 159 záznamů.   začátekpředchozí138 - 147dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.