Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 161 záznamů.  začátekpředchozí127 - 136dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role přípravné třídy v prevenci specifických poruch učení
Malinová, Jana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Cílem diplomová práce "Role přípravné třídy v prevenci specifických poruch učení" je porovnání intervence mateřské školy a přípravné třídy základní školy u dětí s odkladem školní docházky. Práce popisuje všechny druhy specifických poruch učení. Detailně rozpracovává speciálně pedagogickou diagnostiku rizikových faktorů specifických poruch učení. Nabízí ucelenou metodiku časově nenáročného orientačního testování rizikových faktorů specifických poruch učení u dětí před nástupem školní docházky. Tato metodika byla použita při testování dětí s odloženou školní docházkou na začátku školního roku a v březnu téhož školního roku. Vyhodnocení výsledků testování jednotlivých účastníků výzkumu je zpracováno graficky, je doplněno kazuistikou a zdokumentováním kresebné a grafomotorické tvorby. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Role mateřské školy v diagnostice a rozvoji školní zralosti
Kovaříková, Jana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám diagnostikou školní zralosti a možnostmi jejího rozvoje. V teoretické části popisuji předškolní období jako takové, dále se zaměřuji na mateřské školy pracující v programu Začít spolu. Poté uvádím znaky školní zralosti a možnosti jejich rozvoje a nakonec teoretické části se zabývám Pedagogicko - psychologickou diagnostikou školní zralosti. V praktické části jsem se zaměřila na to, jak mateřské školy s programem Začít spolu pracují s předškoláky a s dětmi s odkladem školní docházky, zajímalo mě také, zda má program Začít spolu nějaké speciální postupy pro rozvoj školní zralosti.
Slovní zásoba současné dětské populace
Pánková, Tereza ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Předkládaná práce se zabývá lexikálně-sémantickou rovinou jazyka u dětí předškolního věku. Zaměřuje se na slovní zásobu aktivní i pasivní. První část nastiňuje teoretický základ za použití odborné literatury. Pojednává o vývoji řeči z hlediska jazykových rovin, diagnostice a vývoji slovní zásoby a osobnosti dítěte předškolního věku. V praktické části je pak popsán vlastní výzkum slovní zásoby, který byl proveden za použití testu Test aktivní a pasivní slovní zásoby, který byl vytvořen na podkladě zahraničního testu CREVT-2 a hodnotí úroveň slovní zásoby. Testování bylo realizováno ve čtyřech mateřských školkách. Testována byla populace dětí intaktních ve věku 4, 5, 6 až 7 let. Jednotlivé věkové skupiny jsou mezi sebou porovnávány a jsou zjišťovány rozdíly mezi nimi. Výzkumná část hodnotí úroveň pasivní i aktivní slovní zásoby předškolních dětí a měla by poukázat na důležitost rozvoje slovní zásoby v tomto věku.
Teachers' Perceptions in Education Provision for Deaf Students in the Czech Republic
Missinzo, Delix ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
This study examines education provision of deaf students in the Czech Republic. Since inclusion has captured the educational space in most countries, it was imperative to point out opportunities and challenges regarding international trends currently advocated these days. The study uses case study qualitative approach for data generation interests. Due to the nature of this approach, purposive sampling was used to generate data from mainstream and specialist teachers in selected schools. Literature reviewed in this study gives a blend of knowledge and arguments regarding education provision for deaf students. It helps to add existing knowledge that will shape thinking of parents, teachers, students, governments and Organizations. Through systematic analysis, nine themes have emerged as findings. These themes are staffing and level of participation, deaf identity, policy and practice, dependency on special schools, little contact between special and mainstream schools, sign language, bilingual versus oral approach, lack of consistency, teachers' resourcefulness and contradicting misconceptions. The themes provided a basis for discussion and provide code of practice regarding education of deaf students. Analysis raised very many fundamental questions as regards to education provision and inclusion of...
Komparace metod nácviku počátečního čtení u žáků na začátku 2. třídy ZŠ
Zelinková, Barbora ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Komparace metod nácviku počátečního čtení u žáků na začátku 2. třídy ZŠ Diplomová práce se zabývá metodami výuky počátečního čtení. Představuje náhled na historický vývoj metodik v českých školách i na jejich současné pojetí. Práce se skládá ze dvou stěžejních částí. V první části jsou shrnuty poznatky získané na základě analýzy odborné literatury, která se zabývá zkoumanou problematikou. Druhá část je praktická, v níž popisujeme a vyhodnocujeme výzkumné šetření. Teoretická část je zaměřena na předčtenářské období a vliv předškolní výchovy na čtení. Podává informace o vývoji dílčích funkcí, vysvětluje význam rozvoje dovedností potřebných pro zvládnutí správné techniky čtení a seznamuje s faktory ovlivňujícími připravenost dítěte na vstup do školy. Součástí je kapitola zabývající se čtenářskou gramotností dětí a rolí učitele v procesu čtení. Opomenuty nejsou ani inspirativní alternativní metody. Praktická část je zaměřena na komparaci tří aktuálně nejpoužívanějších metod počátečního čtení. Práce si klade za cíl zhodnotit na základě vlastního průzkumu celkovou efektivitu metod ve vztahu k úrovni čtenářské gramotnosti žáků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 161 záznamů.   začátekpředchozí127 - 136dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.