Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 159 záznamů.  začátekpředchozí118 - 127dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stravovací návyky žáků 1. a 2. stupně ZŠ
Mikolášková, Edita ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Cílem mé diplomové práce Stravovací návyky žáků 1. a 2. stupně ZŠ bylo zjistit:  jaké faktory ovlivňují stravovací návyky žáků. Zkoumanými faktory byly především pohlaví žáků, jejich věk a lokalita bydliště.  zda jídelníček ve školních jídelnách odpovídá doporučením pro sestavování jídelníčku a spotřebnímu koši, a jak velké procento dětí se stravuje ve školní jídelně  jaké potraviny nabízí školní bufet dětem, co si děti v bufetu nejčastěji kupují, zda sortiment školního bufetu ovlivňuje stravování žáků a v jaké míře. Práce byla provedena dotazníkovým šetřením, mezi 330 žáky 1. a 2. stupně ze tří základních škol v Praze, Brně a Sedlčanech. Ze školních jídelen jednotlivých škol byly vyžádány jídelní lístky za období, ve kterých byly dotazníky ve školách rozdávány a byly podrobeny analýze. Sortiment bufetů byl komunikován s vedoucími školních jídelen. Z provedené studie vyplývá, že stravovací návyky dětí jsou sledovanými faktory částečně ovlivněny a to pohlavím, věkem, lokalitou bydliště a možnostmi stravování reprezentovanou nabídkou bufetů a školních obědů. Všechny tři zkoumané školy nabízejí svým žákům možnost výběru z několika možných obědů, v jednom případě navíc s možností dietního stravování. Ze tří zkoumaných jídelníčků nejlépe odpovídá správné stravě jídelníček ZŠ Sedlčany. Tam také chodí do školní...
Vývoj antropometrických indexů u dětí předškolního věku
Borešová, Martina ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Práce je zaměřená zejména na sledování Rohrerova indexu (RI) u dětí předškolního věku, ve věkových kategoriích 3, 4, 5 a 6 let. V práci je řešena otázka vzájemného vztahu Rohrerova indexu k nemocnosti a ke spontánní aktivitě u dětí předškolního věku. Jako další antropometrický index je zde uveden Body Mass Index (BMI). BMI by se u této věkové kategorie neměl využívat, ale je uveden pro jeho obecnou známost. Antropometrický výzkum zahrnoval změření tělesné výšky a tělesné hmotnosti dětí předškolního věku. Celkem bylo změřeno 240 dětí, vždy po 60 dětech v každé věkové skupině, z toho vždy 30 chlapců a 30 děvčat. V práci byla zkoumána půlroční docházka dětí do MŠ, jejich nemocnost a spontánní pohybová aktivita. Výzkum řeší, zda může váha, popř. výška u dětí ovlivňovat jejich nemocnost. Dále je řešena otázka vztahu antropometrických indexů k pohybové aktivitě u těchto dětí. Při zpracování dat z výzkumu byl použit Studentův t-test a  2 test nezávislosti. Výzkum potvrdil, že Rohrerův index má s věkem klesající tendenci, jak uvádí odborná literatura. Dalšími výsledky výzkumu bylo, že děti s nižšími antropometrickými indexy bývají více spontánně aktivní. A děti s vyššími indexy bývají více nemocné. KLÍČOVÁ SLOVA děti předškolního věku, obezita, Rohrerův index, BMI, zdraví, antropometrie
Stravovací návyky žáků 1. a 2. stupně ZŠ
Mikolášková, Edita ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Stravovací návyky žáků 1. a 2. stupně základních škol Abstrakt v ČJ Práce shrnuje výsledky testování 204 žáků 1. a 2. stupně ze dvou základních škol, Praha a Brno. 128 dívek a 76 chlapců. 1. stupeň byl zastoupen 4. a 5. třídami - 80 žáky, tedy 39 procenty, 2. stupeň byl zastoupen 124 žáky, tedy 61 procent. Cílem studie bylo zjistit, jaké jsou stravovací návyky žáků a jak se mění v průběhu školní docházky. Výsledky mého šetření nám ukazují některé pozitiva a to ve stravovacích návycích a v životosprávě. Děvčata z Prahy i Brna se nejčastěji stravují 5krát denně, na 1. stupni ve větším procentu, chlapci z Brna se také nejčastěji stravují 5krát denně, chlapci z Prahy udávají, že 4krát denně. Většina dětí snídá, děti na 1. stupni častěji než na druhém. Ke snídani si dávají nejčastěji cereálie či slané pečivo, skoro všichni svačí a ke svačině si nosí většinou obložené slané pečivo z domova. Děti chodí na oběd do školní jídelny, jedí mléčné výrobky, denně konzumují ovoce a zeleninu dvakrát až čtyřikrát, nejčastějším nápojem je voda, ale i to, že jedí ryby a také se věnují nějakému sportu či cvičí. Na druhé straně výsledky poukazují na některá negativa jak ve stravovacích návycích, tak v možnostech současné doby a stylu dnešního života a sice na nákup různých sladkostí, párků v rohlíku a sladkých nápojů ve školním...
