Název:
Centrální nervový systém - specifické vývojové poruchy učení, koordinace a hyperaktivita na 1. stupni ZŠ
Překlad názvu:
Central nervous system - specific developmental disorders in learning, anatomic coordination and hyperactivity in primary school
Autoři:
Bajerová, Jitka ; Přívratský, Vladimír (oponent) ; Vančata, Václav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předkládaná práce se zabývá dostupnými poznatky týkajícími se charakteristik, příčin, diagnostiky, ale i náprav jednotlivých specifických vývojových poruch učení a syndromu ADHDa ADD. Cílem mé bakalářské práce je snaha o zachycení současných poznatků týkajících se daného tématu. Záměrem mého výzkumu bylo zjistit situaci výskytu specifických vývojových poruch učení a syndromu ADHD na 1. stupni Základní školy Laudova (ulice Laudova 1024, Praha 17 Řepy). Moje hypotéza vycházela z nastudované odborné literatury, ve které se uvádí, že nejčastěji se mezi dětmi (hlavně u chlapců) vyskytuje dyslexie. A také, že syndrom ADHD se vyskytuje též u chlapců častěji než u dívek. Výzkum jsem uskutečnila na 1. stupni výše jmenované základní školy. Získala jsem konkrétní údaje o četnosti výskytu jednotlivých specifických vývojových poruch učení a syndromu ADHD v jednotlivých třídách. Z mého výzkumu na vybrané základní škole vyplynulo, že je zde diagnostikováno nejvíce žáků s dysortografií. Dyslexie se na vybrané škole objevuje v četnosti výskytu na 2. místě s větším počtem diagnostikovaných chlapců. Potvrdila se mi hypotéza, že syndrom ADHD se vyskytuje opět častěji u chlapců než u dívek. Z potvrzených hypotéz plyne, že se teorie o výskytu ADHD a dyslexie u chlapců potvrzuje. Zpracováním získaných údajů a jejich porovnáním s...This presentation deals with and partially summeries available data, which are relevant to characteristic, causes and diagnostics, but also correcting each of specific growing disorders in learning and syndrom ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) and ADD (Attention Deficit Disorder). My aim of this bachelor thesis presentation is to pursue realization of current knowledge regarding this matter. The intention of my study was to discover specific growing disorders in learning and the ADHD syndrome on the first level in Laudova Elementary School, Repy. My hypotheses are based on studies of well-known specialist, in which it says that with children, both dyslexy and the ADHD syndrome occurs more with boys than girls. 1 completed this experiment in Laudova School. I received concrete evidence about the number of specific growing disorders in learning and of the ADHD syndrome, from each class. From my experiment at Laudova School, follows that most pupils are diagnosed with dysorthography. The dyslexy is the second place at this school with more boys affected. This confirms the hypothesis that the ADHD syndrome occurs more in boys than girls. This experiment proves that the studied expert theory is correct. Processing of these facts and comparing them with expert studies, I came to the conclusion that...