Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 140 záznamů.  začátekpředchozí121 - 130další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti využití didaktických her ve výuce němčiny pro dospělé
Menclová, Michaela ; Švermová, Dagmar (oponent) ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce)
Autor: Michaela Menclová Vedoucí práce: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. Název práce: Možnosti využití didaktických her ve výuce němčiny pro dospělé Anotace: Ve výuce cizích jazyků u dětí patří hraní her k často používaným metodám. V předložené diplomové práci se zabýváme využitím této metody ve výuce dospělých s ohledem na jejich specifika. Po vymezení pojmu "didaktická hra" hry klasifikujeme a poukazujeme na jejich přínos ve výuce. Nejrozsáhlejší část práce je věnována konkrétním hrám. Analyzujeme již vytvořené hry nebo na základě našich zkušeností navrhujeme hry vlastní, resp. různé modifikace her již vymyšlených. Po vyhodnocení dotazníků i provedené analýze učebnicových souborů jsme dospěli k závěru, že hraní her je vhodná metoda i ve výuce dospělých. Dále jsme zjistili, že četnost hraní her není dána věkem studentů. V závislosti na pokročilosti studenta se však mění zaměření her. Klíčová slova: specifika vzdělávání dospělých, didaktická metoda, sociální formy výuky, hra, didaktická hra, klasifikace her, analýza učebnicových souborů z hlediska her, návrh vlastních her
Možnosti využití metod dramatické výchovy ve výuce německého jazyka
Černá, Martina ; Švermová, Dagmar (oponent) ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce)
NÁZEV: Možnosti využití metod dramatické výchovy ve výuce německého jazyka ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití metod dramatické výchovy ve výuce německého jazyka. Práce je rozdělena do dvou částí. V první části práce je popsáno teoretické zázemí dramatické výchovy a komunikativně zaměřeného vyučování cizích jazyků. Je zde také charakterizován vztah Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání k dramatu i k výuce cizího jazyka. Hlavní část práce obsahuje návrh na začlenění metod dramatické výchovy do výuky němčiny a sborník dramaticky orientovaných cvičení. Dále je tu popsán průběh a výsledky výzkumu, jehož hlavním cílem bylo prověřit, jaký vliv mají metody dramatické výchovy na rozvoj komunikativní kompetence žáků v německém jazyce. KLÍČOVÁ SLOVA: Dramatická výchova, komunikativní kompetence, výuka cizích jazyků
Funkční kompetence jako cíl rozvoje ústního projevu ve výuce německého jazyka
Hejduková, Andrea ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent) ; Spáčilová, Libuše (oponent)
Práce se zabývá rozvojem ústního projevu ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Snaží se analyzovat všechny aspekty ústního projevu s cílem vytvořit účinnou výukovou metodu, která žákům umožní efektivně používat (mluvený) jazyk a dosáhnout jeho prostřednictvím stanovených komunikativních cílů. Pro tuto dovednost, která je definována zejména jako způsobilost k realizaci funkcí jazyka, které mluvčí potřebuje vyjádřit, je používán termín "funkční kompetence". Důležitým rysem tohoto pojmu je preference úspěšného uskutečnění komunikace před její jazykovou správností. Teoretická část nejprve vysvětluje pojmy, s nimiž práce pracuje (schopnost / dovednost / kompetence, učení versus osvojování). Poté je ústní projev analyzován v kontextu ostatních řečových dovedností, tj. poslechu s porozuměním, čtení s porozuměním a písemného projevu, aby bylo zřejmé, že žádnou z řečových dovedností není možné zabývat se zcela izolovaně a že výukový proces by vždy měl zahrnovat vhodnou kombinaci více řečových dovedností. Další kapitola popisuje rozdíly mezi monologickým a dialogickým / polylogickým ústním projevem. Poté jsou analyzovány tři stupně osvojování ústního projevu (imitativní ústní projev, řízený ústní projev a samostatný ústní projev). Pro tyto stupně jsou důkladně popsány četné konkrétní příklady úloh vhodných k rozvoji...
