Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 141 záznamů.  začátekpředchozí132 - 141  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Průniky hudebních a cizojazyčných dovedností u dětí předškolního věku (z hlediska soudobých proměn vzdělávání)
Píclová, Olga ; Váňová, Hana (oponent) ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce)
Práce navazuje na bakalářkou práci "Získávání cizojazyčných zkušeností prostřednictvím integrace múzických činností u dětí v předškolním věku". Zaměřuje se na jazykovou propedeutiku dětí v mateřské škole. Získávání cizojazyčných dovedností v předškolním věku je realizováno formou integrované výuky s odpovídajícími psychologickými aspekty. Práce charakterizuje psychologii cviku v procesu získávání cizojazyčných dovedností u dětí v předškolním věku. Experimentálně ověřuje propojení hudebních a cizojazyčných dovedností. Bude vhodným materiálem pro pedagogické využití v mateřských školách.
Píseň v rozvoji hudebnosti žáků 1. stupně základní školy
Vajdlová, Helena ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
Předmětem předkládané DP je postihnout úlohu písně v rozvoji hudebnosti žáků 1. stupně základní školy a stanovit závazná kritéria při volbě písňového repertoáru. Práce má část teoretickou, která analyzuje pedagogická východiska při práci s písní a stanoví závazná kritéria výběru písní (kritérium esteticko-umělecké, vzdělávací, výchovné, pestrosti a rozmanitosti výběru, technické náročnosti). Každé z těchto kritérií je blíže analyzováno, zvýšená pozornost je věnována požadavku esteticko-umělecké hodnoty zvolené písně. Zároveň kritériím výchovně vzdělávacím s důrazem na psychologický přístup žákovi. Práce přihlíží též novým tendencím, které se objevují v souvislosti s RVP a zdůrazňuje výchovné hledisko při práci s písní. Vymezená kritéria z teoretické části práce se promítají do části praktické, která přináší podrobnou analýzu cyklu "Die Kinderlieder" (Dětské písně) J. K. Vaňhala a nejsou zde opomenuty také metodické pokyny usnadňující učitelům nácvik těchto písní a jejich výchovně-vzdělávací využití.
Získávání cizojazyčných zkušeností prostřednictvím integrace múzických činností u dětí v předškolním věku
Píclová, Olga ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Cílem této práce je vytvořit sytém získávání cizojazyčných zkušeností v anglickém jazyku u dětí 5-6 letých. Systém je založen na prolínání uměleckých činností s anglickými slovy a základními slovními spojeními. Prostřednictvím zpěvu, hry na Orffovy nástroje a pohybu tak dochází k snadnějšímu zapamatování anglických slov a slovních spojení. Elementární umělecké činnosti jsou spojeny s emocionálním prožíváním. Tak se prohlubuje zájem o anglický jazyk. Práce je spojena s výzkumem, který je v závěrečné části vyhodnocen. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The proportion of piano at the profiles of future teacher of Music - Music Education
Kistyová, Ľubica ; Poledňák, Ivan (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent) ; Medňanská, Irena (oponent)
Hlavnou témou dizertačnej práce je poukázať na význam klavírnej hry pri umeleckom i osobnostnom formovaní učiteľa hudby. Autorka zdôrazňuje potrebu dostatočne rozvinutých klavírnych zručností učiteľa ako propagátora umeleckých diel a tiež ako iniciátora hudobno-tvorivých činností. Analyzuje rôzne stupne a formy klavírnej prípravy, všíma si ich pozitíva i nedostatky. Upozorňuje na profesionálnosť tejto prípravy, založenej na komplexnom, celostnom prístupe k osobnosti interpreta. Vo vysokoškolskom študijnom programe Hv nachádza mnohoraké využitie klavírnej hry na základe interdisciplinárnych vzťahov. Reflektuje tvorbu a priebeh niektorých modelových umelecko- pedagogických prezentácií vysokoškolákov v predmete didaktika Hv s využitím klavírnej tvorby pre deti ako základu najmä k percepčným hudobným činnostiam. Študenti sú motivovaní k potrebe vlastnej interpretácie počúvaných skladieb v pedagogickej praxi. "Živou" klavírnou hrou môžu účinnejšie pôsobiť na hudobno-zážitkový svet detí. Autorka tým nastoľuje východisko pre skvalitňovanie umeleckého i osobnostného profilu učiteľa hudby - hudobnej výchovy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Orffův Schulwerk v přípravných odděleních dětských sborů
Kopřivová, Jitka ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
v diplomové práci jsem se pokusila o konkrétní aplikaci principů Orffova Schulwerku do prostředí českých přípravných oddělení dětských sborů. Ačkoli známe některé principy Orffova Schulwerku již z dob Jana Amose Komenského, jeho vlastní vznik datujeme až do třicátých let 20. století. Carl Orff tehdy působil jako vedoucí hudebního oddělení vzdělávacího institutu Dorothee Gůntherové v Mnichově, jehož hlavním cílem bylo znovuobjevení přirozené jednoty hudby a pohybu: "Ais ich 1924 die Günther- Schule gründete, war es meine Absicht, einen Weg zur Wiederherstellung der naturgegebenen Einheit von Musik und Bewegung - Musik und Tanz - zu finden. Ein Weg, der nicht nur für einige intuitive Künstler gangbar sein, sondern der eine pädagogische Lösung bringen sollte, die es ermöglichte, allgemein im Menschen wieder rhythmische Schwingung, Aufnahme- und Gebefähigkeit, Tanz und Musizierlust zu erwecken." '"'^ Při hledání vhodné taneční hudby vyšel Orff, na rozdíl od předešlých pedagogů opírajících se o klavírní doprovod, z uplatnění klasických bicích nástrojů. Poprvé se setkáváme se spojením bicích nástrojů a tance setkáváme u tance "Čaroděj nice" ztvárněné Mary Wigmanovou, ve kterém improvizaci tanečníka spontánně doprovází skupina hráčů na rytmické bicí nástroje (činely, tympány, gongy apod.). Ze skupiny klasických...