Slované ve střední Evropě ve starším středověku - biokulturní analýza
Jiřičková, Hana ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
NÁZEV: Slované ve střední Evropě ve starším středověku - biokulturní analýza AUTOR: Hana Jiřičková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra biologie a environmentálních studií VEDOUCÍ PRÁCE: doc. RNDr. Václav Vančata, CSc. ABSTRAKT: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou původu Slovanů, kteří od 6. století kolonizovali střední Evropu. Cílem práce je nastínit možné teorie o původu Slovanů, osidlování nových území a způsobu, kterým Slované pohřbívali mrtvé. Podstatný je také vliv křesťanství a zánik polyteistického náboženství. Důležitý je rovněž jazyk, kterým se staří Slované dorozumívali a jaká je míra příbuznosti s jinými indoevropskými jazyky. Smyslem práce je též naznačit způsob obživy, zejména zemědělství, které hrálo zásadní roli při zajišťování živobytí. Významný je kromě toho obchod a s tím spojená výroba mincí a podstatná jsou také řemesla, bez kterých by nebyl možný pokrok v různých sférách života, především v zemědělství. KLÍČOVÁ SLOVA: Slované, starší středověk, střední Evropa, biokulturní analýza
Funkce srdce a jeho dysfunkce ve výuce anatomie a morfologie člověka ve školách
Martinková, Nicole ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Přívratský, Vladimír (oponent)
NÁZEV: Funkce srdce a jeho dysfunkce ve výuce anatomie a morfologie člověka ve školách AUTOR: Nicole Martinková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra biologie a environmentálních studií VEDOUCÍ PRÁCE: doc. RNDr. Václav Vančata, CSc. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá anatomií srdce, jeho činností a nejdůležitějšími chorobami, které mohou srdce postihnout. Cílem práce je především zjistit, jak se ve školách učitelé věnují problematice anatomie a funkcí srdce a jeho chorob, které jsou spjaté s nezdravým stravováním a špatným životním stylem a jak upozorňují na jejich prevenci. Výzkumná část byla vytvořena na základě rozhovorů s řediteli škol a učiteli biologie a přírodopisu na třech základních a třech středních školách v Mladé Boleslavi a dále na základě prostudování a porovnání školních vzdělávacích programů jednotlivých škol a rámcového vzdělávacího programu. Výsledky výzkumu jsou prezentovány v textu a pomocí tabulek a grafů. Výzkumná část porovnává také učebnice, podle kterých školy vyučují biologii a přírodopis. KLÍČOVÁ SLOVA: Srdce - funkce - dysfunkce - anatomie - škola
Určování času v geologických vědách
Valčíková, Marie ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Předkládaná bakalářská práce má rešerší charakter a pojednává o aspektech souvisejících s určováním času v geologických vědách. V širším pojetí lze práci rozdělit na dva větší celky. První část se zabývá popisem geologických věd, které jsou s určováním času přímo či nepřímo spojené, jako je historická geologie, stratigrafie, paleontologie, strukturní a sedimentární geologie. Dále je v rámci této části vymezen a charakterizován proces zaznamenávání geologické historie planety Země včetně specifikace geologické časové stupnice a historického náhledu na otázku vývoje určování času v propojení s problematikou určování stáří Země. Druhá část bakalářské práce se věnuje relativním a absolutním metodám, které se pro určování času v geologických vědách využívají. Jsou zde představeny dva hlavní zákony relativního datování, tj. zákon superpozice a zákon stejných zkamenělin. Radiometrické metody absolutního datování jsou stručně popsány a charakterizovány s ohledem na jejich aplikaci do geologické praxe, přičemž jejich výběr reflektuje kritérium nejčastějšího použití v geologii. Klíčová slova: čas, geologické vědy, stáří Země, relativní datování, absolutní datování
Integrace dětí s diabetem do společnosti se zaměřením na vzdělávání
Moravcová, Lucie ; Přívratský, Vladimír (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá integrací dětí s diabetem do společnosti se zaměřením na vzdělávání. Hlavním cílem této práce je upozornit na problémy a situace, se kterými se musí každodenně potýkat mnoho dětských pacientů s diabetem I. typu. Projekt by měl naučit spolužáky touto nemocí postižených dětí, jak svým spolužákům pomoci při některých komplikacích jejich onemocnění. Teoretická část práce je podkladem pro samotný projekt a praktická část se zabývá jednak samotným projektem, a dále dotazníkovým šetřením, jehož výsledky poukázaly na vhodnost zařazení tohoto projektu do výuky.
Lokomoce guerézy pláštíkové Colobus gueresa caudatus-kikuyuensis (Thomas 1885 - Lonnberg 1912) v Zoologické zahradě Praha a Ústí nad Labem
Kost, Lukáš ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Vančatová, Marina (oponent)
Má diplomová práce se zabývá pozorováním lokomoce dvou skupin gueréz pláštíkových v zoo Praha a v zoo Ústí nad Labem. Pozorování proběhlo v letních měsících roku 2011. Lokomoční chování je pro lepší přehlednost zpracováno a prezentováno formou tabulek s podrobným popisem chovného zařízení obou skupin. V práci je zahrnut přehled všech druhů gueréz, včetně všech poddruhů guerézy pláštíkové. Klíčová slova: primáti, kočkodanovití, hulmani, černobílé guerézy, guerézy pláštíkové, ohrožení, chování, chov v zoologických zahradách.
Integrace dětí s diabetem do společnosti se zaměřením na vzdělávání
Moravcová, Lucie ; Přívratský, Vladimír (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá integrací dětí s diabetem do společnosti se zaměřením na vzdělávání. Hlavním cílem této práce je upozornit na problémy a situace, se kterými se musí každodenně potýkat mnoho dětských pacientů s diabetem I. typu. Projekt by měl naučit spolužáky touto nemocí postižených dětí, jak svým spolužákům pomoci při některých komplikacích jejich onemocnění. Teoretická část práce je podkladem pro samotný projekt a praktická část se zabývá samotným projektem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 159 záznamů.   začátekpředchozí118 - 127dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.