Obrazový materiál ve výuce cizího jazyka
Smítková, Lucie ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
.~ ANOTACE --j Autor Lucie Smitkova, uCitelstvi SS ( AJ-NJ) Nazev Obrazory material ve ryuce ciziho jazyka Pictures in foreign language teaching Pocet stran 97 Vysoka skola Univerzita Karlova, Pedagogicka fakulta, katedra germanistiky Vedouci diplomove prace PhDr. Pavia Necasova, Ph.D. Popis prace Prace se zab)''Va tematem zapojeni obrazoveho materialu do ryuky. Obrizky jsou v soucasne didaktice chapany jako prostfedky zkvalitneni ryukya usnadneni osvojovani ciziho jazyka, a proto jim tvlirci ucebnic poskytuji I1ll1oho mista v publikacich, ktere podporuji komunikativni vYuku. Ucebnice, ktere vyuiivaji uCitele v ceskych skornch ve ryuce nemeckeho jazyka se staly pfedmetem analyzy, ktera podrobne zkoumala zapojeni obrazoveho materialu do vYukorych souboru. Za ucelem podpory teoretickych poznatku prezentovanych v uvodni casti teto diplomove prace byl proveden pedagogicky ryzkum, ktery se zamefil na stay vyuzivani obrazoveho materialu v praxi. UCitele spoleene se studenty dostali pfflezitost vyjadfit se k danemu problemu prostfednictvirn dotazniku. V zaverecne casti teto prace jsou uvedeny navrhy pro praci s obrizky ve ryuce. Description of the diploma thesis This thesis is focused on the integration of pictures into foreign language teaching. Modern methodology emphasises the importance of pictures in...
Comparative analysis of textbook sets for teaching German as a foreign language from the point of view realia
Drnková, Lucie ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Diplomová práce se zabývá srovnávací analýzou vybraných učebnicových souborů, které reprezentují nejnovější publikace čtyř různých nakladatelství. V teoretické části jsme se zabývali vývojem přístupů ke zprostředkování reálií a výkladem odborných pojmů a termínů, které jsou spojené s problematikou prezentace reálií v učebnicích a jejich výukou. Praktická část se zabývá popisem vybraných učebnicových souborů a vlastní analýzou. Výsledkem je srovnání učebnicových souborů podle jednotlivých kritérií a závěry pro výběr učebnic. KLÍČOVÁ SLOVA: Učebnicový soubor, reálie, srovnávací analýza, kritérium, terminologie.
Mezinárodní internetové projekty ve výuce cizího jazyka (se zvláštním zřetelem k výuce francouzského jazyka a evropské aktivitě eTwinning)
Kapounová Bavorová, Kateřina ; Fenclová, Marie (vedoucí práce) ; Nečasová, Pavla (oponent) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Předložená práce se zakládá na vlastních pedagogických zkušenostech autorky s výukou francouzského, italského a anglického jazyka v České republice a v Anglii. Během svého několikaletého působení jsem jako učitelka gymnázia v ČR vyzkoušela celou řadu metod výuky cizích jazyků, absolvovala několik výměnných pobytů se školami v Belgii, Francii a Itálii a uskutečnila několik mezinárodních projektů, které získaly i nejrůznější ocenění. Například ve spolupráci s belgickou partnerskou školou jsme sestavili projekt, v němž žáci srovnávali secesní umění v Praze a Bruselu: Art Nouveau Prague et Bruxelles. Muzikálová scénka Maladie d'amour, v níž žáci zdramatizovali a zhudebnili básně Jacquese Préverta, získala v roce 2001 první místo v soutěži Présentation en Français. Projekt Prezentace českého jazyka a kultury, který měl za cíl seznámit zahraniční partnery se základy češtiny, vyhrál v roce 2002 první ročník v soutěži Evropská jazyková cena LABEL.