Činnosti navazující na poslech hudby na ZŠ
Roubíčková, Olga ; Váňová, Hana (oponent) ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce)
Diplomová práce předkládá odbomě-teoretické pojednání o problematice poslechových aktivit v rámci výuky hudební výchovy na 1. stupni základní školy. Hudební poslech je nedílnou součástí hudební výchovy na ZŠ. Jeho funkce je pro hudební výchovu nezbytná. Efektivnost poslechových činností na ZŠ závisí na mnoha faktorech, které byly zkoumány z hlediska jejich funkčnosti. Požadavky aktivní formy poslechu a s ní související poslechové činnosti vedou k otázce, jakým způsobem a v jaké míře se s touto problematikou vyrovnávají učebnice hudební výchovy pro 1. stupeň základní školy. Byla provedena analýza učebnic z hlediska problematiky poslechových činností a na jejím základě byl zhotoven návrh poslechového repertoáru doplněný metodickými postupy práce. Jednotlivé příklady byly vybrány s ohledem na hudební schopnosti a dovednosti žáků na 1. stupni ZŠ. Tvořivost je základem pro rozvoj hudebního myšlení. Metody rozvíjející hudební tvořivost jsou na základních školách důležitou součástí vyučování. Kooperativní vyučování, projektová metoda nebo využití informační technologie v HV jsou metody, kterými lze docílit rozvoje žákovy hudební tvořivosti. Návrh na způsob práce s těmito metodami rozvíjejícími hudební tvořivost v návaznosti na hudební poslech jsou další součástí práce. V poslední kapitole je uvedena sebereflexe...
Lidová píseň jako zdroj inspirace v činnosti pojetí v hodinách hudební výchovy na ZŠ
Brabníková, Klára ; Herden, Jaroslav (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Hlavní myšlenkou této práce je píseň jako živý organismus, který se stále vyvíjí. Mým záměrem je seznámit učitele s lidovou písní do hloubky, v širších souvislostech a naznačit směr, jakým by se mohla píseň ubírat, aby byla opět aktuální a pro mladé lidi populární. Teprve na základě tohoto poznání je možné stavět a vhodně používat píseň jako inspirační zdroj. Práce se skládá ze tří obsáhlých částí. První dvě jsou teoretického rázu a jakýmsi souhrnem poznatků o dané problematice, poslední má pak ráz praktického využití poznatků v činnostním pojetí v hodinách HV pro osmý ročník ZŠ. Proč jsem si vybrala právě tento ročník? Tento ročník by měl být již na dobré hudební úrovni jak po teoretické tak praktické stránce a jeho osnovy jsou tématu nejblíže. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Výběr písní k progresivnímu systému intonačních prvků v hudební výchově na I. stupni základní školy
Vondráková, Edita ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Jenčková, Eva (oponent)
Diplomová práce j e zaměřena na rozvoj intonačních dovedností na 1. stupni základní školy. Na základě rozboru metodických materiálů byly stanoveny kritéria pro nárůst intonačních prvků a podle těchto kritérií byl sestaven návrh písní pro jednotlivé ročníky. V závěru práce je vždy pro jeden ročník 1. stupně vybrána píseň, na které je předveden námět pro její nácvik. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Aplikace pro monitorování finančních dokumentů v projektu
Vašek, Ladislav ; Váňová, Hana (oponent) ; Dydowicz, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a realizací VBA aplikace v prostředí Microsoft Excel. Cílem této práce je připravit návrh a realizovat aplikaci pro firmu IBM, která bude pomáhat sledovat data z finančních souborů od firemních dodavatelů, vytvářet nad nimi souhrny a pohledy, umožní filtrování a bude připravovat reporty pro projektové manažery a vedení firmy.
Demograficko-socioekonomická analýza kraje Vysočina
Váňová, Hana
Závěrečná práce se věnuje analýze demograficko-socioekonomických ukazatelů na území Kraje Vysočina v období let 2001--2013. Samotná analýza je zaměřena na strukturu a dynamiku obyvatelstva a na situaci na trhu práce. Jsou hodnoceny ukazatele spojené s počtem obyvatel, jeho vývojem (úmrtnost, porodnost, migrace) a pohybem (dojížďka a vyjížďka do zaměstnání a škol) a struktura obyvatelstva dle věku. Diplomová práce se také zaměřuje na ekonomickou strukturu obyvatelstva a ukazatele charakterizující trh práce, jako je míra registrované a dlouhodobé nezaměstnanosti a poměr nabídky a poptávky na trhu práce. U vybraných charakteristik je pomocí použití vhodné trendové funkce predikován odhad budoucího vývoje až do roku 2020. Ze zjištěných údajů je hodnocen socioekonomický stav Kraje Vysočina a vyvozeny závěry sloužící jako doporučení pro zlepšení situace na daném území.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 141 záznamů.   začátekpředchozí132 - 141  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.