Individualizace a diferenciace vyučování německému jazyku s přihlédnutím k problematice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Pecová, Radka ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent) ; Janíková, Věra (oponent)
Současné společenské a politické záměry v Evropě žádají od člověka znalost několika cizích jazyků. Zvyšují se nároky na jazykové vzdělávání, jehož cílem je jedincova komunikativní kompetence. Obecně vyučování je tím úspěšnější, čím více upoutá pozornost a zájem studenta. Každý člověk se rodí s určitými předpoklady, jež ovlivňují jeho možnosti vzdělávat se. Do školy pak přicházejí děti, jež se stávají žáky, kteří se odlišují ve svých osobnostních vlastnostech, které předurčují jejich způsoby zvládání výchovně-vzdělávacího procesu. Úkolem výuky je tuto rozdílnost žákovských schopností a dovedností uchopit a využít pro rozvoj osobností všech jedinců. Tato práce se proto zaměřuje na individualizované a diferencované vyučování německého jazyka na základní škole s ohledem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Tito žáci vykazují určité problémy a obtíže při nabývání dovedností čtení a psaní. Jsou nejčastěji integrovanými žáky do běžného vyučování a vyžadují speciální péči. Předložená práce se věnuje metodickým postupům a výukovým technikám vhodným pro individualizované a diferencované vyučování v heterogenních skupinách žáků usnadňujícím cizojazyčnou výuku nejen samotným žákům, ale i učitelům.
Práce s chybou při výuce německého jazyka se zřetelem k ústnímu i písemnému projevu
Pelikánová, Dominika ; Švermová, Dagmar (oponent) ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce)
Autor Dominika Pelikanova, ucitelstvi SS (Nj - Zsv) Nazev Prace s chybou pri vYuce nemeckeho jazyka se zretelem k ustnimu i pisemnemu projevu Dealing with mistakes in teaching German language with regards to oral and writing skills Pocet stran 96 Vysoka skola Univerzita Karlova, Pedagogicka fakulta, katedra germanistiky Vedouci diplomove prace PhDr. PavIa Necasova Ph.D. Popis prace Prace se zaby-va problematikou chyby jak v ustnim, tak i pisemnem projevu zaku. V teoreticke casti jsou vymezeny pozitivni a negativni aspekty fenomenu "chyba", jeji funkce a druhy klasifikace dIe nlznych kriterii. Jsou vytyceny jednotlive faze analyzy chyby a zdfuazneny osobnosti uCitele a zaka v ramci jejich interakce. V zaveru teoreticke casti se prace zaby-va konkretnimi specifiky prace s chybou v ustnim i pisemnem projevu zaku. Prakticka cast se orientuje na vlastni yYzkum, ktery probehl na prazskych ctyrletych gymnaziich. Jeho cHern bylo zjistit, jakym zpusobem uCitele k chybe pristupuji a jake metody jsou pri opravach ve vYuce vyuzivany. Pro sirsi nahled na danou problematiku byly pouzity t6 empiricke metody. Hlavni metoda dotazniku pro uCitele byla doplnena 0 dye dopliikove metody, a to strukturovany rozhovor s zaky a pozorovani vYuky.
Usage of alternative methods in the DaF education with respect to the Montessori pedagogy
Toufarová, Dagmar ; Nečasová, Pavla (oponent) ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá alternativními metodami výuky, především pak pedagogikou Marie Montessori. Teoretická část práce zahrnuje vysvětlení základních pojmů z oblasti reformní pedagogiky, údaje o životě a díle Marie Montessori. Podstatná část práce je věnována samotné Montessori pedagogice z pohledu historického vývoje až do součastnosti a představení této metody na základě jejích hlavních principů. Uvedeny jsou i postupy ve výuce s využitím Montessori materiálů a pomůcek. Důležitou částí je představení jazykové výuky dle Montessori metody. Empirická část uvádí výsledky dotazníkového šetření týkajícího se současného stavu Montessori škol v České republice a jazykové výuky, především pak zjištění údajů týkajících se výuky německého jazyka jako cizího, na těchto školách. Závěrečnou část práce tvoří shrnutí údajů a úvaha o Montessori pedagogice v ČR a dalších možnostech jejího využití ve výuce německého jazyka jako cizího.
Problems in the pronunciation of German numerals by Czech speakers
Salvetr, Rudolf ; Zeman, Dalibor (oponent) ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce)
Title: pronunciation numerals by speakers Summary: aim of the thesis is to difficult phenomena as as pronunciation is which occur yprrn numerals. At same time two groups are compared. have different and differ in the method of observation which was carried out w,u'" ...".u rl""",-rI ofthe Afterwards the were analysed. to the results recordings it is which are difficult for but there were no differences in pronunciation mentioned groups.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 140 záznamů.   začátekpředchozí121 - 130další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.